MK - Żyro i ACC

FC opracowane przez Mikrokopter'a

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

patyk77
Posty: 25
Rejestracja: wtorek 22 maja 2012, 10:09
Lokalizacja: Warszawa

MK - Żyro i ACC

Post autor: patyk77 »

Witam,

Jest to mój pierwszy model który buduję oparty na:
- Układ HEXA (rama DJI F550)
- FC Mikrokopter HW 2.1 SW 0.88m

Teoria o ACC i żyroskopach obecnie mnie przerasta, dlatego proszę o pomoc w uruchomieniu modelu.

Model po stracie nie wisi stabilnie, tylko ucieka w różne strony, dlatego walczę ze wszystkimi wibracjami.
Zastanawia mnie zachowanie Żyroskopu i ACC. Na poniższym wykresie widać, że żyroskopy troszkę szaleją nawet przy wyłączonych silnikach.
Przy „65” zeruje ACC i po chwili widać, jak żyroskopy uciekają do -4 czy model stoi stabilnie, silniki są wyłączone.
Czy takie zachowanie jest poprawne i akceptowalne?

darek53
Posty: 432
Rejestracja: środa 21 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: PL

Post autor: darek53 »

A dumpery założone?
patyk77
Posty: 25
Rejestracja: wtorek 22 maja 2012, 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: patyk77 »

darek53 pisze:A dumpery założone?
Dumpery założone, ale nie ma to znaczenia, bo powyższy wykres nagrywany jest na niezazbrojonych silnikach.
Hexa stoi sobie spokojnie na podłodze, i nie ma możliwości, żeby coś drgało a żyro jw na filmie.
darek53
Posty: 432
Rejestracja: środa 21 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: PL

Post autor: darek53 »

To zrób jeszcze filmik co się dzieje na zielonych ekranikach nr [5] gyro i [6] acc
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Panie, ale Ty masz ten wykres rozciągnięty na 3 jednostki na skali Y. Dryft i szumy żyr o 2-3 jednostki jest norma, więc ten wykres jest jak najbardziej prawidłowy.
Patrz na Angle Nick i Angle Roll. Po wyzerowaniu żyr jak copter stoi w spokoju nie powinny uciec bardziej niż +-1.
Pzdr. -----MIŚ-----
patyk77
Posty: 25
Rejestracja: wtorek 22 maja 2012, 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: patyk77 »

Wielkie dzięki za podpowiedzi i proszę o kolejną konsultację :)

Jakie maksymalne wartości żyr i acc są akceptowalne przy weryfikacji prawidłowego wyważenia silników i śmigieł?
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Trudno podać konkretne wartości.
Akceptowalne są takie przy których MK w czasie lotu nie trzęsie się jak galareta, tylko lata stabilnie.
Pzdr. -----MIŚ-----
osobliv
Posty: 106
Rejestracja: poniedziałek 19 mar 2012, 10:22
Lokalizacja: wwa

Post autor: osobliv »

Z moich obserwacji - gdy mój copter jeszcze działał - odchylenia do 5 to norma (a nawet zaryzykowałbym twierdzenie, że przy 10 nic specjalnego się nie dzieje...)
ODPOWIEDZ