Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 26 cze 2019, 07:36


Strefa czasowa UTC+1godz.


Regulamin forum


Kliknij, aby zapoznać się z regulaminem



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 10 cze 2019, 14:18 
Offline

Rejestracja: piątek 24 maja 2019, 14:00
Posty: 26
Lokalizacja: Gdańsk
Buduję quad koptera na bazie ramy GEP210 i starych silników T-motor F40.
Udało mi się taki zestaw kupić za 150zł (5 silników i prawie 2 ramy) Chciałbym aby zestaw latał na baterii 3s 2250mAh 40C i masa startowa nie przekroczyła 600g. Czy to realne założenie?
FC to zintegrowana Mamba F405 razem z ESC 4in1 40A, nie wiem czy można w te 40A wierzyć ;-)
Wydaje mi się, że na początek te silniki powinny być ok, nie są jeszcze takie lekkie i ażurowe i chyba bardziej odporne na krety. W dodatku kupiłem je za przysłowiowa czapkę śliwek ;-)
Zamówiłem do tego kompas BN-220, z myślą o ewentualnym poszukiwaniu koptera po ostatniej pozycji i ułatwieniu w nawigacji. Tutaj mam największe wątpliwości, mało kto używa GPSu w takiej konstrukcji. Dlaczego? Nie sprawdza się z jakiegoś powodu?
Kamerkę wybrałem z myślą o marnych warunkach oświetlenia i padło na foxeer cat, rozważałem jeszcze runcam mini eagle, nadajnik to TX Eachine TX805
Kopter będzie służył głównie do: "uczę się nieporadnie latać FPV" style ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 10 cze 2019, 15:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Posty: 136
Lokalizacja: Sierpc
draki, sprzęt całkiem ok - poza baterią ;)
draki pisze:
FC to zintegrowana Mamba F405 razem z ESC 4in1 40A, nie wiem czy można w te 40A wierzyć

Też się nad tymi 40A zastanawiałem, sprawdzałem noty katalogowe tranzystorów w ESC i tam było podane 35A max...
W każdym razie jeszcze nie czytałem, żeby komuś te ESC się spaliły od tak przy poborze prądu ponad 120A.
Silniki...
Dużo zależy jakie KV mają te silniki, ale 3s i jeszcze taka pojemność baterii... Polecieć poleci, ale to raczej będzie szwędanie się, niż latanie FPV. śmigła trójpłatowe 5043 mogą trochę polepszyć udźwig na 3s, ale znów - kosztem większego wcinania prądu. Kup od razu baterie 4s 1500mAH ok 100C i wtedy będziesz zadowolony ;)
draki pisze:
mało kto używa GPSu w takiej konstrukcji. Dlaczego? Nie sprawdza się z jakiegoś powodu?

W ramach pokroju 210 i niżej jest mało miejsca na gadżety typu GPS. Moduł GPS to też ok 10g wagi więcej - a więc i krótsze latanie...
Tego typu kopterami nie lata się na jakieś duże odległości, by był potrzebny GPS. Owszem, można GPS zamontować - będziesz miał współrzędne lotu, prędkość lotu, pokonany dystans, itp... ale kosztem większej wagi, zajętego miejsca w ramie i (o czym mało kto wspomina) większego poboru prądu przez całą elektronikę w modelu (GPS też potrzebuje ,,papu" żeby działał)...

_________________
Mój blog - hellodronerc.pl
hellodronerc na kanale YouTube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 10 cze 2019, 17:28 
Offline

Rejestracja: piątek 24 maja 2019, 14:00
Posty: 26
Lokalizacja: Gdańsk
Też mam wątpliwości co do tej baterii, eCalc twierdzi, że tragedii nie będzie ale nie wiem na ile można mu zaufać. Silniki są w wersji 2300KV to jeszcze pogarsza sprawę. Można zaryzykować 4 łopatowe śmigła? Na długim czasie logu mi tak bardzo nie zależy. Czy to już duże ryzyko zabicia sprzętu? Baterie 3S założyłem na początek, bo mam ich 12sztuk. Co nie zabiorę się za jakiś model to od razu nowy komplet lipoli, zawsze coś nie tak z tymi co już mam ;-) Na GPS miałbym miejsce na obudowie kamerki, jeśli się nie sprawdzi to go zdejmę. Mam koptera na naza i niestety często tracę orientację. Tam jest taka fajna funkcja, która wskazuje rombem kierunek do miejsca startu, często mi się przydaje, chociaż może po prostu lepsza byłaby porządna kamera, żeby tej orientacji tak często nie tracić :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 10 cze 2019, 20:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Posty: 614
Lokalizacja: Kazimierz Dolny
Jeśli musi być 3S to spróbuj chociaż śmigła 6" jeśli się zmieszczą (najlepiej jakieś hq 6" 3 łopatowe). Odnośnie 5" i 4 łopat, ja aktualnie latam na inferno v2 1750kv, 6s i hq 4.8x3.4x4 i problemu nie ma, a koptera raczej nie oszczędzam ;-)

Co do gps, po prostu nie jest potrzebny. Tak jak w rajdowym samochodzie nie trzeba tempomatu, tak w tych kopterach używanie gps mija się z celem.

_________________
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 10 cze 2019, 20:48 
Offline

Rejestracja: piątek 24 maja 2019, 14:00
Posty: 26
Lokalizacja: Gdańsk
6" bez szans, 5" wchodzą do tej ramy na styk, dlatego pomyślałem o 4 łopatach. Bałem się, że to całkiem poroniony pomysł, miałem problemy, żeby znaleźć jakiekolwiek 4 łopatowe w tych rozmiarach, ale 4,8 nie szukałem :-)
Czyli praktykuje się też takie wynalazki. GPS pewnie zamontuję choćby z ciekawości skoro już go zamówiłem, ale jeśli faktycznie nie ma większego sensu nie będę o niego walczył, jeśli pojawią się jakieś problemy przy montażu.
Z tego wszystkie zapomniałem o buzerze, polecicie coś ciekawego i sprawdzonego? Bez pomysłów w stylu, nie piszczy jak jest ciemno, taki polecano gdzieś w internetach. Często będę latał wieczorem, więc może się taki nie sprawdzić ;-).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.