Sztuka wyważenia modelu

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

kondiz
Posty: 1731
Rejestracja: poniedziałek 13 cze 2011, 09:14
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław

Post autor: kondiz »

Capo pisze:po swobodnym rzuceniu model nurkuje, za to w zwyklym locie po wylaczeniu silnika natychmiast zadziera nos i nurkuje
Nie rozumiem, ale spróbuj dać do przodu ;)
edit: ehh Artu był szybszy
edit2: dobrze zrozumiałem?
Obrazek
Ostatnio zmieniony środa 04 lip 2012, 09:59 przez kondiz, łącznie zmieniany 1 raz.
Konrad
Capo
Posty: 592
Rejestracja: czwartek 09 lut 2012, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Capo »

Wow! Tak szybkiej reakcji sie nie spodziewalem.
Z ciekawosci zapytam, skad ten objaw skoro pompowanie wystepuje w wywazeniu za bardzo na tyl?

Gdzie mniej wiecej pakiet powinnien sie znajdowac?

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - dlaczego podczas zakretu model praktycznie wyhamowuje po czym skreca i traci sporo pulapu - co z tym mozna zrobic?

Edit :
Tak, dokladnie tak to wyglada - po wylaczeniu silnika model zadziera nos, traci predkosc, spada nosem w dol, po czym nabiera predkosci i potem zaczyna szybowac.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

A nie masz ty jakiejś wielkiej kamery upchanej na nos która mogłaby działać jak żagiel?
Ten wredny...
Capo
Posty: 592
Rejestracja: czwartek 09 lut 2012, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Capo »

Stockowe wyposażenie + pakiet 2200mAh, żadnego dodatkowego wyposażenia.
Zaraz idę polatać, cofnę pakiet i zobaczymy jak zareaguje.
Awatar użytkownika
ci3jk4
Posty: 1576
Rejestracja: środa 25 kwie 2012, 16:35
Lokalizacja: Gdańsk / Straszyn

Post autor: ci3jk4 »

ahahahha PRZEPRASZAM Cie Capo najmocniej!!

Napisałem jedno a pomyślałem drugie, a potem nie mialem chwili żeby spojżeć w ten temat.

Oczywiście koledzy mają rację. :oops:
emzet
Posty: 862
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 17:06
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: emzet »

Daj zdjęcia swojego modelu
Capo
Posty: 592
Rejestracja: czwartek 09 lut 2012, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Capo »

Właśnie wróciłem z oblotu, troszkę pobawiłem się ustawieniami SC i wyszło tak :

Kiedy cofam pakiet do tyłu ( na wysokość kabinki, troche za kabinką ), model po wyrzuceniu z ręki szybuje i spada troszkę nosem w dół, za to w zwykłym locie zadziera nos niesamowicie i niesamowicie też pompuje.

Na samym końcu postanowiłem pakiet przenieść na sam nos, do końca i model latał o niebo lepiej - jeszcze troche brakuje ciężaru na nos. Podczas normalnego szybowania zachowuje się dobrze, po gwałtownym pikowaniu i puszczeniu drążków zachowuje się dobrze.

Została tylko jedna rzecz która mnie zastanawia - w trakcie latania na silniku model leci prosto, po wyłączeniu silnika natychmiast zadziera nos i spada nosem w dół, a potem już szybuje bez silnika bardzo ładnie.
Czym to może być spowodowane? Skłon i wykłon silnika jak w oryginale.

Dodaje zdjęcia :

Pakiet w miejscu gdzie po wyrzuceniu znośnie szybuje, ale strasznie pompuje podczas zwykłego lotu -
Obrazek

Ustawienie silnika

Obrazek

Obrazek
ci3jk4 pisze:ahahahha PRZEPRASZAM Cie Capo najmocniej!!

Napisałem jedno a pomyślałem drugie, a potem nie mialem chwili żeby spojżeć w ten temat.

