Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest czwartek 15 lis 2018, 01:34


Strefa czasowa UTC+1godz.


Regulamin forum


Kliknij, aby zapoznać się z regulaminem



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czwartek 29 mar 2012, 20:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Posty: 1529
Lokalizacja: Kielce
Właśnie rozbebeszyłem predatora rq1.
Nawet to RTF i ma kompletną aparatura na 35mhz z odbiornikiem.

Silnik to zwykły dc szczotkowy na przekładni prowadzi dwoma kablami do regulatora wielkości kciuka 15S napisane. Śmieszne, ale ten silnik z tą przekładnią i śmigiełkiem na akumulatorku ~9V ma całkiem interesujący ciąg, a regulator nawet się nie zagrzał.

Chyba muszę się tematowi przyjrzeć, bo węszę tu jakąś ciekawą sytuacje, że szczotka pali mniej prądu, a z przekładnią daje rady napędzać model 600g i coś mi się wydaję, że ciąg ma jakieś 400-500g, trudno powiedzieć.
W przypadku długich i dalekich lotów można by się wręcz pokusić o zrobienie hybrydy i startować silnikiem trójfazowym, a potem potencjometrem odpalić silnik szczotkowy i niech sobie mieli i się leci. Chyba o wiele wiele dłużej dałoby się latać na szczotce niż na bezszczotkowym?

Czy ktoś wie coś więcej na temat szczotek? Jakie mają wydajności, ile średnio zjadają prądu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 29 mar 2012, 20:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Posty: 2612
Lokalizacja: Warszawa
Szczotkowy ma sprawność mniejszą niż bezszczotkowy, a z przekładnią jest jeszcze gorzej.

_________________
________________
Cobra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 29 mar 2012, 21:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 paź 2011, 10:43
Posty: 859
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Zapewne jest to 370-tka z przekładnią miałem taki napęd w mustangu gws-a daje 540g ciągu tyle że powyżej 9v te silniczki płoną , sam spaliłem ze 3 szt :mrgreen: Fakt jak na szczotki to mają imponujące parametry i w brew pozorom dużo nie żarły prądu . Niestety po 1 sezonie dosyć intensywnego latania leciały do śmietnika .

_________________
Legwan KFC32/OSD/eLeReS/GPS/MAG
Mini X KFC32/OSD/eLeReS/GPS/MAG
Race 250 KFC32F1/eLeReS
Chasser C1 KFC32FTB/eLeReS
Deproniaczek bez wspomagaczy FlySky
Align T-Rex450Plus FBL w remoncie
Motorówka patrolowa w suchym doku


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 29 mar 2012, 23:56 
Offline

Rejestracja: wtorek 09 lis 2010, 10:42
Posty: 918
Lokalizacja: Manchester
cobra pisze:
Szczotkowy ma sprawność mniejszą niż bezszczotkowy, a z przekładnią jest jeszcze gorzej.


Siakos w kopterach wypaśnych robią jednak z przekładniami... (ale 3fazy).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 30 mar 2012, 08:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Posty: 1529
Lokalizacja: Kielce
Podejrzewam że tarcie po szczotach ściera szczoty, i albo szczota do wymiany, albo silnik (w sumie szczotka to blaszka). Ale czy są gdzieś parametry i opinie szczotkowych?

Strasznie mało prądu zjadają.

Silnik szczotkowy firmy Multiplex typu Permax 400 6V dedykowany do modelu Easy Star
Napięcie pracy: 6 V
Zakres pracy : 4,8 - 9,6 V
Obroty: 17,400 obr./min.
Max. pobór prądu : 8 A
Średnica wału : 2,3 mm
Waga : 73 g


Mini silnik szczotkowy z przekładnią firmy GWS - to prostych i tanich modeli
Parametry:

Wymiary (bez osi): 40x35x37mm
Długość osi: 30mm
Napięcie: 6-7,2V
Wał: 3mm
Waga: 28g
Śmigła: 13x6, 14x7

Propeller: Volts (V):Amps (A): Thrust (g): Power (W): Efficiency (g/W):
EP1365......6.0...........0.77........... 93...........4.62...........20.13
EP1365......7.2...........1.03...........122...........7.42...........16.45
EP1390......6.0...........0.97...........96...........5.82...........16.49
EP1390......7.2...........1.32...........145...........9.50...........15.26
EP1470......6.0...........1.24...........106...........7.44...........14.25
EP1470......7.2...........1.65...........158...........11.88...........13.30

(z abc-rc)

Czy dobrze zakładam, że mając napęd bezszczotkowy do startu i jako zapasowy, a do latania używać szczotkowego, to teoretycznie wydłuży się czas lotu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 30 mar 2012, 08:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 cze 2011, 00:09
Posty: 1236
Lokalizacja: Warszawa
Absolutnie nie. Jak napisano wcześniej, silniki szczotkowe są ciężkie i nieefektywne. Kilka lat temu to był jedyny rodzaj modelarskiego napędu elektrycznego w rozsądnej cenie. Jak myślisz, dlaczego z taką radością z nich zrezygnowano?
Zresztą, sam sobie policz i porównaj: http://www.drivecalc.de/ :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 30 mar 2012, 09:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Posty: 1529
Lokalizacja: Kielce
Takie coś mi wyszło

Ustawiane pod długość lotu

Obrazek
Dobrze to zestawiłem?
Całkiem zabawne to jest, bo szczotka z przekładnią z mniejszą efektywnością utrzyma model tyle co odpowiednik Keda, 2 minuty różnicy dla 40 minut lotu to mała różnica.
No to w takim razie chyba trzeba postawić na mniejszą zawodność bez szczotek i to jest ten główny plus?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 30 mar 2012, 10:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Posty: 2612
Lokalizacja: Warszawa
Trochę nie wierzę w sprawność przekładni 96%.
Znaczącym minusem napędu szczotkowego są zakłócenie od iskrzenia na komutatorze.

_________________
________________
Cobra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 30 mar 2012, 11:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 cze 2011, 00:09
Posty: 1236
Lokalizacja: Warszawa
Nawet przy tak optymistycznych założeniach widać różnicę sprawności napędów i ich mas. Widać też, jak duży zapas ma napęd bezszczotkowy do osiągnięcia parametrów maksymalnych (czerwone kropki) na wykresach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.