Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest poniedziałek 10 gru 2018, 01:53


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: niedziela 29 maja 2016, 16:37 
Offline

Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Posty: 70
Lokalizacja: Wrocław
Po kilku zmianach w quadro postanowiłem sprawdzić bez śmigieł jak to wszystko funkcjonuje "na sucho".
Zauważyłem, że w trybie "manual" silniki startują nierówno. W ATTI i GPS nie mogę tego sprawdzić, bo startują, gdy drążek gazu przekracza 50%.
Mam nadzieję, że na filmie będzie widać o co mi chodzi. Otóż po powolnym dodawaniu gazu włączają się poszczególne silniki (np. zaczynają kręcić się dwie sztuki, a potem reszta, albo dwa, jeden, jeden). Po przekroczeniu jakiegoś poziomu startują wszystkie.

Regle Afro Slim 20A, wgrałem najnowszy SimonK, skalibrowałem z odbiornika (nawet w sumie dwa razy dla pewności).

Zastanawiam się, czy to normalne? Na manualu nie latam, ale trochę mnie to martwi jednak (szczególnie, że od początku nie mogę okiełznać spadającego koptera...).

Na necie znalazłem tutorial, aby w asystencie nazy zmienić "Motor Idle Speed" na HIGH, ale wówczas na manualu, gdy throttle daję na min. silniki dalej się obracają - wyłączyć je można dopiero kombinacją drążków. Co myślicie o tym?



Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 29 maja 2016, 16:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6666
Lokalizacja: Polska
Ja-Bo pisze:
Zastanawiam się, czy to normalne?

Zakladajac ze kalibracje ESC masz zrobiona, tak, jest to normalne. W multikopterach nie ma bezposredniego przelozenia gazu na silniki, to kontroler decyduje ktore silniki i z jaka predkoscia pracuja. Wystarczy model stojacy lekko pochylo lub przesuniecie drazka gazu lekko w bok i juz bedziesz mial rozne predkosci silnikow.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 29 maja 2016, 16:49 
Offline

Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Posty: 70
Lokalizacja: Wrocław
Kalibrację zrobiłem prawdopodobnie poprawnie. Gaz na maksa, zasilanie napędu (beepy), gaz do min (sekwencja dźwiękowa).

Czyli nie przejmować się tym?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 29 maja 2016, 16:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6666
Lokalizacja: Polska
Ja-Bo pisze:
Kalibrację zrobiłem prawdopodobnie poprawnie. Gaz na maksa, zasilanie napędu (beepy), gaz do min (sekwencja dźwiękowa).

Przez kontroler czy bezposrednio z odbiornika?

Ja-Bo pisze:
Czyli nie przejmować się tym?

Jesli kalibracje sa poprawne to nie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 29 maja 2016, 17:01 
Offline

Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Posty: 70
Lokalizacja: Wrocław
Ad.1
Bezpośrednio z odbiornika, każdy ESC osobno (po kolei).

Ad.2
Da się jakoś sprawdzić, czy jest poprawne? Jak wgrywałem 2 dni temu BLHlei to widziałem, że w dwóch reglach miałem 1120 - 1888, a w dwóch 1124 - 1888.
A w SimonK?
Ale wydaje mi się, że poszło ok.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 29 maja 2016, 18:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6666
Lokalizacja: Polska
Czyli nie ma sie czym przejmowac.

W SimonK nie da sie podejrzec.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 20 cze 2016, 19:06 
Offline

Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Posty: 70
Lokalizacja: Wrocław
Mam pytanie. Przed moimi zmianami, resetem i ponownymi ustawieniami sekwencja drążków uruchamiała silniki, następnie ponad połowa do góry i start.
Teraz sekwencja ich nie uruchamia, stoją w miejscu dopóki nie przesunę throttle poza połowę. Co może być przyczyną?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 21 cze 2016, 07:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6666
Lokalizacja: Polska
Ja-Bo pisze:
Teraz sekwencja ich nie uruchamia, stoją w miejscu dopóki nie przesunę throttle poza połowę. Co może być przyczyną?

Zbyt niskie Motor Idle Speed.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 21 cze 2016, 08:39 
Offline

Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Posty: 70
Lokalizacja: Wrocław
Zmienić z recommended na jeden poziom więcej, czy na High?
Ale zastanawia mnie co jest przyczyną tego (wcześniej odpalały na recommended). Czy ustawienia gainow mogą na to wpływać?

