Strona 7 z 9

: piątek 28 mar 2014, 18:57
autor: Uka
Trochę terminologii, bo widzę, że niektórzy nie do końca rozumieją, lub nie widzą różnicy. Laik powie: motor. Miłośnik powie motocykl.
Wyróżnia się trzy ruchy obrotowe samolotu, względem trzech wzajemnie prostopadłych osi układu współrzędnych, związanego z samolotem:

przechylenie, czyli ruch wokół osi biegnącej wzdłuż samolotu;
pochylenie, czyli obrót wokół osi poprzecznej;
odchylenie, czyli obrót wokół osi pionowej; Źródło wiki
Obrazek

a dalej słownik to co ? Acc poproszę!

: niedziela 08 cze 2014, 13:53
autor: slawer
Temat trochę zamroziło !! A ja bym prosił o rozwinięcie pojęcia acc, oczywiście nie w formie krótkiej definicji. Jestem tak świeży w temacie, że chłonę wiedzę wiadrami. Skutki zobaczy się później. Chwilowe sukcesy - 7 sekundowy zawis a potem drążki mi się po...ły i duppp. Efektowny :roll:

: niedziela 08 cze 2014, 14:17
autor: Baqsthc
Prawdopodobnie chodzi o akcelerometr. Mały elektroniczny dynks do pomiaru siły przyspieszenia. Działający przeważnie w 3 osiach. X, Y, Z. Przeważnie a nawet zawsze występuje w parze z żyroskopem.

: niedziela 08 cze 2014, 14:33
autor: slawer
W KK2.0 mam możliwość kalibracji acc w sofcie kontrolera. Czy należy robić to po każdym duuup, zwłaszcz dużym?

: niedziela 08 cze 2014, 15:21
autor: Rurek
Kalibrację ACCelerometru ;-) robi się :
1) przy pierwszym uruchomieniu nowego setupu, po zbudowaniu nowej ramy
2) po dużych zmianach w geometrii/mechanice ramy (czyli np solidny kret :-) )
Kalibrację tę robi się z poziomicą w ręku (lub mając stół do bilarda pod ręką ;-) ).
Kalibracja ta ma na celu wyznaczenie poprawnego punktu odniesienia potrzebnego do utrzymywania koptera w poziomie podczas lotu/zawisu.

: czwartek 12 cze 2014, 15:44
autor: Baqsthc
To i ja zadam pytanie :P Czym że jest filtr SAW? Do czego i dlaczego się go stosuje?

: czwartek 12 cze 2014, 16:09
autor: Rurek
Do filtrowania jak nazwa wskazuje :-)

Kod: Zaznacz cały

SAW (surface acoustic wave) filters are electromechanical devices commonly used in radio frequency applications. Electrical signals are converted to a mechanical wave in a device constructed of a piezoelectric crystal or ceramic; this wave is delayed as it propagates across the device, before being converted back to an electrical signal by further electrodes. The delayed outputs are recombined to produce a direct analog implementation of a finite impulse response filter. This hybrid filtering technique is also found in an analog sampled filter. SAW filters are limited to frequencies up to 3 GHz. The filters were developed by Professor Edward George Sydney Paige and others
Najczęściej spotykany w naszych zabawkach w głowicy w.cz. odbiornika video. Lepszy filtr (o węższym paśmie) lepiej filtruje czyli oddziela zakłócenia od sygnału użytecznego, mówi się wtedy że odbiornik jest bardziej selektywny.
I tak zazwyczaj filtry o szerokości 27MHz wymieniamy na filtry które mają bodajże 17MHz. A więc o 1/3 są selektywniejsze. To tak w skrócie po łebkach o co chodzi.

: czwartek 12 cze 2014, 17:04
autor: Baqsthc
Dzięki Ci Rurku, jak zwykle niezawodny :D Ty to jesteś mentor tego forum :P

Co do twojego cytatu. Nie problem przetłumaczyć, gorzej ze zrozumieniem :) Łopatologia jak zawsze bliższa absorbowaniu wiedzy :mrgreen:

: piątek 05 wrz 2014, 23:52
autor: KamilK
Proszę o opis zachowania modelu w poszczególnych "trybach" lotu, tzn. LEVEL, ACRO, ALT HOLD, RTH, POS HOLD.... Zasadniczo chodzi mi głównie o opis różnic LEVEL I ACRO bo reszta jest raczej jasna. Zaczynam przygodę z autopilotem.

: sobota 06 wrz 2014, 00:06
autor: Assur92
W sumie gdzieś by się przydała rozpiska trybów w danym autopilocie. W Arducopterze mamy ich chyba kilkanaście, pomimo że przeczytałem co niby o nich piszą to jakoś nie czuję co kiedy się przydaje.

: sobota 06 wrz 2014, 00:31
autor: KamilK
Uściślając jestem przed oblotem Zagi na eLeReS V2 i Misiowym autopilocie.

: sobota 06 wrz 2014, 20:41
autor: zybyzy
KamilK pisze:asadniczo chodzi mi głównie o opis różnic LEVEL I ACRO bo reszta jest raczej jasna
LEVEL = ACC - samopoziomowanie, puszczasz drążki model powinien się wypoziomować i lecieć prosto (pod warunkiem dobrego ustawienia)
ACRO - w czasie lotu jak ustawisz samolot tak będzie leciał - przechylisz o 5st to tak zostanie, o 10st też itp

: sobota 06 wrz 2014, 21:30
autor: miś
KamilK pisze:Zasadniczo chodzi mi głównie o opis różnic LEVEL I ACRO
I jeszcze jedna różnica. W trybie LEVEL drążkiem zadajesz kąt przechyłu od poziomu, przy czym maksymalne wychylenie drążka to przechył o około 50 stopni (przy standardowych ustawieniach). W tym trybie nie da się przewrócić na plecki.
W ACRO możesz latać w dowolnej pozycji a stabilizacja będzie się starała utrzymać ustawioną pozycję po puszczeniu drążka - czyli np lot na pleckach.

: sobota 06 wrz 2014, 23:49
autor: KamilK
Dzięki za wyjaśnienie. Czyli jak w ACRO wychylam drążek w lewo o powiedzmy te 10stopni i model przechyli się do tej pozycji i zacznę "wracać" drągiem w prawo to model zareaguje ruchem w prawo dopiero po przekroczeniu pozycji "zero" drążka?

: niedziela 07 wrz 2014, 00:09
autor: miś
KamilK, Nie. W acro model się zachowuje prawie tak samo jak bez stabilizacji, czyli czym mocniej wychylasz drążek tym szybciej się obraca. Jak wrócisz do neutrum to się zatrzymuje w tej pozycji co był. Różnica co do trybu bez stabilizacji polega na tym że każda inna siła (np. podmuch wiatru) próbująca zmienić położenie zostanie skompensowana. Ale na drążki reaguje tak samo jakby nie było stabilizacji.