MikroKopter - Failsafe II

FC opracowane przez Mikrokopter'a

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

breweryhills
Posty: 746
Rejestracja: czwartek 01 wrz 2011, 10:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: breweryhills »

slawko_k pisze:Failsafe CH time mam ). nic nie ruszałem. możliwe że dlatego.
To ustawiając 30 ma tylko 30s na powrót a potem ląduje nawet jak nie doleci?
Gdzie tu sens.
No wiesz co, pytasz jak dziecko ;-) Przecież to świetna okazja by mieć co ulepszyć w nowym firmware ! :-)
Pozdrawiam, Sebastian
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

slawko_k pisze:...
To ustawiając 30 ma tylko 30s na powrót a potem ląduje nawet jak nie doleci?
Gdzie tu sens.
...
Pewno Holgery trzymają się sztywno limitu odległości w Navi :-) i pewno zgodnie z ich limitem, kopter w czasie 30s jest w stanie wrócić z granicy nawigowanego zasięgu...
Taki to ma sens czyli bezsens ;-)
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mikun »

może 30 minut a nie sekund :-) pytanie czy można zaprogramować w tym nowym sofcie tak żeby CH traktował jak FS? Chodzi mi o to że pstryczkiem robię mu CH a on najpierw wchodzi na zadaną wysokość i potem wraca... lądować sam już nie musi (po tym co widziałem u Holgera wolę sam lądować :-) )
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch :-)
Awatar użytkownika
slawko_k
Posty: 1596
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 14:24
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: slawko_k »

kopter w czasie 30s jest w stanie wrócić z granicy nawigowanego zasięgu...
a jak nie to ląduje komuś na głowie
cholo
Posty: 3371
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 21:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cholo »

slawko_k pisze:
kopter w czasie 30s jest w stanie wrócić z granicy nawigowanego zasięgu...
a jak nie to ląduje komuś na głowie
wazne zeby robil to na tyle wolno, ze ktos sie zdazy odsunac przygotowac plecak oraz na tyle szybko zeby wlasciciel nie zdazyl dobiec :mrgreen:
Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

A w tym nowym sofcie jest juz ten ficzer odlotu do niemiec na update softu i przeglady okresowe czy jeszcze nie ? ;)

Aktualnie soft dziala jak brevery pisze. Failsafe "z odbiornika" czyli po ustawieniu zeby dawal stan wysoki na kanal przypisany do CH po utracie zasiegu, powoduje ze kopter wroci do bazy i tam zawisnie. Failsafe "z FC", czyli wogole po utracie sygnalu PPM (albo na zmodyfikowanym sofcie ktory podal Mieciu) powoduje ze kopter wraca przez max 30 sekund na ustalonej wysokosci, po czym zaczyna opadanie - tez przez okreslony czas, na ustawionej wartosci gazu, po czym wylaczy silniki. 30 sekund to tez moim zdaniem granica ktora sobie Holger z Ingo przyjeli na czas wystarczajacy zeby powrocic z tych dopuszczalnych 250 metrow odleglosci ;-)

Fajnie ze wprowadzili zmiany w sofcie bo jednak trudno wiekszosci kopterowiczow uzyskac stan "no PPM" stosujac powszechnie dostepne odbiorniki i sumatory. Z drugiej strony fakt ze kopter co prawda ląduje, jakos, ale "pro" toto na pewno nie jest ;-) Majac na pokladzie GPS, baro i akcelerometry moznaby pokusic sie o zrobienie normalnego obnizania z zalozona predkoscia i wylaczeniem silnikow po wykryciu przyziemienia. Moze w przyszlosci.

Grzesiek
FPV - Your world from my perspective :)
breweryhills
Posty: 746
Rejestracja: czwartek 01 wrz 2011, 10:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: breweryhills »

sigreg pisze:Majac na pokladzie GPS, baro i akcelerometry moznaby pokusic sie o zrobienie normalnego obnizania z zalozona predkoscia i wylaczeniem silnikow po wykryciu przyziemienia. Moze w przyszlosci.
Myślę że jeśli MK chce utrzymać palmę pierwszeństwa na rynku, to musi ostro wziąć się za wprowadzanie nowych funkcji. Troszkę wstyd dla nich że Wookong ma opcje których nie ma MK a mógłby już dawno mieć... To powinno spółce Holger & Ingo zapalić ostrzegawczą lampkę w głowach.
Pozdrawiam, Sebastian
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

Jak na razie na filmiku widać to nie jest to ale Holger musi mocno pracować aby nie został wyparty z rynku ( i chyba nie pozwoli na to bo widać że już nad tym pracował przed)
Awatar użytkownika
Tompson
Posty: 296
Rejestracja: sobota 17 kwie 2010, 21:14
Lokalizacja: Kraków,Nowy Targ

