Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest poniedziałek 18 lut 2019, 01:45


Strefa czasowa UTC+1godz.


Regulamin forum


Kliknij, aby zapoznać się z regulaminem



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: wtorek 05 lut 2019, 20:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 8941
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Tmotor, sunnysky, emax

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 10 lut 2019, 16:14 
Offline

Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 21:19
Posty: 964
Lokalizacja: Toruń
Kolega maxiiii w poście http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=562379#p562379 napisał, że mam
maxiiii pisze:
Stosunek mocy do ciężaru wynosi ok 0.69 czyli zwyczajnie do d.......

Chodziło o moc, czy ciąg? Skąd ten parametr?

Zakładając ciąg, to obliczając teoretycznie 6x885g=5310g i zwiększenie masy koptera porządnym akumulatorem do 2600g, to wychodzi 2:1.

_________________
Modelarstwo lotnicze Toruń


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 16 lut 2019, 20:40 
Offline

Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 21:19
Posty: 964
Lokalizacja: Toruń
No to ciąg dalszy problemów... :(
Wsadziliśmy dzisiaj z młodzieżą pakiet 3S 10000mAh 20C. Pakiet swoje waży, więc masa do startu wzrosła do 2,63kg. :/ Zrobiliśmy zawis w AltHold i chcieliśmy zrobić AutoTune. Niestety po 4 minutach i 20s odezwał się piszczek (ustawiony na 3,5V) a kilka sekund później kopter przeszedł na RTL (ustawione 10,5V na pakiet, praktycznie jak piszczek). Zmartwieni spakowaliśmy się do domu i dopiero w domu sprawdziliśmy miernikiem pakiet, który pokazał, że w akumulatorze pozostało 70%. Podłączyliśmy go do ładowarki i weszło ok. 3200mAh, czyli faktycznie około 1/3 pojemności.

Zakładając też do przybliżonych obliczeń, że w 4min. 20s zeszło ok. 3000mAh przy średnim napięciu 11V, to mieliśmy pobór ok. 40A, czyli 6,7A na silnik w zawisie.

Obliczając inaczej: 10000mA akumulatora na 1h, to 40A na 15 min. Czyli przy 40A, 1/3 pojemności zejdzie w 5 minut, co by się zgadzało w zaokrągleniu z powyższym wyliczeniem.

Pytania:
Znowu niedomagający akumulator??? Czy przy 40A akumulator 3S 10000mAh 20C nie powinien pracować dłużej?
Czy w zawisie 40A czyli 6,7A na silnik, to prawdopodobny prąd?

EDIT: Log do pobrania

_________________
Modelarstwo lotnicze Toruń


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 17 lut 2019, 13:10 
Offline

Rejestracja: wtorek 19 cze 2018, 09:44
Posty: 67
Lokalizacja: Ełk
A silniki i ESC się grzeją ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 17 lut 2019, 13:28 
Offline

Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 21:19
Posty: 964
Lokalizacja: Toruń
Silniki ledwie wyczuwalne ciepło, ESC jak lód.

Niestety mamy chyba jakieś kłopoty z czujnikiem prądu (albo nasza niewiedza wychodzi), dlatego powyżej szacunki obliczeniowe.
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=37&t=45764

_________________
Modelarstwo lotnicze Toruń


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 17 lut 2019, 13:38 
Offline

Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Posty: 672
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków
Możesz zamontować kopter do dużej deski lub zamontuj śmigła do góry nogami. Wepnij pakiet przez miernik prądu, możesz podłączyć tez drugi miernik i sprawdzać napięcie pakietu na złączu balansera. Wiesz przy jakiej wartosci przepustnicy masz zawis? Pewnie ok 60%, daj mu tyle z motor test na komputerze i mierz jak wygląda pobór prądu i napięcie pakietu, jak szybko spada, co pokazuje osd. Może po prostu miernik napięcia Ci szwankuje i gdy piszczy po tych 4 minutach, pakiet ma się jeszcze całkiem dobrze?

Wiem że nie powinno się robić nic że smiglami na ziemi, w domu. Ale jakoś musisz sprawdzić co się dzieje, odtworzyć warunki z powietrza w warsztatcie. Zrób to porządnie, weź duża dechę, zamontuj kopter solidnie. Spedzisz godzinę ale oszczedzisz kolejny tydzień kombinacji.

