Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Ja-Bo
Posty: 76
Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: Ja-Bo »

Po kilku zmianach w quadro postanowiłem sprawdzić bez śmigieł jak to wszystko funkcjonuje "na sucho".
Zauważyłem, że w trybie "manual" silniki startują nierówno. W ATTI i GPS nie mogę tego sprawdzić, bo startują, gdy drążek gazu przekracza 50%.
Mam nadzieję, że na filmie będzie widać o co mi chodzi. Otóż po powolnym dodawaniu gazu włączają się poszczególne silniki (np. zaczynają kręcić się dwie sztuki, a potem reszta, albo dwa, jeden, jeden). Po przekroczeniu jakiegoś poziomu startują wszystkie.

Regle Afro Slim 20A, wgrałem najnowszy SimonK, skalibrowałem z odbiornika (nawet w sumie dwa razy dla pewności).

Zastanawiam się, czy to normalne? Na manualu nie latam, ale trochę mnie to martwi jednak (szczególnie, że od początku nie mogę okiełznać spadającego koptera...).

Na necie znalazłem tutorial, aby w asystencie nazy zmienić "Motor Idle Speed" na HIGH, ale wówczas na manualu, gdy throttle daję na min. silniki dalej się obracają - wyłączyć je można dopiero kombinacją drążków. Co myślicie o tym?

Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9751
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: pawelsky »

Ja-Bo pisze:Zastanawiam się, czy to normalne?
Zakladajac ze kalibracje ESC masz zrobiona, tak, jest to normalne. W multikopterach nie ma bezposredniego przelozenia gazu na silniki, to kontroler decyduje ktore silniki i z jaka predkoscia pracuja. Wystarczy model stojacy lekko pochylo lub przesuniecie drazka gazu lekko w bok i juz bedziesz mial rozne predkosci silnikow.
Ja-Bo
Posty: 76
Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: Ja-Bo »

Kalibrację zrobiłem prawdopodobnie poprawnie. Gaz na maksa, zasilanie napędu (beepy), gaz do min (sekwencja dźwiękowa).

Czyli nie przejmować się tym?
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9751
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: pawelsky »

Ja-Bo pisze:Kalibrację zrobiłem prawdopodobnie poprawnie. Gaz na maksa, zasilanie napędu (beepy), gaz do min (sekwencja dźwiękowa).
Przez kontroler czy bezposrednio z odbiornika?
Ja-Bo pisze:Czyli nie przejmować się tym?
Jesli kalibracje sa poprawne to nie.
Ja-Bo
Posty: 76
Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: Ja-Bo »

Ad.1
Bezpośrednio z odbiornika, każdy ESC osobno (po kolei).

Ad.2
Da się jakoś sprawdzić, czy jest poprawne? Jak wgrywałem 2 dni temu BLHlei to widziałem, że w dwóch reglach miałem 1120 - 1888, a w dwóch 1124 - 1888.
A w SimonK?
Ale wydaje mi się, że poszło ok.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9751
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: pawelsky »

Czyli nie ma sie czym przejmowac.

W SimonK nie da sie podejrzec.
Ja-Bo
Posty: 76
Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: Ja-Bo »

Mam pytanie. Przed moimi zmianami, resetem i ponownymi ustawieniami sekwencja drążków uruchamiała silniki, następnie ponad połowa do góry i start.
Teraz sekwencja ich nie uruchamia, stoją w miejscu dopóki nie przesunę throttle poza połowę. Co może być przyczyną?
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9751
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: pawelsky »

Ja-Bo pisze:Teraz sekwencja ich nie uruchamia, stoją w miejscu dopóki nie przesunę throttle poza połowę. Co może być przyczyną?
Zbyt niskie Motor Idle Speed.
Ja-Bo
Posty: 76
Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: Ja-Bo »

Zmienić z recommended na jeden poziom więcej, czy na High?
Ale zastanawia mnie co jest przyczyną tego (wcześniej odpalały na recommended). Czy ustawienia gainow mogą na to wpływać?

