MK() - :))

FC opracowane przez Mikrokopter'a

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 1061
Rejestracja: poniedziałek 15 lut 2010, 09:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Marcin »

To ide szykowac quada ;)
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 1061
Rejestracja: poniedziałek 15 lut 2010, 09:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Marcin »

Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

Witam,

Panowie, mam problem. Nie udalo mi sie uruchomic alt hold na baro, i szczerze mowiac temat odpuscilem. Teraz temat jest powazniejszy bo nie moge uruchomic rowniez Navi, byc moze cos zle robie.

Podlaczylem tak:
- tasma "dziesieciopinowa" w navictr wpieta w port opisany jako "flightctrl". W FC wpieta w port opisany w dokumentach Darka jako SV1. Porty po montazu calosci sa mniej wiecej jeden pod drugim, tasme wpialem "wprost", bez krzyzowania i odwracania, na wszystkie 10 pinow w obu kontrolerach
- tasme "szesciopinowa" w navictr wpieta w port opisany jako "SPI". W FC wpieta w port opisany w dokumentach Darka jako SPI. Te porty tez sa mniej wiecej jeden pod drugim, i rowniez polaczylem wszystkie 6 pinow tasma "na wprost".

I to tyle. Kabel do programowania wpiety w port "debug" w navictr, jako ze port ktorego uzywalem w FC zajety jest obecnie przez tasme 10 pinowa.

Efekt:
- na navictr swieci jednoczesnie dioda czerwona i zielona
- w MKtoolu moge podgladac stan FC i Navictr przelaczajac przyciskami po prawej stronie. GPS w ustawieniach zaznaczony ptaszkiem ze jest
- w podgladzie Navictr mam blad - no connection with FC (blad numer 3)
- w parametrach widze ze I2C dziala (przy I2C Okay licznik rosnie) natomiast nie dziala SPI (rosnie licznik przy bledach, przy Okay stan = 0)

I to tyle. Pytanie - co jest ??

Grzesiek
FPV - Your world from my perspective :)
Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

Dobra, sytuacja opanowana 8-) Doczytalem ze w najnowszym firmware Navi sa zmiany w obsludze magistrali SPI, upgrade firmware FC rozwiazalo problem.

Prostsze pytanie nie wymagajace umiejetnosci wrozbiarskich:
Na stronie mikrokoptera pisza ze w trybie RTH kopter bedzie zmierzal do punktu startu co w efekcie moze oznaczac wpasowanie sie w matke ziemie, stad tez zalecaja korzystac z alt.hold. Pytanie:
Czy jak wlacze ktorys z trybow GPS (RTH lub AID) alt.hold zostaje automatycznie aktywniony w samym FC czy musze pamietac zeby dodatkowo wlaczyc go przypisanym przelacznikiem z aparatury ?
FPV - Your world from my perspective :)
darek53
Posty: 432
Rejestracja: środa 21 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: PL

Post autor: darek53 »

Z czujnikiem ciśnienia bywa różnie, trzeba w parametrach altitude dobrać parametr mingas , używać czujnika najlepiej gdy nie ma wiatru bo jest b czuły na zmiany ciśnienia.
Aktywując tę funkcję należy dodać lekko gazu , jeżeli zaczyna bujać góra dół to gdy kopter znajdzie się na górze też lekko dodać gazu żeby go w miarę zatrzymać.
prawdziwy zawis uzyskasz po odpaleniu navi , jak się lekko zdziwiłem jak kopter wisi łącząc obie funkcje.
Co do RTH to nie sprawdzałem czy althold włącza sie automatycznie , Kefir pisał mi kiedyś że robi RTH i AH na jednym przełączniku , ale chyba lepiej mieć to rozbite na osobne przełączniki.
Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

Witam,

Chyba nie bedzie mi dane potestowac navi, bo wszystko wskazuje na to ze byc moze w jakis sposob uszkodzilem swoj kontroler. Jest zly jak nie wiem co, to byl dla mnie spory wydatek, dwa dni walki i ostatecznie jestem w ciemnej d :evil:
Efekt jest taki ze nie jestem w stanie usunac gigantycznych oscylacji calego koptera, jesli oscylacje sie pojawiaja to nie maleja ale szybko rosna, i to zarowno na ustawieniach domyslnych, na tych ktorych wczesnie latalem jak i na wartosciach PID zmniejszonych o wiecej niz polowe. Oscyluje zawsze, mniej lub bardziej. I nie sa to oscylacje "na boki" czy "przod i tyl", ale "naokolo", czyli w zwolnionym tempie wygladaloby to jakby kazdy silnik po kolei pochylal sie w dol.
Najgorsze jest to ze nie wiem co sie stalo i nie mam pojecia gdzie szukac przyczyny.

