Dji F550 - śmigła

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
robak56
Posty: 290
Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 17:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dji F550 - śmigła

Post autor: robak56 »

Witam,
jako że nadszedł czas wymiany śmigieł w mojej F550, chciałbym zasięgnąć rady bardziej doświadczonych forumowiczów i rozwiać moje wątpliwości co do oznaczeń...
Do tej pory latam na śmigłach DJI 10x3.8 używając pakietu 3s zippy compact 5000mAh (rozumiem, że 10 to długość łopaty, a 3,8 to powierzchnia natarcia), chciałbym zmienić na zalecane przez producenta silników (DJI 2212 920kv) czyli 10x4,5. Masy modelu niestety nie znam ponieważ nie posiadam odpowiedniej wagi, natomiast jest to podstawowy set z wysokim podwoziem, gimbalem i gopro oraz fpv w postaci Boscama 200mW.
Pytanie 1.
co oznaczają skróty (porównuje śmigła z oferty abc-rc, 10x4,5):
cw
ccw (tu podejrzewam że prawo lub lewo obrotowe)
pusher (pchające? o co chodzi?)
slow flyer (wolno lata?)
mr???
przecież wszystkie śmigła o które chodzi mają taki sam rozmiar i powierzchnie natarcia, więc skąd to nazewnictwo, czyżby widzi mi się producentów?
Pytanie 2.
Jakiego producenta śmigła macie sprawdzone i możecie polecić (najchętniej z oferty abc-rc czyli APC, HQprop, Tarot, Gemfan)uwzględniając wytrzymałość i stabilność modelu na nich?

Zależy mi na stabilności i płynności lotu.
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

średnica x skok
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
camaroon
Posty: 241
Rejestracja: piątek 09 sie 2013, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: camaroon »

HQ propy zamiatają konkurencje pod względem wytrzymałości i wyważenia, nie wspomnę o sztywności. Używam ich od dawna, sprawdzilem wiele marek. Korzystaj z okazji i kupuj bo w ABC-RC są dostępne.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 22 wrz 2014, 22:42 przez camaroon, łącznie zmieniany 2 razy.
QUAD F450 , NAZA V1 ,
Hexa TAROT 680 NAZA V2
QUAD TAROT 650 NAZA V2
PIXHAWK już lata :)
MAVIC MINI
Awatar użytkownika
robak56
Posty: 290
Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 17:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: robak56 »

Dzięki za odpowiedź. Nasuwa się jednak kolejne pytanie...które, bo mają trzy rodzaje
1. MR pusher
2. Slow flyer
3. zwykłe MR
Awatar użytkownika
camaroon
Posty: 241
Rejestracja: piątek 09 sie 2013, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: camaroon »

Polecam kupić MR zwykłe 3 i 3 pushery ( 3cw i 3 ccw ) 10\ 4,5 są w sam raz będzie MOC ;)
QUAD F450 , NAZA V1 ,
Hexa TAROT 680 NAZA V2
QUAD TAROT 650 NAZA V2
PIXHAWK już lata :)
MAVIC MINI
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

MR - to są śmigła do kopterów
odpowiednio prawe i lewe
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
robak56
Posty: 290
Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 17:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: robak56 »

Mam jeszcze jedno pytanie, czy będzie w ogóle jakaś odczuwalna różnica między smigłami 10x3.8 a tymi 10x4.5, nie zależy mi na szybkości, a na stabilności i czasie lotu na baterii.
Bo jeśli dobrze rozumiem to większy skok śmigła to większa praca silnika włożona w napedzanie go, a co za tym idzie większy pobór prądu, czyli krótszy czas pracy na baterii...
No chyba, że się mylę?
joker
Posty: 82
Rejestracja: niedziela 25 lis 2012, 22:40
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: joker »

Hej Robak, latałem w ramie f550 na stockowych śmigłach 10x4.5 i sporo się namęczyłem z pidami,żeby było w miarę stabilnie, ale do końca nie byłem zadowolony. Zmiana na DJI 10x3.8 rozwiązała problem na dobre, różnica była spora bez względu na pidy, czas lotu jakoś się nie zmienił.
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
pooh666
Posty: 66
Rejestracja: czwartek 23 sty 2014, 14:04
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: pooh666 »

Właśnie będę zakładał 10x4.5 (EMAX) z abc-rc do mojej F550, do tej pory latałem na carbonach 9x4.3 opisanych jako do Phantomów i było bardzo fajnie. Czas lotu na 4S 5000mah - 11min, na 4S 6000mah - 12:30min. Pełny zestaw fpv z gimbem i podwoziem jak Twoje robak56. Co ciekawe miałem problem z lataniem w ogóle na 3S'ach co opisywałem w innym wątku. Waga całości 2480g z pakietem 4S 5000mah.
Dam znać co z tymi 10x4.5 jak polatam troszkę ;)

