DJI F550 konfiguracja + akcesoria

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
piszu
Posty: 294
Rejestracja: czwartek 14 lut 2013, 20:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piszu »

S800 jest bez porównania bardziej stabilny i przewidywalny, po prostu widać różnicę klas między WKM a Nazą.
Zdecydowanie F550 bliżej do amatorskiego modelu hobbystycznego, natomiast S800 nie traktowałbym, jak pisze producent, jako Pro Aerial Platform, ale powiedziałbym, że model nie profesjonalny, ale zaawansowany.

Sorry że nie wrzuciłem tych zdjęć, mam jakoś dużo na głowie ostatnio... Ale tak na szybko - oto i on:
(w tle szczątki S800 :cry: )
Obrazek
Archaeology - Never stop exploring!
W służbie: S800+WKM+AV200+Canon5d/Olympus E-PL3/FLIR E50 thermo cam
DJI F550+Naza V1 GPS na sprzedaż!
DJI Phantom 1 - papa!
Zenmuse H3-2D - na sprzedaż!
Awatar użytkownika
piszu
Posty: 294
Rejestracja: czwartek 14 lut 2013, 20:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piszu »

Dzisiaj kolejne obloty :-)

Niestety z przyczyn technicznych musiałem pakiet przymocować od góry więc latałem w Atti i Manual, żeby nie zakłócać GPSa.

Parametry lotu:
DJI F550 (stock, prop 1047) + Naza V1 GPS + Hitec Aurora + GoClever Sports Cam (wingcam, bez gimbala)
LiPoly Zippy 4S 5800 mAh
6.01.2014, +2'C
Czas lotu: 10 min (~3700 mAh wessane)

Chciałem go jeszcze pożyłować ile wlezie, ale niestety napatoczył się gapowicz z dziećmi więc musiałem odlecieć i wylądować, także nie pociągnąłem go z pakietem trochę dłużej... :-/
Filmik:


Co sądzicie o tych wibracjach na ramionach/silnikach? Na pewno jello też ma na to wpływ. Muszę sprawdzić wyważenie śmigieł, ale raczej są wyważone... :-?
Archaeology - Never stop exploring!
W służbie: S800+WKM+AV200+Canon5d/Olympus E-PL3/FLIR E50 thermo cam
DJI F550+Naza V1 GPS na sprzedaż!
DJI Phantom 1 - papa!
Zenmuse H3-2D - na sprzedaż!
DESPERADO
Posty: 152
Rejestracja: wtorek 19 mar 2013, 23:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DESPERADO »

piszu pisze:Dzisiaj kolejne obloty :-)

Niestety z przyczyn technicznych musiałem pakiet przymocować od góry więc latałem w Atti i Manual, żeby nie zakłócać GPSa.

Parametry lotu:
DJI F550 (stock, prop 1047) + Naza V1 GPS + Hitec Aurora + GoClever Sports Cam (wingcam, bez gimbala)
LiPoly Zippy 4S 5800 mAh
6.01.2014, +2'C
Czas lotu: 10 min (~3700 mAh wessane)

Chciałem go jeszcze pożyłować ile wlezie, ale niestety napatoczył się gapowicz z dziećmi więc musiałem odlecieć i wylądować, także nie pociągnąłem go z pakietem trochę dłużej... :-/

Co sądzicie o tych wibracjach na ramionach/silnikach? Na pewno jello też ma na to wpływ. Muszę sprawdzić wyważenie śmigieł, ale raczej są wyważone... :-?
Cześć, jak tam sprawdza się zastosowanie 4S i 10X3.8 ?
Jak masz ustawione PID-y przy takim set up-ie ?
Jaka konfiguracja jest najbardziej korzystna czasowo ?
"nie jest ważne jak i czym latasz - ważne ze chcesz latać..."
Awatar użytkownika
piszu
Posty: 294
Rejestracja: czwartek 14 lut 2013, 20:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piszu »

