Problem powraca jak bumerang, najpierw Naza teraz Wietkąg ;)
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Problem powraca jak bumerang, najpierw Naza teraz Wietkąg ;)
Cześć wszystkim po kilku miesiącach mojego w eterze niebytu.
Mój problem powraca, I szczerze mówiąc już nie wiem za coś się zabrać bo jedyną słuszną drogą pozostaje wymiana ramy i wypróbowane konfiguracji na czymś innym.
Aktualnie posiadam IronMana650 (nie skracalem ramion, chociaż słyszałem że po skróceniu i uzyskaniu około 1-2cm przerwy pomiędzy śmigłami lot jest stabilniejszy), silniki 3510 EMAX, śmigła 15x5,5 regulatory Hobbywing Flyfun 40A Opto. Na ramie wisi gimbal I to tyle. Platforma zasilana 2 pakietami 5200 3s.
Objaw taki jak poprzednio na Nazie, jakiś czas bezproblemowego lotu, później po ukosie glebą (z tym że na podglądzie pokazuje 7 satelit I wietkąg działa w trybie GPS nie atti).
Śmigła I silniki wyważone.
To co łączy poprzednia i aktualną platformę, to właśnie rama. Nie mam pojęcia czy wpada w jakieś wibracje i zakłóca to działanie IMU czy dzieje się coś innego,chcialbym jednak wykluczyć wpływ ramy (znalazłem też jedną rzecz, obudowa jednego z silników delikatnie rusza się Góra dół, nie wiem czy to w jaki kolwiek sposób może wprowadzać niestabilność).
I tutaj pytanie do Was, czy możecie polecić jakąś stabilną najlepiej składaną ramę? Myślę nad discovery, ale jest dosyć mała i będę musiał że śmigłami zejść dosyć mocno, a zależy mi na długim locie. Wczoraj na dwóch bateríach udało się dosyć chwilę polatać, chciałbym utrzymać podobny stosunek przy następnej platformie.
Za wszelkie sugestie i podpowiedzi będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Mój problem powraca, I szczerze mówiąc już nie wiem za coś się zabrać bo jedyną słuszną drogą pozostaje wymiana ramy i wypróbowane konfiguracji na czymś innym.
Aktualnie posiadam IronMana650 (nie skracalem ramion, chociaż słyszałem że po skróceniu i uzyskaniu około 1-2cm przerwy pomiędzy śmigłami lot jest stabilniejszy), silniki 3510 EMAX, śmigła 15x5,5 regulatory Hobbywing Flyfun 40A Opto. Na ramie wisi gimbal I to tyle. Platforma zasilana 2 pakietami 5200 3s.
Objaw taki jak poprzednio na Nazie, jakiś czas bezproblemowego lotu, później po ukosie glebą (z tym że na podglądzie pokazuje 7 satelit I wietkąg działa w trybie GPS nie atti).
Śmigła I silniki wyważone.
To co łączy poprzednia i aktualną platformę, to właśnie rama. Nie mam pojęcia czy wpada w jakieś wibracje i zakłóca to działanie IMU czy dzieje się coś innego,chcialbym jednak wykluczyć wpływ ramy (znalazłem też jedną rzecz, obudowa jednego z silników delikatnie rusza się Góra dół, nie wiem czy to w jaki kolwiek sposób może wprowadzać niestabilność).
I tutaj pytanie do Was, czy możecie polecić jakąś stabilną najlepiej składaną ramę? Myślę nad discovery, ale jest dosyć mała i będę musiał że śmigłami zejść dosyć mocno, a zależy mi na długim locie. Wczoraj na dwóch bateríach udało się dosyć chwilę polatać, chciałbym utrzymać podobny stosunek przy następnej platformie.
Za wszelkie sugestie i podpowiedzi będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Re: Problem powraca jak bumerang, najpierw Naza teraz Wietką
Tak sobie myślę, że śmigła 15" to zbyt dużo jak na ramę 650.
Re: Problem powraca jak bumerang, najpierw Naza teraz Wietką
Hmm a to dosyć dziwne, czyli myślisz że np na 12x4,5 lot będzie stabilniejszy?
A gdyby wymienić ramę na coś innego, co byś polecił, na czym sam latasz?
Pozdrawiam
A gdyby wymienić ramę na coś innego, co byś polecił, na czym sam latasz?
Pozdrawiam
Re: Problem powraca jak bumerang, najpierw Naza teraz Wietką
z3d, zejdź o jeden cal na śmigła 14" i jeśli masz możliwość założenia śmigła na piastę dokręcane jedną nakrętką to polecam Ci śmigła APC z serii MR 14x5.5
Latałem na takich śmigłach hexą na tarocie 650 i nie było żadnego problemów.
