F450 - pakiety.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
F450 - pakiety.
Witam, chciałbym kupić akumulatory do swojego drona. Jest to F450 z Naza v2 + zestaw motorów 960kv + ESC 20A, połączony nadajnik FPV ale zamierzam dorzucić osobne lipo.
Czyli 5,2A x 10C daje nam 52A. Czyli dużo za mało? Te ESC ciągnie non stop 20A?
Mam w planach:
2 takie (tylko tyle na stanie):
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... -pack.html
3 takie:
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... -pack.html
Ten do vtx:
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... -pack.html
10C-20C Mogą być? Polatam na nich z pół roku?
Czyli 5,2A x 10C daje nam 52A. Czyli dużo za mało? Te ESC ciągnie non stop 20A?
Mam w planach:
2 takie (tylko tyle na stanie):
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... -pack.html
3 takie:
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... -pack.html
Ten do vtx:
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... -pack.html
10C-20C Mogą być? Polatam na nich z pół roku?
Re: F450 - pakiety.
nie ciągnie tyle non stop tylko maks tyle pociągnie.Spenser pisze:Te ESC ciągnie non stop 20A?
ja mam 5000mAh 20C i 25C. i jedne i drugie dają radę;) 25C większe i cięższe...
Nie wiem czy jest sens dawać osobną baterię do FPV. w końcu i tak to dodatkowa waga. musisz sprawdzić czy to się opłaca.
co do multistar'ów to ludzie latają na nich. na YT są filmiki.
Np. tu:
3S już byłoby raczej za mało, ale 4S powinno być ok. przy tych samych śmigłach i obciążeniu silniki wygenerują tyle samo mocy na 3s i 4s. Tak więc przy 3S przy niższym napięciu będzie potrzeba więcej natężenia aby uzyskać oczekiwaną moc, a przy 4S aby uzyskać tą samą moc potrzeba mniej natężenia. Także pież 4S 5200mAh i zdaj relacje co i jak:)
może się lekko grzać, przez co żywotność może nie być najdłuższa. Ale są tanie i lekkie więc jakiś plus jest:)
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
Re: F450 - pakiety.
Dzięki za objaśnienie. Wpadłem jednak na ten film i chyba wezmę też te baterie 3s. Nawet jeśli będą trzymać te 15min lotu, to za obecne 3s 3300mAh 30c i tak musiałem dać po 50€, więc te 5200mah to połowa ceny ;)
Poczytaj komentarze.
Poczytaj komentarze.
Re: F450 - pakiety.
czytam i nic nie rozumiem:DSpenser pisze:Poczytaj komentarze.
moim zdaniem 3S 10C to za mało, ale możesz sprawdzić;)
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
Re: F450 - pakiety.
Koleś ma baterię 5200mah 3s 10c. Quada f450, kamera FPV + nadajnik. 1300g lata mu koło 20 minut na silnikach E-300. Dobra to wezmę 2 nie 3, najwyżej będzie do monitora :)
Re: F450 - pakiety.
Przy tej wadze Multistary 10C 3Sjeszcze wyrobią ale jak będzie cięższy to prędko się kończą.Spenser pisze:Koleś ma baterię 5200mah 3s 10c. Quada f450, kamera FPV + nadajnik. 1300g lata mu koło 20 minut na silnikach E-300. Dobra to wezmę 2 nie 3, najwyżej będzie do monitora :)
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Re: F450 - pakiety.
Ja latam na tych Multistarach 3S 5200mAh już prawie rok i nie mam z nimi problemów, nie grzeją się , nie puchną.
Moja 450 ważyła 1650g.
Teraz na nowej konstrukcji latam na 2 takich pakietach i też daje radę.
Ostanio sprawiłem sobie 4S ale jest jedno ale.
Wg e-calc przy tych silnikach i śmigłach 10, silniki powinny spłonąć żywym ogniem. Przy 9 jest lepiej ale niby to max, a wg dokumentacji silników 2212 920kv powinno się latać na 8 (przy 4S)
Tyle że e-calc w tym przypadku podaje te same wartości ciągu i czasu lotu przy 3S 10 i 4S 8. Więc wychodziło by na to, że nie ma sensu przy tych silnikach pakować 4S.
