I2C error w oktokopter2

FC opracowane przez Mikrokopter'a

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Jeżeli chodzi o wyważanie śmigieł to musisz mieć wyważarkę. Ja mam TAKĄ i w połączeniu z dwoma szklankami na podstawę sprawdza się bardzo dobrze. Po prostu mocujesz śmigło na tej ośce dociskając stożkami i opierasz oś o brzegi stojących obok siebie szklanek. Ta łopata śmigła która opadnie jest za ciężka. Możesz delikatnie zestrugać ją nożem albo (co bezpieczniejsze dla śmigła) możesz nakleić mały kawałek taśmy klejącej (izolacyjnej np.). Działasz tak długo aż po położeniu na szklanki łopaty śmigła będą w równowadze. I tak wszystkie śmigiełka. Dopiero potem zakładasz je na silniki. Jeżeli tego nie zrobisz to wibracje dość szybko załatwią ci łożyska w silnikach.
Awatar użytkownika
slawko_k
Posty: 1596
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 14:24
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: slawko_k »

APC raczej od nowości są wyważone poprawnie. No ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Oj APC tez się zdarza niedoróbka. Z reguły wystarczy kilka delikatnych skrobnięć - nie to co GWS - ale jak mówisz, sprawdzić warto...
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

Co wy gadacie APC też daje dupy ja mam na niektórych naklejoną taśmę 1,5mm x 0,5mm
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mikun »

Ja wszystkie moje APC musiałem znacznie doważać taśmą. Bez wyważenia nie założę na silnik...tak jak z z oponą i felgą niby wszystko fabrycznie dopracowane ale nie wyważysz to czuć jak bije...
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch :-)
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Tja - tylko APC 4 sztuki wyważałem tyle czasu co jednego GWS'a...
darek53
Posty: 432
Rejestracja: środa 21 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: PL

Post autor: darek53 »

A ja dziś każdy silnik (Emax2822) wyważyłem metodą pokazaną poniżej i teraz mam zero wibracji ramy od silników :-)
W filmiku koleś robi to na słuch ale ja po prostu odpalam na maxa jeden silnik i łapię za ramię, jak silnik ma wibracje to pięknie czuć jak ramię mrowi w dłoń.
Tą metodą doprowadziłem do praktycznie zerowego mrowienia.
Bardzo dziwne uczucie trzymać w ręku ramę gdzie na maxa pracują 4 silniki i nie czuć tego.

Awatar użytkownika
diem
Posty: 5825
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: diem »

darek53 pisze: ja po prostu odpalam na maxa jeden silnik i łapię za ramię, jak silnik ma wibracje to pięknie czuć jak ramię mrowi w dłoń.
Metodę "na chwyt" opisywalem juz kiedys, ja jednak stosuje ją z zalozonym kolpakiem i smiglem przy turnigy2213, emaxami sie nie przejmowalem :)
pozdrawiam
Michał
cholo
Posty: 3371
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 21:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cholo »

darek53 pisze:A ja dziś każdy silnik (Emax2822) wyważyłem metodą pokazaną poniżej i teraz mam zero wibracji ramy od silników :-)
ja to robie plastelina a potem daje kleju dwuskladnikowego
darek53
Posty: 432
Rejestracja: środa 21 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: PL

Post autor: darek53 »

Te pierścienie to zwykłe plastikowe opaski samozaciskowe :-)
Zaciskam na silniku, zdejmuję zaciskam o 1-2 ząbki więcej i wciskam z powrotem żeby ciasno siedziało.
Elementem przeciwwagi jest ten dzyndzel z ząbkami.
Oczywiście przy większych wibracjach może to nie zdać egzaminu.
cholo
Posty: 3371
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 21:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cholo »

darek53 pisze:Te pierścienie to zwykłe plastikowe opaski samozaciskowe :-)
no tak, juz sie przyjrzalem na filmie ;-)
mimo wszystko, po zalozeniu smigla rozklad mas i tak sie zmienia.
na rcg OldManMike wywaza caly komplet dynamicznie obracajac smiglo na piascie.
ODPOWIEDZ