Silnik Hextronic - Przestaje kręcić na wysokich obrotach
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Silnik Hextronic - Przestaje kręcić na wysokich obrotach
Witam,
Podczas ustawień i kalibracji jeden z silników odmówił posłuszeństwa. Załączam filmik który myślę najlepiej zobrazuje sens mojego problemu. Dla próby regulatory zamieniałem na FC wpinając je np z M1 na M3 i efekt jest taki sam, ciągle ten jeden silnik robi mi takie problemy na wysokich obrotach. Sprawdzałem cewki i niby nie są oderwane. Kable podłączone prawidłowo gdyż wcześniej było okey.
FILM
Podczas ustawień i kalibracji jeden z silników odmówił posłuszeństwa. Załączam filmik który myślę najlepiej zobrazuje sens mojego problemu. Dla próby regulatory zamieniałem na FC wpinając je np z M1 na M3 i efekt jest taki sam, ciągle ten jeden silnik robi mi takie problemy na wysokich obrotach. Sprawdzałem cewki i niby nie są oderwane. Kable podłączone prawidłowo gdyż wcześniej było okey.
FILM
Ciekawe zachowanie, w szczególności brak ponownego startu - to nie wygląda tylko na zerwanie synchronizacji.
Mimo wszystko podmień regulator.
Powiedz jeszcze czy "ten" silnik ma takie same opory przy kręceniu ręką jak pozostałe, czy po tej krótkiej pracy robi się ciepły, czy wszystkie regle masz dokładnie tak samo ustawione, czy na wpiętym ESC bezpośrednio w odbiornik też masz taki efekt (coś napisałeś na temat wpięcia do FC ale nie jest to zrozumiałem dla mnie).
Mimo wszystko podmień regulator.
Powiedz jeszcze czy "ten" silnik ma takie same opory przy kręceniu ręką jak pozostałe, czy po tej krótkiej pracy robi się ciepły, czy wszystkie regle masz dokładnie tak samo ustawione, czy na wpiętym ESC bezpośrednio w odbiornik też masz taki efekt (coś napisałeś na temat wpięcia do FC ale nie jest to zrozumiałem dla mnie).
- Marciniasty
- Posty: 918
- Rejestracja: piątek 18 mar 2011, 14:23
- Lokalizacja: Głogów
Mam dokładnie ten sam objaw co Marciniasty opisał. Ze śmigłem lipa, ale bez śmigła kręci, tylko na maksymalnym gazie silnik zaczyna przeskakiwać. Odlutowalem silnik od bieżącego regla i podpiąłem testowo do innego i woila dział!!. Doszedłem do wniosku że to raczej wynika z mojego nieumiejętnego zaprogramowania regulatorów. Jestem początkującym w tym temacie zważywszy że to mój pierwszy quad i zaprogramowanie Mystery nie jest dla mnie taką prostą sprawą. W sumie będe wdzięczny jeśli ktoś pomoże mi zrozumiec idee programowania tych regli z aparatury.
Mam manuala ENG i z tego co tam piszą to każdy regulator trzeba podłaczyc osobno pod kanał gazu, włączyc zasilanie dla reguatora, dać max throtle na apce i w ten sposób wchodze w tryb programowania. Wszytko w sumie na dobry początek zrozumiałe i pierwszy sygnał jest od hamulcy i wg instrukcji aby właczyc badz wyłączyc hamulce trzeba dać throlette na minimum w apce. Tak też zrobilem. Po wsunięciu min na apce za pierwszym razem inny dzwięk koncowy później moge sterować sinikiem. Wiec analogicznie aby znowu go właczyc robie podobna kombinacje, włączając apke, max gazu i koncowy dzwiek jest inny lecz odsłuchuja go potem - po zmianie powinny byc one inne po włączeniu, badz wyłączeniu hamulcy, tymczasem sygnał jest ciage taki sam. Byc moze robie coś źle, może regulator mi nie zapisuje moich ustawień? Rozumiem ze dzwieki jakie regulator posiada ustawione odsłuchuje na maksymalnym gazie a kazda zmiana na OFF bądź ON dokonuje sie poprzez minimana pozycje drążka gazu? Prosze o pomoc bo juz 3 dzien nad tym siedze, a ciężko mi sie czegokolwiek dokopać
Mam manuala ENG i z tego co tam piszą to każdy regulator trzeba podłaczyc osobno pod kanał gazu, włączyc zasilanie dla reguatora, dać max throtle na apce i w ten sposób wchodze w tryb programowania. Wszytko w sumie na dobry początek zrozumiałe i pierwszy sygnał jest od hamulcy i wg instrukcji aby właczyc badz wyłączyc hamulce trzeba dać throlette na minimum w apce. Tak też zrobilem. Po wsunięciu min na apce za pierwszym razem inny dzwięk koncowy później moge sterować sinikiem. Wiec analogicznie aby znowu go właczyc robie podobna kombinacje, włączając apke, max gazu i koncowy dzwiek jest inny lecz odsłuchuja go potem - po zmianie powinny byc one inne po włączeniu, badz wyłączeniu hamulcy, tymczasem sygnał jest ciage taki sam. Byc moze robie coś źle, może regulator mi nie zapisuje moich ustawień? Rozumiem ze dzwieki jakie regulator posiada ustawione odsłuchuje na maksymalnym gazie a kazda zmiana na OFF bądź ON dokonuje sie poprzez minimana pozycje drążka gazu? Prosze o pomoc bo juz 3 dzien nad tym siedze, a ciężko mi sie czegokolwiek dokopać
- Marciniasty
- Posty: 918
- Rejestracja: piątek 18 mar 2011, 14:23
- Lokalizacja: Głogów
Nie czytałem isnstrukcji od tych regli bo mam kartę do programowania ale w 90% regulatorów max gaz kalibruje właśnie max. wychylenie drążka dla maxymalnego gazu (masło masllane) . W tryb programowania innych funkcji z reguły wchodzi się na środkowym położeniu drążka gazu . Dla twojego problemu potrzebnajest zmiana timingów , ewentualnie przelutuj goldy w tym trefnym reglu bo zimne luty przy większych prądach też lubią przerywać .
- Marciniasty
- Posty: 918
- Rejestracja: piątek 18 mar 2011, 14:23
- Lokalizacja: Głogów
Szukaj czegoś takiego to te same regle co blueseries HK http://www.hobbyking.com/hobbycity/stor ... oller.html
A może za pomocą tego?:
http://abc-rc.pl/p/149/1241/esc-programator-karta-programowania-hobbywing--akcesoria-do-regulatorow-regulatory-esc.html
Szukam sklepu raczej w Polsce bo myślę że cena takiego programatora nie przekroczy 50 zł.
http://abc-rc.pl/p/149/1241/esc-programator-karta-programowania-hobbywing--akcesoria-do-regulatorow-regulatory-esc.html
Szukam sklepu raczej w Polsce bo myślę że cena takiego programatora nie przekroczy 50 zł.