Początkujący kilka pytań.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Początkujący kilka pytań.
Witam
Jako początkujący mam pytanie.
Posiadam GAUI 500x po wielu trudach wreszcie udało mi się go skalibrować jakoś lata.
Czy jako początkujący warto zainwestować w kontroler NAZA do tego GAUI i czy będzie z nim współpracował.
Na forum spotkałem się z opinią że quad na tym kontrolerze jest bardziej mułowaty dla początkującego chyba dobrze? nie będzie robił nagłych zrywów.
Obecnie na moim kontrolerze GU-344 mam problemy z ustabilizowaniem wysokości oraz trzymania go mniej więcej w tym samym miejscu bo po uniesieniu zaczyna mi powoli odpływać.
Jako początkujący mam pytanie.
Posiadam GAUI 500x po wielu trudach wreszcie udało mi się go skalibrować jakoś lata.
Czy jako początkujący warto zainwestować w kontroler NAZA do tego GAUI i czy będzie z nim współpracował.
Na forum spotkałem się z opinią że quad na tym kontrolerze jest bardziej mułowaty dla początkującego chyba dobrze? nie będzie robił nagłych zrywów.
Obecnie na moim kontrolerze GU-344 mam problemy z ustabilizowaniem wysokości oraz trzymania go mniej więcej w tym samym miejscu bo po uniesieniu zaczyna mi powoli odpływać.
na Gu-344 wylatałem trochę i powiem Ci że tylko wtedy kiedy mi się spieszyło z zmianą ramy i przebudową quada miałem problemy z kalibracją.
Największe problemy miałem na osi yaw, te najczęściej wynikały z źle ustawionego gu344 na cp popatrz jak proponują ustawić Ci go według podręcznika, tam będzie pisało ile mm od krawędzi, sprawdź czy masz dobrze nawet suwmiarka.
Kolejna sprawa to wyważanie silników i śmigieł, bez tego też będzie pływał. Jak to zrobić poszukaj na forum.
Szukając dalej problemu, stawiałbym jeszcze na źle wykalibrowane esc, spróbuj jeszcze raz wykalibrować throtle esc masz te 12A z gaui? Podczas kalibracji podepnij tylko 4 przewody do odbiornika (chyba zielonego się nie podpinało, nie pamiętam - nie mam teraz jak sprawdzić)
Jak już to zrobisz, to wyzeruj swoją aparaturę, przełącz w tryb samolotu ustaw trymy na zero, zrób sobie na jakimś przełączniku throtle hold na 0 awaryjnie.
Na Gu-344 przełącz DIP 3 w górę, DIP 4 w zależności od tego czy latasz + czy X
I teraz zaczyna się proces trymowania na radiu, powoli dodawaj gazu i patrz w którą stronę go odbija, daj tyle gazu żeby się nie podnosił jeszcze albo trzymaj go w ręce. Sprawdź przy wychyłach drążków czy kładzie się w dobrą stronę.
Pamiętaj że Gu-344 nie ma barometru nigdy nie będzie Ci idealnie wisiał w powietrzu. Odpływanie to też kwestia wiatru i odbić strumienia powietrza jak latasz gdzieś na hali.
Zapomniałem o ustawieniu end pointów na 70% na throtle jest to ważne (jak wyczujesz kiedy go będzie odcinało to później możesz podnieść) jak pociągnie za dużo prądu chwilowo to Ci się może gu344 wyłączyć w locie.
A naza to kolejny FC oczywiście będzie działał z 500x ale nie widzę sensu takiej zmiany, gu344 naprawdę lata rewelacyjnie biorąc pod uwagę prostotę tego fc.
Największe problemy miałem na osi yaw, te najczęściej wynikały z źle ustawionego gu344 na cp popatrz jak proponują ustawić Ci go według podręcznika, tam będzie pisało ile mm od krawędzi, sprawdź czy masz dobrze nawet suwmiarka.
Kolejna sprawa to wyważanie silników i śmigieł, bez tego też będzie pływał. Jak to zrobić poszukaj na forum.
Szukając dalej problemu, stawiałbym jeszcze na źle wykalibrowane esc, spróbuj jeszcze raz wykalibrować throtle esc masz te 12A z gaui? Podczas kalibracji podepnij tylko 4 przewody do odbiornika (chyba zielonego się nie podpinało, nie pamiętam - nie mam teraz jak sprawdzić)
Jak już to zrobisz, to wyzeruj swoją aparaturę, przełącz w tryb samolotu ustaw trymy na zero, zrób sobie na jakimś przełączniku throtle hold na 0 awaryjnie.
Na Gu-344 przełącz DIP 3 w górę, DIP 4 w zależności od tego czy latasz + czy X
I teraz zaczyna się proces trymowania na radiu, powoli dodawaj gazu i patrz w którą stronę go odbija, daj tyle gazu żeby się nie podnosił jeszcze albo trzymaj go w ręce. Sprawdź przy wychyłach drążków czy kładzie się w dobrą stronę.
Pamiętaj że Gu-344 nie ma barometru nigdy nie będzie Ci idealnie wisiał w powietrzu. Odpływanie to też kwestia wiatru i odbić strumienia powietrza jak latasz gdzieś na hali.
Zapomniałem o ustawieniu end pointów na 70% na throtle jest to ważne (jak wyczujesz kiedy go będzie odcinało to później możesz podnieść) jak pociągnie za dużo prądu chwilowo to Ci się może gu344 wyłączyć w locie.
A naza to kolejny FC oczywiście będzie działał z 500x ale nie widzę sensu takiej zmiany, gu344 naprawdę lata rewelacyjnie biorąc pod uwagę prostotę tego fc.
Witam
Aby nie zaczynać nowego tematu, podpinam się pod ten.
Chciałbym zbudować Octokopter'a i nie wiem jak to ugryść. Helikoptery i samoloty mam w jednym palcu, i duży plecak doświadczeń w lataniu. Z Octokopterem mam TYLKO doświadczenie w lataniu Zero jakiej kolwiek regulacji, a co dopiero budowy...
Może zacznę od pierwszego pytania, gdzie mogę zakupić płytkę/komputer do Octokoptera?
Aby nie zaczynać nowego tematu, podpinam się pod ten.
Chciałbym zbudować Octokopter'a i nie wiem jak to ugryść. Helikoptery i samoloty mam w jednym palcu, i duży plecak doświadczeń w lataniu. Z Octokopterem mam TYLKO doświadczenie w lataniu Zero jakiej kolwiek regulacji, a co dopiero budowy...
Może zacznę od pierwszego pytania, gdzie mogę zakupić płytkę/komputer do Octokoptera?
Ja kupuje tutaj:
http://elektromodely.com/
http://elektromodely.com/