NAZA v2 + silniki 400kv
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
NAZA v2 + silniki 400kv
Witam.
Chciałem zapytać o wasze doświadczenie z NAZA V2 + silniki poniżej 500KV. Słyszałem opinie że naza nie radzi sobie z bezwładnością śmigła i lepiej jest założyć silnik powyżej 600kv z mniejszym śmigłem niż 400 z dużym. Ma ktoś jakieś opinie lub doświadczenie z takim przypadkiem ?
Chciałem zapytać o wasze doświadczenie z NAZA V2 + silniki poniżej 500KV. Słyszałem opinie że naza nie radzi sobie z bezwładnością śmigła i lepiej jest założyć silnik powyżej 600kv z mniejszym śmigłem niż 400 z dużym. Ma ktoś jakieś opinie lub doświadczenie z takim przypadkiem ?
Re: NAZA v2 + silniki 400kv
Pierwsze słysze o takich czarach u mnie naza v2 śmiga z silnikami 380 kv i śmigła 15x5.5 wszystko działa jak trzeba :)
Ogranicza Cie tylko Twoja wyobraznia
Re: NAZA v2 + silniki 400kv
Dzięki wielkie za odpowiedź ! :)
a na wietrze jak się zachowuje, nie ma żadnych problemów, nie zamula ?
możesz napisać jak wygląda twój kopter ? w sensie jakie masz silniki regulatory itd ?
EDIT - scalenie
ktoś coś więcej powie ? ?
a na wietrze jak się zachowuje, nie ma żadnych problemów, nie zamula ?
możesz napisać jak wygląda twój kopter ? w sensie jakie masz silniki regulatory itd ?
EDIT - scalenie
ktoś coś więcej powie ? ?
Re: NAZA v2 + silniki 400kv
ale co chcesz wiedzieć? niższe KV to niższa prędkość obrotowa i adekwatnie większe śmigła aby uzyskać ciąg przy mniejszych obrotach. Przez to(większe śmigła) dron jest stabilniejszy ale mniej zwinny/zwrotny.
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
Re: NAZA v2 + silniki 400kv
To wiem, ale słyszałem, że naza2 przy dużym śmigle nie radzi sobie nawet z minimalnym wiatrem i jest otępiała. Tak przyglądam sie konstrukcje i faktycznie w większości np hexacopterów z silnikami ok. 400kv jest wookong... Stąd moje przemyślenia czy wookong bedzie lepiej reagował na bezwładność dużego śmigła, czy naza sobie też poradzi ?
Re: NAZA v2 + silniki 400kv
a tego to nie wiem. może rzeczywiście NAZA ma słabsze algorytmy niż WOOKONG. Ale jaka jest jej sensowna granica obsługiwanych podzespołów, z którymi daje radę to ciężko stwierdzić.
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
Re: NAZA v2 + silniki 400kv
Zobacz sobie to http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=39&t=33069 przekątna 1200mm, śmigła 16"
Re: NAZA v2 + silniki 400kv
Chodzi o to, że w relatywnie małych pieniądzach jest naza v2 i śmigła do 17 cali napędzane rctimerami czy dualskyami. Potem jest długo, długo nic i dopiero konstrukcje typu U8 100kV w komplecie z łopatami 27-28 cali. Ale to są koszty typu 250$ za komplet (śmigło i napęd). Z tego powodu wookong czy a2 są na pokładzie.
Obiegowa opinia, że Naza jest otępiała w dużym kopterze wynika z faktu 'poganiania' go pakietem 4-6S.
Duże śmigła, to 10-12S a to są ogromne koszty nie tylko w bateriach ale i esc.
Wszystko musi pasować. Jak na rc timera 5010 360kV dasz 18' z drewna, to ciąg masz w miarę i super sprawność, ale latać się nie da, do bezwładność wykłada kopter.
Ja mam takie silniki z 17 z carbonu typu pancake - 12g! Jest ok, ale to nie wyścigówka typu 250...
Fajnie się robi na pakiecie 6S, ale sprawność jest niestety przy 16V.
Można to gainami nadrobić, ale to nie to samo.
U mnie w hexie V przy rozstawie silników 110cm jest ok, czasami mam wrażenie, że za szybko! ;)
Obiegowa opinia, że Naza jest otępiała w dużym kopterze wynika z faktu 'poganiania' go pakietem 4-6S.
Duże śmigła, to 10-12S a to są ogromne koszty nie tylko w bateriach ale i esc.
Wszystko musi pasować. Jak na rc timera 5010 360kV dasz 18' z drewna, to ciąg masz w miarę i super sprawność, ale latać się nie da, do bezwładność wykłada kopter.
Ja mam takie silniki z 17 z carbonu typu pancake - 12g! Jest ok, ale to nie wyścigówka typu 250...
Fajnie się robi na pakiecie 6S, ale sprawność jest niestety przy 16V.
Można to gainami nadrobić, ale to nie to samo.
U mnie w hexie V przy rozstawie silników 110cm jest ok, czasami mam wrażenie, że za szybko! ;)
'Dron' się rodzi... :)
Re: NAZA v2 + silniki 400kv
Dzięki wszystkim za pomoc :) już lata z 14" i jest ok :)