Zestw ARF - DJI - pytanie
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Zestw ARF - DJI - pytanie
Czy ktoś z posiadaczy jakiegokolwiek kompletu DJI quada lub hexy próbował stockowe silniki + regle z śmigłami "10" na 4s ?
Warto próbować czy za wielkie ryzyko spalenia ?
Zna ktoś dokładną specyfikację tych silników ?
Warto próbować czy za wielkie ryzyko spalenia ?
Zna ktoś dokładną specyfikację tych silników ?
Cześć,
Wg. "zaciągania" języka od producenta gimbali zintegrowanych z podwoziem pod F550 (NEX) wszelkie próby dłuższego polatania na 10x4,7 / 4s kończą się paleniem silnika.
Regle oczywiście mają ogromny zapas.
U nich wykombinowali to sobie tak: Graupner E-Prop (seria ta do elektryków, nie spalinowe) 10x5 z 4s i mocy starcza na dźwiganie NEX'a z gimbalu, podwozia, 2x3300mAh 4s oraz nawet czasem GoPro w budzie na dosiadkę (lecz pisał człowiek że lepiej płytkę, inaczej problemy są z brakiem mocy).
U siebie dźwigam na 3s 4Ah wysokie podwozie, fpv, GoPro w RCConceptowym gibalu. Całość waży blisko 2100 gram do startu. Śmigła DJI 10" dają spokojnie radę - także Gemfany nylon-carbon 10" (nie polecam jednak na te silniki). DJI 8" pozwalają latać w ATTI ale jak przydmie wiaterkiem to już się poddaje maszyna i są problemy z opadaniem, ponadto czas lotu wynosi ledwie 5-6 minut. Producent jednak zaleca 4s w tym przypadku
Na oryginalnych śmigłach DJI mam ciągłe problemy z opadaniem niestety.
Niebawem przesiadka na Graupnery i NEX'a więc będą dalsze testy. Celuję w 2700 gram do startu, mam nadzieję że nie więcej...
Wg. "zaciągania" języka od producenta gimbali zintegrowanych z podwoziem pod F550 (NEX) wszelkie próby dłuższego polatania na 10x4,7 / 4s kończą się paleniem silnika.
Regle oczywiście mają ogromny zapas.
U nich wykombinowali to sobie tak: Graupner E-Prop (seria ta do elektryków, nie spalinowe) 10x5 z 4s i mocy starcza na dźwiganie NEX'a z gimbalu, podwozia, 2x3300mAh 4s oraz nawet czasem GoPro w budzie na dosiadkę (lecz pisał człowiek że lepiej płytkę, inaczej problemy są z brakiem mocy).
U siebie dźwigam na 3s 4Ah wysokie podwozie, fpv, GoPro w RCConceptowym gibalu. Całość waży blisko 2100 gram do startu. Śmigła DJI 10" dają spokojnie radę - także Gemfany nylon-carbon 10" (nie polecam jednak na te silniki). DJI 8" pozwalają latać w ATTI ale jak przydmie wiaterkiem to już się poddaje maszyna i są problemy z opadaniem, ponadto czas lotu wynosi ledwie 5-6 minut. Producent jednak zaleca 4s w tym przypadku
Na oryginalnych śmigłach DJI mam ciągłe problemy z opadaniem niestety.
Niebawem przesiadka na Graupnery i NEX'a więc będą dalsze testy. Celuję w 2700 gram do startu, mam nadzieję że nie więcej...
Się lata, się testuje, się mądrzy!
Smootny - co do gimbala napiszę szczerze.
Trzeci z rzędu kupiony - wygrywa z poprzednikami o całą długość.
Problemem są głównie wyjścia z NAZA - b.mała rozdzielczość. Ponadto napotkałem wiele problemów ze zmuszeniem serwa od osi pitch do poprawnej pracy (bez skoków).
Gdy będziesz chciał więcej informacji - daj znać PW, zdzwonimy się na skype lub telefonicznie to pogadamy. Zjadłem na tym ostatnio zęby, więc może Ty nie zmarnujesz furmanki czasu i zaoszczędzisz go dzięki moim mękom
Co do latania - 3s 4Ah, F550, GoPro, wysokie podwozie, gimbal RCC (2100 gram) około 10 do 16 minut w zależności od tego co robię. Latam bardzo spokojnie. 16 minut to rekord zawisu, baaardzo mocno wysuszyłem pakiet...
Trzeci z rzędu kupiony - wygrywa z poprzednikami o całą długość.
Problemem są głównie wyjścia z NAZA - b.mała rozdzielczość. Ponadto napotkałem wiele problemów ze zmuszeniem serwa od osi pitch do poprawnej pracy (bez skoków).
Gdy będziesz chciał więcej informacji - daj znać PW, zdzwonimy się na skype lub telefonicznie to pogadamy. Zjadłem na tym ostatnio zęby, więc może Ty nie zmarnujesz furmanki czasu i zaoszczędzisz go dzięki moim mękom
Co do latania - 3s 4Ah, F550, GoPro, wysokie podwozie, gimbal RCC (2100 gram) około 10 do 16 minut w zależności od tego co robię. Latam bardzo spokojnie. 16 minut to rekord zawisu, baaardzo mocno wysuszyłem pakiet...
Się lata, się testuje, się mądrzy!
Jest rochę inaczej.