Latałem na takich śmigłach hexą na tarocie 650 i nie było żadnego problemów.
Re: Problem powraca jak bumerang, najpierw Naza teraz Wietką
PiotrzeSz dziękuję za sugestię, przychodzi mi jeszcze do głowy poskładane hexy, ponieważ silniki mam. Musiał bym dokupić 2 regle rurkę i było by ok.
Napisz mi proszę czy rzeczywiście 15" śmigła są za duże pod irona 650?
Nie pamiętam dokładnie gdzie ale wyczytałem, że ktoś polecał skracanie ramion, i dostosowanie śmigieł, żeby przestrzeń między nimi nie przekraczała 2cm. Ogólnie rzecz biorąc, nie twierdzę, że ten ktoś miał rację, jednak kłóci się to z tym o czym piszemy teraz - przy zejściu o jeden cal przestrzeń między śmigłami będzie bardzo duża.
Chciałem jeszcze dopytać, jaki rozmiar śmigieł miałeś przy heksie I tej ramie?
Co silników i śmigieł, teraz stosuję T-Style a łączę je na szybkozłączkach co jest bardzo wygodne. Piasty do silników posiadam więc przesiadka na śmigła z jednym otworem również będzie możliwa.
Jeżeli miałbym rozbudować platformę muszę wymienić regle, ponieważ wspomniane Hobbywingi mam tylko 4 :( I teraz pytanie, dokupić 2 flyfun-y, czy sprzedać je I wymienić na coś innego?
Dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc.
Pozdrawiam Michał
Napisz mi proszę czy rzeczywiście 15" śmigła są za duże pod irona 650?
Nie pamiętam dokładnie gdzie ale wyczytałem, że ktoś polecał skracanie ramion, i dostosowanie śmigieł, żeby przestrzeń między nimi nie przekraczała 2cm. Ogólnie rzecz biorąc, nie twierdzę, że ten ktoś miał rację, jednak kłóci się to z tym o czym piszemy teraz - przy zejściu o jeden cal przestrzeń między śmigłami będzie bardzo duża.
Chciałem jeszcze dopytać, jaki rozmiar śmigieł miałeś przy heksie I tej ramie?
Co silników i śmigieł, teraz stosuję T-Style a łączę je na szybkozłączkach co jest bardzo wygodne. Piasty do silników posiadam więc przesiadka na śmigła z jednym otworem również będzie możliwa.
Jeżeli miałbym rozbudować platformę muszę wymienić regle, ponieważ wspomniane Hobbywingi mam tylko 4 :( I teraz pytanie, dokupić 2 flyfun-y, czy sprzedać je I wymienić na coś innego?
Dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc.
Pozdrawiam Michał
Re: Problem powraca jak bumerang, najpierw Naza teraz Wietką
Hm, ale jeśli problem byłby w śmigłach (ew. ramie) to czy objawy nie byłby od początku? Skoro obstawiacie śmigła, to dlaczego
Ew może któryś silnik lub ESC się przegrzewa? - czy gleba zawsze jest po podobnym czasie? Czy możesz na próbę najpierw wisieć nieruchomo i sprawdzić po jakim czasie coś pójdzie nie tak. A potem kolejna próba - od razu mocniejsze latanie w kółko, cokolwiek aby sprawdzić czy intensywność lotu wpływa na czas wystąpienia problemu. Czy po krecie któryś silnik lub ESC jest wyraźnie gorący?
Czy masz jakieś dodatkowe rzeczy zasilone z tego samego źródła co FC, np gimbal, ledy, cokolwiek?
Nie, żebym miał jakiś lepszy pomysł, bo nic nie przychodzi mi do głowy niestety, ale logicznie ciężko mi zrozumieć ten trop.z3d pisze:jakiś czas bezproblemowego lotu, później po ukosie glebą
Ew może któryś silnik lub ESC się przegrzewa? - czy gleba zawsze jest po podobnym czasie? Czy możesz na próbę najpierw wisieć nieruchomo i sprawdzić po jakim czasie coś pójdzie nie tak. A potem kolejna próba - od razu mocniejsze latanie w kółko, cokolwiek aby sprawdzić czy intensywność lotu wpływa na czas wystąpienia problemu. Czy po krecie któryś silnik lub ESC jest wyraźnie gorący?
Czy masz jakieś dodatkowe rzeczy zasilone z tego samego źródła co FC, np gimbal, ledy, cokolwiek?
