cc3d "pompuje"

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Re: cc3d "pompuje"

Post autor: cebulator »

Ale pidy to raczej mają wpływ na bujanie na boki. A autor ma problem z pompowaniem.
A z mojej krótkiej znajomości z kopterami wynika, że nie da się utrzymać wysokości bez operowaniem gazem.
Jak się ma baro i althold to inna bajka.
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Tsp
Posty: 9
Rejestracja: wtorek 09 cze 2015, 14:58

Re: cc3d "pompuje"

Post autor: Tsp »

Dzięki za podpowiedź z operowaniem gazem. Ale tak jak pisałem jestem świeży w wielowirnikowcach a nie w modelach latam sporo ale samolotami. Do tego lodzie i samochody wiec chyba nad drążkiem panuje :-). P.S czekam na jakis screen z ustawieniami
Awatar użytkownika
DzikuVx
Posty: 322
Rejestracja: niedziela 26 kwie 2015, 21:38
Lokalizacja: Szczecin / Berlin

Re: cc3d "pompuje"

Post autor: DzikuVx »

Już ktoś to wspominał, ale zbyt wysokie PIDy powoduję, że model bardzo łatwo nabiera wysokości. Spróbuj obniżyć szczególnie P i zobacz co się stanie
baroslaw
Posty: 124
Rejestracja: czwartek 03 wrz 2015, 18:21
Lokalizacja: Przechlewo

Re: cc3d "pompuje"

Post autor: baroslaw »

Mam ten sam problem. Po starcie quad nabiera wysokosci i do tego za każdym razem w inna strone mi ucieka. Nie ma czegoś takiego żeby po starcie utrzymywał w miarę jedną pozycję. Na 10 min lotu mam juz połamane 2 komplety śmigieł i ramie ramy .Dajcie jakiegoś screena co należy wyregulować.
X210
QX95
Holybro Shuriken 180
Fatshark Dom HD2
Tarot Ironman 650, ZXY-M, OSD, SunnySky 3508,props 1555, 6S 5200, xiaomi yi
Awatar użytkownika
bartekno
Posty: 60
Rejestracja: środa 12 lis 2014, 10:17
Lokalizacja: Łódź

Re: cc3d "pompuje"

Post autor: bartekno »

Ja dzisiaj pierwszy raz odpalalem swojego quada. Na defaultowym ustawieniu z Open Pilota tez mialem uczucie lekkiego pompowania, ale teraz juz wiem ze wytarczy zmniejszyc responsywnosc gazu w przedziale blisko wychylenia potrzebnego do zwisu. Swoja droga przy mniejszych quadach efekt jest podobny. Wydaje mi sie ze tutaj jest po prostu full manual. Trzeba cwiczyc, cwiczyc i jeszcze raz cwiczyc.

Dobra metoda jest tez trening na symulatorze na komputerze PC...
Awatar użytkownika
sitas
Posty: 39
Rejestracja: środa 04 mar 2015, 18:49
Lokalizacja: W-wa

Re: cc3d "pompuje"

Post autor: sitas »

Co do pompowania to kilka podstawowych rzeczy:

1) dobrze wypoziomować model i zrobic leveling dla Gyro
2) wyczyscic expo dla gazu (jesli ktos ma ustawione) - moim zdaniem wiecej robi szkody niz pozytku
3) ustawić PID'y tak aby jednak troche obnizyc P dla Roll/Pitch i zwiekszyć D (oczywiście w ustawieniach petli wewnetrznej czyli Rate)
4) wyplaszczyc wzmocnienie stosujac TPS'a (szczególnie zakres Trust'a w którym standardowo model robi zawis)
pozdrawiam,
SitasRC

_______________________________________________________________
6 x 250 Race FPV z kontrolą CC3D <> Naze <> APM, Taranis 9D + OpenLRS by MarcinB
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: cc3d "pompuje"

Post autor: PiotrSz »

CC3D pompuje tylko z jednego powodu, jest bicie na silnikach... przerabiałem to już 3 razy w trzech różnych quadach. Pomagała wymiana silnika/ośki silnika.
Awatar użytkownika
sitas
Posty: 39
Rejestracja: środa 04 mar 2015, 18:49
Lokalizacja: W-wa

Re: cc3d "pompuje"

Post autor: sitas »

każde harmoniczne zakłucenie dla kontrolera PID nie jest mile widziane
pozdrawiam,
SitasRC

_______________________________________________________________
6 x 250 Race FPV z kontrolą CC3D <> Naze <> APM, Taranis 9D + OpenLRS by MarcinB
Awatar użytkownika
andre333
Posty: 62
Rejestracja: wtorek 13 sie 2013, 10:51
Lokalizacja: żary

Re: cc3d "pompuje"

Post autor: andre333 »

bartekno pisze: Dobra metoda jest tez trening na symulatorze na komputerze PC...
Zgadzam się w 100%, polecam aerosim rc wersja demo działa 2 min bez ograniczeń, i można "polatać" dobrze ustawionym quadem
sam długo głowiłem się dlaczego quad nie wisi w powietrzu jak zawieszony na nitce ale są pewne ograniczenia które są nie do przeskoczenia
Awatar użytkownika
bartekno
Posty: 60
Rejestracja: środa 12 lis 2014, 10:17
Lokalizacja: Łódź

Re: cc3d "pompuje"

Post autor: bartekno »

Przy pierwszym, drugim locie chcialem wszystko zaczynac od nowa. Wydawalo mi sie ze quad pompuje i jest nadreaktywny. Dzisiaj juz wiem ze problem tkwil we mnie... 15 wylatanych pakietow pozniej utrzymanie wysokosci przychodzi samo. Po prostu trzeba cwiczyc :)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
zero0
Posty: 51
Rejestracja: środa 25 gru 2013, 07:57
Lokalizacja: Brwinów

Re: cc3d "pompuje"

Post autor: zero0 »

Miałem to samo z CCD3
Na początku przygody z 250stką wszystko zwalalem na kontroler potem okazało się że to ja byłem dupa bo po każdym pakiecie nabierałem nawyków ale pompowanie też mi dało się we znaki i okazało się że problemem była awaria silnika tak jak u PiotrSz po wymianie wszystko wróciło do normy...
Pod górę ale do PRZODU!!!

Phantom FX-61 ZETA, FOX 800, Sony 600TVL, SJ4000

Sky Surfer 1400
ODPOWIEDZ