HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: notgroove »

Zamień więc na początek silniki. W ati nie biędzie utrzymywać kierunku a tylko wysokość. W trybie GPS tego nie widać bo naza stara się utrzymać kierunek.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Awatar użytkownika
Myszon
Posty: 1054
Rejestracja: wtorek 19 mar 2013, 13:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: Myszon »

Wydaje mi się że najlepszym sposobem będzie zamiana silników o 1. Nie sądzę iż to wina Nazy.
Ukończył Szkołę Latania San Andreas
Awatar użytkownika
speakerman
Posty: 180
Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 19:30

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: speakerman »

A co jeżeli by naza była obrócona lekko w lewo bo ma też wrażenie jakby leciała przez lewy silnik?
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: notgroove »

Naza i GPS musi być ustawiona w kierunku przodu.
Nie czytałeś instrucji??
Orentacja musi być prawidłowa.
Nawet w Naza Assistant jest info.

Doprowadź wszystko do porządku tak jak ma być i nie gdybaj.
Zastosuj się do pisanych rad i dopiero szukaj dalszych rozwiązań jeśli problem nadal występuje.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Awatar użytkownika
speakerman
Posty: 180
Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 19:30

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: speakerman »

A dodam ze podczas lotu do tyłu na ati się nie obraca'/
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: notgroove »

Zrób co pisaliśmy...
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Awatar użytkownika
speakerman
Posty: 180
Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 19:30

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: speakerman »

Dobra ide zamienić pierw tylne silniki prawy z lewym
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: notgroove »

Najpierw popraw Naze i GPS jeśli trzeba.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Awatar użytkownika
speakerman
Posty: 180
Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 19:30

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: speakerman »

Jest ok co do 1*
Awatar użytkownika
speakerman
Posty: 180
Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 19:30

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: speakerman »

No to tak zamieniłem dwa tylne silniki i regulatory. Ustawiłem ramę do poziomu. Poszedłem na testy: ( co prawda strasznie dzisiaj wieje gdy wylecę w górę na określoną wysokość dam cały drążek do przodu na trybie ATI idzie po lini nawet na wietrze:) O gps nie ma co wspominać bona tym jest całkiem ok. Ale nadal taki problem występuje że gdy jestem nad ziemią dam cały gaz w górę i do przodu to jak się rozpędza to ucieka w osi yaw albo w lewo albo w prawo, może już silniki nie wydalają przy pełnej mocy wznoszenia. Ale przynajmniej bez wznoszenia leci prosto to mnie cieszy bo na gps 17m/s to strasznie wolno w porównaniu do trybu ATI.

Męczy mnie jeszcze jeden mankament o nazwie "OPADANIE" Jak zacznę szybko opadać to lubi nią zabujać, trzeba stopniowo opadać dawkowaniem gazu drążek w dół i na środek, jakieś 10m nad ziemią ma duże turbulencje gdy zacznę opadać powyżej 2m/s
Czy ktoś sobie z tym poradził? Czasami opada płynnie a czasami przy szybkim opadaniu bez zwolnienia potrafi zabujać groźnie że robi się gorąco.
Krait
Posty: 112
Rejestracja: niedziela 31 sie 2014, 21:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: Krait »

Tutaj masz odpowiedź na temat opadania pionowo copterem: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=45&p=358855
Pozdrawiam
Tomek
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: notgroove »

Spadając pionowo w dół to normalne bo wpadasz w turbulencje swojego powietrza z ciągu silników.
Co do napitalania na maxa w dórę i do przodu i braku kontroli w trybie ATI to też raczej nie co się dziwić. ATI utrzymuje tylko wysokość a reszta to bezwładność więc pilot musi sobie radzić.
By tak szybko/wyczynowo latać musisz raczej zbudować model o wystarczającej wydajności silników, ESC i baterii i nie tanio...

I na pewno mniejsze śmigła i większe KV...
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Awatar użytkownika
speakerman
Posty: 180
Rejestracja: środa 08 kwie 2015, 19:30

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: speakerman »

Tarot 4006 ciąg 1580gr 4sztuki to ponad 6kg model kompletnie z gimbalem waży 2480gr czyli 3.5kg zapasu.
Ostatnio zmieniony środa 10 cze 2015, 16:13 przez speakerman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: notgroove »

Tu nie chodzi o ciąg tylko o moment obrotowy jaki mają te silniki. Traktor też ma duży zapa mocy ja jednak jeździ powoli.
Moim zdaniem do agresynego latania potrzebujesz dużych momentów obrotowych.
A Ty złożyłeś quada do spokojnego latania.
Zastosowanie jeszcze większych śmigieł jeszcze bardziej zwiększy udźwig ale zmiejszy sprawność bo spadnie moment obrotowy.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
satalax
Posty: 1
Rejestracja: sobota 25 lip 2015, 12:54

Re: HEXA NAZA V2 dryf po obrocie w osi Yaw

Post autor: satalax »

Witam serdecznie,
Jest to mój pierwszy post na tym forum.

Czytałem wątek yaw drift tutaj na forum oraz kilka na zagranicznych, ponadto rozmawiałem z notgroove (pozdrawiam przy okazji) w sprawie jego pochylonych silników i muszę powiedzieć, że znalazłem rozwiązanie mojego yaw drift który notabene był gigantyczny około 2 do 4 metrów zmieniał mi pozycje.

Do rzeczy... Podejrzewałem, że któryś z silników lub nawet kilka mogą obracać się z inną prędkością obrotową. Kupiłem tachometr laserowy za 60zł i podłączyłem każdy z silników bezpośrednio do odbiornika pomijając naze. Sprawdziłem każdy z silników osobno na różnych prędkościach i spisałem dane do tabeli. Wyszło mi po 5 min pracy, że silnik numer 4 kręci się średnio o 300 obr mniej niż pozostałe. Średnia prędkość silników była na poziomie 9600 obr a ten kręcił się około 9300. Po wymianie tego silnika na inny, mój tarot 680 pro kręci się w kółko idealnie i dużo stabilniej lata niż poprzednio.

Mam nadzieję, że komuś tym pomogę.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