Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5 kg
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5 kg
Budżet elastyczny tak do 3000 pln dla platfromy używanej, ale chętniej na początek przedział 2000-2500. Priorytet zmniejsza sie z kolejnymi punktami.
Zależy mi na platformie wielowirnikowej, która będzie:
- mogła latać z podczepioną skrzynką o wymiarach mniej więcej 25 x 20 x15 cm i ciężarze ok 1,5 kg
- raczej otwartej, żeby można było coś zmienić / zmodernizować / usprawnić z biegiem czasu oraz optymalnie wyważyć układ
- hexa będzie chyba najbardziej optymalna ? koszty/osiągi, czy może jednak quadro za to z większymi śmigłami w tm samym gabarycie platformy? super stabilność w zawisie nie jest mi jakoś bardzo potrzebna, fotografi nie mam w planach, może przy okazji jakoś
- czas jednego lotu z takim obciążeniem chociaż 15 minut, ale wolałbym ok 25-30 min o ile nie wygeneruje to dodatkowych wysokich kosztów
- na tą chwilę zasięg tak do ok 1400 m w terenie podmiejskim średnio zabudowanym i z zakłóceniami dla niego właściwymi, ale docelowo tak do 2000-2500 m poza zasięgiem wzroku i miastem
- kontroler lotu może na początek któraś naza, żeby nie mordować się na wstępie z kalibracjami jak w ardupilot ? koniecznie z autopowrotem do bazy :) chętnie hold possition, headless, auto lądowanie, powrót po zaniku sygnału/napiecia zasilania
- aparatura sterujaca najlepiej żeby posiadała jakieś 3 wolne kanały sterujące, podobno godene uwagi są Graupner z systemem HOTT czy Futaba ze swoim FASST oraz tańsze Turnigy z serii 9X czy FlySky FS-i6 ?
- fajnie gdyby był mission planer... żeby można było zadać trasę, bo najprawdopodobniej będę robił kilka przelotów i w każdym z nich po kilka kilkanaście pomiarów, czyli dobrze by było sprawdzać w miarę w tych samych punktach terenu do późniejszych tabel i zestawień pomiarów
- kamera do podglądu obrazu z lotu wraz z parametrami współrzędne geo, wysokość, odległość itp (może być bez gimbala, na sztywno choć wtedy przy wychyleniach platformy będę tracił horyzont, który ułatwia manewrowanie, z drugiej strony byłoby wtedy łatwiej lecieć poza zasięgiem wzroku... ?)
- w późniejszym czasie możliwość lotów z kamerą termowizyjną
Co wypatrzyłem wstępnie:
Tarot X6 będzie chyba za duży ?
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... bd1c6782bb
może coś z modeli 650, 650 pro, 680, 690 czy 810 ? Strona producenta jest bardzo uboga i panuje na niej olbrzymi bałagan w opisie poszczególnych platform...nie wiadomo czym sie różnią. Tym samym trudno mi wybrać :(
810 Sport Hex-copter foldable frame
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 1e74dd053a
T810 Foldable Hex-copter Frame Set TL810A
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 68a68ce8b8
FY690S Foldable Hex-Copter Frame TL68C01
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... ffbe67c894
680PRO Hex-copter foldable frame TL68P00
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 94ae9e6f16
Y680 six-axis vehicle rack pure carbon tube version TL68B01
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 68b7be4ac4
FY680 Foldable Hex-copter/ Aluminum Tube TL68B02
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 92ee232a08
IRON MAN 650 Foldable Quad-copter Frame TL65B01
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 54a29e7ea9
IRON MAN 650 Foldable Quad-copter Frame (plastic landing skid)TL65B02]
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 1c5683a6e0
Ewentualnie jakieś inne popularne firmy, z którymi macie pozytywne doświadczenia i do których są części zamienne oraz duży wybór akcesoriów.
Platformy serii 550 będa chyba za małe ?
Pomyślałem jeszcze o nieco leciwym, ale o dobrych parametrach i cenach na rynku wtónym DJI S900 / S800 w oparciu o niego pewnie zbudowano Tarota x6 :) Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że skoro S900 przeznacozny jest do udźwigu 4,7-8,2 kg to i przekroje samej ramy na moje potrzeby są zbyt duże. Tym samym będę latał z nie wykorzystanymi możliwościami platformy i co za tym idzie "nadbagażem". W skrócie jakby TIR-em przewozić 1 samochód osobowy.