Czesc,
W zasadzie to mam smigielka 10x47. Przy 4S 5800 wczoraj (zzzzimno) latal mi ok. 10 minut bez obciazenia. Wyssal 3700 mAh takzr jeszczr ze 2 minuty by pociagnal. Musze pamietac ze to bylo bez podwieszonego aparatu ani gimbala.
PIDy mam 100 wszedzie, nie bawilem sie tym jeszcze. Innych konfiguracji pakietowo- smiglowych nie probowalem.
Po tym locie silniki troche cieple, regle zimne
Archaeology - Never stop exploring!
W służbie: S800+WKM+AV200+Canon5d/Olympus E-PL3/FLIR E50 thermo cam
DJI F550+Naza V1 GPS na sprzedaż!
DJI Phantom 1 - papa!
Zenmuse H3-2D - na sprzedaż!
shafter
Posty: 672
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 08:01
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: shafter »

piszu pisze:ale niestety napatoczył się gapowicz z dziećmi więc musiałem odlecieć i wylądować, także nie pociągnąłem go z pakietem trochę dłużej ...
Z gapowiczami jest masakra, zawsze staram sie latać tam gdzie pusto i cicho ale oni i tak mnie znajdują w 10 sek.

Po prostu zwracam uwagę i prosze o nieprzeszkadzanie bo musze być w 100% skoncentrowany.

A najgorsze są psy :evil:
Awatar użytkownika
piszu
Posty: 294
Rejestracja: czwartek 14 lut 2013, 20:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piszu »

To nawet nie chodzi o koncenctrację, bo z tym akurat nie mam problemu, ale podbiegające dzieci i rodzice przyzwalający na to, mimo że prosisz żeby się odsunęli na bezpieczną odległość... :evil: Dopiero teksty o poobcinanych palcach i nosach wywołują właściwą reakcję typu "wróć tu do mnie" :evil:
Archaeology - Never stop exploring!
W służbie: S800+WKM+AV200+Canon5d/Olympus E-PL3/FLIR E50 thermo cam
DJI F550+Naza V1 GPS na sprzedaż!
DJI Phantom 1 - papa!
Zenmuse H3-2D - na sprzedaż!
zybyzy
Posty: 1346
Rejestracja: sobota 18 sie 2012, 10:06
Lokalizacja: Breslau

Post autor: zybyzy »

W tym wszystkiw akurat coptery są najmniej kłopotliwe, dajesz w górę GPS, baro i można kogoś odgonić. Ale polataj jakimś helikopterem 6CH - niestety bez osoby pilnującej pleców ciężko się obyć :(
bo latać to cza umić ;) - więc ciągle się uczę.
SkyWalker X-6 FPV - 2Fat2Fly, SkyWalker 1900 FPV Z&P, Mini SkyWalker eleres AP, Mini Talon FPV Z&P
BadCat FPV - KFC32FTB
grzehu

Post autor: grzehu »

By zmniejszyc wage odciolem oryginalne nozki od f550 , sztywnosc ramy jest taka sama jak przed odcieciem , razem 34g mniej ,mozna tez odciac 3 z ramion i mamy nadal nogi i 17g mniej .

Obrazek

Jeszcze sie zastanawiam czy nie kupic 6 mocowan na rury weglowe , ruury i nie zmienic ramion a zostawic samo centerplate ,waga by wtedy spadla bardzo duzo .
Awatar użytkownika
poland
Posty: 132
Rejestracja: niedziela 05 sty 2014, 14:05
Lokalizacja: małopolska

Post autor: poland »

Właśnie jestem w trakcie przesiadki z phantoma na 550-kę i mam pytanie odnośnie akumulatorów.
Czy używacie 11,1V czy 14,8 Voltowych? Czy są jakieś duże różnice w czasie lotu przy tych samych pojemnościach?
Może to banalne pytanie ale jak ktoś mi odpowie bedę wdzięczny.
Ostatnio zmieniony niedziela 16 lut 2014, 23:30 przez poland, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
robocik
Posty: 235
Rejestracja: piątek 28 cze 2013, 22:20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: robocik »

