Strona 6 z 9

: sobota 22 cze 2013, 10:54
autor: BQB
Proszę o wyjaśnienie skrótu PID. Od czego to skrót (proszę o poważniejszą odpowiedź niż od literek w MultiWiiConfig), jaki wpływ ma przestawienie.

: sobota 22 cze 2013, 11:01
autor: Artu

: sobota 22 cze 2013, 11:23
autor: Rurek
BQB pisze:Proszę o wyjaśnienie skrótu PID
Najszybciej jak się da :-)
Proportional
Integral
Derivative

czyli po polsku PCP/r :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Inaczej niż na wesoło nie będę odpowiadał na pytania na które odpowiedź jest wprost w przyklejonym temacie. Nie po to ludzie na forum (jak widać o PIDach akurat na mnie trafiło) poświęcają swój czas aby porządkować pewne tematy i wiedzę a potem przychodzi taki kolega i pyta mimo że jest podane na tacy :evil:

: sobota 22 cze 2013, 15:21
autor: BQB
Rurku, bez stresu, szukałem przez forumową szukajkę słowa PID, znalazło 140 wyników, wyświetliłem sobie je jako posty i czytałem, po przeczytaniu wszystkich, nie było informacji o temacie, który podałeś. Ale skąd ja głupi miałem wiedzieć, że ktoś, aby ułatwić szukanie słowa PID wpisał je jako P.I.D. gdybyś w tekście umieścił choć raz słowo PID, to bym zapewne do tego dotarł. Skąd miałbym się domyśleć, że oddziela się to kropkami, ba nawet wpisanie w szukajkę p.i.d ani p.i.d. w chwili obecnej jak w wyszukiwarkę wpisze się słowo p*i*d* to znajduje 450 wyników, gdzie na jednej z początkowych pozycji jest Twoja wypowiedź. Także dziękuję. Tego opisu szukałem w dziale początkujących, bo przecież tam powinienem szukać, a nie, że to jest tam, w multikopterach. Skąd jako początkujący miałbym przypuszczać, że to tam akurat jest? A czemu akurat nie w samolotach czy pojazdach? Bez stresu i dziękuję :mrgreen:

: sobota 22 cze 2013, 15:47
autor: Rurek
Po to są przyklejone tematy aby się z nimi zapoznać a nie wyszukiwać.

: sobota 19 paź 2013, 11:55
autor: janw23
Bardzo prosiłbym o wyjaśnienie skrótu C przy bateriach (najczęściej w ten sposób jest przedstawiane constant discharge: 20C). Poczytałem troche o tym w internecie i wiem, że jest to związane z maksymalną mocą jaką może dać bateria ale nie mogłem znaleźć czy bateria, która ma ,,za wysokie" C może zepsuć elektronikę?

: sobota 19 paź 2013, 12:24
autor: skazi
jwminecraftpl pisze:Bardzo prosiłbym o wyjaśnienie skrótu C przy bateriach (najczęściej w ten sposób jest przedstawiane constant discharge: 20C). Poczytałem troche o tym w internecie i wiem, że jest to związane z maksymalną mocą jaką może dać bateria ale nie mogłem znaleźć czy bateria, która ma ,,za wysokie" C może zepsuć elektronikę?
Oczywiście tego tematu nie chciało Ci się przeczytać? Są tutaj ze trzy posty o lipo.

: sobota 19 paź 2013, 12:25
autor: TorFPV
Bateria która ma za wysokie C nie może zepsuć elektroniki .

C jest to wydajność pakietu.

Żeby obliczyć ile możesz maksymalnie pobrać prądu z pakietów to mnożysz to C*pojemność pakietu np:


Pojemność pakietu 5000mAh
C=20


więc

5Ah*20C=100A



drugi przykład

Pojemność pakietu 2200mAh
C=30


2,2Ah * 30C=66A

Oczywiście wartość C w chińskich pakiecikach jest zazwyczaj zawyżona więc należy brać pakiety na wyrost .

Przykładowo jeśli masz baterię o pojemności 2200mAh a copter maksymalnie pociągnie Ci 40A to warto wybrać baterię której wartość C wynosi 30C .

: sobota 19 paź 2013, 12:39
autor: janw23
skazi pisze:
jwminecraftpl pisze:Bardzo prosiłbym o wyjaśnienie skrótu C przy bateriach (najczęściej w ten sposób jest przedstawiane constant discharge: 20C). Poczytałem troche o tym w internecie i wiem, że jest to związane z maksymalną mocą jaką może dać bateria ale nie mogłem znaleźć czy bateria, która ma ,,za wysokie" C może zepsuć elektronikę?
Oczywiście tego tematu nie chciało Ci się przeczytać? Są tutaj ze trzy posty o lipo.
Chciałem jeszcze bardziej dogłębne info

: sobota 19 paź 2013, 12:42
autor: janw23
toretto1995 pisze:Bateria która ma za wysokie C nie może zepsuć elektroniki .

C jest to wydajność pakietu.

Żeby obliczyć ile możesz maksymalnie pobrać prądu z pakietów to mnożysz to C*pojemność pakietu np:


Pojemność pakietu 5000mAh
C=20


więc

5Ah*20C=100A



drugi przykład

Pojemność pakietu 2200mAh
C=30


2,2Ah * 30C=66A

Oczywiście wartość C w chińskich pakiecikach jest zazwyczaj zawyżona więc należy brać pakiety na wyrost .

Przykładowo jeśli masz baterię o pojemności 2200mAh a copter maksymalnie pociągnie Ci 40A to warto wybrać baterię której wartość C wynosi 30C .
Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem, bez zbędnych info i łatwa dla nowicjusza, dzięki.

: sobota 19 paź 2013, 12:46
autor: Rurek
Coś wspomniane jest o tym tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Pojemno%C5 ... lektryczna
....

: wtorek 04 lut 2014, 13:54
autor: Jessie
Poproszę o wyjaśnienie skrótów śmigieł CCW i CW

: wtorek 04 lut 2014, 13:59
autor: janjazda
CW- clockwise, zgodny z kierunkiem ruchu wskazówek zegara
CCW - counterclockwise, przeciwny.

: sobota 15 lut 2014, 16:46
autor: janw23
Proszę o wyjaśnienie czym różni się ładowanie od balansowania Lipola.

: sobota 15 lut 2014, 17:50
autor: Verid
Ładowanie - ładowarka podłączona do zacisków pakietu ładuje do zdefiniowanego dla danego typu pakietu napięcia.
Balansowanie - też ładowanie tylko w jego trakcie ładowarka monitoruje stan każdej z cel z osobna poprzez złącze balancera, unikając tym samym sytuacji gdy jedna z cel jest niedoładowana a druga przeładowana.