silnik - zamiennik do Bety

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

kondiz
Posty: 1731
Rejestracja: poniedziałek 13 cze 2011, 09:14
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław

Post autor: kondiz »

Mateusz pisze:Ja mam Silnik od Axn Floater Jet... Teraz to nie mam motoszybowca, tylko pylon...
A jakie masz śmigło i regiel?
PROTON
Posty: 100
Rejestracja: poniedziałek 19 wrz 2011, 20:03
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: PROTON »

Beta chyba ma wolna latać, czemu takie szybkie napędy stosujecie?
Awatar użytkownika
Marcin15
Posty: 153
Rejestracja: czwartek 09 lut 2012, 23:23
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Marcin15 »

Ja do ESa zamówiłem ten silniczek Paczka jest w drodze jak wszystko zamontuje i oblatam to się odezwę.
kondiz
Posty: 1731
Rejestracja: poniedziałek 13 cze 2011, 09:14
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław

Post autor: kondiz »

PROTON pisze:Beta chyba ma wolna latać, czemu takie szybkie napędy stosujecie?
Za szybko to też nie polata, jeżeli będzie ważyła 1,5 kg (w tym FPV) ;-)

MARCIN15:
Oj, wydaje mi się, że będzie za słaby :-/
Awatar użytkownika
Marcin15
Posty: 153
Rejestracja: czwartek 09 lut 2012, 23:23
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Marcin15 »

Nic mi nie mów, nie mam już więcej kasy :-P Wcześniej latałem na emax cf2812 przy wadze 650g nawet nieźle sobie radził,ale po przerobieniu na fpv waga wzrosła do 1kg i już było cienko :-|
Awatar użytkownika
xader
Posty: 60
Rejestracja: wtorek 13 wrz 2011, 13:40
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: xader »

W Axn floaterze, obecnie delcie na smigle 6x4 uzywalem tego:
http://www.rctimer.com/index.php?gOo=go ... oodsid=127

Polecam.
Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: loop »

PROTON pisze:Beta chyba ma wolna latać, czemu takie szybkie napędy stosujecie?
Ale kto i gdzie napisał że ma wolno latać?
Ma latać tj sobie życzy właściciel, Pod wiatr bez silnika ładnie szybuje jak szybowiec, a jak dam pełen gaz, szybko chcę ją przemieścić, to leci jak torpeda i co w tym złego?
Jurij80
Posty: 94
Rejestracja: niedziela 27 lis 2011, 20:29
Lokalizacja: Warszawa Wola

Post autor: Jurij80 »

Panowie wracając do mojego pytania - "silnik - zamiennik do Bety" czy możecie podejść do sprawy czysto liczbowo.
Bardzo bym chciał aby ktoś w sposób powiedzmy czysto matematyczny wytłumaczył przewagę jednego silnika nad drugim.
Dlaczego? Aby móc umieć czytać parametry silnika do jego ewentualnych zalet w praktyce.
Na chwilę obecną w poście są tylko informację: "ten jest dobry, ale ten jest lepszy, a ten jeszcze lepszy..."

Niby sprawa jest oczywista, ale chyba nie do końca.

Pozwoliłem sobie zestawić - porównać, dwa silniki które pojawiły się w tym poście:
Ray 2845/09 i TurboJet C3530/8 - ZDJĘCIE PONIŻEJ

I co z tego wynika:
Że za cenę TurboJet'a zdecydowanie niższą od Rey'a mamy silnik o:
- mniejszej wadze
- większej mocy
- większej dopuszczalnej wadze trenera (bo o takim mówimy) - nie dużo, ale większa
- no dobra prędkość obrotowa na korzyść Ray'a (czysto teoretycznie przedłoży się to na około 20% większą prędkość przelotową przy zasilaniu z 3s i śmigle 6x5,5)
- prosiłbym rozwinąć pozostałe parametry i MYŚŁ Z TEGO POSTU.

Gdyby były dostępne charakterystyki:
- max sprawność / prąd
- rekomendowane śmigło / ciąg / pobór prądu
No, ale nie ma.
Załączniki
PORÓWNANIE.JPG
Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: loop »

No właśnie dlatego że nie ma, nie będzie tu "matematycznego podejścia", bo musiałbyś mieć wszystko łącznie z modelem opisane parametrami i wtedy jest co i jak liczyć, a ponieważ wielu takich danych nie ma, jedni kupią silnik X, inni silnik Y i mogą napisać jak w praktyce się spisuje w danym setupie i koniec.
Ew. musiałbyś mieć hamownie silników, oba zasilić tym samym pakietem, tym samym regulatorem, takim samym śmigłem, symulować taką samą pracę przepustnicy i wykonać takie same pomiary temperatury, poboru prądu, przepływu powietrza i wtedy dopiero można tak naprawdę napisać który jest lepszy...
Inaczej to na czym się oprzesz?
Na opinii innych ;-)

Ta tabelka ba dziwną rozbieżność zastosowań wg wagi, wydaje się być subiektywną oceną.
Najbardziej brakuję "ciągu" wg śmigła, to byłby najlepszy parametr oceny.

Subiektywnie brałbym silnik o większej mocy i mniejszej wadze. Oczywiście do latania w swojej subiektywnej charakterystyce lotu, z kolei ktoś kto chce bardzo długo latać weźmie zupełnie inny silnik, jak najmniejsze parametry poboru prądu, wagi, strat i aby starczył do lotu. Wtedy polatasz długo, ale spokojnie. Jak chcesz latać? taki silnik sobie wybierzesz ;)
Ostatnio zmieniony środa 21 mar 2012, 11:13 przez loop, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
xader
Posty: 60
Rejestracja: wtorek 13 wrz 2011, 13:40
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: xader »

loop pisze: Inaczej to na czym się oprzesz?
Drive calculator:
http://www.drivecalc.de/
Awatar użytkownika
Rufio
Posty: 1157
Rejestracja: sobota 23 kwie 2011, 22:57
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Rufio »

Jurij80, powtórzę co według mnie jest warte rozważenia:
1. RAY B2835/16 - jest absolutnie wystarczający i nie ma sensu pakować nieco cięższego RAYa. Ma dobre KV do śmigła które zmieści się przy "oryginalnym" montażu - 6 cali to max.
2. rctimer wskazany przez xader - ma odpowiednie rozmiary i parametry, wymagać będzie niewielkiego dostosowania do zamontowania, kable do ESC wychodzą odpowiednio, mógłby częściowo wychodzić z przewidzianego tunelu na silnik (wtedy i 7'' śmigło by weszło).

Osobiście wybrał bym rctimera - lżejszy i dobre parametry (albo podobny z Polski).
Awatar użytkownika
paku
Posty: 500
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2012, 11:57
Lokalizacja: wa-wa

Post autor: paku »

xader pisze:Drive calculator:
http://www.drivecalc.de/
Właśnie to mi kolega ze ust wyjąć raczył :)



A tak swoja drogą to widzę że ten TurboJet jest bardziej do modelu w klasie akrobat niż Beta ...

Przy mocy rzędu 500W zalecanie śmigła 6x5,5 to jakaś pomyłka, coś mi tu nie gra z danymi, tego silnika.
Pamiętaj - Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany :)
Awatar użytkownika
paku
Posty: 500
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2012, 11:57
Lokalizacja: wa-wa

Post autor: paku »

Obrazek

A tu silniki do tego śmigła:

Obrazek


Obrazek
Pamiętaj - Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany :)
Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 2324
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 02:17
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Mateusz »

kondiz pisze:
Mateusz pisze:Ja mam Silnik od Axn Floater Jet... Teraz to nie mam motoszybowca, tylko pylon...
A jakie masz śmigło i regiel?
Śmigło Oryginalne od bety (te które dają do zestawu)

Yyyyy??? A co to Regiel?

Jeżeli chodzi o regulator to 18A
Trutututu nici z drutu.
kondiz
Posty: 1731
Rejestracja: poniedziałek 13 cze 2011, 09:14
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław

Post autor: kondiz »

Tak, to właśnie regiel ;-)
Czyli ten motorek będzie dobry?
Mi się wydaje, że ma za niskie kv ;-)
ODPOWIEDZ