Ps. robak56 też jeżdżę dosyć często do abc-rc, może się kiedyś spikniemy i polatamy razem? Mogę udostępnić różne śmigła do testów ;)
Awatar użytkownika
jacekV
Posty: 2246
Rejestracja: czwartek 30 maja 2013, 18:06
Lokalizacja: Jasienica

Post autor: jacekV »

pooh666 pisze: robak56 też jeżdżę dosyć często do abc-rc, może się kiedyś spikniemy i polatamy razem? Mogę udostępnić różne śmigła do testów ;)
był spontan na Kaplicówce ostatnio
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=22523

początkiem Października w zależności od pogody planujemy kolejny z mini grillem...
pozdrawiam, Jacek
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
Awatar użytkownika
pooh666
Posty: 66
Rejestracja: czwartek 23 sty 2014, 14:04
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: pooh666 »

Ooo widzisz Jacku, o taką właśnie inicjatywę mi chodziło ;) Jako, że jestem jeszcze względny świeżaczek w kwestii MK, chętnie podyskutowałbym z bardziej obeznanymi w temacie ode mnie. A widoki swoją drogą piękne tam pewnie macie, więc same plusy ;) Piszcie na PW przy następnej takiej okazji, pzdr!
lukasz515
Posty: 88
Rejestracja: sobota 12 lip 2014, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukasz515 »

Dołączę się z pytaniem, aby nie zakładać już nowego tematu. Posiadam także F550 i silniki Emax MT2213. Do testów kupiłem sobie śmigła Gemfan 10x4,5 te elastyczne. Chciałbym je wymienić na HQProp i zastanawiam się czy 10x4,5 czy może 10x3,8 będą bardziej odpowiednie? Waga modelu to ok 2kg. Latam na 4S 5000mAh. Silniki po locie są ciepłe, ale nic się nie przegrzewa. Zawis hexa robi przy ok 45% przepustnicy.
Awatar użytkownika
pooh666
Posty: 66
Rejestracja: czwartek 23 sty 2014, 14:04
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: pooh666 »

Jakie masz gainy na tych 10x4.5 bo dojść składu z tym nie moge? Miałem kilka dni temu niemiłą przygodę z samoczynnym wystrzeleniem F550 w górę, bieda ją była ściągnąć na ziemie - mimo przepustnicy w dół nadal się wznosiła, FS ją w miarę uspokoił, po wejściu w ATTI dało się opadać ale jak kamień w dół - znowu średnia reakcja na przepustnicę, więc umyślnie wpakowałem najpierw hexę na świerk a potem na ziemię ;) wyobraźcie sobie te emocje gdyż latać chciałem nad górami - w promieniu przynajmniej 3km tylko las więc jakikolwiek kret to pożegnanie się w zasadzie ze sprzętem.
Właśnie ją odciążyłem, zmieniłem śmigła na plastiki DJI 9x4.3 i przy starcie pod oporem ręki wygląda na stabilną i spokojną - polatałem chwile też przy nodze i naza wygląda na sprawną.
Założyłem te EMAX'y 10x4.5, dałem defaultowe gainy, mam gołą ramę z silnikami (nawet bez nóżek dla minimalizacji kosztów ewentualnej naprawy), motor idle speed recommended (przy obciążonej mam jeden stopień wyżej czyli między recommended a high) czyli tak jakbym tyle co ją złożył i przy analogicznym starcie pod oporem ręki (oczywiście nie pcham jej w ziemię) strasznie niespokojnie się zachowuje i też dostaje dziwnego "kopa" na silniki czasem, boję się ją zwolnić z ręki a co dopiero wystartować normalnie.
lukasz515
Posty: 88
Rejestracja: sobota 12 lip 2014, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukasz515 »

Nie mam nazy, mam Pixhawk :) Pidy ustawiają mi się automatycznie, wystarczy wcisnąć przełącznik w apce i chwilę poczekać :-D
Awatar użytkownika
robak56
Posty: 290
Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 17:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: robak56 »

Widzę, że niezłe przygody z tymi smigłami... Ja zamówiłem jednak te 10x3.8 HQprop, jutro powinny przyjść. Zobaczymy jak będzie.
jacekV,
No możemy się kiedyś ugadać, nawet w naszych okolicach:) innych chętnych również zapraszam:)
ODPOWIEDZ