DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

MarBut
Posty: 37
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 11:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: MarBut »

Mój czas lotu to 17 minut
Zestaw
Hexa F550 + Naza M lite upgrade V2 + PMUV2 + GPS UNBLOX M8N + zestaw E310 smigła 9450 +podwozie + gimbal + Xiaomi YI + FPV BOSCAM TS351 + pakiet lipo 4s 6750mah Tattu waga zestawu 2,5kg
Napięcie lądowania 13,20V lipo lekko ciepłe
slawus1998
Posty: 125
Rejestracja: czwartek 27 lut 2014, 20:37
Lokalizacja: Rzeszów

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: slawus1998 »

Ja za to piszę z takim pytaniem: z czego wynika różnica w cenie pomiędzy ramą dji f450 (koszt około 150 złotych), a ramą tarot fy- 450 (koszt około 60 złotych)? Tak samo w zestawach ARF - dji f450 ARF (około 900zł), a ofertą znaleziona w jednym sklepie: "Dron F450 zestaw ARF - rama Tarot/ ESC 30A/ silniki 2212 /śmigła 10x4,5 i akcesoria" gdzie koszt wynosi 400 złotych? W jedym i drugim przypadku rama i pozostałe części wyglądają tak samo. W czym tkwi różnica?

Zestaw o którym wspomniałem wyżej zawiera niby:
ESC SimonK 30A - Regulator do dronów - 4 szt.
Nogi 150mm - 4 szt.
Rama TAROT FY-450 V2 - 1 szt.
Silnik 2212 CW - 2 szt.
Silnik 2212 CCW - 2 szt.
Śmigła GEMFAN 10x4,5 CW - 2 szt.
Śmigła GEMFAN 10x4,5 CCW - 2 szt.
Mata 200x50mm - antypoślizgowa samoprzylepna podkładka do akumulatora - 1 szt.
Przewód silikonowy 14AWG - 400 żył czerwony - 2,0mm2 - 1 mb.
Przewód silikonowy 14AWG - 400 żył czarny - 2,0mm2 - 1 mb.
Rzep opaska 20x200mm - rzep dwustronny mocujący - 1 szt.
Wtyki GOLD - 3,5mm - para - konektory - 12 szt.
Wtyki XT60 - 1 para - złącze prądowe - 1 szt.

I pomimo takiej obfitości (rama z pinami lutowniczymi, regulatory simonK, śmigła, silniki itp.) jest on 2 razy tańczy od dji ARF. Z czego to wszystko wynika?)?
Awatar użytkownika
Pieth
Posty: 1841
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Lokalizacja: Poznań

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: Pieth »

Ten drogi to zestaw DJI E/300, jakość bardzo dobra, przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń, począwszy od silników po ramiona.
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
slawus1998
Posty: 125
Rejestracja: czwartek 27 lut 2014, 20:37
Lokalizacja: Rzeszów

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: slawus1998 »

Rozumiem
Przeglądałem cały artykuł, widziałem że Ty na takim zestawie i akumulatorze 5000 mAh (3s lub 4s) robiłeś ładne długie loty, ponad 20 minut. Ja chcę sobie złożyć quada f450, żeby mieć coś mniejszego (aktualnie mam hexę, dość sporą) i właśnie chciałem kupić dji f450 ARF, do tego Naza v2 + GPS i pewnie akumulator taki jak Ty masz. Nadajnik i odbiornik mam. Moje zatem pytanie - czy kupno tego zestawu ARF, elektroniki i akumulatora to wszystko? Jakie są tam śmigła w tym zestawie? NIe trzeba kupować jakiś innych?

