Betaflight na CC3D - problemy oraz ograniczenia

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

bajer0
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek 04 sty 2016, 20:13
Lokalizacja: Łódź

Betaflight na CC3D - problemy oraz ograniczenia

Post autor: bajer0 »

Hej.

Nie wiem, czy w dobrym dziale zakładam temat, ale mam zamiar w niedługim czasie zainstalować Betaflight na cc3d.
Czytałem już o problemach z połączeniem przez USB (należy kontroler LIPO przed podłączeniem do komputera).
Czy pojawiają się kolejne ograniczenia lub problemy?

Docelowo mam zamiar wykorzystywać:
-podpiąć odbiornik przez SBUS
-OneShot (regle littlebee 20A)
-Discovery buzzer przez PWM ( coś takiego: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... uzzer.html )
-AirMode

Latać będę praktycznie tylko w ACRO, tryb stabilizacji jedynie do krótkich testów "przy nodze" lub w razie awarii.
Czy mogę się spodziewać jakiś problemów?
Awatar użytkownika
michalk
Posty: 130
Rejestracja: wtorek 23 gru 2014, 10:49
Lokalizacja: Krakuszowice k. Gdowa

Re: Betaflight na CC3D - problemy oraz ograniczenia

Post autor: michalk »

bajer0 pisze:Discovery buzzer przez PWM

Polecam kupić zwykły buzzer 5V i podpiąć go pod PWM MOTOR 6 i w betaflight uruchomić

Kod: Zaznacz cały

set enable_buzzer_p6 = ON
Co to daje:
* Możesz uruchomić buzzer przez przełącznik na aparaturze
* Buzzer może być uruchamiany kiedy odbiornik RC traci zasięg
* Buzzer może służyć jako LiPo alaram (można podłączyć baterię pod CC3D przez dzielnik napięcia i wtedy betaflight monitoruje napięcie pakietu)

Tu masz trochę więcej info http://multicopter-howto.blogspot.com/2 ... light.html
bajer0
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek 04 sty 2016, 20:13
Lokalizacja: Łódź

Re: Betaflight na CC3D - problemy oraz ograniczenia

Post autor: bajer0 »

michalk pisze:Polecam kupić zwykły buzzer 5V i podpiąć go pod PWM MOTOR 6 i w betaflight uruchomić
Jak rozumiem mówisz o sposobie 3 z twojego linku. Testowałeś to? Co do informowania o stanie baterii, to nie jest to wymagane - mam PDB z OSD pokazujące napięcie pakietu itd.
A czy powyższe funkcjonalności o jakie pytałem działają na CC3D z betaflight bez problemu?
Awatar użytkownika
michalk
Posty: 130
Rejestracja: wtorek 23 gru 2014, 10:49
Lokalizacja: Krakuszowice k. Gdowa

Re: Betaflight na CC3D - problemy oraz ograniczenia

Post autor: michalk »

Tak testowałem o tym o czym pisałem :) działa bez problemu

Czy działa OneShot i SBUS to nie testowałem bo nie używam, ale obstawiam, że tak ;) zawsze może się spotem spokojnie "wycofać" i wgrać OpenPilota.
bajer0
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek 04 sty 2016, 20:13
Lokalizacja: Łódź

Re: Betaflight na CC3D - problemy oraz ograniczenia

Post autor: bajer0 »

OK jestem po wgraniu Betaflight na CC3D.
Działa SBUS, ale trzeba wszystko robić w dobrej kolejności jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=MRbWZXGtDNY&spfreload=5 i faktycznie po każdym kroku robić save + restart.
Inaczej potrafi się zawiesić na amen.
OneShot włączony - nie mam pomysły jak go przetestować :)
Air Mode ustawiony pod przełącznik.
Discovery Buzzer działa (ten z hobby king).
Aby go aktywować należy wykonać w CLI:
set enable_buzzer_p6 = ON
beeper -ALL
beeper RX_LOST
beeper RX_SET

+ zamapować switch w konfiguracji CleanFlighta
ODPOWIEDZ