Oczywiście koledzy mają rację. :oops:
Zdarza się :)
kondiz
Posty: 1731
Rejestracja: poniedziałek 13 cze 2011, 09:14
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław

Post autor: kondiz »

Zmień śmigło na 6*5, bo ta tych łopatkach to nawet latanie nie jest ;)
Konrad
Awatar użytkownika
ci3jk4
Posty: 1576
Rejestracja: środa 25 kwie 2012, 16:35
Lokalizacja: Gdańsk / Straszyn

Post autor: ci3jk4 »

Hmm ja co prawda dałem listwę drewnianą i TX w ogon ale generalnie to przy przesunięciu pakietu 2200mah na sam dziób, oklejeniu dziobu taśmą i wsadzeniu 3 podkładek które wcześniej wydłubałem, model szybuje prosto, a na silniku lekko się wznosi [minimalnie]...
Wg mnie podkładki co były tam wcześniej wklejone załatwią sprawę, a jak dojdzie dodatkowe wyposażenie to też będzie się łatwiej wyważało.
Mój bez podkładek na gazie mocno się wznosił, a bez gazu zadzierał nos-tracił prędkość i opadał i potem znowu zadzierał nos i cała sytuacja trwała aż do włączenia gazu albo gleby.
Czyli z tego co rozumiem dokładnie jak u Ciebie.

Kurcze sprawdź jeszcze czy skrzydła masz proste = może coś tam jest pozaginane, ale to raczej by leciał na bok.

Co do śmigła to ja mam 6x5.5E i sobie chwale [chociaż na początek to aż za dużo ciągu], ale jeśli będziesz często latał na 100% odkręconej manetce albo pod nawet średni wiatr to lepiej wytargać regulator na zewnątrz bo strasznie się grzeje.
Latając na max 75% mocy przy normalniej pogodzie jest u mnie tylko ciepły.
Awatar użytkownika
aniolg
Posty: 488
Rejestracja: czwartek 21 lip 2011, 00:24
Lokalizacja: Sława

Post autor: aniolg »

Dzisiaj miałem okazje ustawiać koledze Pioniera który pompował . Lekarstwem było opuszczenie na trymerach i serwie steru wysokości. CG w modelu 62 lata idealnie na tych ustawieniach.
Polecam sprawdzić
Awatar użytkownika
Bambi_461
Posty: 711
Rejestracja: poniedziałek 12 mar 2012, 23:24
Lokalizacja: Sława

Post autor: Bambi_461 »

aniolg pisze:Dzisiaj miałem okazje ustawiać koledze Pioniera który pompował . Lekarstwem było opuszczenie na trymerach i serwie steru wysokości. CG w modelu 62 lata idealnie na tych ustawieniach.
Polecam sprawdzić
Zgadza się,to mi anilog ustawiał mojego Pioneera 1400. Jestem mu za to very,very wdzięczny :mrgreen:
Pierwszy raz miałem "spacerówkę",model po strymowaniu latał jak po sznurku.Równiutko praktycznie z minimalną kontrolą w swobodnym.
U mnie środek ciężkości jest "podręcznikowy" 62mm,pakiet 2200 mAh max. do przodu.Po strymowaniu prze aniolga w swobodnym locie delikatne opadanie,bez pompowania.
Tak jak Ci wcześniej poradzono zmień śmigło - większość używa APC 6x5,5E lub + piastę do niego - ja korzystam z zaciskowej MP-Jet.Na tym można już pobrykać.
Stockowe śmigło posło mi przy jednym z kapotaży na początku latania.
A odchył silnika od osi podłużnej to ok. 8,5 stopnia -i tak powinno być -chodzi tu o aerodynamikę i nadanie właściwego toru lotu.
[EDIT] Taki ładny ten model,jesccze biały i nie pognieciony ...jeszcze :mrgreen:
Pozdrawiam, Jacek
Capo
Posty: 592
Rejestracja: czwartek 09 lut 2012, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Capo »

Dziękuje panowie za rady.
Doważyłem trochę nos i rzeczywiście - pionierek lata dużo lepiej!
ODPOWIEDZ