dziwne zachowanie silników

FC opracowane przez Mikrokopter'a

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

pit202

dziwne zachowanie silników

Post autor: pit202 »

witajcie, mam pewien problem który utrzymuje się u mnie od kiedy zacząłem budować pierwsze hexy , na początku to było MK na przerabianych regulatorach , sam kopter latał ok , tylko że po wylądowaniu wyczuwałem że 3 silniki są bardziej ciepłe od pozostałych . Wypadało to idealnie tak że lewo kręcące się silniki różniły się od tych prawo-kręcących, na początku winę przenosiłem na ramę ponieważ była na rurkach i może źle wypoziomowałem silniki , potem zmieniłem ramę na profile kwadratowe i dalej 3 silniki to samo , potem zmieniłem silniki i efekt już nie był tak wyczuwalny więc chwilowo odpuściłem czujność . W międzyczasie zmieniłem też regulatory na mikrokopterowskie z pomiarem prądu no i z logów wynika że nadal 3 silniki biorą więcej prądu i to nawet o 2A , moim zdaniem to dużo za dużo. Reasumując : miałem co najmniej 3 ramy, 2 rodzaje silników , 2 rodzaje regulatorów , 1 sterownik MK , 1 i te same śmigła APC 10x3.8. Być może sam sobie odpowiedziałem na moje pytanie, ale chciałbym mimo to poznać Wasze opinie, na ten moment nie mam innych śmigieł które mógłbym podmienić, ale czy to w ogóle jest możliwe żeby winą obarczyć śmigła ?

Obrazek
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Ja nie widzę innego wytłumaczenia jak inna sprawność śmigieł prawych/lewych. Jakby kontroler źle sterował to by Ci się copter ciągle kręcił w YAW.
Pzdr. -----MIŚ-----
pit202

Post autor: pit202 »

no dobra, sprawność sprawnością, ale sprawność potrzebna jest do unoszenia, a śmigła kręcą się w lewo i prawo aby zrównoważyć moment obrotowy a na niego ma wpływ sprawność ? czy tylko średnica / masa ?
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Moment obrotowy w copterach powstaje na skutek tego że łopata kręcąc się w prawo wykonuje ruch w prawo dalej od centrum obrotu niz ta druga od tego samego śmigła która jest bliżej. Więc siła obracająca po zewnątrz jest większa niż równoważąca po wewnątrz.
Więc wystarczy różnica w geometrii (inaczej ukrztałtowany strumień powietrza) aby generowany moment obrotowy był inny.
Pzdr. -----MIŚ-----
pit202

Post autor: pit202 »

jak zwykle miś miał rację , zrobiłem szybkie pomiary , ewidentne widać że śmigła APC różnią się przy czym tanie śmigła z HK są niemal identyczne. ( oś X prąd , oś Y ciąg , silnik roxxy 2827-35 , 3S )

Obrazek
ODPOWIEDZ