DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: loop »

Bolcio, pokaz fotki obu, najlepiej obok siebie
^ sens tylko w postępie ^
Awatar użytkownika
czak45
Posty: 818
Rejestracja: czwartek 14 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czak45 »

bolcio30 pisze:Cześć

Odnośnie czasu lotu - mam 2 takie same modele zbudowane na ramie X450, ESC multistar 15A z softem simonka, Śmigła 8x4,5 silniki turnigy 1100KV + bateria Turnigy 2200mAh. W jednym modelu mam zamontowany kontroler DJI Naza M Lite + GPS, w drugim AIO + OSD + Mobius + nadajnik wideo(z jednego akumulatora zasilany) i odziwo na Nazie na tej samej baterii mogę latać max 5 minut gdy na AIO ok 10 minut. Dlaczego jest taka przepaść?
To dałeś do myślenia.
bolcio30
Posty: 262
Rejestracja: środa 08 maja 2013, 21:01
Lokalizacja: Rzeszów - Gorlice

Post autor: bolcio30 »

loop pisze:Bolcio, pokaz fotki obu, najlepiej obok siebie
Proszę:

Obrazek

dodam że latam na tej samej aparaturze i odbiorniku.

na weekendzie sprawdzę jeszcze na nowych Turnigy 3s 3000mAh 40C. Aktualnie latam na 3s 2200mAh 20C

P.S. na tej ramie, na której jest aktualnie DJI Naza M Lite latał Multiwii i też miałem porównywalne, jak nie dłuższe czasy lotu do AIO:) (ok 10-13minut)
Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: loop »

Wygląda na podobne bebechy, ciekawe w takim razie na czym są straty prądu, bo kontroler aby zjadał pół lipola to mało możliwe.
^ sens tylko w postępie ^
Awatar użytkownika
Freddie Chopin
Posty: 337
Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: Freddie Chopin »

Kontroler faktycznie tyle prądu nie "wciągnie", jednak pewnie sporo zależy od tego w jaki sposób steruje silnikami. To pewnie tak jak z samochodami - mając ten sam samochód, te same warunki, tą samą trasę itd. jednemu kierowcy wyjdzie spalanie 10l/100km, drugiemu 6l/100km.
Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: loop »

Naza steruje kontrolerami w speedzie 400 Hz (??) a inny kontroler 200 z groszami?
Może tu jest sedno sprawy.

Na pewno nie wchodzi w to prędkość obrotowa śmigieł, bo szybsze obroty oznaczały by lot w górę po prostu :)
^ sens tylko w postępie ^
Azan
Posty: 155
Rejestracja: piątek 07 cze 2013, 08:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Azan »

Jeśli we "wszystkich dwóch" używa tej samej bateryjki, to mi na myśl przychodzi jedno rozwiązanie... Ustawienia progów napięcia w asystencie (voltage monitor)...
Awatar użytkownika
Freddie Chopin
Posty: 337
Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: Freddie Chopin »

loop pisze:Na pewno nie wchodzi w to prędkość obrotowa śmigieł, bo szybsze obroty oznaczały by lot w górę po prostu :)
Bardziej myślałem o tym, że jeden kontroler może starać się obroty regulować "delikatnie", a drugi wysokość reguluje ciągłym przyspieszaniem i hamowaniem silników ("dynamiczna jazda" (; ). Efekt jest taki sam, tyle że w jednym śmigła kręcą się np. 1000rpm, a w drugim jest ciągły "sinus" pomiędzy 750rpm a 1250rpm.
bolcio30
Posty: 262
Rejestracja: środa 08 maja 2013, 21:01
Lokalizacja: Rzeszów - Gorlice

Post autor: bolcio30 »

Hmm
Naza faktycznie lata spokojnie, a AIO naprawdę można poszaleć i to dosłownie. Pacząc na dynamikę lotu to powinno być odwrotnie z czasem lotu. Może mi ktoś powiedzieć jak najlepiej (optymalnie) ustawić pomiar napięcia na Nazie? Robiłem to tak jak jest w manualu. Jakie macie ustawione spadki pomiędzy tymi 2-ma ostrzeżeniami?

Czy jeżeli będę miał to źle ustawione to mając w rzeczywistości jeszcze połowę pojemności akumulatora Naza będzie jeszcze latała czy będzie coraz powolniej latała i lot będzie się obniżał (brak zapasu mocy)
Azan
Posty: 155
Rejestracja: piątek 07 cze 2013, 08:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Azan »

"Popacz" poniżej i spróbuj tak:

First level:
No load: 10,50 Loss 0,02

Second level:
No load: 10,00 Loss 0,02
Awatar użytkownika
xcichyx
Posty: 881
Rejestracja: niedziela 04 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: Piła

Post autor: xcichyx »

Myśle, ze to kwestia doboru gainow w nazie. Jeżeli Naza będzie miała gminy zbyt wysokie będzie wisiała jak wryta, ale będzie żarła pakiet bardziej niż przy niższych gainach, gdzie będzie bardziej "wyluzowana". Podobnie pisał z resztą ​Freddie
Pozdrawiam Daniel
Awatar użytkownika
Freddie Chopin
Posty: 337
Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: Freddie Chopin »

Eeee tam, ja widzę że te porównania czasu lotu to bazują na alarmach ustawionych w Nazie... Myślałem że choć opierają się o pomiar ładowarką... Jak w jednym są inaczej progi niż w drugim, to nie dziwne że czasy wychodzą inne [;
Awatar użytkownika
xcichyx
Posty: 881
Rejestracja: niedziela 04 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: Piła

Post autor: xcichyx »

Ja i tak obstaję przy swoim. Normalne, że żeby mieć porównanie trzeba wykonać 2 loty ta tym samym pakiecie powiedzmy po 7 min( jeżeli 10 nie ma opcji uzyskać). Potem sprawdzamy ile weszło po danym locie w pakiet i wszystko jasne. Myśle że istotne dla testu będzie też napięcie w momencie lądowania[/thumb]
Pozdrawiam Daniel
bolcio30
Posty: 262
Rejestracja: środa 08 maja 2013, 21:01
Lokalizacja: Rzeszów - Gorlice

Post autor: bolcio30 »

Panowie - dajcie mi czas do weekendu - postaram się wszystko sprawdzić:)) Przede wszystkim wyłączę alarm w Nazie i porównam czas zawisu żeby ew minimalnie uszkodzić model:))

O wszystkim napiszę
TAROT Ironman FY650 - 3DR Pixhawk - ZTW Spider 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 400mW
TAROT 680PRO - DJI NAZA M v2 - Multistar 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 200mW
ZMR QAV250 - ZMR 1804 2400KV ESC 10A Simonk Naze32 10 DOF
Awatar użytkownika
poland
Posty: 132
Rejestracja: niedziela 05 sty 2014, 14:05
Lokalizacja: małopolska

Post autor: poland »

hexa F550 fabryczny zestaw.
Silniki DJI 2212 920kv / Kitowe 10x3.8 / 4S 5000mah / Zenmuse / Gopro.
Tryb Atti. Po 8/9min zabawy typu góra, dół, prawo, lewo, zaczyna migać czerwona dioda, ponad 3min później hexa sama zaczyna delikatnie opadać ale dając więcej gazu można jeszcze utrzymywać ją w powietrzu. Po ponad 14 minutach ląduje sama już dość gwałtownie. Po tym locie do aku weszło 4780mah.
Czyli około 10/12min bezpiecznego lotu z gimbalem i kamerką. Uważam że to dobry wynik.
ODPOWIEDZ