Post autor: Tompson »

No cóż, konkurencja wymusza szybkie działanie, bo inaczej spada sprzedaż na korzyść konkurencji
oby za tym poszła obniżka cen :-)
pozdrawiam
Tomek
-------------------------------------

fpv to bardzo ciężka i kosztowna choroba jak miło być zarażonym
Awatar użytkownika
jawor
Posty: 428
Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 12:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: jawor »

sigreg pisze:Failsafe "z odbiornika" czyli po ustawieniu zeby dawal stan wysoki na kanal przypisany do CH po utracie zasiegu, powoduje ze kopter wroci do bazy i tam zawisnie. Failsafe "z FC", czyli wogole po utracie sygnalu PPM (albo na zmodyfikowanym sofcie ktory podal Mieciu) powoduje ze kopter wraca przez max 30 sekund na ustalonej wysokosci, po czym zaczyna opadanie - tez przez okreslony czas, na ustawionej wartosci gazu, po czym wylaczy silniki.
Jak rozumiem mamy tu dwa warianty:
1/ Pada odbiornik RC (wypina się kabel, cokolwiek) - mamy "no PPM", aktywuje się FS "z FC", wznosi się na ComingHome Altitude, wraca przez 30sek (jeśli tyle ustawimy w MK Toolu), przez kolejne 30 sek obniża się i wyłącza silniki, czy tak?
2/ Włącza się FS w odbiorniku RC, jak powinien być skonfigurowany MK i RC Rx aby zrobił dokładnie to samo co w wariancie 1/?

J
Awatar użytkownika
slawko_k
Posty: 1596
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 14:24
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: slawko_k »

1. można 60s ustawić max
2. w mktool w opcjach FS wybierasz nr kanału który ma to aktywować, np 8. W nadajniku ustawiasz żeby po przełaczniku ustawić ten 8 kanał i zapamiętujesz to jako fs odbiornika. Sprawdzasz ( wyłączasz nadajnik albo pstrykasz tym pstryczkiem) i ma sie zaświecić na fc czerwona dioda.
Awatar użytkownika
jawor
Posty: 428
Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 12:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: jawor »

slawko_k pisze:2. w mktool w opcjach FS wybierasz nr kanału który ma to aktywować, np 8. W nadajniku ustawiasz żeby po przełaczniku ustawić ten 8 kanał i zapamiętujesz to jako fs odbiornika. Sprawdzasz ( wyłączasz nadajnik albo pstrykasz tym pstryczkiem) i ma sie zaświecić na fc czerwona dioda.
Dzięki. Zakładam, że przy testach "nabiurkowych" zapięcie funkcji RTH nie zazbroii silników?
Awatar użytkownika
slawko_k
Posty: 1596
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 14:24
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: slawko_k »

Prawidłowo zakładasz.
pit202

Post autor: pit202 »

a czy CH ( come home ) też ma ograniczenie czasowe ? jeżeli nie , to czy nie lepiej zrobić tak jak mikun ? ustawić FS w odbiorniku tak żeby MK nie wiedziało że to FS tylko zwykle CH.
breweryhills
Posty: 746
Rejestracja: czwartek 01 wrz 2011, 10:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: breweryhills »

pit202 pisze:a czy CH ( come home ) też ma ograniczenie czasowe ? jeżeli nie , to czy nie lepiej zrobić tak jak mikun ? ustawić FS w odbiorniku tak żeby MK nie wiedziało że to FS tylko zwykle CH.
Nie lepiej. "Coming Home" nie jest funkcją bezpieczeństwa, w przeciwieństwie do "Failsafe". Wyzwolenie CH powoduje że kopter wróci do domu i będzie wisiał tak długo, aż mu się wyczerpie pakiet. Potem spadnie, w trudny do przewidzenia sposób. Tego wyjątkowo nie testowałem, ale jak mi ktoś udostępni swojego MK to mogę i to sprawdzić ;-)

FS jest funkcją zabezpieczającą przed utratą sterowania, co najczęściej ma miejsce w wyniku wylotu poza zasięg sterowania. W tym zakresie FS i CH nie różnią się od siebie, ponieważ zazwyczaj w ciągu sekund od aktywacji FS, w wyniku powrotu koptera do domu następuje ponowny wlot w zasięg i wyjście z trybu FS. Natomiast nigdy nie można wykluczyć trwałej utraty zasięgu. Padnie bateria w apce, odbiornik się wypnie albo jeszcze coś innego. W takim wypadku priorytetem staje się bezpieczne sprowadzenie koptera na ziemię. Z naciskiem na "bezpieczne". W dodatku kopter po lądowaniu wyłącza silniki i dopóki może, piszczy sygnalizując miejsce lądowania.
Pozdrawiam, Sebastian
ODPOWIEDZ