Przy okazji zakładam drugi temat:
(za chwilę wkleję link)
co kupić w miedzyczasie, żeby nawyki/odruchy złapać
Dziekować za każdą pomoc - proszę o wyrozmiałość - zaczynam przygodę. W powitalni opisałem jakie mam plany i sytuację.
Zależy mi na platformie wielowirnikowej, która będzie:
- mogła latać z podczepioną skrzynką o wymiarach mniej więcej 25 x 20 x15 cm i ciężarze ok 1,5 kg
- raczej otwartej, żeby można było coś zmienić / zmodernizować / usprawnić z biegiem czasu oraz optymalnie wyważyć układ
- hexa będzie chyba najbardziej optymalna ? koszty/osiągi, czy może jednak quadro za to z większymi śmigłami w tm samym gabarycie platformy? super stabilność w zawisie nie jest mi jakoś bardzo potrzebna, fotografi nie mam w planach, może przy okazji jakoś
- czas jednego lotu z takim obciążeniem chociaż 15 minut, ale wolałbym ok 25-30 min o ile nie wygeneruje to dodatkowych wysokich kosztów
- na tą chwilę zasięg tak do ok 1400 m w terenie podmiejskim średnio zabudowanym i z zakłóceniami dla niego właściwymi, ale docelowo tak do 2000-2500 m poza zasięgiem wzroku i miastem
- kontroler lotu może na początek któraś naza, żeby nie mordować się na wstępie z kalibracjami jak w ardupilot ? koniecznie z autopowrotem do bazy :) chętnie hold possition, headless, auto lądowanie, powrót po zaniku sygnału/napiecia zasilania
- aparatura sterujaca najlepiej żeby posiadała jakieś 3 wolne kanały sterujące, podobno godene uwagi są Graupner z systemem HOTT czy Futaba ze swoim FASST oraz tańsze Turnigy z serii 9X czy FlySky FS-i6 ?
- fajnie gdyby był mission planer... żeby można było zadać trasę, bo najprawdopodobniej będę robił kilka przelotów i w każdym z nich po kilka kilkanaście pomiarów, czyli dobrze by było sprawdzać w miarę w tych samych punktach terenu do późniejszych tabel i zestawień pomiarów
- kamera do podglądu obrazu z lotu wraz z parametrami współrzędne geo, wysokość, odległość itp (może być bez gimbala, na sztywno choć wtedy przy wychyleniach platformy będę tracił horyzont, który ułatwia manewrowanie, z drugiej strony byłoby wtedy łatwiej lecieć poza zasięgiem wzroku... ?)
- w późniejszym czasie możliwość lotów z kamerą termowizyjną
Co wypatrzyłem wstępnie:
Tarot X6 będzie chyba za duży ?
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... bd1c6782bb
może coś z modeli 650, 650 pro, 680, 690 czy 810 ? Strona producenta jest bardzo uboga i panuje na niej olbrzymi bałagan w opisie poszczególnych platform...nie wiadomo czym sie różnią. Tym samym trudno mi wybrać :(
810 Sport Hex-copter foldable frame
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 1e74dd053a
T810 Foldable Hex-copter Frame Set TL810A
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 68a68ce8b8
FY690S Foldable Hex-Copter Frame TL68C01
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... ffbe67c894
680PRO Hex-copter foldable frame TL68P00
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 94ae9e6f16
Y680 six-axis vehicle rack pure carbon tube version TL68B01
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 68b7be4ac4
FY680 Foldable Hex-copter/ Aluminum Tube TL68B02
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 92ee232a08
IRON MAN 650 Foldable Quad-copter Frame TL65B01
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 54a29e7ea9
IRON MAN 650 Foldable Quad-copter Frame (plastic landing skid)TL65B02]
http://www.tarotrc.com/Product/Detail.a ... 1c5683a6e0
Ewentualnie jakieś inne popularne firmy, z którymi macie pozytywne doświadczenia i do których są części zamienne oraz duży wybór akcesoriów.
Platformy serii 550 będa chyba za małe ?
Pomyślałem jeszcze o nieco leciwym, ale o dobrych parametrach i cenach na rynku wtónym DJI S900 / S800 w oparciu o niego pewnie zbudowano Tarota x6 :) Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że skoro S900 przeznacozny jest do udźwigu 4,7-8,2 kg to i przekroje samej ramy na moje potrzeby są zbyt duże. Tym samym będę latał z nie wykorzystanymi możliwościami platformy i co za tym idzie "nadbagażem". W skrócie jakby TIR-em przewozić 1 samochód osobowy.
