Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5 kg

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

arbuz
Posty: 6
Rejestracja: wtorek 09 kwie 2019, 21:31
Lokalizacja: mazowsze

Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5 kg

Post autor: arbuz »

Budżet elastyczny tak do 3000 pln dla platfromy używanej, ale chętniej na początek przedział 2000-2500. Priorytet zmniejsza sie z kolejnymi punktami.

Zależy mi na platformie wielowirnikowej, która będzie:
- mogła latać z podczepioną skrzynką o wymiarach mniej więcej 25 x 20 x15 cm i ciężarze ok 1,5 kg
- raczej otwartej, żeby można było coś zmienić / zmodernizować / usprawnić z biegiem czasu oraz optymalnie wyważyć układ
- hexa będzie chyba najbardziej optymalna ? koszty/osiągi, czy może jednak quadro za to z większymi śmigłami w tm samym gabarycie platformy? super stabilność w zawisie nie jest mi jakoś bardzo potrzebna, fotografi nie mam w planach, może przy okazji jakoś
- czas jednego lotu z takim obciążeniem chociaż 15 minut, ale wolałbym ok 25-30 min o ile nie wygeneruje to dodatkowych wysokich kosztów
- na tą chwilę zasięg tak do ok 1400 m w terenie podmiejskim średnio zabudowanym i z zakłóceniami dla niego właściwymi, ale docelowo tak do 2000-2500 m poza zasięgiem wzroku i miastem
- kontroler lotu może na początek któraś naza, żeby nie mordować się na wstępie z kalibracjami jak w ardupilot ? koniecznie z autopowrotem do bazy :) chętnie hold possition, headless, auto lądowanie, powrót po zaniku sygnału/napiecia zasilania
- aparatura sterujaca najlepiej żeby posiadała jakieś 3 wolne kanały sterujące, podobno godene uwagi są Graupner z systemem HOTT czy Futaba ze swoim FASST oraz tańsze Turnigy z serii 9X czy FlySky FS-i6 ?
- fajnie gdyby był mission planer... żeby można było zadać trasę, bo najprawdopodobniej będę robił kilka przelotów i w każdym z nich po kilka kilkanaście pomiarów, czyli dobrze by było sprawdzać w miarę w tych samych punktach terenu do późniejszych tabel i zestawień pomiarów
- kamera do podglądu obrazu z lotu wraz z parametrami współrzędne geo, wysokość, odległość itp (może być bez gimbala, na sztywno choć wtedy przy wychyleniach platformy będę tracił horyzont, który ułatwia manewrowanie, z drugiej strony byłoby wtedy łatwiej lecieć poza zasięgiem wzroku... ?)
- w późniejszym czasie możliwość lotów z kamerą termowizyjną

Co wypatrzyłem wstępnie:

Tarot X6 będzie chyba za duży ?
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... bd1c6782bb

może coś z modeli 650, 650 pro, 680, 690 czy 810 ? Strona producenta jest bardzo uboga i panuje na niej olbrzymi bałagan w opisie poszczególnych platform...nie wiadomo czym sie różnią. Tym samym trudno mi wybrać :(

810 Sport Hex-copter foldable frame
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 1e74dd053a

T810 Foldable Hex-copter Frame Set TL810A
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 68a68ce8b8


FY690S Foldable Hex-Copter Frame TL68C01
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... ffbe67c894

680PRO Hex-copter foldable frame TL68P00
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 94ae9e6f16

Y680 six-axis vehicle rack pure carbon tube version TL68B01
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 68b7be4ac4

FY680 Foldable Hex-copter/ Aluminum Tube TL68B02
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 92ee232a08


IRON MAN 650 Foldable Quad-copter Frame TL65B01
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 54a29e7ea9

IRON MAN 650 Foldable Quad-copter Frame (plastic landing skid)TL65B02]
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 1c5683a6e0

Ewentualnie jakieś inne popularne firmy, z którymi macie pozytywne doświadczenia i do których są części zamienne oraz duży wybór akcesoriów.

Platformy serii 550 będa chyba za małe ?

Pomyślałem jeszcze o nieco leciwym, ale o dobrych parametrach i cenach na rynku wtónym DJI S900 / S800 w oparciu o niego pewnie zbudowano Tarota x6 :) Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że skoro S900 przeznacozny jest do udźwigu 4,7-8,2 kg to i przekroje samej ramy na moje potrzeby są zbyt duże. Tym samym będę latał z nie wykorzystanymi możliwościami platformy i co za tym idzie "nadbagażem". W skrócie jakby TIR-em przewozić 1 samochód osobowy.

Przy okazji zakładam drugi temat:
(za chwilę wkleję link)
co kupić w miedzyczasie, żeby nawyki/odruchy złapać

Dziekować za każdą pomoc - proszę o wyrozmiałość - zaczynam przygodę. W powitalni opisałem jakie mam plany i sytuację.
Ostatnio zmieniony środa 17 kwie 2019, 22:02 przez arbuz, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5

Post autor: Adrián »

Czuję, że to śliska sprawa ;-)
Jeszcze dolicz koszt uprawnienia na latanie i cały plan wziął w łeb, chyba, że znacznie zwiększysz budżet.
arbuz
Posty: 6
Rejestracja: wtorek 09 kwie 2019, 21:31
Lokalizacja: mazowsze

Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5

Post autor: arbuz »

dzięki!

Uprawnienia przecież mam :) pisałem o tym.