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Problem powraca jak bumerang, najpierw Naza teraz Wietką
Cześć Tanner,
No i na początek niespodzianka, niestety nie jestem w stanie odnieść częstotliwości zachodzącego wydarzenia, jakim jest utrata kontroli do żadnego innego czynnika zewnętrznego ;) szukam, pytam i sam nie wiem co jeszcze zrobić.
Model wyważony, rama, silniki i śmigła też, więc zachodzi chyba coś czego nie rozumiem lub jeszcze nie rozumiem.
Co do pakietów 2x5200 na 3s daje mi dosyć duży zapas, więc tego też przy poooooowolnym fotograficznym lataniu nie brakuje. Nie są to loty torpedowe, to raczej żółwie tempo w powietrzu, a i tak stabilnego lotu na Wietkągu uswiadczyc nie potrafię.
Przy ustawieniach basic gain nawet do 150%, i tak biega jak mysz po klatce.
Stąd też skłaniam się do zmniejszenia śmigieł i przebudowy na hex.
Nie mam pojęcia co to przyniesie, ale poczyniłem już przygotowania do zmiany platformy ;)
Dam znać czy coś to zmieniło.
Jeżeli ktoś z Was ma podobne problemy będę wdzięczny za kontakt.
Pozdrawiam Michał
No i na początek niespodzianka, niestety nie jestem w stanie odnieść częstotliwości zachodzącego wydarzenia, jakim jest utrata kontroli do żadnego innego czynnika zewnętrznego ;) szukam, pytam i sam nie wiem co jeszcze zrobić.
Model wyważony, rama, silniki i śmigła też, więc zachodzi chyba coś czego nie rozumiem lub jeszcze nie rozumiem.
Co do pakietów 2x5200 na 3s daje mi dosyć duży zapas, więc tego też przy poooooowolnym fotograficznym lataniu nie brakuje. Nie są to loty torpedowe, to raczej żółwie tempo w powietrzu, a i tak stabilnego lotu na Wietkągu uswiadczyc nie potrafię.
Przy ustawieniach basic gain nawet do 150%, i tak biega jak mysz po klatce.
Stąd też skłaniam się do zmniejszenia śmigieł i przebudowy na hex.
Nie mam pojęcia co to przyniesie, ale poczyniłem już przygotowania do zmiany platformy ;)
Dam znać czy coś to zmieniło.
Jeżeli ktoś z Was ma podobne problemy będę wdzięczny za kontakt.
Pozdrawiam Michał
Re: Problem powraca jak bumerang, najpierw Naza teraz Wietką
Cześć Panowie,
Jeszcze jedna prośba ponieważ znalazłem kolejny, tak mi się przynajmniej wydaje trop ;)
Czy Wietkąg może gryźć się z regułami Hobbywing-a?
Przeszukiwalem dzisiaj znany portal ofertowy i natrafiłem na aukcje gościa, który sprzedał 6 regli nie pamiętam jakich bo nie gadały mu z A2-ką.
Za stanowiło mnie to, ponieważ to wszystko jak by nie patrzeć DJI.
Regle mam dosyć spore bo 40A Opto, a zasila tylko 3s-ką i napięciem 11.1.
Czy ktoś z Was ma już doświadczenie z Wietkągiem i ma pewne regle które z tym biegają?
APC już zamówione, na wszelki wypadek x 6 ;)
Pozdrawiam i za dalszą pomoc będę wdzięczny ;)
Jeszcze jedna prośba ponieważ znalazłem kolejny, tak mi się przynajmniej wydaje trop ;)
Czy Wietkąg może gryźć się z regułami Hobbywing-a?
Przeszukiwalem dzisiaj znany portal ofertowy i natrafiłem na aukcje gościa, który sprzedał 6 regli nie pamiętam jakich bo nie gadały mu z A2-ką.
Za stanowiło mnie to, ponieważ to wszystko jak by nie patrzeć DJI.
Regle mam dosyć spore bo 40A Opto, a zasila tylko 3s-ką i napięciem 11.1.
Czy ktoś z Was ma już doświadczenie z Wietkągiem i ma pewne regle które z tym biegają?
APC już zamówione, na wszelki wypadek x 6 ;)
Pozdrawiam i za dalszą pomoc będę wdzięczny ;)
- czeczenflo
- Posty: 43
- Rejestracja: sobota 31 paź 2015, 10:03
- Lokalizacja: Łódź/Brzeziny
Re: Problem powraca jak bumerang, najpierw Naza teraz Wietką
Kolego ja latam na hobbywingach w nazie i nie mam problemu, tylko ja latam na 6s wcześniej na 4s. któryś silnik do takiej awarii nie jest cieplejszy od innych ?
Węgiel X4 Naza V2 -> Custom Tarot 650 -> Hexa u7 (in progress)