To jest to co mówi dokumentacja i e-calc, ale wgłębiając się w fora wychodzi na to ,że ludzie bez problemów latają na śmigłach 10 i 4S przy tych silnikach lub podobnych.
Sam chcę przerzucić się na 4S ale nie wiem czy dawać 9 czy ryzykować z 10.
Moja 450 ważyła 1650g.
Teraz na nowej konstrukcji latam na 2 takich pakietach i też daje radę.
Ostanio sprawiłem sobie 4S ale jest jedno ale.
Wg e-calc przy tych silnikach i śmigłach 10, silniki powinny spłonąć żywym ogniem. Przy 9 jest lepiej ale niby to max, a wg dokumentacji silników 2212 920kv powinno się latać na 8 (przy 4S)
Tyle że e-calc w tym przypadku podaje te same wartości ciągu i czasu lotu przy 3S 10 i 4S 8. Więc wychodziło by na to, że nie ma sensu przy tych silnikach pakować 4S.
To jest to co mówi dokumentacja i e-calc, ale wgłębiając się w fora wychodzi na to ,że ludzie bez problemów latają na śmigłach 10 i 4S przy tych silnikach lub podobnych.
Sam chcę przerzucić się na 4S ale nie wiem czy dawać 9 czy ryzykować z 10.
Re: F450 - pakiety.
Na E/300 latałem na 4S i śmigłach 10" i nic się nie grzało.
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Re: F450 - pakiety.
Kupiłem te baterie i nie jestem zawiedziony!
Wziąłem 4x 3s 5200 10C oraz 2x 4s 5200 10C.
Na początek podładowałem 4s, długo się ładowała i prawie podpinałem do drona, ale wpadłem na pomysł dopytać się na wykopie. No i okazało się że spaliłbym sobie kamerę, bo jest na 12V i potrzebuję jakiś stabilizator. O dziwo w milionach postoartykułów które chłonąłem ostatnimi czasy, nie zauważyłem tego drobnego szczegółu ;)
Po krótkich testach wychodzi na to, że bateria daje 23 minuty lotu, lekko się nagrzewając ale to chyba normalne w każdym lipo. Drona nie cisnąłem na maksa cały czas, ale nie ma problemów z przyspieszeniem i "podskakiwaniem" - ma siłę go wyciągnąć do góry. Przy kilu szybszych kółkach w powietrzu, przez około minutę bateria była zimna.
Jak dla mnie jest ok, rozładowałem je dopiero pierwszy raz więc nie wiem jak będzie z żywotnością. Gdybym wiedział że polatam tyle na 3s to wziąłbym wszystkie 7, nie musiałbym cudować z instalacją na dronie specjalnie pod dwie baterie.
Jest na plus, tylko mój plan się nie powiódł. Dziś zacząłem dwutygodniowy urlop, a przez najbliższe 10 dni będzie mocno padać...
Wziąłem 4x 3s 5200 10C oraz 2x 4s 5200 10C.
Na początek podładowałem 4s, długo się ładowała i prawie podpinałem do drona, ale wpadłem na pomysł dopytać się na wykopie. No i okazało się że spaliłbym sobie kamerę, bo jest na 12V i potrzebuję jakiś stabilizator. O dziwo w milionach postoartykułów które chłonąłem ostatnimi czasy, nie zauważyłem tego drobnego szczegółu ;)
Po krótkich testach wychodzi na to, że bateria daje 23 minuty lotu, lekko się nagrzewając ale to chyba normalne w każdym lipo. Drona nie cisnąłem na maksa cały czas, ale nie ma problemów z przyspieszeniem i "podskakiwaniem" - ma siłę go wyciągnąć do góry. Przy kilu szybszych kółkach w powietrzu, przez około minutę bateria była zimna.
Jak dla mnie jest ok, rozładowałem je dopiero pierwszy raz więc nie wiem jak będzie z żywotnością. Gdybym wiedział że polatam tyle na 3s to wziąłbym wszystkie 7, nie musiałbym cudować z instalacją na dronie specjalnie pod dwie baterie.
Jest na plus, tylko mój plan się nie powiódł. Dziś zacząłem dwutygodniowy urlop, a przez najbliższe 10 dni będzie mocno padać...
kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata