Silnik wyłączył się podczas lotu (Pioneer 1400)

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

EVTooms
Posty: 14
Rejestracja: sobota 18 lut 2012, 12:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Silnik wyłączył się podczas lotu (Pioneer 1400)

Post autor: EVTooms »

Witam,

dzisiaj podczas krótkiego lotu silnik w modelu sam się wyłączył. Było słychać pikanie. Na szczęście udało mi się jakoś wylądować lotem szybowym. Na ziemi sprawdziłem jeszcze raz i silnik działał bez problemów.
Czy to może być wina regulatora, który się przegrzał? Latałem wcześniej około 5 minut, działało wszystko bez problemów, potem 5 minut przerwy i drugi lot, gdzie po około 3 minutach wystąpił ten problem. Silnik nie chodził też na maksymalnych obrotach, tylko na połowie. Osprzęt mam standardowy jaki sprzedają razem z modelem. Regulator znajduje się wewnątrz modelu.
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

Sprawdź w dokumentacji regla co mogło oznaczać to pikanie. Może brak PPM, może niskie zasilanie lub też przegrzanie. Różnie mogło być.
Awatar użytkownika
adriano
Posty: 220
Rejestracja: poniedziałek 15 lis 2010, 22:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: adriano »

Masz goldy między silnikiem a regulatorem? Jeśli tak to ich nie miej :) Ja przez nie miałem niekontakt i silnik mi przerywał a później w ogóle przestał działać. Trochę to trwało aż wpadłem na to że to przez goldy. Także tego.
EVTooms
Posty: 14
Rejestracja: sobota 18 lut 2012, 12:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: EVTooms »

Niestety regulator nie jest opisany, na stronie sklepu jest tylko opis "regulator ESC 20A"
Przeprowadziłem teraz mały eksperyment w domu i chyba już wiem co się stało.
Po utracie zasięgu silnik się wyłącza i zaczyna piszczeć, po powrocie zasięgu silnik nie załączy się sam dopóki nie weźmiemy go na chwilę całkiem na zero.
A tego w czasie lotu nie robiłem:)
A co do piszczenia to mi się wydaje że pisk jest słyszalny z silnika a nie z regulatora.
Awatar użytkownika
Kwasiu
Posty: 1548
Rejestracja: niedziela 12 gru 2010, 15:18
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kwasiu »

Bo to silnik piszczy, nie regulator, regulatory nie piszcz same z siebie tylko za pomoca silnikow ;) A gaz na zero jak co sie z silnikiem stanie to podstawa, nawet jak ci obetnie z braku pradu to gaz na zero i na maxa i jeszcze troche dociagniesz ;)
EVTooms
Posty: 14
Rejestracja: sobota 18 lut 2012, 12:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: EVTooms »

Masz goldy między silnikiem a regulatorem?
Między silnikiem a regulatorem to nie wiem co mam :-) Niestety skusiłem się na kupno pierwszego modelu już sklejonego, a jak się później okazało miałem przez to jeszcze więcej roboty :-) Ale jakbym miał zgadywać to chyba jest to połączenie zlutowane, bo nie widzę nigdzie możliwości rozłączenia.
Artu

Post autor: Artu »

Na goldy mogą być (a nawet na pewno są :mrgreen:) koszulki naciągnięte i nie będzie widać...
EVTooms
Posty: 14
Rejestracja: sobota 18 lut 2012, 12:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: EVTooms »

Pytanie jeszcze czy przy utracie sygnału RC lub przy jakimś niepewnym połączeniu między silnikiem a regulatorem może to piszczeć tak samo?
Teraz w domu wyłączyłem nadajnik RC i są piski takie jak przy zdarzeniu. Ciekawe tylko czy przy innych problemach nie będzie piszczeć identycznie :-)
Awatar użytkownika
qlf
Posty: 810
Rejestracja: poniedziałek 04 paź 2010, 15:29
Lokalizacja: IRL

Post autor: qlf »

A może BEC nie wydala? Sprawdź czy przy włączonym silniku i machaniu wszystkimi serwami naraz regulator się nie zresetuje.
Grzegorz
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

Artu, co tam możnaby zobaczyć, gdyby termokurcza nie było?

edit: nieważne
Ostatnio zmieniony poniedziałek 12 mar 2012, 19:56 przez jelcyn, łącznie zmieniany 1 raz.
EVTooms
Posty: 14
Rejestracja: sobota 18 lut 2012, 12:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: EVTooms »

qlf pisze:A może BEC nie wydala? Sprawdź czy przy włączonym silniku i machaniu wszystkimi serwami naraz regulator się nie zresetuje.
Wydaje mi się że nie, bo kiedyś 2 razy wcześniej nim latałem i nie było nigdy problemów. Chyba że jakieś opory na wietrze.
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

Spróbuj ustalić jak zachowuje się model po podpięciu samego zasilania, jak zachowa się kiedy włączysz rc. Co się stanie gdy rc wyłączysz. Pokombinuj jak wpływa ustawienie przepustnicy na te piszczenie. Pewnie znajdziesz jakąś zależność.
EVTooms
Posty: 14
Rejestracja: sobota 18 lut 2012, 12:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: EVTooms »

Przy zaniku RC zachowuje się tak jak przy tym zdarzeniu, tak jak pisałem wcześniej. Po odłączeniu i podłączeniu baterii jest co innego.
Teraz już nie jestem pewien czy nie brałem przepustnicy na zero w czasie lotu, ale z tego co sprawdziłem teraz trzeba ją potrzymać na zero przynajmniej ze 2 sekundy, inaczej się silnik nie załączy.
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

Chyba masz odbiornik bez failsafe i tu będzie główny problem. Przy braku sygnału rc, wyłącza ppm. Później sygnał rc wraca, ppm również wraca ale wartość gazu nie jest zerowa a na właśnie taką czeka reg.silnika aby rozpocząć normalną pracę. Dopuki nie zdejmiesz gazu na zero, nie włączysz silnika no i piszczy sygnalizując za dużą przepustnicę.
EVTooms
Posty: 14
Rejestracja: sobota 18 lut 2012, 12:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: EVTooms »

jelcyn pisze:Chyba masz odbiornik bez failsafe
Raczej tak, bo mam zestaw Turnigy 9X.
Wszystko by się zgadzało tylko dziwi mnie trochę zanik zasięgu przy odległości 200m. No ale może wideo zakłóca, muszę chyba dokładniej to przetestować na większych odległościach.
ODPOWIEDZ