Przy okazji zakładam drugi temat:
(za chwilę wkleję link)
co kupić w miedzyczasie, żeby nawyki/odruchy złapać
Dziekować za każdą pomoc - proszę o wyrozmiałość - zaczynam przygodę. W powitalni opisałem jakie mam plany i sytuację.
Ostatnio zmieniony środa 17 kwie 2019, 22:02 przez arbuz, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5
Czuję, że to śliska sprawa
Jeszcze dolicz koszt uprawnienia na latanie i cały plan wziął w łeb, chyba, że znacznie zwiększysz budżet.
Jeszcze dolicz koszt uprawnienia na latanie i cały plan wziął w łeb, chyba, że znacznie zwiększysz budżet.
Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5
dzięki!
Uprawnienia przecież mam :) pisałem o tym.
A platformy używane Tarot 550 i 680 oferowane na olx nie dźwigną takiego ciężaru ?
Uprawnienia przecież mam :) pisałem o tym.
A platformy używane Tarot 550 i 680 oferowane na olx nie dźwigną takiego ciężaru ?
Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5
Z takimi zalozeniami to raczej budzet x2
Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5
Ok to w takim razie co najtańszego, ale dobrego, optymalnie do wspomnianych potrzeb byłoby sensownie kupić... potrzebuję "hasła" to bym porozglądał się, szukał i już kompletował.
1
Z tego co jeszcze doczytałem, to warto założyć współczynnik 2:1 (max udźwig/ciężar kompletnej platformy)
Czyli jeśli kpl platforma ( np F550 bez gimbala) waży ok 2 kg, skrzyneczka 1,5 kg to uciąg łączny silników dla połowy mocy/natężenia prądu powinien być ok 7 kg ?
2
która grupa: 550, 680 czy jeszcze większa ? A może to S800/S900 ?
1
Z tego co jeszcze doczytałem, to warto założyć współczynnik 2:1 (max udźwig/ciężar kompletnej platformy)
Czyli jeśli kpl platforma ( np F550 bez gimbala) waży ok 2 kg, skrzyneczka 1,5 kg to uciąg łączny silników dla połowy mocy/natężenia prądu powinien być ok 7 kg ?
2
która grupa: 550, 680 czy jeszcze większa ? A może to S800/S900 ?
Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5
F550 raczej odpada, latałem kiedyś przy masie 3kg (a goły kopter mógłby mieć ok 1.8kg) i to jest 5-6 minut na pakiecie.
680 - to już lepiej, dałoby się zrobić ale na pewno nie 25-30 minut, bliżej 10-15.
Jeśli koniecznie te 25-30 min to bardziej coś pokroju hexa na 15" 3-łopatkowych (czyli rozmiar 770+) - napęd jak u Kuczego/Wani, jakieś 2 kg pakietu 6s i Twój ładunek 1.5kg.
Więc jak widzisz, 1.5 kg podniesiesz i F550 ale na 5 minut im dłużej chcesz latać, tym większa maszyna się robi bo musi dźwigać większy pakiet. Dodatkowo sama zaczyna tez więcej ważyć, ale trochę się to równoważy bo większe napędy maja lepszą sprawność.
680 - to już lepiej, dałoby się zrobić ale na pewno nie 25-30 minut, bliżej 10-15.
Jeśli koniecznie te 25-30 min to bardziej coś pokroju hexa na 15" 3-łopatkowych (czyli rozmiar 770+) - napęd jak u Kuczego/Wani, jakieś 2 kg pakietu 6s i Twój ładunek 1.5kg.
Więc jak widzisz, 1.5 kg podniesiesz i F550 ale na 5 minut im dłużej chcesz latać, tym większa maszyna się robi bo musi dźwigać większy pakiet. Dodatkowo sama zaczyna tez więcej ważyć, ale trochę się to równoważy bo większe napędy maja lepszą sprawność.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5
A jakby dać większy pakiet i mocniejse silniki do F550 ? Jaką konfigurację miałeś ?
Załóżmy 15 minut lotu, żebym mógł rozpocząć jakieś działania. Najwyżej dokupię drugą baterię i zrobię dwa przeloty. To nie problem.
Masz jakiś link do tematu z opisem napędu kUczego/Wani ? U niego sam pakiet ważył 2 kg ? Ile ważyła kompletna platforma ?
