MK - start silników

FC opracowane przez Mikrokopter'a

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Jarlist
Posty: 882
Rejestracja: sobota 14 maja 2011, 20:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

MK - start silników

Post autor: Jarlist »

Cześć.
Mam taki problem i chciałem zapytać, czy Wy też macie takie objawy.
Chodzi mianowicie o to, że silniki podczas startu nie uruchamiają się jednocześnie. Zdarza się, że jeden lub dwa startują z niewielkim opoźnieniem, co skutkuje potem tym, że gdy dam więcej gazu kopter się przechyla i nie startuje pionowo w górę. Występuje to czasami i pomaga wyłączenie silników, reset gyr i ponowny start, ale też czasami trzeba to zrobić dwa razy.

Co może być przyczyną?
Dzięki za wszelką pomoc.
Jarek
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mikun »

W hexie i okto u mnie też nie zawsze wszystkie startują od razu, niektóre mają lagi - czekam sobie spokojnie aż odpalą wszystkie i dopiero potem dodaję gazu :-)
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch :-)
Awatar użytkownika
Rufio
Posty: 1157
Rejestracja: sobota 23 kwie 2011, 22:57
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Rufio »

O! U mnie każdy startuje osobno, sekwencyjnie po kolei.
Po tej sekwencji wszystkie kręcą się równo na jałowym biegu i wtedy dopiero daje w palnik.
Awatar użytkownika
Jarlist
Posty: 882
Rejestracja: sobota 14 maja 2011, 20:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Jarlist »

Chwilę poczekać to nie problem, ale wkurzające jest to, że się przechyla... Ale dzięki za odzew :)
Jarek
Awatar użytkownika
slawko_k
Posty: 1596
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 14:24
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: slawko_k »

Miałem kilka quadro na kilku płytkach i zawsze startowały mi jednocześnie. Jak model stoi krzywo to owszem pracują z różnymi prędkościami ale sam moment startu jest ten sam. albo tak mały że nie zauważyłem tego
cholo
Posty: 3371
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 21:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cholo »

na zmodowanych reglach tez mi silniki troche czkaja na starcie (szczegolnie jeden).
jak dodam mocniej gazu to startuja idealnie.
Fodzio
Posty: 317
Rejestracja: wtorek 24 sie 2010, 13:19
Lokalizacja: Opole/Wawelno

Post autor: Fodzio »

Jakie regle masz w MK, oryginał, przerobione czy może idą przez konwerter ?
Może wystarczy w MKToolu podnieść wartość min. obrotów.
Awatar użytkownika
Jarlist
Posty: 882
Rejestracja: sobota 14 maja 2011, 20:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Jarlist »

Fodzio pisze:Jakie regle masz w MK, oryginał, przerobione czy może idą przez konwerter ?
Może wystarczy w MKToolu podnieść wartość min. obrotów.
Mam oryginalne regle. Min gas ustawiony na 20.
Jarek
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Czy jesteś pewien kalibracji ? Nie powinien się przechylać podczas spokojnego startu. Może pewnego razu dałeś kalibrację ACC a nie gryro , kopter był przechylony podczas tego manewru i przekalibrowałeś całą geometrię ;-)
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
darek53
Posty: 432
Rejestracja: środa 21 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: PL

Post autor: darek53 »

Jeżeli np nie masz gumowych dumperów pod FC to wibracje od silników (zwłaszcza o niskim kV) robią taki objaw że kopter krzywo startuje a nawet potrafi się przewrócić na plecy (taki urok żyroskopów ADXRS610 lub 620)
Można to łatwo wychwycić robiąc test silników (ze śmigłami) , włączasz po kolei każdy silnik i obserwujesz w MKToolu zielony ekran nr [5] czyli odczyty z żyr.
Jeżeli odczyt osi roll lub nick mocno odstaje od 0 np robi się nagle 30-50 po włączeniu jednego z silników to już wiesz ze jego wibracje "sieją" po żyroskopie.
W niekorzystnych warunkach nawet te mniejsze dumpery nie pomagają np na zimnie guma twardnieje i kopter nagle zaczyna dryfować, wtedy trzeba dać te dłuższe.
Awatar użytkownika
paku
Posty: 500
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2012, 11:57
Lokalizacja: wa-wa

Post autor: paku »

Mam takie pytanko na i nie na temat.

Miałem dzisiaj taki przypadek, że MK reagował zupełnie normalnie na kalibrację i start silników /tzn zaczęły się kręcić jak do startu/.

Ale później zupełny brak reakcji na gaz. Stał tak sobie kręcąc śmigłami i nic. Chociaż reagował na przechyły i inne "ruchy" np. pykał GPS po włączeniu PH - ale zero reakcji na gaz.

Pomógł dopiero, któryś tam reset "prądem", albo jego brakiem raczej.

Co to może być?

Dodam że znam dobrze tego MK, sam go odpalałem dla kolegi ze 2 lata temu, teraz do mnie trafił na "przygotowanie" dla nowego właściciela. Fakt faktem że wgrałem mu najnowszy soft, ale pierwsze loty były bez tego "efektu"...
Pamiętaj - Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany :)
darek53
Posty: 432
Rejestracja: środa 21 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: PL

Post autor: darek53 »

Jeżeli uzbroisz silniki i po dodaniu gazu nie ma ciągu to na 99% masz Megnet error czyli błąd kompasu i działa zabezpieczenie.
Ponowna kalibracja kompasu powinna pomóc.
Awatar użytkownika
paku
Posty: 500
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2012, 11:57
Lokalizacja: wa-wa

Post autor: paku »

A czy to jest gdzieś logowane ??
Czy mogę sprawdzić teraz co było przyczyną ?

EDIT: Już wiem - na karcie której nie było :(
Pamiętaj - Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany :)
ODPOWIEDZ