A platformy używane Tarot 550 i 680 oferowane na olx nie dźwigną takiego ciężaru ?
Awatar użytkownika
Wania
Posty: 180
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2018, 18:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5

Post autor: Wania »

Z takimi zalozeniami to raczej budzet x2
arbuz
Posty: 6
Rejestracja: wtorek 09 kwie 2019, 21:31
Lokalizacja: mazowsze

Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5

Post autor: arbuz »

Ok to w takim razie co najtańszego, ale dobrego, optymalnie do wspomnianych potrzeb byłoby sensownie kupić... potrzebuję "hasła" to bym porozglądał się, szukał i już kompletował.

1
Z tego co jeszcze doczytałem, to warto założyć współczynnik 2:1 (max udźwig/ciężar kompletnej platformy)
Czyli jeśli kpl platforma ( np F550 bez gimbala) waży ok 2 kg, skrzyneczka 1,5 kg to uciąg łączny silników dla połowy mocy/natężenia prądu powinien być ok 7 kg ?

2
która grupa: 550, 680 czy jeszcze większa ? A może to S800/S900 ?
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5

Post autor: Tanner »

F550 raczej odpada, latałem kiedyś przy masie 3kg (a goły kopter mógłby mieć ok 1.8kg) i to jest 5-6 minut na pakiecie.
680 - to już lepiej, dałoby się zrobić ale na pewno nie 25-30 minut, bliżej 10-15.
Jeśli koniecznie te 25-30 min to bardziej coś pokroju hexa na 15" 3-łopatkowych (czyli rozmiar 770+) - napęd jak u Kuczego/Wani, jakieś 2 kg pakietu 6s i Twój ładunek 1.5kg.

Więc jak widzisz, 1.5 kg podniesiesz i F550 ale na 5 minut :-) im dłużej chcesz latać, tym większa maszyna się robi bo musi dźwigać większy pakiet. Dodatkowo sama zaczyna tez więcej ważyć, ale trochę się to równoważy bo większe napędy maja lepszą sprawność.
arbuz
Posty: 6
Rejestracja: wtorek 09 kwie 2019, 21:31
Lokalizacja: mazowsze

Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5

Post autor: arbuz »

A jakby dać większy pakiet i mocniejse silniki do F550 ? Jaką konfigurację miałeś ?

Załóżmy 15 minut lotu, żebym mógł rozpocząć jakieś działania. Najwyżej dokupię drugą baterię i zrobię dwa przeloty. To nie problem.

Masz jakiś link do tematu z opisem napędu kUczego/Wani ? U niego sam pakiet ważył 2 kg ? Ile ważyła kompletna platforma ?

Właśnie zależy mi na takiej optymalizacji: "większe napędy=większa sprawność" - niech się powoli kręcą, ale jak we młynie generując dużą siłę :) Scigać się nie zamierzam, może być powolny, coś jak długolot taki "wielowirnikowiec-szybowiec" :)
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5

Post autor: Tanner »

Do F550 nie założysz lepszego napędu bo max co wejdzie to 10" wiec silniki 2216. Większe silniki potrzebują większych śmigieł i koło się zamyka. Do 680 założysz śmigła 13" wiec pewnie silniki w okolicy 3510. I tak dalej.

http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=45238

Oglądaj od końca ;-)

EDIT:
Jeśli trzyma Cię rozmiar, to możesz pomyśleć nad X8 - konstrukcja jak u mnie, link w podpisie. Weźmiesz 8 silników, śmigła 15" - 3 łopatkowe i możesz mieć rozmiar jak quadro-550 (jeśli uda Ci się zmieścić na małym center-plate, raczej będzie trzeba jednak zwiększyć rozmiar żeby pakiet mieścił się między śmigłami, ew. zamontować go pionowo). 8x Gartt 5008. I teraz waga - 1.5 kg Twój pakunek, powiedzmy 2-2.5 kg pakiet (okolice 16-20Ah 6S). Niecałe 2 kg na 8 silników, ESC i śmigieł. Do tego rama, podwozie i reszta elektroniki. Powinieneś się zmieścić w 8 kg i takie coś realnie mogłoby polatać spokojnym trybem 30 minut :-)

15 minut - no to zwyklejsza konstrukcja hexa na 680 i 13" i 3510 powinna też dać radę.
Awatar użytkownika
Wania
Posty: 180
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2018, 18:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5

Post autor: Wania »

Tanner, ile bylo u mnie ostatnio lotu, 25min? Gdzie maszyna wazy 6kg bez obciazenia, gdy dolozy sie do niej te 1,5-2kg to juz tak optymistycznego wyniku sie nie osiagnie
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5

Post autor: Adrián »

arbuz pisze:dzięki!

Uprawnienia przecież mam :) pisałem o tym.

A platformy używane Tarot 550 i 680 oferowane na olx nie dźwigną takiego ciężaru ?
Spoko, musiałem przeoczyć tą informację.
IvanM
Posty: 1566
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5

Post autor: IvanM »

arbuz pisze: Rynek filmowania i zdjęć podobno jest dość mocno popsuty... zatem nie interesuje mnie zbyt mocno :)
Rynek na zawodowe usługi jest ogromny, rosnący i nienasycony. Problem w tym, że choć milion "firm" twierdzi iż oferuje "profesjonalne usługi filmowania z powietrza" - to jednak większość z nich po prostu poskładała/kupiła drona, ale nigdy nie miała nawet kontaktu z profesjonalnym filmowaniem.
ODPOWIEDZ