Problem z PID'ami (quad drży) - OFERTA SPECJALNA :)

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

wombat01
Posty: 61
Rejestracja: środa 09 gru 2015, 14:27

Problem z PID'ami (quad drży) - OFERTA SPECJALNA :)

Post autor: wombat01 »

Witam,
mam banalny problem z PID’ami we FlightController CC3D z OpenPilot, ale nie potrafię sobie z nim poradzić.

Jeśli ktoś chce napisać komentarz w stylu „a nie łaska użyć Google” to od razu mówię, że już tyle stron przejrzałem, przeczytałem tyle poradników i tutoriałów (zarówno rodzimych, jak i anglojęzycznych), obejrzałem masę filmików na YouTube i chyba już znam podstawy, ale mam teraz taki mętlik, że NIE POTRAFIĘ W PRAKTYCE ustawić PID’ów i quad drży.

Dla uporządkowania, mam problem z drżącym quadem na OpenPilot, tj. z PID’ami.

Najprzyjemniej czytało mi się to: LINK DO FORUM, ale co mi po wiedzy, co to jest i do czego służy, jeśli ludzie piszą np.: „P należy ustawić na 60%”, jeśli tam się ustawia wartość rzędu 0,00425 i nie wprowadza się tu % (np. 60, bądź 0,6)… Próbowałem tę wartość po prostu podzielić na pół (bądź wpisać 0,00255, co stanowi 60%), ale nic to nie daje.

Jeśli to komuś poprawi humor, to niech będzie, że jestem tępy i nie potrafię szukać.
Do tej pory latałem wyłącznie na szybowcach i motoszybowcach od ponad 15 lat. Nawet w jednym moto mam APM’a i tam elegancko wszystko działa w trybie Aircraft.


Tyle żali. Przechodzimy do konkretów.

Kupiłem używanego Race QAV250 (silniki DYS 1306-2300KV 6A; ESC EMAX BLHeli 12A; OpenPilot; rama 250; śmigła 5030 - oczywiście akku., aparatura Hitec Aurora 9, kamerka i nadajnik FPV już miałem swoje). Wszystko spasowane, zgrane i działające na mojej aparaturze bez żadnego zająknięcia. Niestety, zachciało mi się modyfikacji i chciałem zastąpić FC OP na APM’a, aby mieć m.in. RTL. Coś nie zadziałało, więc wróciłem do OP, ale zaczął mi gasnąć silnik, podpięty pod kanał nr 1 (zamieniłem silniki i ESC kanałami i to jednak problem OP). Kupiłem nowy OP, wgrałem soft i:
1. wrzuciłem wszystkie ustawienia z poprzedniego OP – w locie quad „drży” i to strasznie;
2. wyczyściłem pamięć i przeszedłem przez cały wizard – bez poprawy;
3. powtórzyłem krok 2., ale PID’y wrzuciłem ze starego OP – bez poprawy;
4. powtórzyłem krok 2. i ustawiłem PID’y na DEFAULT – trochę lepiej, ale bez rewelacji;
5. użyłem PID’ów , które znalazłem w necie innych użytkowników, którzy mieli podobny osprzęt – tragedia;
6. znalazłem stronę z kalkulatorem PID’ów (KALKULATOR PID) i zrobiłem chyba wszystko zgodnie z instrukcją – wróciłem do drżenia z pkt.1.;
7. ustawiłem I i D na „0”, a P na 0,00250 – trochę lepiej, ale bez rewelacji.


Potrzebuję konkretnej pomocy i tu pojawia się moja propozycja nie do odrzucenia – męczę się z tym quadem od 11.2015 i mam tego dość, a chcę w końcu sobie polatać.
Jestem z Warszawy (okolice Galerii Mokotów) i mogę się z kimś na godzinkę-dwie umówić, aby wytrymował mojego quada i udzielił kilku rad na przyszłość.

Płacę 100,00zł żywej gotówki za tę godzinkę ze specjalistą.

Będę wdzięczny za wszelkie konstruktywne uwagi, a chętnych na łatwy zarobek specjalistów proszę o kontakt na PRIVE.
wombat01
Posty: 61
Rejestracja: środa 09 gru 2015, 14:27

Re: Problem z PID'ami (quad drży) - OFERTA SPECJALNA :)

Post autor: wombat01 »

Witam,
spotkałem się z kolegą z tego forum good_day i się trochę pobawiliśmy na jednym z warszawskich "lotnisk".

good_day też walczy se swoimi PID'ami, ale spotkanie uważam za konstruktywne.

Uradziliśmy, że najprawdopodobniej problem leży w samej ramie, w której ramiona są przykręcone tylko po jednej śrubie, co może skutkować delikatnym przemieszczaniem się silników względem siebie.
Ustaliliśmy, że muszę spróbować wymienić ramę, bądź chociaż ramiona.

Co prawda, na starym FC, wszystko działało dobrze (nie ruszałem nic w ramie, ani nie luzowałem/dokręcałem ramion), ale doszliśmy do wniosku, że kontroler kontrolerowi nie równy i ten nowy może być bardziej czuły.
ODPOWIEDZ