HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
Zamień więc na początek silniki. W ati nie biędzie utrzymywać kierunku a tylko wysokość. W trybie GPS tego nie widać bo naza stara się utrzymać kierunek.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
Wydaje mi się że najlepszym sposobem będzie zamiana silników o 1. Nie sądzę iż to wina Nazy.
Ukończył Szkołę Latania San Andreas
- speakerman
- Posty: 180
- Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 19:30
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
A co jeżeli by naza była obrócona lekko w lewo bo ma też wrażenie jakby leciała przez lewy silnik?
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
Naza i GPS musi być ustawiona w kierunku przodu.
Nie czytałeś instrucji??
Orentacja musi być prawidłowa.
Nawet w Naza Assistant jest info.
Doprowadź wszystko do porządku tak jak ma być i nie gdybaj.
Zastosuj się do pisanych rad i dopiero szukaj dalszych rozwiązań jeśli problem nadal występuje.
Nie czytałeś instrucji??
Orentacja musi być prawidłowa.
Nawet w Naza Assistant jest info.
Doprowadź wszystko do porządku tak jak ma być i nie gdybaj.
Zastosuj się do pisanych rad i dopiero szukaj dalszych rozwiązań jeśli problem nadal występuje.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
- speakerman
- Posty: 180
- Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 19:30
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
A dodam ze podczas lotu do tyłu na ati się nie obraca'/
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
Zrób co pisaliśmy...
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
- speakerman
- Posty: 180
- Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 19:30
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
Dobra ide zamienić pierw tylne silniki prawy z lewym
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
Najpierw popraw Naze i GPS jeśli trzeba.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
- speakerman
- Posty: 180
- Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 19:30
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
Jest ok co do 1*
- speakerman
- Posty: 180
- Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 19:30
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
No to tak zamieniłem dwa tylne silniki i regulatory. Ustawiłem ramę do poziomu. Poszedłem na testy: ( co prawda strasznie dzisiaj wieje gdy wylecę w górę na określoną wysokość dam cały drążek do przodu na trybie ATI idzie po lini nawet na wietrze:) O gps nie ma co wspominać bona tym jest całkiem ok. Ale nadal taki problem występuje że gdy jestem nad ziemią dam cały gaz w górę i do przodu to jak się rozpędza to ucieka w osi yaw albo w lewo albo w prawo, może już silniki nie wydalają przy pełnej mocy wznoszenia. Ale przynajmniej bez wznoszenia leci prosto to mnie cieszy bo na gps 17m/s to strasznie wolno w porównaniu do trybu ATI.
Męczy mnie jeszcze jeden mankament o nazwie "OPADANIE" Jak zacznę szybko opadać to lubi nią zabujać, trzeba stopniowo opadać dawkowaniem gazu drążek w dół i na środek, jakieś 10m nad ziemią ma duże turbulencje gdy zacznę opadać powyżej 2m/s
Czy ktoś sobie z tym poradził? Czasami opada płynnie a czasami przy szybkim opadaniu bez zwolnienia potrafi zabujać groźnie że robi się gorąco.
Męczy mnie jeszcze jeden mankament o nazwie "OPADANIE" Jak zacznę szybko opadać to lubi nią zabujać, trzeba stopniowo opadać dawkowaniem gazu drążek w dół i na środek, jakieś 10m nad ziemią ma duże turbulencje gdy zacznę opadać powyżej 2m/s
Czy ktoś sobie z tym poradził? Czasami opada płynnie a czasami przy szybkim opadaniu bez zwolnienia potrafi zabujać groźnie że robi się gorąco.
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
Tutaj masz odpowiedź na temat opadania pionowo copterem: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=45&p=358855
Pozdrawiam
Tomek
Tomek
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
Spadając pionowo w dół to normalne bo wpadasz w turbulencje swojego powietrza z ciągu silników.
Co do napitalania na maxa w dórę i do przodu i braku kontroli w trybie ATI to też raczej nie co się dziwić. ATI utrzymuje tylko wysokość a reszta to bezwładność więc pilot musi sobie radzić.