I jeszcze jedno - jaka jest różnica pomiędzy zestawem napędowym E-300 a E-305? Bo znalazłem coś takiego:
https://rcpro.pl/product-pol-2324-Dron- ... wozie.html
i tutaj jest E-305
Awatar użytkownika
Pieth
Posty: 1841
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Lokalizacja: Poznań

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: Pieth »

Silniki mają 960kV a w E/300 920kV, tylko pamiętaj że te czasy uzyskiwałem bez gimbala i FPV.
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
slawus1998
Posty: 125
Rejestracja: czwartek 27 lut 2014, 20:37
Lokalizacja: Rzeszów

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: slawus1998 »

Ja planuję tym quadem latać tak na goło, bo do filmowania i FPV to mam tą hexę. A z tymi silnikami, to jaka będzie to różnica w praktyce? Będzie to trochę krócej latało?
Nie mam jeszcze rozbudowanej wiedzy z zakresu silników i ich parametrów, a czasem lotu. Trochę i z tego względu chcę złożyć quada :)
Awatar użytkownika
Pieth
Posty: 1841
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Lokalizacja: Poznań

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: Pieth »

Pomiędzy 920kV a 960kV na 3S różnicy nawet nie zauważysz.
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
toih
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek 13 lip 2015, 10:15
Lokalizacja: Szczecin

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: toih »

Mój Discovery dla biedaków (chińska kopia ramy) wyposażony w drukowanego gimbala dla SJ4000 oraz zestaw FPV (kamera płytkowa i nadajnik) na Sunnysky x2212 980kV, pakiecie 3S 5200mAh 10C i śmigłach Graupner E-Prop 10x5 lata około 12 min (lot bez szaleństw). Waga to niecałe 2kg. Do lądowania podchodzę przy alarmie ustawionym względnie wysoko, bo na 11.65V.
Cyborg
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 12 wrz 2016, 17:56
Lokalizacja: Kraków

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: Cyborg »

Witam na Forum!

F550
Standardowy kit z napędem E300 (regle 15A, silniki 2212/920KV, śmigła 9.4x4.3) + oryginalne wysokie podwozie + Zenmuse H3-3D CGU (bez samego gimbala) + DJI Ground Station Link + DJI miniOSD + video downlink ImmersionRC 5.8Ghz/600mW + antena ImmersionRC spiroNET Omni. Pakiet Turnigy Multistar 4S/10Ah
Waga: jeszcze do ustalenia...
Czas lotu: 28 min

To samo + gimbal Zenmuse H3-3D + GoPro Hero4
Czas lotu: 24 min
Awatar użytkownika
Wuwu70
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 05 cze 2011, 23:24
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: Wuwu70 »

Cyborg pisze:Witam na Forum!

F550
Standardowy kit z napędem E300 (regle 15A, silniki 2212/920KV, śmigła 9.4x4.3) + oryginalne wysokie podwozie + Zenmuse H3-3D CGU (bez samego gimbala) + DJI Ground Station Link + DJI miniOSD + video downlink ImmersionRC 5.8Ghz/600mW + antena ImmersionRC spiroNET Omni. Pakiet Turnigy Multistar 4S/10Ah
Waga: jeszcze do ustalenia...
Czas lotu: 28 min

To samo + gimbal Zenmuse H3-3D + GoPro Hero4
Czas lotu: 24 min
Rozumiem, że to bardziej taki koncert życzeń niż poważna specyfikacja.
Tak się składa, że przez ostatni rok zbudowałem trzy podobne heksakoptery.
Według twoich danych, waga takiego zestawu to około 3kg.
Może ostrugałeś wszystko z obudów oraz zbędnych wtyczek i polutowałeś na sztywno, jakieś kastomowe karbonfajbry, to masz 2800g.
Nadal nie wierzę w podany przez Ciebie czas.
Dlaczego ? Bo to fizyce wbrew. To taki cytat z Lady Pank: ...fizyce wbrew, wskazówka cofa się...
Gdybyś zszedł poniżej 2500g i wyssał pakiet do dna to OK, wierzę, bo to możliwe.
Jednak podałeś wszystko oprócz wagi i rekordowe wyniki.
Taki Ben Johnson, miał najlepszy czas, ale i tak wszyscy wiedzą, że oszukiwał.
Cyborg
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 12 wrz 2016, 17:56
Lokalizacja: Kraków

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: Cyborg »

Wuwu70 pisze:Tak się składa, że przez ostatni rok zbudowałem trzy podobne heksakoptery.
Może tu jest różnica. Bo ten, to mój pierwszy ;-)
Ale od razu zaznaczę że, nie wiem co robisz źle.
Wuwu70 pisze:Może ostrugałeś wszystko z obudów oraz zbędnych wtyczek i polutowałeś na sztywno, jakieś kastomowe karbonfajbry, to masz 2800g.
Nic z tych rzeczy. Tutaj zdjęcie przed zamontowaniem górnej płyty:
Obrazek
Wuwu70 pisze:Gdybyś zszedł poniżej 2500g i wyssał pakiet do dna to OK, wierzę, bo to możliwe.
Jednak podałeś wszystko oprócz wagi i rekordowe wyniki.
Udało się zważyć model. Masa startowa wynosi 2521g, z gimbalem, GoPro4 i pakietem. W tym pakiet 819g.
Ale wyniki to nie moja zasługa. Po prostu złożyłem gotowy kit z pudełka + kilka dodatków. Cała zasługa po stronie DJI.

