Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
Po kilku zmianach w quadro postanowiłem sprawdzić bez śmigieł jak to wszystko funkcjonuje "na sucho".
Zauważyłem, że w trybie "manual" silniki startują nierówno. W ATTI i GPS nie mogę tego sprawdzić, bo startują, gdy drążek gazu przekracza 50%.
Mam nadzieję, że na filmie będzie widać o co mi chodzi. Otóż po powolnym dodawaniu gazu włączają się poszczególne silniki (np. zaczynają kręcić się dwie sztuki, a potem reszta, albo dwa, jeden, jeden). Po przekroczeniu jakiegoś poziomu startują wszystkie.
Regle Afro Slim 20A, wgrałem najnowszy SimonK, skalibrowałem z odbiornika (nawet w sumie dwa razy dla pewności).
Zastanawiam się, czy to normalne? Na manualu nie latam, ale trochę mnie to martwi jednak (szczególnie, że od początku nie mogę okiełznać spadającego koptera...).
Na necie znalazłem tutorial, aby w asystencie nazy zmienić "Motor Idle Speed" na HIGH, ale wówczas na manualu, gdy throttle daję na min. silniki dalej się obracają - wyłączyć je można dopiero kombinacją drążków. Co myślicie o tym?
Zauważyłem, że w trybie "manual" silniki startują nierówno. W ATTI i GPS nie mogę tego sprawdzić, bo startują, gdy drążek gazu przekracza 50%.
Mam nadzieję, że na filmie będzie widać o co mi chodzi. Otóż po powolnym dodawaniu gazu włączają się poszczególne silniki (np. zaczynają kręcić się dwie sztuki, a potem reszta, albo dwa, jeden, jeden). Po przekroczeniu jakiegoś poziomu startują wszystkie.
Regle Afro Slim 20A, wgrałem najnowszy SimonK, skalibrowałem z odbiornika (nawet w sumie dwa razy dla pewności).
Zastanawiam się, czy to normalne? Na manualu nie latam, ale trochę mnie to martwi jednak (szczególnie, że od początku nie mogę okiełznać spadającego koptera...).
Na necie znalazłem tutorial, aby w asystencie nazy zmienić "Motor Idle Speed" na HIGH, ale wówczas na manualu, gdy throttle daję na min. silniki dalej się obracają - wyłączyć je można dopiero kombinacją drążków. Co myślicie o tym?
Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
Zakladajac ze kalibracje ESC masz zrobiona, tak, jest to normalne. W multikopterach nie ma bezposredniego przelozenia gazu na silniki, to kontroler decyduje ktore silniki i z jaka predkoscia pracuja. Wystarczy model stojacy lekko pochylo lub przesuniecie drazka gazu lekko w bok i juz bedziesz mial rozne predkosci silnikow.Ja-Bo pisze:Zastanawiam się, czy to normalne?
Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
Kalibrację zrobiłem prawdopodobnie poprawnie. Gaz na maksa, zasilanie napędu (beepy), gaz do min (sekwencja dźwiękowa).
Czyli nie przejmować się tym?
Czyli nie przejmować się tym?
Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
Przez kontroler czy bezposrednio z odbiornika?Ja-Bo pisze:Kalibrację zrobiłem prawdopodobnie poprawnie. Gaz na maksa, zasilanie napędu (beepy), gaz do min (sekwencja dźwiękowa).
Jesli kalibracje sa poprawne to nie.Ja-Bo pisze:Czyli nie przejmować się tym?
Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
Ad.1
Bezpośrednio z odbiornika, każdy ESC osobno (po kolei).
Ad.2
Da się jakoś sprawdzić, czy jest poprawne? Jak wgrywałem 2 dni temu BLHlei to widziałem, że w dwóch reglach miałem 1120 - 1888, a w dwóch 1124 - 1888.
A w SimonK?
Ale wydaje mi się, że poszło ok.
Bezpośrednio z odbiornika, każdy ESC osobno (po kolei).
Ad.2
Da się jakoś sprawdzić, czy jest poprawne? Jak wgrywałem 2 dni temu BLHlei to widziałem, że w dwóch reglach miałem 1120 - 1888, a w dwóch 1124 - 1888.
A w SimonK?
Ale wydaje mi się, że poszło ok.
Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
Czyli nie ma sie czym przejmowac.
W SimonK nie da sie podejrzec.
W SimonK nie da sie podejrzec.
Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
Mam pytanie. Przed moimi zmianami, resetem i ponownymi ustawieniami sekwencja drążków uruchamiała silniki, następnie ponad połowa do góry i start.
Teraz sekwencja ich nie uruchamia, stoją w miejscu dopóki nie przesunę throttle poza połowę. Co może być przyczyną?
Teraz sekwencja ich nie uruchamia, stoją w miejscu dopóki nie przesunę throttle poza połowę. Co może być przyczyną?
Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
Zbyt niskie Motor Idle Speed.Ja-Bo pisze:Teraz sekwencja ich nie uruchamia, stoją w miejscu dopóki nie przesunę throttle poza połowę. Co może być przyczyną?
Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
Zmienić z recommended na jeden poziom więcej, czy na High?
Ale zastanawia mnie co jest przyczyną tego (wcześniej odpalały na recommended). Czy ustawienia gainow mogą na to wpływać?
PS. Co w praktyce oznacza "podniesienie" tego ustawienia? Wiem, że podnosi się najniższy zakres startu, ale jakie to niesie za sobą konsekwencje?
Ale zastanawia mnie co jest przyczyną tego (wcześniej odpalały na recommended). Czy ustawienia gainow mogą na to wpływać?
PS. Co w praktyce oznacza "podniesienie" tego ustawienia? Wiem, że podnosi się najniższy zakres startu, ale jakie to niesie za sobą konsekwencje?
Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
Predkosc silnikow w stanie idle.Ja-Bo pisze:Co w praktyce oznacza "podniesienie" tego ustawienia?
Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
Rozumiem. Czyli muszę to ustawić tak, aby silniki się włączały po sekwencji, tak?
A co do tego? Zastanawiam się dlaczego kiedyś włączały się przy recommanded. Jedyne co zmieniłem w stosunku do poprzedniego ustawienia to nowy SimonK i trochę inne gainy.Ja-Bo pisze:Zmienić z recommended na jeden poziom więcej, czy na High?
Ale zastanawia mnie co jest przyczyną tego (wcześniej odpalały na recommended). Czy ustawienia gainow mogą na to wpływać?
Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
A poeksperymentujze troszke...Ja-Bo pisze:Zmienić z recommended na jeden poziom więcej, czy na High?
No to masz odpowiedz...Ja-Bo pisze:nowy SimonK
Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
A więc tak - gainy nie mają wpływu na to, reset ustawień do domyślnych nic nie zmienił.pawelsky pisze:A poeksperymentujze troszke...Ja-Bo pisze:Zmienić z recommended na jeden poziom więcej, czy na High?
Między opcją 1 i 2 nie widzę różnicy. Silniki startują po wykonaniu kombinacji drążków (po 3 sekundach bezczynności zatrzymują się), a potem przyspieszają po przesunięciu throttle poza połowę.
Dla zakresu 0-50% nic się nie zmienia, oprócz tego, że się nie zatrzymują jak lekko "podniosę" drążek do góry (albo takie przynajmniej mam wrażenie).
Znalazłem jeszcze taką poradę, żeby zmienić endpointy w apce (116%) i przekalibrować ponownie ESC, tylko nie wiem co jest lepszym rozwiązaniem? Którą opcję zostawić? 1 czy High?
Temat jest znany? Czytałem, że na starym SimonK tak się działo, ale nt. problemów z nowym nic nie znalazłem.pawelsky pisze:No to masz odpowiedz...Ja-Bo pisze:nowy SimonK
Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
Bo nie ma zadnego problemu. Zmieniles serce urzadzenia odpowiedzialnego za prace silnikow, wiec nie dziw sie zachowuja sie nieco inaczej niz przed zmiana. Nie widze powodu zeby weszyc tu jakis problem.Ja-Bo pisze:Temat jest znany? Czytałem, że na starym SimonK tak się działo, ale nt. problemów z nowym nic nie znalazłem.
Z pozostalych pytan widze ze chyba nie do konca zapoznales sie z instrukcja i sposobem dzialania Nazy, wiec suregowal bym ponowna lekture. Z tematem kalibracji ESC tez warto sie zaznajomic. Wiele watpliwosci Ci sie wyjasni...
Re: Naza v2 + AfroSlim 20A - nierówny start silników
Przeczytałem przetłumaczoną instrukcję kilkukrotnie. Nie pamiętam wzmianki o "Motor Idle Speed". Ale ok, rozumiem, że pozostawiając na high będzie ok i nie będzie miało to żadnych negatywnych konsekwencji.
Wiem, że Naza v2 startuje gdy drążek gazu wychylamy ponad 50%. Ale nie ma nic na temat tego, co powinno się dziać w pozycji 0-50% (oprócz tego, że silniki powinny się kręcić po kombinacji i podniesieniu drążka do ok. 10% i wyżej). Rozumiem, że powinny się kręcić stałą prędkością - ok.
Co do kalibracji - dowiedziałem się o niej tyle, aby wiedzieć jak ją przeprowadzić i czemu ma służyć. Co jeszcze powinienem wiedzieć?
Wiem, że Naza v2 startuje gdy drążek gazu wychylamy ponad 50%. Ale nie ma nic na temat tego, co powinno się dziać w pozycji 0-50% (oprócz tego, że silniki powinny się kręcić po kombinacji i podniesieniu drążka do ok. 10% i wyżej). Rozumiem, że powinny się kręcić stałą prędkością - ok.
Co do kalibracji - dowiedziałem się o niej tyle, aby wiedzieć jak ją przeprowadzić i czemu ma służyć. Co jeszcze powinienem wiedzieć?