By tak szybko/wyczynowo latać musisz raczej zbudować model o wystarczającej wydajności silników, ESC i baterii i nie tanio...
I na pewno mniejsze śmigła i większe KV...
Co do napitalania na maxa w dórę i do przodu i braku kontroli w trybie ATI to też raczej nie co się dziwić. ATI utrzymuje tylko wysokość a reszta to bezwładność więc pilot musi sobie radzić.
By tak szybko/wyczynowo latać musisz raczej zbudować model o wystarczającej wydajności silników, ESC i baterii i nie tanio...
I na pewno mniejsze śmigła i większe KV...
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
- speakerman
- Posty: 180
- Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 19:30
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
Tarot 4006 ciąg 1580gr 4sztuki to ponad 6kg model kompletnie z gimbalem waży 2480gr czyli 3.5kg zapasu.
Ostatnio zmieniony środa 10 cze 2015, 16:13 przez speakerman, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
Tu nie chodzi o ciąg tylko o moment obrotowy jaki mają te silniki. Traktor też ma duży zapa mocy ja jednak jeździ powoli.
Moim zdaniem do agresynego latania potrzebujesz dużych momentów obrotowych.
A Ty złożyłeś quada do spokojnego latania.
Zastosowanie jeszcze większych śmigieł jeszcze bardziej zwiększy udźwig ale zmiejszy sprawność bo spadnie moment obrotowy.
Moim zdaniem do agresynego latania potrzebujesz dużych momentów obrotowych.
A Ty złożyłeś quada do spokojnego latania.
Zastosowanie jeszcze większych śmigieł jeszcze bardziej zwiększy udźwig ale zmiejszy sprawność bo spadnie moment obrotowy.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw
Witam serdecznie,
Jest to mój pierwszy post na tym forum.
Czytałem wątek yaw drift tutaj na forum oraz kilka na zagranicznych, ponadto rozmawiałem z notgroove (pozdrawiam przy okazji) w sprawie jego pochylonych silników i muszę powiedzieć, że znalazłem rozwiązanie mojego yaw drift który notabene był gigantyczny około 2 do 4 metrów zmieniał mi pozycje.
Do rzeczy... Podejrzewałem, że któryś z silników lub nawet kilka mogą obracać się z inną prędkością obrotową. Kupiłem tachometr laserowy za 60zł i podłączyłem każdy z silników bezpośrednio do odbiornika pomijając naze. Sprawdziłem każdy z silników osobno na różnych prędkościach i spisałem dane do tabeli. Wyszło mi po 5 min pracy, że silnik numer 4 kręci się średnio o 300 obr mniej niż pozostałe. Średnia prędkość silników była na poziomie 9600 obr a ten kręcił się około 9300. Po wymianie tego silnika na inny, mój tarot 680 pro kręci się w kółko idealnie i dużo stabilniej lata niż poprzednio.
Mam nadzieję, że komuś tym pomogę.
Pozdrawiam
Jest to mój pierwszy post na tym forum.
Czytałem wątek yaw drift tutaj na forum oraz kilka na zagranicznych, ponadto rozmawiałem z notgroove (pozdrawiam przy okazji) w sprawie jego pochylonych silników i muszę powiedzieć, że znalazłem rozwiązanie mojego yaw drift który notabene był gigantyczny około 2 do 4 metrów zmieniał mi pozycje.
Do rzeczy... Podejrzewałem, że któryś z silników lub nawet kilka mogą obracać się z inną prędkością obrotową. Kupiłem tachometr laserowy za 60zł i podłączyłem każdy z silników bezpośrednio do odbiornika pomijając naze. Sprawdziłem każdy z silników osobno na różnych prędkościach i spisałem dane do tabeli. Wyszło mi po 5 min pracy, że silnik numer 4 kręci się średnio o 300 obr mniej niż pozostałe. Średnia prędkość silników była na poziomie 9600 obr a ten kręcił się około 9300. Po wymianie tego silnika na inny, mój tarot 680 pro kręci się w kółko idealnie i dużo stabilniej lata niż poprzednio.
Mam nadzieję, że komuś tym pomogę.
Pozdrawiam