Skłon i wykłon

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Skłon i wykłon

Post autor: Adrián »

Sytuacja się wyjaśniła.
Jeśli chodzi o mój model, to patrząc od tyłu w stronę lotu śmigło powinno być w lewo a obroty śmigła w prawo.
Obyło się bez wymiany śmigła. Lata super.
Awatar użytkownika
kaczmarsky
Posty: 505
Rejestracja: poniedziałek 08 lis 2010, 10:28
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Re: Skłon i wykłon

Post autor: kaczmarsky »

Postanowiłem w tym temacie napisać post nie chcąc zaśmiecać autorom ich tematów o FX-61. Przejrzałem tematy o latającym skrzydle FX-61 ale nikt nie informował o problemie z montażem a raczej skłonem silnika w swoim modelu. Sam już nie wiem czy demencja starcza mnie już dopada bo stary ze mnie modelarz i nie pierwszy to mój model, czy może coś jest nie tak z samym zestawem. Całośc złożyłem zgodnie z instrukcją bez żadnych modyfikacji i udziwnień. Łoża wkleić nie da się inaczej jak tylko zgodnie z instrukcją. Części inaczej nie pasują do siebie więc... dlaczego ciąg silnika wyraźnie pochyla dziób modelu do dołu. Po pierwszym starcie skorygowałem pochylenie silnika odchylając oś silnika do góry tak by ciąg śmigła odchylał dziób modelu do góry. Lot się poprawił ale w dalszym ciągu jest niewielka tendencja do pochylania dziobu w dół którą da się skorygować trymerem wysokości, ale nie o to mi chodzi. Dodam jeszcze że podczas pierwszego lotu testowego zamontowany autopilot głupiał i wpadał w dość duże oscylacje góra-dół. Po poprawkach w klinowaniu silnika w drugim locie autopilot wykazywał już znacznie mniejsze oscylacje. Tu moje pytanie do posiadaczy wspomnianego skrzydła czy mieli podobne problemy w swoich modelach i czy modyfikowali pochylenie silnika.
ODPOWIEDZ