PS. Co w praktyce oznacza "podniesienie" tego ustawienia? Wiem, że podnosi się najniższy zakres startu, ale jakie to niesie za sobą konsekwencje?
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9751
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: pawelsky »

Ja-Bo pisze:Co w praktyce oznacza "podniesienie" tego ustawienia?
Predkosc silnikow w stanie idle.
Ja-Bo
Posty: 76
Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: Ja-Bo »

Rozumiem. Czyli muszę to ustawić tak, aby silniki się włączały po sekwencji, tak?
Ja-Bo pisze:Zmienić z recommended na jeden poziom więcej, czy na High?
Ale zastanawia mnie co jest przyczyną tego (wcześniej odpalały na recommended). Czy ustawienia gainow mogą na to wpływać?
A co do tego? Zastanawiam się dlaczego kiedyś włączały się przy recommanded. Jedyne co zmieniłem w stosunku do poprzedniego ustawienia to nowy SimonK i trochę inne gainy.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9751
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: pawelsky »

Ja-Bo pisze:Zmienić z recommended na jeden poziom więcej, czy na High?
A poeksperymentujze troszke...
Ja-Bo pisze:nowy SimonK
No to masz odpowiedz...
Ja-Bo
Posty: 76
Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: Ja-Bo »

pawelsky pisze:
Ja-Bo pisze:Zmienić z recommended na jeden poziom więcej, czy na High?
A poeksperymentujze troszke...
A więc tak - gainy nie mają wpływu na to, reset ustawień do domyślnych nic nie zmienił.
Obrazek
Między opcją 1 i 2 nie widzę różnicy. Silniki startują po wykonaniu kombinacji drążków (po 3 sekundach bezczynności zatrzymują się), a potem przyspieszają po przesunięciu throttle poza połowę.
Dla zakresu 0-50% nic się nie zmienia, oprócz tego, że się nie zatrzymują jak lekko "podniosę" drążek do góry (albo takie przynajmniej mam wrażenie).
Znalazłem jeszcze taką poradę, żeby zmienić endpointy w apce (116%) i przekalibrować ponownie ESC, tylko nie wiem co jest lepszym rozwiązaniem? Którą opcję zostawić? 1 czy High?
pawelsky pisze:
Ja-Bo pisze:nowy SimonK
No to masz odpowiedz...
Temat jest znany? Czytałem, że na starym SimonK tak się działo, ale nt. problemów z nowym nic nie znalazłem.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9751
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: pawelsky »

Ja-Bo pisze:Temat jest znany? Czytałem, że na starym SimonK tak się działo, ale nt. problemów z nowym nic nie znalazłem.
Bo nie ma zadnego problemu. Zmieniles serce urzadzenia odpowiedzialnego za prace silnikow, wiec nie dziw sie zachowuja sie nieco inaczej niz przed zmiana. Nie widze powodu zeby weszyc tu jakis problem.

Z pozostalych pytan widze ze chyba nie do konca zapoznales sie z instrukcja i sposobem dzialania Nazy, wiec suregowal bym ponowna lekture. Z tematem kalibracji ESC tez warto sie zaznajomic. Wiele watpliwosci Ci sie wyjasni...
Ja-Bo
Posty: 76
Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników

Post autor: Ja-Bo »

Przeczytałem przetłumaczoną instrukcję kilkukrotnie. Nie pamiętam wzmianki o "Motor Idle Speed". Ale ok, rozumiem, że pozostawiając na high będzie ok i nie będzie miało to żadnych negatywnych konsekwencji.
Wiem, że Naza v2 startuje gdy drążek gazu wychylamy ponad 50%. Ale nie ma nic na temat tego, co powinno się dziać w pozycji 0-50% (oprócz tego, że silniki powinny się kręcić po kombinacji i podniesieniu drążka do ok. 10% i wyżej). Rozumiem, że powinny się kręcić stałą prędkością - ok.

Co do kalibracji - dowiedziałem się o niej tyle, aby wiedzieć jak ją przeprowadzić i czemu ma służyć. Co jeszcze powinienem wiedzieć?
ODPOWIEDZ