Dji Wookong-konfiguracja

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

DJkopter
Posty: 50
Rejestracja: sobota 25 lut 2012, 10:51
Lokalizacja: Wrocław

Dji Wookong-konfiguracja

Post autor: DJkopter »

Po udanych doświadczeniach z Nazą przyszedł czas na ulotnienie Wookonga. Będzie to wersja Hexa . Czekam na ramę i silniki . Niebawem zacznę wszystko składać do kupy i programować. Może ten nowy temat pozwoli wszystkim istniejącym i przyszłym użytkownikom tkzw. ,,Wietkonga'' zdobyć nformacje potrzebne do prawidłowego zaprogramowania i ustawienia właściwych parametrów lotu oraz zastosowania sprawdzonego osprzętu jak regulatory, silniki,śmigła etc. Piszcie o swoich spostrzeżeniach i doświadczeniach. Wookong wszedł na nasz rynek przebojem i powstała całkiem spora grupa użytkowników tego sprzętu.
Pozdrawiam wszystkich.
Jacek
DJkopter
Posty: 50
Rejestracja: sobota 25 lut 2012, 10:51
Lokalizacja: Wrocław

Dodatkowe diody w Wookong

Post autor: DJkopter »

Oglądałem kilka filmów jak lata Wookong. Dioda mocy świeci dość dobrze i jest widoczna z daleka. Czy nie sądzicie,że przydałyby się diody na ramionach aby łatwiej można było rozróżnić kierunek? Nie wiem czy obciążenie modułu zasilania dodatkowymi diodami nie spowoduje uszkodzeń. Czy może ktoś już przerabiał ten temat? Zanim zacznę montaż przydałaby się wiedza na temat sprawdzonego rozwiązania.
Jacek
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

DJkopter pisze:Czy nie sądzicie,że przydałyby się diody na ramionach aby łatwiej można było rozróżnić kierunek?
chyba chcesz niepotrzebnie przekombinować , daj diody na ramiona min3szt max6 ( bo tak akurat ucina się paski z diodami ) i wszystkie połącz do płytki zasilania "dystrybucyjnej" poprzez zdalnie sterowany włącznik z HK włącznik rc i będziesz mógł sobie diody właczyć kiedy będziesz chciał
I tak skończysz na LawMate
DJkopter
Posty: 50
Rejestracja: sobota 25 lut 2012, 10:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DJkopter »

Romanie,
nie chodzi o przekombinowanie . Diody poprawią tak jak a MK orientację. Mam wątpliwości czy podłączenie ich do płytki dystrybucji napięcia jest dobrym rozwiązaniem. Na płytce będzie ponad 16 V DC. Pewnie przydałby się BEC aby diody nie odparowały.Zobaczymy jak to zadziała.
Jacek
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

Diody zamontowałem jak latalem na 3s , teraz latam na 4s i nic do tej pory się nie dzieje
I tak skończysz na LawMate
Artu

Post autor: Artu »

Paski LED są konstruowane "asekuracyjnie", z przewidywanym montażem w samochodach, gdzie napięcie instalacji może dochodzić w szczytach do 14,2V.
Przy zasilaniu z 16V ich żywotność się zapewne skróci, ale kto lata sprzętem FPV z resursem 50.000h... :roll: :mrgreen: (mniej więcej połowa żywotności diody LED)
DJkopter
Posty: 50
Rejestracja: sobota 25 lut 2012, 10:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DJkopter »

Paski led stosowane są nie tylko w samochodach. Ale głównie chodzi o zapewnienie diodom normalnego reżimu pracy.Przy zasilaniu chodzi głównie o prąd a nie o napięcie.Wymiana LED wiąże się z koniecznością demontażu ramienia, ponownym obkurczaniu koszulką co zabiera dużo czasu . Romku, napisz jaka jest Twoja konfiguracja Wookonga i setup. Jakie masz spostrzeżenia odnośnie tego koptera.
Pozdrawiam.
Jacek
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

Wookonga jeszcze nie mam ale nie ukrywam że chciałbym mieć , od nich mam tylko nazę.Diodami sie nie przejmuj i przyklejaj na zewnątrz będą miały lepsze chłodzenie :-) . Podczas lotu i tak tego nie będzie widać , czy masz je w koszulce czy na zewnątrz.
I tak skończysz na LawMate
DJkopter
Posty: 50
Rejestracja: sobota 25 lut 2012, 10:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DJkopter »

Zamówiłem ramę z ramionami o przekroju koła. Trzeba diody obkurczyć koszulką. Ale za to jak dam po bokach to będzie widać od spodu .
Jacek
DJkopter
Posty: 50
Rejestracja: sobota 25 lut 2012, 10:51
Lokalizacja: Wrocław

WKM oblatany

Post autor: DJkopter »