Tutaj filmik ze wspomnianego, pierwszego oblotu z GoPro:


Tak więc Kolego, zanim drugi raz napiszesz coś o Fizyce, o której masz mętne pojęcie ("waga" to może być, co najwyżej, sklepowa), zacytujesz jakieś przyśpiewki czy zainsynuujesz, że ktoś oszukuje, to dobrze się zastanów, bo można się nieźle zbłaźnić. Ale z awatara widać, że młody jeszcze jesteś, więc masz jeszcze czas.
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: Poli25 »

Ja mam Hexę F550 mój setup:
Silniki Emax 2216
ESC ZTW Spider 600Hz 2-6S
Kontroler APM 2.6
Gimbal StorM32 3 osiowy bez gopro
Podwozie wysokie
Telemetria
Minimosd
Nadajnik AV Boscam 600mW
Pakiet Multistar 4S 10000mAh
Waga 2650
Czas zwisu i pare ruchów w każdą stronę wyszło 20:40 min
Alarm na 3.4V na celę
Myślę ze wyszło całkiem przyzwoicie.
Cyborg
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 12 wrz 2016, 17:56
Lokalizacja: Kraków

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: Cyborg »

Poli25 pisze:Myślę ze wyszło całkiem przyzwoicie.
Jak na tą masę pewnie tak. Ale myślę że w Twoim przypadku to podwozie, jeżeli to to, które widać na awatarze, daje w d*.
Też to przerabiałem i doszedłem do wniosku, że po co inwestować w wypasione, węglowe podwozie, które nie dość że ciężkie to jeszcze zakłóca łączność (tkanina węglowa przewodzi prąd i ekranuje anteny) skoro standardowe podwozie za kilkanaście zł daje radę?
Awatar użytkownika
Wuwu70
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 05 cze 2011, 23:24
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: Wuwu70 »

Cyborg pisze:...
Potwierdziłeś wszystko co napisałem i się wyzłośliwiasz.
Gdybyś od razu zamieścił zdjęcia i film, nie miałbym wątpliwości. Waga to potocznie masa lub ciężar, nie widzę powodu do czepiania się.
W tym wypadku ciężar nie zgadza się z opisem, co wytknąłem, bo napisałeś "oryginalne wysokie podwozie", które jest dużo cięższe od twojego.
Teraz na zdjęciu widać o jakie Ci chodziło (do wysokiego mu trochę brakuje).
Jak sam zauważyłeś doradzając Piotrowi: Ale myślę że w Twoim przypadku to podwozie, jeżeli to to, które widać na awatarze, daje w d*.
Dlatego, że składałem takie heksy, ważyłem wszystko co montowałem i znam ciężar poszczególnych elementów.
Niejeden kolega mógłby się od Ciebie wiele nauczyć, całkiem schludny montaż.
Uwagę o wieku na podstawie awatara, potraktuję jako komplement.
Przeczytaj mojego wcześniejszego posta na spokojnie, bez ciśnienia i nie znajdziesz tam żadnych personalnych ataków.
Odnosiłem się do danych, których prawdziwości nie można było potwierdzić bez znajomości masy startowej.
Jeśli przeczytałeś pierwszy post, to tam jest napisane:
1. Setup (typ silników/typ śmigła/rodzaj zasilania)
2. Masa zestawu z pakietem / bez pakietu
3. Uzyskany bezpieczny czas lotu (zawis/lot postępowy w trybach Atti i GPS)