Gimbal działa "sam sobie" podłączony do F1 i F2 (czyli kolejno roll i pitch). Sterowane z apki jest "zero" osi pitch - za pomocą X1 (uwaga - to to samo czego używa się do regulacji "w locie" gain i atti).
Dodatkowo można sobie ustawić szybkość działania osi pionowej przy zmianach manualnych "pitch speed" - kiedy jest 100% to będzie pełna szybkość serwa, jeżeli ustawimy np. 5% to fajnie miękko będzie zmieniać ujęcie.
Co do gimbala RCC mogę spokojnie polecić. Mam serwa Savoxa - tutaj akurat mam dużo większy problem, pomimo wydanych sporych pieniędzy... U mnie gimbal działa w zakresie około 90 stopni. Jeżeli chcecie to nagram co-nieco w piątek (ma być dobra pogoda) i będziecie mieli pogląd na to jak on działa. Swoją drogą ważną sprawą jest jeszcze podwozie. Jeżeli któryś z was chce zobaczyć jak to u mnie bangla - dajcie znać, cyknę fotki i się podzielę swoimi bojami
Swoją drogą - gdzie w swoich ARF trzymacie sam kontroler DJI? Na dolnej czy górnej półce? Ja trzymałem na dolnej, dzisiaj chłopaki z zagranicy polecili mi przełożyć na górny, ponoć lepiej się zachowuje gdy jest bliżej płaszczyzny pracy śmigieł.
Gimbal działa "sam sobie" podłączony do F1 i F2 (czyli kolejno roll i pitch). Sterowane z apki jest "zero" osi pitch - za pomocą X1 (uwaga - to to samo czego używa się do regulacji "w locie" gain i atti).
Dodatkowo można sobie ustawić szybkość działania osi pionowej przy zmianach manualnych "pitch speed" - kiedy jest 100% to będzie pełna szybkość serwa, jeżeli ustawimy np. 5% to fajnie miękko będzie zmieniać ujęcie.
Co do gimbala RCC mogę spokojnie polecić. Mam serwa Savoxa - tutaj akurat mam dużo większy problem, pomimo wydanych sporych pieniędzy... U mnie gimbal działa w zakresie około 90 stopni. Jeżeli chcecie to nagram co-nieco w piątek (ma być dobra pogoda) i będziecie mieli pogląd na to jak on działa. Swoją drogą ważną sprawą jest jeszcze podwozie. Jeżeli któryś z was chce zobaczyć jak to u mnie bangla - dajcie znać, cyknę fotki i się podzielę swoimi bojami
Swoją drogą - gdzie w swoich ARF trzymacie sam kontroler DJI? Na dolnej czy górnej półce? Ja trzymałem na dolnej, dzisiaj chłopaki z zagranicy polecili mi przełożyć na górny, ponoć lepiej się zachowuje gdy jest bliżej płaszczyzny pracy śmigieł.
Się lata, się testuje, się mądrzy!
- Marciniasty
- Posty: 918
- Rejestracja: piątek 18 mar 2011, 14:23
- Lokalizacja: Głogów
Oczywiście, że gimbal jest sterowany a w zasadzie poziomowany metodą "sam sobie" za pomocą nazy czy innych kontrolerów - moim zdaniem Stufido chodziło o dodatkową kontrolę nad gimbalem w trakcie lotu.. Do tego przecież najodpowiedniejszym jest potencjometr ( bo najdokładniejszy) w apce - z przełącznikami jakoś sobie tego nie wyobrażam.vintersky pisze:Jest rochę inaczej.
Gimbal działa "sam sobie" podłączony do F1 i F2 (czyli kolejno roll i pitch). Sterowane z apki jest "zero" osi pitch - za pomocą X1 (uwaga - to to samo czego używa się do regulacji "w locie" gain i atti).
Dodatkowo można sobie ustawić szybkość działania osi pionowej przy zmianach manualnych "pitch speed" - kiedy jest 100% to będzie pełna szybkość serwa, jeżeli ustawimy np. 5% to fajnie miękko będzie zmieniać ujęcie.
Co do gimbala RCC mogę spokojnie polecić. Mam serwa Savoxa - tutaj akurat mam dużo większy problem, pomimo wydanych sporych pieniędzy... U mnie gimbal działa w zakresie około 90 stopni. Jeżeli chcecie to nagram co-nieco w piątek (ma być dobra pogoda) i będziecie mieli pogląd na to jak on działa. Swoją drogą ważną sprawą jest jeszcze podwozie. Jeżeli któryś z was chce zobaczyć jak to u mnie bangla - dajcie znać, cyknę fotki i się podzielę swoimi bojami
Swoją drogą - gdzie w swoich ARF trzymacie sam kontroler DJI? Na dolnej czy górnej półce? Ja trzymałem na dolnej, dzisiaj chłopaki z zagranicy polecili mi przełożyć na górny, ponoć lepiej się zachowuje gdy jest bliżej płaszczyzny pracy śmigieł.
Jak dasz radę - będę wdzięczny.vintersky pisze:Mogę je przewatować w wolnej chwili... tylko muszę rozlutować z ramy jednego OPTO z 2212 na końcu.
Wg. informacji zaczerpniętych od hamerykańców - ciągły nie może przekroczyć 12A, chwilowy 14A. Sprawdzane w ich stylu - empirycznie :P
- a wiesz ilu watowe one są ?
Pozdrawiam.