Dziś z powodzeniem oblatałem Xexa na dużej ramie. Lata wspaniale, choć wymagał trochę regulacji. Nie wiem skąd biorą się Wasze problemy z kołysaniem? U mnie lata stabilnie na dużych silnikach 2814 T-Motor i węglowych śmigłach 10x4,7 . Pakiet 6000 mAh 4 cele. Jeszcze nie próbowałem lądowania w trybie fail safe. Ale na początek jestem bardzo zadowolony.
Wesołych Świąt dla wszystkich.
Jacek
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

edytuj posta i dopisz od razu jakie masz ustawienia oraz zamieść przy okazji filmik.
I tak skończysz na LawMate
Awatar użytkownika
Henryk_s
Posty: 561
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 10:57
Lokalizacja: Świętochlowice

Post autor: Henryk_s »

DJkopter pisze:lata stabilnie na dużych silnikach 2814 T-Motor i węglowych śmigłach 10x4,7
Z jakim KV 710 czy 770 ?
Jaką masz wagę gotowego do lotu i rozstaw silników ?

Tak czy owak,jak lata stabilnie to tylko się cieszyć .
Życzę również Wesołych Świąt
:-)
DJkopter
Posty: 50
Rejestracja: sobota 25 lut 2012, 10:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DJkopter »

Filmu nie zrobię bo nie mam kamery. Silniki KV710. Rozstaw- 640 mm. Waga gotowego do lotu- 2,70 kg. Ma duży nadmiar mocy. Nawet w trybie ATTI po dodaniu gazu leci w górę jak z procy. Proponuję aby porównywać poszczególne setupy wszystkich uruchomionych już kopterów aby wypracować jakieś zdanie na temat konfiguracji. Ludzie tu piszą o problemach ale na dobrą sprawę nikt nie pisze konkretnie jak je rozwiązać. Najlepiej będzie jak zabiorą głos ci, co już latają . Może jutro lub pojutrze pokuszę się o lądowanie z wyłączonym nadajnikiem. Piszcie o swoich doświadczeniach. Mniemam, że każdy robi tu tajemnicę i nie chce się wychylać. Może jednak warto podzielić się doświadczeniami? Zawodowi ,,latacze'', którzy z tego żyją nie napiszą nic ale chętnie poczytają i zastosują te rady dla swoich potrzeb. My amatorzy latający dla przyjemności nie mamy żadnych tajemnic i jesteśmy otwarci na życzliwość wobec siebie. Mój kolega Sławek z Wrocławia też już lata podobnym kopterem. Oblatał go kilka dni temu i jest bardzo zadowolony. Konfiguracja podobna, lecz mniejszy pakiet i śmigła APC 10x4,7. Z jego relacji wynika,że też maszyna zachowuje się bardzo poprawnie. Może polatamy razem i napiszę więcej na temat wrażeń. W manualu brakuje pewnych rzeczy i niestety trzeba mailować do producenta. Ale support jest ok i odpowiedzi przychodzą prawie natychmiast. Potwierdzam na koniec, że nie trzeba kalibrować regulatorów. Wszystko działa dobrze bez kalibracji.
Jacek
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

DJkopter pisze:Potwierdzam na koniec, że nie trzeba kalibrować regulatorów. Wszystko działa dobrze bez kalibracji.
to zależy , zapomniałeś napisać swój dokładny setup więc nie wiemy jakie to regulatory , jeżeli DJI OPTO to w nich nic się nie zmienia bo nie można.
napisz jaki masz rozstaw miedzy silnikami , jaka to rama , jakie regulatory .
Najlepiej żeby to było w jednym poście a nie rozrzucone , dlatego prosiłem żebyś edytował posta i dodał te informacje.
I tak skończysz na LawMate
DJkopter
Posty: 50
Rejestracja: sobota 25 lut 2012, 10:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DJkopter »

Romanie,
nie czytasz dokładnie co napisałem. Rozstaw między silnikami 640 cm. Rama kupiona w Niemczech na Ebayu.Profile alu (rurki 20 mm ). Regulatory AKE 30A fast pwm 500 Hz.Co jeszcze chciałbyś wiedzieć? To dopiero pierwszy dzień prób. Ale i tak jest ok. Trochę wiało więc nie było idealnie. Sławek latał już kilka dni wcześniej. Też ma takie same silniki i regulatory które przywiozłem z Chin. Ramę robił mu Zbeer. Widziałem ją i jest bardzo profesjonalnie wykonana. W zasadzie oba nasze modele są prawie identyczne. Jego jest cięższy o 100 gr. i on ma śmigła APC a ja węglowe. Ja mam pakiet 6000 mAh a on 5000 mAh.Oba 4S.
Ustawienia od Nazy nie nadają się. Do Hexa XL trzeba zdecydowanie podnieść wartości basic gain.Nie ruszać Attitiude Gain. Ale to wszystko zależy od silników, regulatorów,śmigieł itp. W manualu dałem duże expo i lata też bardzo dobrze. To świetna konstrukcja. Wykonanie super, proste programowanie i duże możliwości.
Pozdrawiam.
Jacek
ODPOWIEDZ