PS. Co w praktyce oznacza "podniesienie" tego ustawienia? Wiem, że podnosi się najniższy zakres startu, ale jakie to niesie za sobą konsekwencje?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 21 cze 2016, 09:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6666
Lokalizacja: Polska
Ja-Bo pisze:
Co w praktyce oznacza "podniesienie" tego ustawienia?

Predkosc silnikow w stanie idle.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 21 cze 2016, 10:23 
Offline

Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Posty: 70
Lokalizacja: Wrocław
Rozumiem. Czyli muszę to ustawić tak, aby silniki się włączały po sekwencji, tak?

Ja-Bo pisze:
Zmienić z recommended na jeden poziom więcej, czy na High?
Ale zastanawia mnie co jest przyczyną tego (wcześniej odpalały na recommended). Czy ustawienia gainow mogą na to wpływać?


A co do tego? Zastanawiam się dlaczego kiedyś włączały się przy recommanded. Jedyne co zmieniłem w stosunku do poprzedniego ustawienia to nowy SimonK i trochę inne gainy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 21 cze 2016, 11:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6666
Lokalizacja: Polska
Ja-Bo pisze:
Zmienić z recommended na jeden poziom więcej, czy na High?

A poeksperymentujze troszke...

Ja-Bo pisze:
nowy SimonK

No to masz odpowiedz...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 22 cze 2016, 13:21 
Offline

Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Posty: 70
Lokalizacja: Wrocław
pawelsky pisze:
Ja-Bo pisze:
Zmienić z recommended na jeden poziom więcej, czy na High?

A poeksperymentujze troszke...


A więc tak - gainy nie mają wpływu na to, reset ustawień do domyślnych nic nie zmienił.
Obrazek
Między opcją 1 i 2 nie widzę różnicy. Silniki startują po wykonaniu kombinacji drążków (po 3 sekundach bezczynności zatrzymują się), a potem przyspieszają po przesunięciu throttle poza połowę.
Dla zakresu 0-50% nic się nie zmienia, oprócz tego, że się nie zatrzymują jak lekko "podniosę" drążek do góry (albo takie przynajmniej mam wrażenie).
Znalazłem jeszcze taką poradę, żeby zmienić endpointy w apce (116%) i przekalibrować ponownie ESC, tylko nie wiem co jest lepszym rozwiązaniem? Którą opcję zostawić? 1 czy High?

pawelsky pisze:
Ja-Bo pisze:
nowy SimonK

No to masz odpowiedz...


Temat jest znany? Czytałem, że na starym SimonK tak się działo, ale nt. problemów z nowym nic nie znalazłem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 22 cze 2016, 13:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6666
Lokalizacja: Polska
Ja-Bo pisze:
Temat jest znany? Czytałem, że na starym SimonK tak się działo, ale nt. problemów z nowym nic nie znalazłem.

Bo nie ma zadnego problemu. Zmieniles serce urzadzenia odpowiedzialnego za prace silnikow, wiec nie dziw sie zachowuja sie nieco inaczej niz przed zmiana. Nie widze powodu zeby weszyc tu jakis problem.

Z pozostalych pytan widze ze chyba nie do konca zapoznales sie z instrukcja i sposobem dzialania Nazy, wiec suregowal bym ponowna lekture. Z tematem kalibracji ESC tez warto sie zaznajomic. Wiele watpliwosci Ci sie wyjasni...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 22 cze 2016, 14:12 
Offline

Rejestracja: czwartek 11 lut 2016, 20:04
Posty: 70
Lokalizacja: Wrocław
Przeczytałem przetłumaczoną instrukcję kilkukrotnie. Nie pamiętam wzmianki o "Motor Idle Speed". Ale ok, rozumiem, że pozostawiając na high będzie ok i nie będzie miało to żadnych negatywnych konsekwencji.
Wiem, że Naza v2 startuje gdy drążek gazu wychylamy ponad 50%. Ale nie ma nic na temat tego, co powinno się dziać w pozycji 0-50% (oprócz tego, że silniki powinny się kręcić po kombinacji i podniesieniu drążka do ok. 10% i wyżej). Rozumiem, że powinny się kręcić stałą prędkością - ok.

Co do kalibracji - dowiedziałem się o niej tyle, aby wiedzieć jak ją przeprowadzić i czemu ma służyć. Co jeszcze powinienem wiedzieć?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.