Witam!
Zmieniłem sobie ramę na coś w stylu Flycat z ramionami F450. Wszystkie podzespoły zostały przełożone do nowej ramy. Model dość dobrze wyważony, trym wszystkich kanałów na 1500+-2 w gui. Dla pewności założyłem nowe, wyważone śmigła ( na starych ten sam efekt)
Mam teraz problem z obracaniem się wokół osi YAW. Najlepsze jest to że nie obraca się w jedną stronę. Raz w lewo, raz w prawo i jest to obrót ciągły kilkadziesiąt stopi na sekundę ( do póki nie skontruję, ale po chwili nadal się obraca).
Akcelerometr nie został ponownie skalibrowany, nie da się poprzez te obroty.
Tryb lotu angle, tylko akcelerometr i żyro. Ramiona nie skręcone ( w końcu nowe), silniki mają taki sam opór (zatrzymują się w tym samym czasie.
Czy problemem może być bliskie położenie płytki od przewodów zasilających regle?
PS:
Co jest grane? Wgrałem sobie najnowszy soft Misia - 2.27 skonfigurowałem tak jak poprzedni i po włączeniu multiwii config mam pewien problem.
Gaz na silnikach zaczyna rosnąć dopiero gdy throtle jest powyżej 1500, a stan w którym się powinny uruchomić (1180) dopiero w okolicy 1600.
A właśnie może to wina kalibracji esc którą dopiero co zrobiłem (dla pewnosci)
PS2:
Wgrałem ponownie 2.25, esc skalibrowane i throtle działa w multiwii conf poprawnie. Czyżby w sofcie 2.27 było coś nie tak?
Co nie zmienia faktu że mam nadal ten sam problem. Włączenie kompasu niczego nie zmienia (z resztą i tak będzie zewnętrzy, bo ten, w tym miejscu co teraz jest nie będzie dział poprawnie)
PS3:
kopter źle reaguje na drążek YAW, zamiast wykonywać obrót skręca w osi roll i pitch. Co oczywiście skutkuje kretem.
Pozostałe osie, throtle, pitch i roll reagują w 100% poprawnie. (sprawdzone w ręce i w locie)
Po zmianie ramy obraca się w YAW
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Upewnij się po 10sięciokroć, że dobrze:
- zorientowałeś płytkę (fizycznie) i ustawiłeś odpowiedni kąt zorientowania płytki (w sofcie)
- podpiąłeś silniki (kolejność) i kierunek obrotów
Doczytałem, że "osie, throtle, pitch i roll reagują w 100% poprawnie" ale po prostu sprawdź raz jeszcze.
A no i jeszcze, jest parametr od kierunku obracania się/kontroli w YAW - YAW_DIRECTION.
- zorientowałeś płytkę (fizycznie) i ustawiłeś odpowiedni kąt zorientowania płytki (w sofcie)
- podpiąłeś silniki (kolejność) i kierunek obrotów
Doczytałem, że "osie, throtle, pitch i roll reagują w 100% poprawnie" ale po prostu sprawdź raz jeszcze.
A no i jeszcze, jest parametr od kierunku obracania się/kontroli w YAW - YAW_DIRECTION.
Uczmy innych jak myśleć a nie co myśleć. Wtedy unikniemy wielu nieporozumień.
Miałem mocno ściśniętą płytkę (trochę otwory nie pasowały wiec była również lekko zwichrowana, podkreślam lekko). Odkręciłem i przykręciłem lekko. problem z osią YAW, prawie zniknął. Reaguje poprawnie.
Pozostał lekki dryf w osi YAW w lewo.
Po lotach:
Zauważyłem również że silniki odpowiadające za obrót w lewo (lewy przedni i prawy tylni), są znacznie cieplejsze niż 2 pozostałe. Czyżby były aż tak duże dysproporcje w układzie? Regle i wszystkie silniki są takie same. Zamienię miejscami regle i silniki, zobaczymy czy da to jakikolwiek odmienny efekt
Pozostał lekki dryf w osi YAW w lewo.
Po lotach:
Zauważyłem również że silniki odpowiadające za obrót w lewo (lewy przedni i prawy tylni), są znacznie cieplejsze niż 2 pozostałe. Czyżby były aż tak duże dysproporcje w układzie? Regle i wszystkie silniki są takie same. Zamienię miejscami regle i silniki, zobaczymy czy da to jakikolwiek odmienny efekt
Przepraszam że tak pod pod postem...
Po testowane.
Model wyważony dość dobrze, wszystkie ramiona proste. Pozamienianie miejscami silniki, założone nowe, regulatory pozamieniane miejscami. Cały czas bez skutku, model przy mocniejszym lataniu obraca się w prawo.
Silniki odpowiedzialne za skręt w lewo (kontra do dryfu, przedni L i tylni R) są wyraźnie cieplejsze niż 2 pozostałe. Odpowiedź jest prosta. Silniki muszą mocniej pracować, by kontrować skręt. Pytanie dlaczego, skoro wszystko było wymienione i zamienione miejscami?
Po testowane.
Model wyważony dość dobrze, wszystkie ramiona proste. Pozamienianie miejscami silniki, założone nowe, regulatory pozamieniane miejscami. Cały czas bez skutku, model przy mocniejszym lataniu obraca się w prawo.
Silniki odpowiedzialne za skręt w lewo (kontra do dryfu, przedni L i tylni R) są wyraźnie cieplejsze niż 2 pozostałe. Odpowiedź jest prosta. Silniki muszą mocniej pracować, by kontrować skręt. Pytanie dlaczego, skoro wszystko było wymienione i zamienione miejscami?