własna konstrukcja z LibrePilot - interpretacja parametrów

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

nonor
Posty: 32
Rejestracja: piątek 27 paź 2017, 20:25

własna konstrukcja z LibrePilot - interpretacja parametrów

Post autor: nonor »

Witam wszystkich,
niedawno zainteresowałem się lataniem i zbudowałem sobie własną konstrukcję:
a) własna rama aluminiowa, średnica 500mm
b) silniki 2300kv
c) kontroler CC3D
d) zasilanie: 3s
e) radio: 4 kanały, 35MHz, PPM
f) LibrePilot

Od razu zaznaczam, że jestem kompletnie zielony i dopiero wszystko poznaję

Po walce z milionami problemów jak rozprowadzanie prądu, dorabianie złączy prądowych, doszlifowywanie elementu silnika (kręcił się z zauważalnymi oporami) itd itp dotarłem do problemu którego nie mogę przeskoczyć: LibrePilot.
Nie wiem czy jest jakiś problem z aplikacją, z firmwarem kontrolera, z samą konstrukcją czy ze mną (czyli moim laictwem): dron nie zachowuje się stabilnie na tyle, że nie mogę nim latać mimo usilnego manipulowania parametrami PID według wskazówek. W związku z tym miałbym kilka pytań odnośnie aplikacji LibrePilot:
1. Czy ustawienia w Stabilization->Settings Bank 1, 2 i 3 to są te trzy tryby lotu które zmienia się za pomocą przełącznika na nadajniku? Jeżeli tak, to dlaczego w ustawieniach Basic (nawet dla parametrów moderate) jest do zaznaczenia opcja Acro+ ??
2. Po zmianie parametru w Stabilization->Settings Bank1 wciskam "save" licząc na to, że dane od razu zostaną wgrane do kontrolera CC3D. Czy jest możliwe, że dane nie wgrywają się do kontrolera(jakiś błąd w aplikacji, raz nagra a raz nie itp)? (połączenie jest ustanowione)
3. W ustawieniach w LibrePilot - nie ma nic co by odpowiadało parametrom P I D (w zakładkach Basic i Advanced). Ustawienia krążą wokół parametrów: Attitude, Rate I Rate Yaw - jak to rozumieć?