Kilka "ulepszeń" z mojej F550 ;-)

kabelek do GoPro - tak aby nie trzeba było odpinać kamery do zgrania zdjęć.
Oskubałem maksymalnie końcówkę, zagiętą potraktowałem dwuskładnikową żywicą i po zastygnięciu naciągnąłem termokurcza.
Obrazek
Obrazek


rozprowadzenie kabelków na ramiona aby połączyć ledowe oświetlenie wiązało się z kolejna plątanina kabli. Po zbadaniu miernikiem połączeń doszedłem do wniosku że do rozprowadzenia znakomicie będzie się nadawać miedziany pasek na krawędzi górnego i dolnego laminatu . Wygląda to tak :
Obrazek

oryginalny "węgiel" na którym mocowany jest GPS szybko się połamał. Zastąpiony został patyczkiem do szaszłyka z naciągniętym termokurczem. Efekt -
Obrazek nie chciało mi się obracać fotki ale widać w czym rzecz ;-)

Żeby pozbyć się widoku śmigieł - gimbal został wysunięty na aluminiowym ceowniku
Obrazek
dla równowagi po drugiej stronie został przesunięty pakiet
Awatar użytkownika
poland
Posty: 132
Rejestracja: niedziela 05 sty 2014, 14:05
Lokalizacja: małopolska

Post autor: poland »

W sprawie mojego wcześniejszego pytania dotyczącego różnic między aku 11,1V a 14,8V
Już się dowiedziałem i wkleję to dla potomnych, może komuś się przyda.
Wyższe napięcie teoretycznie daje wyższą sprawność jednak ma to nieznaczny wpływ na czas lotu
pzdr.
qmamczacze
Posty: 128
Rejestracja: wtorek 05 mar 2013, 19:31
Lokalizacja: ostrołęka

Post autor: qmamczacze »

odświeżam ... i jak z tymi 4s i śmigłami 10 ?? mój też będzie obciążony ostro, czy silniki się nie zagotują ??

ps. nie będę latał za blisko słońca ;)

co zmienia przesiadka na śmigła 8 ??

czy lepiej pakować się w 5800 czy np 2x5000 ??


i jak z pidami .. coś się trzeba bawić na starcie czy wyjdzie w praniu ??
Grochalek
Posty: 40
Rejestracja: poniedziałek 25 lut 2013, 10:11
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: Grochalek »

Witam. Ja latam 4s i zmieniłem śmigła z 8 na 10, zyskałem minutę lotu (11minut) silniki około 35 - 40 stopni przy wadze 2100g. Mam wrażenie że kopter przestał się wahać w osi YAW
Pozdrawiam Daniel
Awatar użytkownika
JaNoT
Posty: 340
Rejestracja: wtorek 30 sie 2011, 13:49
Lokalizacja: Żory

Post autor: JaNoT »

Grochalek pisze:Witam. Ja latam 4s i zmieniłem śmigła z 8 na 10, zyskałem minutę lotu (11minut) silniki około 35 - 40 stopni przy wadze 2100g. Mam wrażenie że kopter przestał się wahać w osi YAW
Jaka pojemność tego pakietu 4s?, silniki oryginały dji?
Też mam hexe tyle że na silniczkach emaxa 2213(podobno to to samo), gotowa waży 2,2kg z pakietem 3s 4000mah i daje mi to czas lotu na poziomie 9min. Śmigła APC 10x4,7
Futaba 6j,Turnigy 9x,eleres,AV 200mw 5,8,tri,KFC v2,OSD,Hexa,H-quad,skrzydełka,naza v2,fox 800
Pozdrawiam
Grochalek
Posty: 40
Rejestracja: poniedziałek 25 lut 2013, 10:11
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: Grochalek »

4S 5000mAh silniki oryginalne
Pozdrawiam Daniel
ODPOWIEDZ