A jakie masz śmigło i regiel?Mateusz pisze:Ja mam Silnik od Axn Floater Jet... Teraz to nie mam motoszybowca, tylko pylon...
silnik - zamiennik do Bety
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Ja do ESa zamówiłem ten silniczek Paczka jest w drodze jak wszystko zamontuje i oblatam to się odezwę.
W Axn floaterze, obecnie delcie na smigle 6x4 uzywalem tego:
http://www.rctimer.com/index.php?gOo=go ... oodsid=127
Polecam.
http://www.rctimer.com/index.php?gOo=go ... oodsid=127
Polecam.
Panowie wracając do mojego pytania - "silnik - zamiennik do Bety" czy możecie podejść do sprawy czysto liczbowo.
Bardzo bym chciał aby ktoś w sposób powiedzmy czysto matematyczny wytłumaczył przewagę jednego silnika nad drugim.
Dlaczego? Aby móc umieć czytać parametry silnika do jego ewentualnych zalet w praktyce.
Na chwilę obecną w poście są tylko informację: "ten jest dobry, ale ten jest lepszy, a ten jeszcze lepszy..."
Niby sprawa jest oczywista, ale chyba nie do końca.
Pozwoliłem sobie zestawić - porównać, dwa silniki które pojawiły się w tym poście:
Ray 2845/09 i TurboJet C3530/8 - ZDJĘCIE PONIŻEJ
I co z tego wynika:
Że za cenę TurboJet'a zdecydowanie niższą od Rey'a mamy silnik o:
- mniejszej wadze
- większej mocy
- większej dopuszczalnej wadze trenera (bo o takim mówimy) - nie dużo, ale większa
- no dobra prędkość obrotowa na korzyść Ray'a (czysto teoretycznie przedłoży się to na około 20% większą prędkość przelotową przy zasilaniu z 3s i śmigle 6x5,5)
- prosiłbym rozwinąć pozostałe parametry i MYŚŁ Z TEGO POSTU.
Gdyby były dostępne charakterystyki:
- max sprawność / prąd
- rekomendowane śmigło / ciąg / pobór prądu
No, ale nie ma.
Bardzo bym chciał aby ktoś w sposób powiedzmy czysto matematyczny wytłumaczył przewagę jednego silnika nad drugim.
Dlaczego? Aby móc umieć czytać parametry silnika do jego ewentualnych zalet w praktyce.
Na chwilę obecną w poście są tylko informację: "ten jest dobry, ale ten jest lepszy, a ten jeszcze lepszy..."
Niby sprawa jest oczywista, ale chyba nie do końca.
Pozwoliłem sobie zestawić - porównać, dwa silniki które pojawiły się w tym poście:
Ray 2845/09 i TurboJet C3530/8 - ZDJĘCIE PONIŻEJ
I co z tego wynika:
Że za cenę TurboJet'a zdecydowanie niższą od Rey'a mamy silnik o:
- mniejszej wadze
- większej mocy
- większej dopuszczalnej wadze trenera (bo o takim mówimy) - nie dużo, ale większa
- no dobra prędkość obrotowa na korzyść Ray'a (czysto teoretycznie przedłoży się to na około 20% większą prędkość przelotową przy zasilaniu z 3s i śmigle 6x5,5)
- prosiłbym rozwinąć pozostałe parametry i MYŚŁ Z TEGO POSTU.
Gdyby były dostępne charakterystyki:
- max sprawność / prąd
- rekomendowane śmigło / ciąg / pobór prądu
No, ale nie ma.
No właśnie dlatego że nie ma, nie będzie tu "matematycznego podejścia", bo musiałbyś mieć wszystko łącznie z modelem opisane parametrami i wtedy jest co i jak liczyć, a ponieważ wielu takich danych nie ma, jedni kupią silnik X, inni silnik Y i mogą napisać jak w praktyce się spisuje w danym setupie i koniec.
