MK - problem z kompasem

FC opracowane przez Mikrokopter'a

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
simono
Posty: 139
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 14:41
Lokalizacja: KRAKÓW

MK - problem z kompasem

Post autor: simono »

Czesc, od momentu zamontowania w okciaku plytki kompasu pojawil mi sie problem
z plywaniem koptera w osi Z. Przy zawisie trzyma kierunek prawidlowo, natomiast
przy ruchu postepowym lub wznoszeniu zaczyna sie obracac (najpierw w jedna , po chwili w druga strone). Odlaczenie kompasu powoduje ze okto moze sobie wylatac cala baterie i
nawet o stopien sie nie "obkreci". Kalibrowalem kompas kilka razy i zawsze bylo to samo.
Ma ktos na to jakis pomysl ? Soft mam najnowszy, na wczesniejszym bylo to samo.
pzdr.
simono
cholo
Posty: 3371
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 21:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cholo »

moze PID'y na yaw ?
Awatar użytkownika
simono
Posty: 139
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 14:41
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: simono »

Ale chyba jakby to byl problem PIDow to bez kompasu tez by swirowalo.
A dzieje sie to tylko z podlaczonym kompasem. Ale sprawdze ten pomysl :)
pzdr.
simono
Awatar użytkownika
diem
Posty: 5825
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: diem »

Gdzie zamontowales beeper? Jesli bezposrednio na plytce to moze byc on powodem. Wszelkie magnesy zaklocaja prace magnetometru.
pozdrawiam
Michał
Awatar użytkownika
simono
Posty: 139
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 14:41
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: simono »

diem pisze:Gdzie zamontowales beeper? Jesli bezposrednio na plytce to moze byc on powodem. Wszelkie magnesy zaklocaja prace magnetometru.
Na kraju "centerplejta" czyli ~12-15cm od kompasu.
Na to nie wpadlem :) Wywale go dalej alno odepne calkiem na probe.
Dzieki za pomysly.
pzdr.
simono
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Beeper to raz, a okablowanie z wysokimi prądami to dwa. Musi być zrobione starannie i bez jakichkolwiek pętli, oba przewody + i - muszą być prowadzone równolegle do siebie. Inaczej pole magnetyczne indukowane w kablach ogłupia kompas.
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
simono
Posty: 139
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 14:41
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: simono »

miś pisze:Beeper to raz, a okablowanie z wysokimi prądami to dwa. Musi być zrobione starannie i bez jakichkolwiek pętli, oba przewody + i - muszą być prowadzone równolegle do siebie. Inaczej pole magnetyczne indukowane w kablach ogłupia kompas.
Kable wysokopradowe (8AWG) sa spiete razem. jedynie kabelki do zasilania FC i oswietlenia
sa luzne, co poprawie :)
pzdr.
simono
Awatar użytkownika
mifau
Posty: 1740
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:10
Lokalizacja: Sopot

Post autor: mifau »

Osie magnetometru musza byc idealnie rownolegle z osiami akcelerometru (bo rozumiem, ze ten magnetometr nie ma wewnetrznej kompensacji tilta).
Odplywanie wskazan magnetometru z wziazku z pochyleniem swiadczy wlasnie o nieprawidlowym jego montazu lub o niewlasciwie przeprowadzonej kablibracji.
Kalibracje trzeba przeprowadzac NA DWORZU i z dala od wszelkich metalowych przedmiotow! (samochody, budynki,...itp)
Kalibracja zrobiona w domu...spowoduje ze uklad w otwartym terenie dzialac bedzie zupelnie inaczej.

Szybkie wznoszenie tez moze oglupiac magnetometr.... Skraca sie wowaczas sila osi Z akcelerometru i tym samym notuje on mniejszy lub wiekszy przechyl.
Sytuacja bedzie tym silniejsza im gorzej przeprowadzona kalibracja lub bardziej krzywo zamocowany magnetometr.