Właśnie zależy mi na takiej optymalizacji: "większe napędy=większa sprawność" - niech się powoli kręcą, ale jak we młynie generując dużą siłę :) Scigać się nie zamierzam, może być powolny, coś jak długolot taki "wielowirnikowiec-szybowiec" :)
Załóżmy 15 minut lotu, żebym mógł rozpocząć jakieś działania. Najwyżej dokupię drugą baterię i zrobię dwa przeloty. To nie problem.
Masz jakiś link do tematu z opisem napędu kUczego/Wani ? U niego sam pakiet ważył 2 kg ? Ile ważyła kompletna platforma ?
Właśnie zależy mi na takiej optymalizacji: "większe napędy=większa sprawność" - niech się powoli kręcą, ale jak we młynie generując dużą siłę :) Scigać się nie zamierzam, może być powolny, coś jak długolot taki "wielowirnikowiec-szybowiec" :)
Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5
Do F550 nie założysz lepszego napędu bo max co wejdzie to 10" wiec silniki 2216. Większe silniki potrzebują większych śmigieł i koło się zamyka. Do 680 założysz śmigła 13" wiec pewnie silniki w okolicy 3510. I tak dalej.
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=45238
Oglądaj od końca
EDIT:
Jeśli trzyma Cię rozmiar, to możesz pomyśleć nad X8 - konstrukcja jak u mnie, link w podpisie. Weźmiesz 8 silników, śmigła 15" - 3 łopatkowe i możesz mieć rozmiar jak quadro-550 (jeśli uda Ci się zmieścić na małym center-plate, raczej będzie trzeba jednak zwiększyć rozmiar żeby pakiet mieścił się między śmigłami, ew. zamontować go pionowo). 8x Gartt 5008. I teraz waga - 1.5 kg Twój pakunek, powiedzmy 2-2.5 kg pakiet (okolice 16-20Ah 6S). Niecałe 2 kg na 8 silników, ESC i śmigieł. Do tego rama, podwozie i reszta elektroniki. Powinieneś się zmieścić w 8 kg i takie coś realnie mogłoby polatać spokojnym trybem 30 minut
15 minut - no to zwyklejsza konstrukcja hexa na 680 i 13" i 3510 powinna też dać radę.
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=45238
Oglądaj od końca
EDIT:
Jeśli trzyma Cię rozmiar, to możesz pomyśleć nad X8 - konstrukcja jak u mnie, link w podpisie. Weźmiesz 8 silników, śmigła 15" - 3 łopatkowe i możesz mieć rozmiar jak quadro-550 (jeśli uda Ci się zmieścić na małym center-plate, raczej będzie trzeba jednak zwiększyć rozmiar żeby pakiet mieścił się między śmigłami, ew. zamontować go pionowo). 8x Gartt 5008. I teraz waga - 1.5 kg Twój pakunek, powiedzmy 2-2.5 kg pakiet (okolice 16-20Ah 6S). Niecałe 2 kg na 8 silników, ESC i śmigieł. Do tego rama, podwozie i reszta elektroniki. Powinieneś się zmieścić w 8 kg i takie coś realnie mogłoby polatać spokojnym trybem 30 minut
15 minut - no to zwyklejsza konstrukcja hexa na 680 i 13" i 3510 powinna też dać radę.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5
Tanner, ile bylo u mnie ostatnio lotu, 25min? Gdzie maszyna wazy 6kg bez obciazenia, gdy dolozy sie do niej te 1,5-2kg to juz tak optymistycznego wyniku sie nie osiagnie
Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5
Spoko, musiałem przeoczyć tą informację.arbuz pisze:dzięki!
Uprawnienia przecież mam :) pisałem o tym.
A platformy używane Tarot 550 i 680 oferowane na olx nie dźwigną takiego ciężaru ?
Re: Którego drona kupić żeby latać z dodatkowym ciężarem 1,5
Rynek na zawodowe usługi jest ogromny, rosnący i nienasycony. Problem w tym, że choć milion "firm" twierdzi iż oferuje "profesjonalne usługi filmowania z powietrza" - to jednak większość z nich po prostu poskładała/kupiła drona, ale nigdy nie miała nawet kontaktu z profesjonalnym filmowaniem.arbuz pisze: Rynek filmowania i zdjęć podobno jest dość mocno popsuty... zatem nie interesuje mnie zbyt mocno :)