Wyważanie modelu - wzdłuż i poprzek
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Wyważanie modelu - wzdłuż i poprzek
Witam ponownie,
Tym razem mam problem z wyważeniem modelu.
Pytanie do osób które posiadają model - jak poradziliście sobie z wydłubaniem obciążnika na dziobie? :) kupiłem model już wstępnie sklejony i obciążnik jest przyklejony w środku kadłuba zaraz na dziobie klejem n gorąco. Łapy tam nie wsadzę - za mało miejsca :) nożykiem też mało miejsca i sporo kleju dali... Potrzebuje wyjąć żeby swobodnie ułożyć pakiet.
Druga sprawa - strasznie mi przeważa model na lewe skrzydło. naprawdę muszę spory obciążnik dać na prawe żeby to wyważyć. Co z tym fantem zrobić? i czego najlepiej użyć do wyważenia i w którym miejscu dokleić? Dodam że sprawdzam model pusty. tylko silnik zamontowany. zresztą jak dam coś do kadłuba na ściankę drugiej strony co przeważa to nic nie daje - trzeba coś na skrzydło dokleić.
Pozdrawiam.
Tym razem mam problem z wyważeniem modelu.
Pytanie do osób które posiadają model - jak poradziliście sobie z wydłubaniem obciążnika na dziobie? :) kupiłem model już wstępnie sklejony i obciążnik jest przyklejony w środku kadłuba zaraz na dziobie klejem n gorąco. Łapy tam nie wsadzę - za mało miejsca :) nożykiem też mało miejsca i sporo kleju dali... Potrzebuje wyjąć żeby swobodnie ułożyć pakiet.
Druga sprawa - strasznie mi przeważa model na lewe skrzydło. naprawdę muszę spory obciążnik dać na prawe żeby to wyważyć. Co z tym fantem zrobić? i czego najlepiej użyć do wyważenia i w którym miejscu dokleić? Dodam że sprawdzam model pusty. tylko silnik zamontowany. zresztą jak dam coś do kadłuba na ściankę drugiej strony co przeważa to nic nie daje - trzeba coś na skrzydło dokleić.
Pozdrawiam.
Że położysz model na palcu i ci go przewala na którąś stronę to normalka.
A model wyważamy w pełni wyposażony, jeśli ci przewala na prawo czy lewo to daj trochę ołowiu na końcu skrzydła, większa dźwignia to miej ołowiu się użyje niż jak byś dał w kadłubie.
I wgl. w takich sprawach się mówi o jaki model chodzi
A model wyważamy w pełni wyposażony, jeśli ci przewala na prawo czy lewo to daj trochę ołowiu na końcu skrzydła, większa dźwignia to miej ołowiu się użyje niż jak byś dał w kadłubie.
I wgl. w takich sprawach się mówi o jaki model chodzi
W podtemacie napisane: Pioneer 1400
Przód-tył wyważam 62mm za krawędzią prowadzącą skrzydła. Z obu stron stawiam na ołówkach :)
Lewo-prawo - to tak mniej więcej na palcu pod kadłubem. Ale to strasznie przeważa na jedną stronę.
OK, chyba wiem co jest nie tak. Otóż ten przyklejony ciężarek na przodzie jest przyklejony do lewej strony i właśnie na nią przeważa... Zdjąłem skrzydła i tak to zauważyłem - bez nich też mega przeważa. Musze ten ciężarek jakoś wydłubać. Spróbuje pewnie z tą suszarką.
Dzięki i pozdrawiam.
Przód-tył wyważam 62mm za krawędzią prowadzącą skrzydła. Z obu stron stawiam na ołówkach :)
Lewo-prawo - to tak mniej więcej na palcu pod kadłubem. Ale to strasznie przeważa na jedną stronę.
OK, chyba wiem co jest nie tak. Otóż ten przyklejony ciężarek na przodzie jest przyklejony do lewej strony i właśnie na nią przeważa... Zdjąłem skrzydła i tak to zauważyłem - bez nich też mega przeważa. Musze ten ciężarek jakoś wydłubać. Spróbuje pewnie z tą suszarką.
Dzięki i pozdrawiam.
Pioneer 1400, Turnigy 9x - er9x + FrSky DHT-U (logger) + dopał, GPS, Vario, FOX 800 + Vee + BiQuad
poproś kogoś kto ma szczupłe ręce z długimi palcami .Kitsibas pisze:Otóż ten przyklejony ciężarek na przodzie jest przyklejony do lewej strony i właśnie na nią przeważa..
Wydłubywałem wiele takich ciężarków , przeważnie były tam podkładki zalane klejem lub duża metalowa kulka .Nie można tego robić za gwałtownie tylko mocno zaprzeć się palcami podważając i po chwili czuć jak zaczyna się ten glut ciągnąć ( robiłem to w środku lata ) , nie próbowałem czy schładzając go nie było by łatwiej .
Tylko nie wklejaj go tam już we właściwym miejscu :) , lepiej wozić większą baterię niż ten metal .
I tak skończysz na LawMate