(nie wiem jak to jest zrealizowane w MK, opisuje tylko doswiadczenia z moim HeadTrackerem)
Awatar użytkownika
simono
Posty: 139
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 14:41
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: simono »

Nie przygladalem sie jak sa zamontowane czujniki pola i akceletometr na FC ale
kierunki plytek sa prawidlowe i nie bardzo da sie to zamontowac tak aby bylo
nieprawidlowo (sa otwory montazowe). Co do kalibracji to oczywiste ze robiona
z dala od metalowych przedmiotow mogacch zaklocic prace kompasu.
Instrukcja kalibracji byla opisana w oparciu o quada w ukladzie + czyli kalibracje
jednej z osi nalezalo wykonac przednim ramionem do gory i krecac w okolo ramienia
przedniego i tylnego. Ja mam okto w ukladzie Y - przod miedzy silnikami 1 i 2, czyli
kalibracje robilem tak ze gora byla wlasnie miedzy silnikami.
pzdr.
simono
Sławek
Posty: 323
Rejestracja: poniedziałek 14 cze 2010, 17:26
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Sławek »

No dobra, a co wtym przypadku daje ci posiadanie kompasu ? rozumiem, że w połączniu z gps można lataż po wytyczonych punktach lub aby sprzęt wrócił do bazy, tak ? nie bardzo rozumiem ideę samego kompasu :oops:

Pozdr
Awatar użytkownika
simono
Posty: 139
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 14:41
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: simono »

Sławek pisze:No dobra, a co wtym przypadku daje ci posiadanie kompasu ? rozumiem, że w połączniu z gps można lataż po wytyczonych punktach lub aby sprzęt wrócił do bazy, tak ? nie bardzo rozumiem ideę samego kompasu :oops:

Pozdr
Kompas oczywiscie z modulem navigacyjnym (a navi bez kompasu z tego co wiem nie dziala).
A po to ze w razie awarii sterowania lub linku video wlaczy sie Altitude control i CH,
i teoretycznie okto wroci na miejsce.
Jedyny cel to zwiekszenie niezawodnosci i chce aby wszystkko co sie da zrobic w tym
kierunku dzialalo prawidlowo.
pzdr.
simono
Sławek
Posty: 323
Rejestracja: poniedziałek 14 cze 2010, 17:26
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Sławek »

Czyli oprócz kompasu masz jeszcze to https://www.mikrocontroller.com/index.p ... cts_id=282 ?

Qrcz, planuję dokupić w przyszłości te gadżety tylko nie mogę się połapać co dokładnie potrzeba ;-)
Awatar użytkownika
simono
Posty: 139
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 14:41
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: simono »

Tak, mam modul navi i GPSa UBLOXa. Poszerzenie mozliwosci FC o CH, PH i waypointy
to potrzebujesz 3 klocki: navi, GPS i kompas ( z akcelerometrami lub bez).
Ja mam bez akcelerometrow. Plus taki wersji z ACC ze mozna z plytki zrobic osobny
Head Tracker i jak sugerowal Mifau akcelerometry i magnetometry na jednej plytce
raczej sa wlutowane w jednych osiach. Wersja bez ACC uzywa tych ACC ktore sa na FC.
pzdr.
simono
Sławek
Posty: 323
Rejestracja: poniedziałek 14 cze 2010, 17:26
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Sławek »

Piszą tak :
For use of the MK3Mag it is essential that the Buzzer is removed from the FlightCtrl and mounted as remote as possible. It is best to use an extension to mount it on the outer end of one of the frame arms!.

The highest Interfering Magnetic field is generated by: Buzzer, Motors, Power Cables and Metal Parts (In approx. this order).

If problems with the MK3Mag are only noticable at higher throttle, it is likely that the interfering magnetic field is generated by power lines. Ideally the individual DC-lines should have very few bends and Plus/Minus should be routed parallel as their magnetic fields are then compensated by each other


Sugerują aby buzzer przenieść na koniec ramienia, jak najdalej od kompasu no i kable jak najmniej zakrętów ;-)

Pozdr
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

No i jak tam simono z twoim problemem rozwiązałeś ? bo ja teraz mam to samo co u ciebie tylko że u mnie to jak już startuje zaczyna mi się obracać raz w lewo a raz w prawo do momentu kiedy już się uniesie tylko później to za każdym razem kiedy zrobię lekko yaw on jakby lekko wraca
ODPOWIEDZ