Kopter skręca w lewo w osi YAW - MWC SE 2.5

FC oparte na Arduino

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Rogalik88
Posty: 42
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 15:09
Lokalizacja: Radom

Kopter skręca w lewo w osi YAW - MWC SE 2.5

Post autor: Rogalik88 »

Mam znów problem z moim quadcopterem. Latałem nim w sobotę, przez parę minut wszystko było świetnie aż do niewielkiego kreta. Wydaje mi się że właśnie po nim kopter zaczął skręcać w lewo w osi YAW i ledwo co reagował na kontrę w prawo. Nie działał mi także silnik ale uznałem że to wina regulatora (EMAX 4x25) bo po podłączeniu do innego działał. Zamówiłem nowe regle, tym razem ABC-Power 30A SimonK, wydawało się żę wszystko będzie działać a jest nawet gorzej. Kopter jeszcze mocniej kręci w lewo. W teście bez śmigieł wszystkie silniki wydawały się równo pracować. Nowe regulatory skalibrowałem najpierw przez Multiwii a potem osobno wpinając do odbiornika. Jestem już trochę na granicy bo przy każdym wypadzie na pole spędzam więcej czasu zastanawiając się co się znów dzieje ze sprzętem niż latając.
Zauważyłem że jedno ramię jest delikatnie zgięte przez co "prawy górny" silnik jest bardzo delikatnie odchylony do przodu. Może mieć to wpływ na stabilność ale bardzo wątpię żeby powodowało aż taki skręt. Tryb baro/horizon/level wyłączony.
Silniki to EMAX-MT2216, śmigła poprawnie założone.
Ostatnio zmieniony środa 17 wrz 2014, 17:57 przez Rogalik88, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

A sprawdziłeś odczyty z magnetometru? Może od kreta coś się utrąciło albo któryś kabel siłowy za blisko się przesunął...?
Ten wredny...
Rogalik88
Posty: 42
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 15:09
Lokalizacja: Radom

Post autor: Rogalik88 »

Magnetometr działa w porządku, nie wariuje poza tym i tak dzieje się to poza trybem MAG. Trzymając quada nad głową pchałem przepustnicę i kopter przechylał się na lewo, próbując wyrównać bronił się bardzo i pozostawał w przechyle. [/b]
Ostatnio zmieniony środa 17 wrz 2014, 18:11 przez Rogalik88, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

A reszta czujników? Również w normie? Jak poza MAG też to się dzieje to albo jeden z żyroskopów odjechał i płyta nie kontruje obrotów jak powinna albo dysproporcja w układzie napędowym jest tak duża że układ nie wyrabia.
Ten wredny...
Rogalik88
Posty: 42
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 15:09
Lokalizacja: Radom

Post autor: Rogalik88 »

Reszta czujników chyba wszystko ok, chociaż w MinimOSD kopter jest ciągle przechylony w lewo (ROLL), w Configu tego nie widać. Zaraz po starcie quad po prostu kręci w lewo, nie wiem już co mam zrobić i co wymienić, wydałem już na niego znacznie więcej niż chciałem, włożyłem mnóstwo czasu i sił, starannie starałem się wszystko zabezpieczać i nadal nie mogę latać.. Możliwe że przed upadkiem wcisnąłem "Calibration Acro Gyro" na nadajniku nie wiem czy to mogło mieć jakiś wpływ.
Awatar użytkownika
czak45
Posty: 818
Rejestracja: czwartek 14 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czak45 »

Skręca czy się obraca w lewo?
Miałem kiedyś taki problem.
Pomogli forumowicze.
Okazało się że mocowanie silnika się obróciło na rurce i to było powodem obracania.
Może u Ciebie też rama się zwichrowała po upadku.
Wystartuj i na wysokości wzroku zobacz czy wszystkie śmigła są w tym samym poziomie.
Awatar użytkownika
Fic
Posty: 214
Rejestracja: środa 09 kwie 2014, 17:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fic »

Jakaś różnica w trybach arco/mag?
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Możliwe że przed upadkiem wcisnąłem "Calibration Acro Gyro" na nadajniku nie wiem czy to mogło mieć jakiś wpływ
Chwilunia - nie wiesz czy zrobiłeś przypadkową rekalibrację? To od tego zacznij. Jak niechcący uruchomiłeś kalibrację ACC a koper nie stał prosto to będzie ci płynął. Minim bierze dane z FC więc jak pokazuje że kopter jest krzywo (mimo że jest prosto) to coś nie kuku w kalibracji jak najbardziej może być.
Ten wredny...
Rogalik88
Posty: 42
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 15:09
Lokalizacja: Radom

Post autor: Rogalik88 »

Zrobiłem rekalibrację tylko żeby poprawić wskazania na Minimie, nie latam w trybie stable. Kopter obraca się w osi yaw w lewo już przy starcie. Prawe górne ramie jest delikatnie wygięte jest to ledwo zauważalne i wątpie żeby było przyczyną aż takich problemów. Kopter nie płynie, on obraca się wyraźnie.

Nie dam rady wystartować, nie da się tym latać niestety...
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Prawe górne ramie jest delikatnie wygięte jest to ledwo zauważalne i wątpie żeby było przyczyną aż takich problemów.
A widzisz....u czak'a podobny problem był i pewnie też było niewiele tego przekrzywienia skoro zwrócił na to uwagę dopiero jak mu ktoś podpowiedział... Spróbuj naprostować. Zaszkodzić nie zaszkodzi a pomóc może.
Ten wredny...
Rogalik88
Posty: 42
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 15:09
Lokalizacja: Radom

Post autor: Rogalik88 »

Próbowałem naprostować, nie jest to jednak tak łatwe jak myślałem, jest jakiś sprawdzony sposób na profil aluminiowy?
Awatar użytkownika
Eski
Posty: 407
Rejestracja: poniedziałek 05 kwie 2010, 22:19
Lokalizacja: UK

Post autor: Eski »

Rogalik88 pisze:Próbowałem naprostować, nie jest to jednak tak łatwe jak myślałem, jest jakiś sprawdzony sposób na profil aluminiowy?
Kupno nowego.
Rogalik88
Posty: 42
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 15:09
Lokalizacja: Radom

Post autor: Rogalik88 »

Wiem że jest to jakiś sposób ale pozbawi mnie kilku dni latania i prawdopodobnie także weekendu. Włożyłem pod ramę tymczasowo podkladkę plastikową i kopter jest nadal niestabilny ale przestał się obracać. Prawdopodobnie była to rzeczywiście wina skrzywienia.
kwapin
Posty: 42
Rejestracja: piątek 13 kwie 2012, 20:37
Lokalizacja: Sopot

Post autor: kwapin »

Tak jak wyżej wygięte ramie + warto sprawdzić czy nie jest to wygięta ośka silnika. Ma to ogromny wpływ na stabilność maszyny jak i możliwość błędu w FC tak twierdze po moich ostatnich doświadczeniach. Więc polecam odłożyć latanie póki nie pozbedziesz sie problemu :)

P.S polecam mocowanie smigieł bezpośrednio do silnika :)
ODPOWIEDZ