Po zmianie ramy obraca się w YAW

FC oparte na Arduino

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
dowdervil
Posty: 190
Rejestracja: wtorek 08 paź 2013, 20:48
Lokalizacja: rzeszów

Po zmianie ramy obraca się w YAW

Post autor: dowdervil »

Witam!

Zmieniłem sobie ramę na coś w stylu Flycat z ramionami F450. Wszystkie podzespoły zostały przełożone do nowej ramy. Model dość dobrze wyważony, trym wszystkich kanałów na 1500+-2 w gui. Dla pewności założyłem nowe, wyważone śmigła ( na starych ten sam efekt)

Mam teraz problem z obracaniem się wokół osi YAW. Najlepsze jest to że nie obraca się w jedną stronę. Raz w lewo, raz w prawo i jest to obrót ciągły kilkadziesiąt stopi na sekundę ( do póki nie skontruję, ale po chwili nadal się obraca).

Akcelerometr nie został ponownie skalibrowany, nie da się poprzez te obroty. :roll:

Tryb lotu angle, tylko akcelerometr i żyro. Ramiona nie skręcone ( w końcu nowe), silniki mają taki sam opór (zatrzymują się w tym samym czasie.

Czy problemem może być bliskie położenie płytki od przewodów zasilających regle?

PS:
Co jest grane? Wgrałem sobie najnowszy soft Misia - 2.27 skonfigurowałem tak jak poprzedni i po włączeniu multiwii config mam pewien problem.
Gaz na silnikach zaczyna rosnąć dopiero gdy throtle jest powyżej 1500, a stan w którym się powinny uruchomić (1180) dopiero w okolicy 1600. :roll:
A właśnie może to wina kalibracji esc którą dopiero co zrobiłem (dla pewnosci)

PS2:
Wgrałem ponownie 2.25, esc skalibrowane i throtle działa w multiwii conf poprawnie. Czyżby w sofcie 2.27 było coś nie tak?
Co nie zmienia faktu że mam nadal ten sam problem. Włączenie kompasu niczego nie zmienia (z resztą i tak będzie zewnętrzy, bo ten, w tym miejscu co teraz jest nie będzie dział poprawnie)

PS3:
kopter źle reaguje na drążek YAW, zamiast wykonywać obrót skręca w osi roll i pitch. Co oczywiście skutkuje kretem.

Pozostałe osie, throtle, pitch i roll reagują w 100% poprawnie. (sprawdzone w ręce i w locie)
Awatar użytkownika
Rufio
Posty: 1157
Rejestracja: sobota 23 kwie 2011, 22:57
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Rufio »

Upewnij się po 10sięciokroć, że dobrze:
- zorientowałeś płytkę (fizycznie) i ustawiłeś odpowiedni kąt zorientowania płytki (w sofcie)
- podpiąłeś silniki (kolejność) i kierunek obrotów

Doczytałem, że "osie, throtle, pitch i roll reagują w 100% poprawnie" ale po prostu sprawdź raz jeszcze.

A no i jeszcze, jest parametr od kierunku obracania się/kontroli w YAW - YAW_DIRECTION.
Uczmy innych jak myśleć a nie co myśleć. Wtedy unikniemy wielu nieporozumień.
Awatar użytkownika
dowdervil
Posty: 190
Rejestracja: wtorek 08 paź 2013, 20:48
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: dowdervil »

Miałem mocno ściśniętą płytkę (trochę otwory nie pasowały wiec była również lekko zwichrowana, podkreślam lekko). Odkręciłem i przykręciłem lekko. problem z osią YAW, prawie zniknął. Reaguje poprawnie. :roll:

Pozostał lekki dryf w osi YAW w lewo.
Po lotach:
Zauważyłem również że silniki odpowiadające za obrót w lewo (lewy przedni i prawy tylni), są znacznie cieplejsze niż 2 pozostałe. Czyżby były aż tak duże dysproporcje w układzie? Regle i wszystkie silniki są takie same. Zamienię miejscami regle i silniki, zobaczymy czy da to jakikolwiek odmienny efekt :roll:
Awatar użytkownika
dowdervil
Posty: 190
Rejestracja: wtorek 08 paź 2013, 20:48
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: dowdervil »

Przepraszam że tak pod pod postem... :roll:


Po testowane.
Model wyważony dość dobrze, wszystkie ramiona proste. Pozamienianie miejscami silniki, założone nowe, regulatory pozamieniane miejscami. Cały czas bez skutku, model przy mocniejszym lataniu obraca się w prawo. :roll:

Silniki odpowiedzialne za skręt w lewo (kontra do dryfu, przedni L i tylni R) są wyraźnie cieplejsze niż 2 pozostałe. Odpowiedź jest prosta. Silniki muszą mocniej pracować, by kontrować skręt. Pytanie dlaczego, skoro wszystko było wymienione i zamienione miejscami?
ODPOWIEDZ