Ew. musiałbyś mieć hamownie silników, oba zasilić tym samym pakietem, tym samym regulatorem, takim samym śmigłem, symulować taką samą pracę przepustnicy i wykonać takie same pomiary temperatury, poboru prądu, przepływu powietrza i wtedy dopiero można tak naprawdę napisać który jest lepszy...
Inaczej to na czym się oprzesz?
Na opinii innych
Ta tabelka ba dziwną rozbieżność zastosowań wg wagi, wydaje się być subiektywną oceną.
Najbardziej brakuję "ciągu" wg śmigła, to byłby najlepszy parametr oceny.
Subiektywnie brałbym silnik o większej mocy i mniejszej wadze. Oczywiście do latania w swojej subiektywnej charakterystyce lotu, z kolei ktoś kto chce bardzo długo latać weźmie zupełnie inny silnik, jak najmniejsze parametry poboru prądu, wagi, strat i aby starczył do lotu. Wtedy polatasz długo, ale spokojnie. Jak chcesz latać? taki silnik sobie wybierzesz ;)
Ew. musiałbyś mieć hamownie silników, oba zasilić tym samym pakietem, tym samym regulatorem, takim samym śmigłem, symulować taką samą pracę przepustnicy i wykonać takie same pomiary temperatury, poboru prądu, przepływu powietrza i wtedy dopiero można tak naprawdę napisać który jest lepszy...
Inaczej to na czym się oprzesz?
Na opinii innych
Ta tabelka ba dziwną rozbieżność zastosowań wg wagi, wydaje się być subiektywną oceną.
Najbardziej brakuję "ciągu" wg śmigła, to byłby najlepszy parametr oceny.
Subiektywnie brałbym silnik o większej mocy i mniejszej wadze. Oczywiście do latania w swojej subiektywnej charakterystyce lotu, z kolei ktoś kto chce bardzo długo latać weźmie zupełnie inny silnik, jak najmniejsze parametry poboru prądu, wagi, strat i aby starczył do lotu. Wtedy polatasz długo, ale spokojnie. Jak chcesz latać? taki silnik sobie wybierzesz ;)
Ostatnio zmieniony środa 21 mar 2012, 11:13 przez loop, łącznie zmieniany 1 raz.
Jurij80, powtórzę co według mnie jest warte rozważenia:
1. RAY B2835/16 - jest absolutnie wystarczający i nie ma sensu pakować nieco cięższego RAYa. Ma dobre KV do śmigła które zmieści się przy "oryginalnym" montażu - 6 cali to max.
2. rctimer wskazany przez xader - ma odpowiednie rozmiary i parametry, wymagać będzie niewielkiego dostosowania do zamontowania, kable do ESC wychodzą odpowiednio, mógłby częściowo wychodzić z przewidzianego tunelu na silnik (wtedy i 7'' śmigło by weszło).
Osobiście wybrał bym rctimera - lżejszy i dobre parametry (albo podobny z Polski).
1. RAY B2835/16 - jest absolutnie wystarczający i nie ma sensu pakować nieco cięższego RAYa. Ma dobre KV do śmigła które zmieści się przy "oryginalnym" montażu - 6 cali to max.
2. rctimer wskazany przez xader - ma odpowiednie rozmiary i parametry, wymagać będzie niewielkiego dostosowania do zamontowania, kable do ESC wychodzą odpowiednio, mógłby częściowo wychodzić z przewidzianego tunelu na silnik (wtedy i 7'' śmigło by weszło).
Osobiście wybrał bym rctimera - lżejszy i dobre parametry (albo podobny z Polski).
Właśnie to mi kolega ze ust wyjąć raczył :)xader pisze:Drive calculator:
http://www.drivecalc.de/
A tak swoja drogą to widzę że ten TurboJet jest bardziej do modelu w klasie akrobat niż Beta ...
Przy mocy rzędu 500W zalecanie śmigła 6x5,5 to jakaś pomyłka, coś mi tu nie gra z danymi, tego silnika.
Pamiętaj - Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany :)