Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest niedziela 15 wrz 2019, 09:16

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 23 lis 2015, 13:51 
Offline

Rejestracja: sobota 11 lip 2015, 20:09
Posty: 51
darosw86 pisze:
Wygląda na to, że nowy firmware coś uwalił w Nazie, bo po powrocie do wersji 4.02 nie działa GPS i w trybie GPS Naza ucieka... bez reakcji na drążki, przełączenie na atti tez nie pomaga, testowane 2 metry nad ziemią, naza pochyla się na bok i leci sobie sama...:)


Ja z kolei mam inny problem. Po wgraniu do LITEa 4.02 latał sobie moja heksa (3 kg) całkiem fajnie, do czasu, aż nie użyłem nowego softu 2.40 gdzie pojawiło się owe Max Angular Rate. Zostało ono na domyślnym ustawieniu 150 no i krecik:( Chwilę polatałem i postanowiłem tak średnio szybko obniżyć lot, a tu zaczął mi się obracać powoli w lewo i chybotać na boki. Zdążyłem tylko zwiększyć obroty, ale bez skutku i tak zaliczył mocne lądowanie. Wyłamana na bok noga, dwa śmigła i złamane, a raczej ukręcone przez śmigło o ziemię plastikowe mocowanie jednego silnika. Mocowanie na razie niedostępne w sprzedaży zatem jestem na razie uziemiony:(
Teraz pytania.
1. Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
2. Czy po przejściu z powrotem na soft 2.20 jestem w stanie się pozbyć ustawień tego całego Max Angular Rate?
3. Nie chcę się sam doktoryzować w tym Max Angular Rate, ale jak to się sensownie ustawia dla masy całkowitej 3 kg?
4. Czy w ogóle LITEa z 4.02 jest w stanie obsługiwać prawidłowo Max Angular Rate, czy też wymagany jest 4.04, który jak się okazuje chyba coś "upala" w LITE.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 23 lis 2015, 14:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 7488
Lokalizacja: Polska
krisuav pisze:
Chwilę polatałem i postanowiłem tak średnio szybko obniżyć lot, a tu zaczął mi się obracać powoli w lewo i chybotać na boki.

Padles ofiara tzw. VRS (Vortex Ring State) czyli wpadniecia smigiel w turbulencje wytwarzane przez nie same podczas szybkiego opadania. Aby tego uniknac opadajac nalezy poruszac sie jednoczesnie w ktoryms z kierunkow np. na bok. Wersja Asystenta nie ma z tym nic wspolnego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 24 lis 2015, 13:24 
Offline

Rejestracja: sobota 11 lip 2015, 20:09
Posty: 51
pawelsky pisze:
krisuav pisze:
Chwilę polatałem i postanowiłem tak średnio szybko obniżyć lot, a tu zaczął mi się obracać powoli w lewo i chybotać na boki.

Padles ofiara tzw. VRS (Vortex Ring State) czyli wpadniecia smigiel w turbulencje wytwarzane przez nie same podczas szybkiego opadania. Aby tego uniknac opadajac nalezy poruszac sie jednoczesnie w ktoryms z kierunkow np. na bok. Wersja Asystenta nie ma z tym nic wspolnego.



Popatrz ty sie, jaki mądrala od "turbulencji". Tak się składa, że ściągałem go nieco na siebie, zatem własne zawirowanie nie miało na to większego wpływu. To nie było mocne zniżanie, od takie standardowe średnie. Prosiłbym bardzo o udzielenie mi korepetycji przez poważne osoby, które maiły do czynienia z ustawieniami Max Angular Rate na LITE-cie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 24 lis 2015, 13:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 9098
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Grzeczniej, na tym forum cenimy kulturę osobistą. Jak się nie podoba, zawsze możesz poszukać gdzie indziej pomocy.

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 24 lis 2015, 15:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 19 paź 2014, 16:32
Posty: 117
Lokalizacja: Podkarpacie
krisuav pisze:
Popatrz ty sie, jaki mądrala od "turbulencji".


Dokładnie. Doceń, że ktoś poświęca czas i odpisuje. Nawet jeżeli się nie zgadzasz to nie powód żeby stroszyć piórka :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 24 lis 2015, 16:26 
Offline

Rejestracja: sobota 11 lip 2015, 20:09
Posty: 51
butrus pisze:
krisuav pisze:
Popatrz ty sie, jaki mądrala od "turbulencji".