Po kolei jak doszedlem do tego "sukcesu" :evil: :
oryginalnie mialem w Fc soft 0.82, z ustawieniami gyro PID o ile pamietam 120,170,15 (wiem, dosyc ostro, ale mi to odpowiadalo a i kopter latal poprawnie), po czym probowalem uruchomic Navi. Jak pisalem, nowy soft w navi nie wspolpracuje z firmware 0.82, do czego doszedlem po kilku godzinach bezowocnej walki. W miedzyczasie probowalem odwracac i krosowac tasme laczaca porty SPI myslac ze moze blad wynika z wadliwego polaczenia. W koncu znalazlem odpowiednie informacje i zdecydowalem sie na upgrade firmware do 0.84a, zapisujac wczesniej ustawienia z MKtoola na dysku. Po upgradzie zrobilem reinicjacje eproma, navi zaczelo dzialac, wczytalem ustawienia z dysku, i postanowilem sprobowac czy wszystko gra. Tuz po oderwaniu sie od ziemi kopter dostal tak gigantyczych oscylacji ze prawie zaliczyl glebe z wysokosci 10 cm - na ustawieniach ktore wczesniej dzialaly ! Myslalem ze moze w 0.84 sa jakies zmiany w algorytmach, przywrocilem wiec wersje 0.82 i ... to samo, pomimo tego ze 20 minut temu dzialalo ! I tak zostalo do tej pory. Probowalem przywracac poprzednia wersje firmwaru, testowalem ustawienia zarowno swoje jak i domyslne w obu wersjach softu, wymontowalem calkowicie navi, wywalilem gumowe dampery i zamocowalem kontroler na sztywno i ciagle nic. Latal, a teraz oscyluje niezaleznie co zrobie. I wlasnie koncza mi sie pomysly, zreszta i tak padla mi bateria w radiu po 2 dnach ciaglej walki.
Fizycznie w platformie nic sie nie zmienilo, regle te same, silniki te same, rama ta sama, wszystko tak samo podlaczone, dodalem tylko navi. I kaplica.

Jakies pomysly ?
FPV - Your world from my perspective :)
Awatar użytkownika
JR65
Posty: 1690
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:23
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: JR65 »

Proponuje wyczyścić wszystko i na nowo zaprogramować programatorem najpierw przez SPI wyczyścić atmegę644 wgrać na nowo boot i później z poziomu programu MKTool te oprogramowanie na który ci poprawnie latał no i oczywiście ustawienia chyba sobie zapisałeś

czasami mogą wejść śmieci miałem już coś takiego, ale obeszło się na wgraniu oprogramowania

z pewnością po wgraniu bedzie OK :-D
Pozdrawiam, Andrzej http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=1441
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
darek53
Posty: 432
Rejestracja: środa 21 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: PL

Post autor: darek53 »

Może masz mixer + na układzie ramy X , już zaliczyłem kilka startów w ten sposób i właśnie tak się zachowywał kopter jak opisałeś , zobacz na ekranie nr [1] jaki masz układ.
Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

Panowie, rządzicie, kontroler naprawiony ! Idealnie trafil Darek - kopter ustawiony byl pod konfiguracje + ! nie mam pojecia dlaczego sam zmienil sobie z x na +. Nie zauwazylem bledu bo nie mialem pojecia ze raz, zapis konfiguracji na dysku NIE ZAPISUJE konfiguracji + czy x a dwa, w domyslnych zakladkach nie ma wogole opcji ustawiania miksera, wiec bylo dla mnie oczywiste ze skoro byl X to jest X, jak sie okazuje - wcale tak nie jest. Dopiero teraz znalazlem info ze mozna wejsc do miksera pod warunkiem ze trzyma sie klawisz ALT. I o czywiscie byla konfiguracja Quadro+
Ale jaja..

JR, Darek, dzieki wielkie :-D
A przy okazji - jaki programator ISP byscie polecili do naszych "zabawek" i jakie oprogramowanie ? Tak na wszelki wypadek gdybym musial kiedys jednak przefleszowac proca a Darek bylby niedostepny. Chyba juz czas zostawic zabawy arduino i wejsc na glebsze wody.

Grzesiek
FPV - Your world from my perspective :)
Awatar użytkownika
JR65
Posty: 1690
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:23
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: JR65 »

STK 500

ma w sobie 3 programatory po szybkim wgraniu softu można też nim wchodzić w ustawienia MK uzywam z powodzeniem polecam
Pozdrawiam, Andrzej http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=1441
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

Panowie macie jakiś opis/film pokazujący jak prawidłowo ustawić magnetometr w navi :?:
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mikun »




Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

ehh wiesz że nawet nie pomyślałem żeby poszukać na YT :oops:
dzięki wielkie
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

zrobiłem tak jak na filmie i teoretycznie jest ok tylko zastanawia mnie czerwona i zielona dioda które świecą na magnetometrze w tym samym czasie. Na navi świeci się tylko zielona. Czy tak ma być czy coś źle zrobiłem? Nie mam buzera i robiłem na wyczucie równo z tym gościem w 1 filmie który pokazał Mikun.
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mikun »

Też robiłem razem z tym gościem na 1 filmie i mi nie chciało wyjść powód miałem jak się okazało prosty... przy kalibracji nie może być w pobliżu żadnych metalowych elementów (ja miałem szafę przesuwną obok siebie) i nie chciało mi wyjść. Poszedłem do dużego pokoju i poszło :-) . Ale lepiej tą kalibrację zrobić na zewnątrz z kompasem, ustawiając wieszaka tak by przód był skierowany ku północy.
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch :-)
ODPOWIEDZ