Sugerujesz, że coś źle zrobiłem (bezpodstawnie), że mam mętne pojęcie o fizyce i jestem młodzianem bez doświadczenia.
Ja jednak Cię pochwalę za to, że wybrałeś gotowego kita. Jak słusznie zauważyłeś, producent zadbał (prawie) o wszystko.
Oryginalne zestawy napędowe DJI robią sporą różnice. Wyszło naprawdę przyzwoicie.
Według moich doświadczeń z kwietnia tego roku, podane przez Ciebie czasy lotu, to czasy graniczne dla takiego napędu i masy oraz pojemności akumulatora.
Jak mnie ktoś pyta ile czasu mogę latać, to odpowiadam: dwadzieścia minut spokojnie, a rekord to 23:58. I nie odważyłbym się tego napisać tu na forum, pomimo, że wielokrotnie przekroczyłem ten czas z własnej winy. Bezpieczny lot nie powinien przekroczyć 22 minut przy tym napędzie i masie startowej. Jeśli ktoś twierdzi, że ma więcej, to świadomie kłamie lub nieświadomie zagraża innym na lotnisku.
Na filmie, słabej jakości (500MB/vimeo), widać w wielu miejscach jello, czyli galaretę. To jest problem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć.
Niestety nie ma gotowych rozwiązań tego problemu. Życzę powodzenia i pozdrawiam Wojtek.
Awatar użytkownika
baxter321
Posty: 100
Rejestracja: piątek 15 sie 2014, 22:55
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu

Post autor: baxter321 »

Widzę że rozmowa nabiera rumieńców więc i ja postanowiłem pochwalić się moim "dziełem" :)

Obrazek

Zacznę od masy która wynosi 835 gramów , cały kopter gotowy do lotu bez baterii i bez mobiusa.

Setup to:
- silniki RcTimer 2830 850kv
- ESC to RcTimer 20A BlHeli opto (te małe i lekkie)
- śmigła to RcTimer 10x4.7 carbon SF
- Naza V2 (oryginalna) z GPS
- Frsky D8r2-Plus z PPM
- Ts 353 400mw + koniczynki (na 1200 metrach obraz bez zakłóceń)
- kamerka sony effio ccd
- OD SPODU - druga mini kamerka cmos, misio osd, przełącznik kamer ....
- podwozie to wydruki 3D mocowane na śrubki m3.

Baterie które używam to Turnigy 2650 3s i czas jaki osiągam na nich to 10-11 min lotu (nie zawisu) wraz z FPV. Alarm ustawiony mam na 3.4 V na cele. Po locie silniki tylko ciepłe a na baterii nawet nie czuje jakiegoś wzrostu temperatury.

Rama to przerobiona dji F450. Zostały tylko górny centerplate (ten mniej wycięty) i dolny oryginalny. Ramiona to aluminiowe ceowniczki 10mm przymocowane po dwie śrubki m3 z podkladkami i nakrętkami samohamownymi do górnego centerplate. Silniki mocowane do ramion na dwie śrubki m3. Same centerplate skręcone ze sobą poprzez słupki mosiężne (4 sztuki) + śrubki m3.
Całość w miarę sztywna tzn bardzo delikatnie pracuje górny centerplate kiedy porusza się ramionami ale bardzo minimalnie. Mosiężne słupki usztywniają całość dość skutecznie.
Mógłbym jeszcze zejść z masy (np nylonowe słupki albo lżejszy nadajnik video) ale tak jest pewniej, sztywniej i solidniej.

Wrażenia z lotów bardzo pozytywne, bez trzęsienie czy wibrowania czegokolwiek. Ja jednak latam spokojnie z mobiusem na pokładzie przyklejonym na rzepa do baterii. Jak na takie mocowanie filmiki wychodzą naprawdę dobrze. Zależy tylko czy wieje czy nie.
Najlepiej jednak gdyby górne centerplate wyciąć z aluminium, wtedy pewnie byłoby jeszcze sztywniej i można by go bardziej wyciąć żeby zredukować masę aluminiowej płytki ale zarazem zyskać na sztywności w stosunku do tej laminatowej. Kto wie może w przyszłości........
Ogólnie sam pomysł ramion z ceowniczków a nie z pełnych profili alu uważam za sprawdzony i godny polecenia.

Pozdrawiam, i jak ktoś ma jakieś pytania czy sugestie to piszcie :)
ODPOWIEDZ