Dokładnie. Doceń, że ktoś poświęca czas i odpisuje. Nawet jeżeli się nie zgadzasz to nie powód żeby stroszyć piórka :)


Zadałem dość zaawansowane konkretne pytania, które świadczą raczej o tym, że mam jednak jakieś pojęcie o lataniu. W zamian ktoś podał odpowiedź kompletnie nie na temat traktując mnie jak "niedorozwiniętego", co mnie oczywiście uraziło. Wiec może mi wytłumaczysz co mam docenić w takiej odpowiedzi nie na temat? Postaw się w mojej roli i odpowiedz sobie sam jakbyś zareagował na tego typu odpowiedź. Może przez taką odpowiedź inni potraktują mnie niepoważnie i nie zechcą się podzielić swoim doświadczeniem w tym konkretnym temacie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 24 lis 2015, 16:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 10:30
Posty: 1045
Lokalizacja: Gliwice
Gdzie pawelsky potraktował Cię jako niedorozwiniętego... Napisał prawdopodobną przyczynę a to że ona ci się chyba nie spodobała to inna kwestia. Z "średnio szybkiego" opadania to można wiele wywnioskować - szybko dla heksy a szybko dla 250 to dwie różne rzeczy. Aha, i gdzie jego wypowiedź jest "tego typu"? Tak BTW to żeby nie było że zbędny post nabijam to odpowiem na Twoje pytanie - Naza Lite potrafi poprawnie obsłużyć owe max angular rate - u mnie soft 4.02 śmiga jak trzeba (a czy jest tam max angular rate to inna kwestia).

_________________
PistonRC Blog
PistonRC YouTube


Ostatnio zmieniony wtorek 24 lis 2015, 18:31 przez MacPiston, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 24 lis 2015, 17:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 7488
Lokalizacja: Polska
krisuav pisze:
Prosiłbym bardzo o udzielenie mi korepetycji przez poważne osoby, które maiły do czynienia z ustawieniami Max Angular Rate na LITE-cie.

Nie ma na tym forum osob ktore mialy do czynienia z ustawieniami Max Angular Rate na Lite, gdyz obsluga tego ustawienia zostala wprowadzone w firmware 4.04/4.06 ktore na Lite dzialac nie bedzie, niezaleznie od tego ktorej wersji Asystenta uzyjesz. Firmware 4.02 tego ustawienia nie zna, nie rozumie i nie uzywa (Asystent zawsze wyswietla domyslna wartosc 150). VRS jest najbardziej prawdopodobne przyczyna Twojego kreta.

Podpisano: madrala od turbulencji


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 24 lis 2015, 18:46 
Offline

Rejestracja: sobota 11 lip 2015, 20:09
Posty: 51
Nie ma na tym forum osob ktore mialy do czynienia z ustawieniami Max Angular Rate na Lite, gdyz obsluga tego ustawienia zostala wprowadzone w firmware 4.04/4.06 ktore na Lite dzialac nie bedzie, niezaleznie od tego ktorej wersji Asystenta uzyjesz. Firmware 4.02 tego ustawienia nie zna, nie rozumie i nie uzywa (Asystent zawsze wyswietla domyslna wartosc 150). VRS jest najbardziej prawdopodobne przyczyna Twojego kreta.

A jednak znalazła się osoba, która miała do czynienia z ustawieniami Max Angular Rate na Lite i napisała:
"Naza Lite potrafi poprawnie obsłużyć owe max angular rate - u mnie na 4.02 śmiga jak trzeba. Dopisane: a skoro Lite to w środku V2, to nie widzę powodu dla którego nie miałoby działać max angular rate."
Moim zadaniem odpowiedź MacPiston'a jest sprzeczna z twoją wypowiedzią - jak to wytłumaczysz? Może przyjąłeś jakieś założenie "z góry" bez jego sprawdzenia w praktyce?

Co do VRS to Nazy na V2, nawet jakby miała problem z oddychaniem świeżym powietrzem, to bez problemu poradziła by sobie na kompasie z obrotem. Jednak w moim przypadku nie dość, że doszło do obrotów, to nie było reakcji na zwiększanie mocy aż do maxa i śmigła pozostały mniej więcej na takich samych obrotach?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 24 lis 2015, 18:58 
Offline

Rejestracja: sobota 11 lip 2015, 20:09
Posty: 51
Aha, i gdzie jego wypowiedź jest "tego typu"? Tak BTW to żeby nie było że zbędny post nabijam to odpowiem na Twoje pytanie - Naza Lite potrafi poprawnie obsłużyć owe max angular rate - u mnie soft 4.02 śmiga jak trzeba (a czy jest tam max angular rate to inna kwestia).[/quote]

Dzięki za odpowiedź.
Skoro twierdzisz, że obsługuje max angular rate i to sprawdziłeś w praktyce, zatem posunąłem się do przodu przynajmniej o jedno pytanie.
Zatem jeśli dobrze zrozumiałem to odpalając nową wersje "asystenta" aktywowałem funkcję obsługi max angular rate na wartościach domyślnych?
Zatem mam pytanie - na jakiej masie startowej latałeś i na jakich reglach?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 24 lis 2015, 19:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 7488
Lokalizacja: Polska
krisuav pisze:
Moim zadaniem odpowiedź MacPiston'a jest sprzeczna z twoją wypowiedzią - jak to wytłumaczysz?

Mysle, ze nie zrozumiales sensu slow MacPistona (zreszta zedytowal juz swoja wypowiedz).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 24 lis 2015, 19:54 
Offline

Rejestracja: sobota 11 lip 2015, 20:09
Posty: 51
pawelsky pisze:
krisuav pisze:
Moim zadaniem odpowiedź MacPiston'a jest sprzeczna z twoją wypowiedzią - jak to wytłumaczysz?

Mysle, ze nie zrozumiales sensu slow MacPistona (zreszta zedytowal juz swoja wypowiedz).


Skoro w nowym "asystencie" pojawiła się nowa funkcja, jest aktywna i komunikuje się z moją Nazą, można ją edytować i ustawiać różne wartości to czego tu nie zrozumiałem? Napisz po prostu w prost, a nie używaj retoryki, jak dla "niedorozwiniętego". Zakładam, że skoro dana funkcja jest aktywna, to w praktyce przekłada się na zachowanie Nazy w locie, w innym wypadku producent nie pozwoliłby na jej edycje. Jeśli jednak coś producent spaprał, albo użył jakiś "zabezpieczeń" przed kombinowaniem z LITE które powodują kreta to chciałbym o tym wiedzieć. I byłbym wdzięczny za fachową pomoc bez podtekstów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 24 lis 2015, 20:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12320
Lokalizacja: Mikoszewo
krisuav pisze:
nie używaj retoryki, jak dla "niedorozwiniętego"

Przestań się zachowywać jak niedorozwinięty roszczeniowiec to i retoryka się zmieni - nie, nie staram się być złośliwy.

krisuav pisze:
Zakładam, że skoro dana funkcja jest aktywna, to w praktyce przekłada się na zachowanie Nazy w locie, w innym wypadku producent nie pozwoliłby na jej edycje.

Popraw mnie jeżeli się mylę ale jak dobrze zrozumiałem twój pierwszy post to wgrałeś do LITE soft od V2 a tego producent NIE PRZEWIDUJE. Skąd zatem wniosek że wszystkie możliwe funkcje które producent przewidział dla V2 będą również działały na LITE udającej V2?

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 24 lis 2015, 20:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 7488
Lokalizacja: Polska
krisuav pisze:
Skoro w nowym "asystencie" pojawiła się nowa funkcja, jest aktywna i komunikuje się z moją Nazą, można ją edytować i ustawiać różne wartości to czego tu nie zrozumiałem?

Jak juz napisalem firmware 4.02 tego ustawienia nie zna, nie rozumie i nie uzywa.

To ze mozesz sobie ustawiac wartosc w Asystencie nie oznacza ze wartosc ta dociera do firmware i jest przez nie akceptowana. Niezaleznie od tego co bys tam nie naustawial po ponownym uruchomieniu asystenta i "odczytaniu" danych z Nazy Asystent zawsze wyswietli wartosc domyslna 150 (bo po prostu nie jest w stanie pobrac tej wartosci z Nazy).

jesli jestes pewien ze to nie VRS to przyczyny swojego kreta szukaj gdzie indziej (w ukladzie napedowym, w gainach, w kalibracji, w wibracjach, w zasilaniu, etc.).

Ja tymczasem pozwole sobie wylaczyc sie z dyskusji bo rozmowa w takim tonie jak prezentujesz mi (a jak widac po wczesniejszych komentarzach nie tylko mi) nie lezy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 25 lis 2015, 01:41 
Offline

Rejestracja: sobota 11 lip 2015, 20:09
Posty: 51
krisuav pisze:
Zakładam, że skoro dana funkcja jest aktywna, to w praktyce przekłada się na zachowanie Nazy w locie, w innym wypadku producent nie pozwoliłby na jej edycje.

Popraw mnie jeżeli się mylę ale jak dobrze zrozumiałem twój pierwszy post to wgrałeś do LITE soft od V2 a tego producent NIE PRZEWIDUJE.

Zgadza się, i latałem po testach bezproblemowo zadowolony z takiego rozwiązania sporo czasu, aż przez przypadek na innym kompie pobrałem sofcik 2.40 i nie zauważyłem, że to nowsza wersja "asystenta" z zaimplementowaną nową funkcją. Normalnie byłbym ostrożny i sprawdziłbym w testowych lotach czy nowa funkcja działa prawidłowo, ba sprawdziłbym czy nowa wersja programu nawet bez tej nowej funkcji prawidłowo działa skoro mam "chrzczonego" LITEa. Obecnie jestem uziemiony z powodu tej oto plastikowej części http://abc-rc.pl/Tarot-mocowanie-TL68B25 i nie jestem w stanie przeprowadzić testów w locie. Po krecie bez śmigieł wszytko prawidłowo działa. Stąd moje pytanie, czy ktoś miał podobny problem. Może niepotrzebnie tutaj przyznałem się do swojego kreta, bo wtedy zawsze znajdują się osoby które z góry znają "właściwe" wyjaśnienie poza tematem pytania. Tak się zastanawiam, może firma dowiedziała się o procederze chrzestnym i spróbowała coś z tym zrobić w nowszej wersji "asystenta", albo tak jak to sugerujesz LITE nie poradził sobie z nową implementacją w 2.40. Dla przykładu - już ktoś wcześniej opisał tu "upalanie" czegoś przy chrzcinach z 4,02 na 4.04, być może robił to jeszcze na "asystencie" 2.40?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.