Jeśli montujesz śmigła do góry nogami to sprawdź czy nogi wytrzymają 3kg nacisku. Jeśli mocujesz kopter do dechy to też za coś, co wytrzyma te 3kg ciągu.


EDIT. wyczytałeś moje myśli :-)

_________________
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/2060@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 17 lut 2019, 14:04 
Offline

Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 21:19
Posty: 964
Lokalizacja: Toruń
Tanner pisze:
Wiesz przy jakiej wartosci przepustnicy masz zawis?

No właśnie nie bardzo, bo zrobiliśmy tylko lot w Alt Hold. Chyba, że to odczytam z logu?
EDIT: Chodzi mi o to, czy Pix w AltHold pokazuje Throttle w logu jako aktualną pozycję drążka, czy "własne throttle" do utrzymania wysokości? W Stabilize na pewno pozycję drążka, ale w AltHold?

Czujnik napięcia myślę, że jest OK (nie jestem z kolei pewien czujnika prądu).
RTL na pixhawku mamy ustawione na 10,5V baterii i jednocześnie na wyjściu balansera jest lipo monitor ustawiony na 3,5V na celę. Oba włączyły się praktycznie w tym samym momencie (cele są równe), więc myślę, że pomiar napięcia jest właściwy.

_________________
Modelarstwo lotnicze Toruń


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 17 lut 2019, 18:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 1965
labo,
Nie rozumiem co kombinujesz bo to co robisz nie trzyma się kupy.
Miałeś stosunek masy do ciągu rzędu 70 %. Uważasz, że dodając masy przy tym samym ciągu stosunek ten zmniejszy się?
Wg mnie dla twojego ciągu (ok 0.7kg x 6 = 4,5kg) idealna waga to 1,5 kg, przy wadze 2,25 da się latać, powyżej to już tylko aby pokazać młodzieży, że takie ustrojstwo odrywa się od ziemi i nic więcej.

Nie ma sensu więcej dyskutować do czasu jak nie dostosujesz się do tych dwóch rad. Z taką konfiguracją nic więcej nie zrobisz.
1. Obniżenie wagi.
2. Zmiana zasilanie na 4S.

Celem zmian jest uzyskanie stosunku masy do ciągu niej niż 50%.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 17 lut 2019, 20:04 
Offline

Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 21:19
Posty: 964
Lokalizacja: Toruń
maxiiii pisze:
Nie rozumiem co kombinujesz bo to co robisz nie trzyma się kupy.
Miałeś stosunek masy do ciągu rzędu 70 %. Uważasz, że dodając masy przy tym samym ciągu stosunek ten zmniejszy się?

Widzisz, pytałem o to w innym miejscu jak to policzyłeś, ale nikt mi nie odpowiedział, ponieważ z moich obliczeń wychodzi co innego.

maxiiii pisze:
Wg mnie dla twojego ciągu (ok 0.7kg x 6 = 4,5kg) idealna waga to 1,5 kg, przy wadze 2,25 da się latać,

No właśnie wg mnie jest to ok. 0,88kg x 6 = 5,28kg. W moim przypadku 2,6km masy jestem idealnie w połowie, czyli jak napisałeś: "da się latać".

maxiiii pisze:
Nie ma sensu więcej dyskutować do czasu jak nie dostosujesz się do tych dwóch rad. Z taką konfiguracją nic więcej nie zrobisz.
1. Obniżenie wagi.
2. Zmiana zasilanie na 4S.

Celem zmian jest uzyskanie stosunku masy do ciągu niej niż 50%.

Masz ogromną wiedzę w przeciwieństwie do nas, dlatego też ten post napisałem w dziale "Dla Początkujących" a nie w "Multikopterach", bo są to zbyt podstawowe sprawy na tamten dział.
Moim zdaniem warto dyskutować, ponieważ z moich powyższych obliczeń wychodzi, że jest w połowie i jednak powinien jakoś latać a nie tylko oderwać się od ziemi. Jeśli się gdzieś mylę i robię błąd, to tym bardziej moim zdaniem warto dyskutować. Oczywiście możesz się z moim zdaniem nie zgadzać, ale chyba po to jest forum?

Nie neguję tego, że idealnie by było, gdyby masa do lotu była mniejsza. Niestety nie bardzo widzę jak, z kolei przejście na 4S pociągnie za sobą zmianę silników, instalacji zasilania itd. Generalnie zwiększy to jeszcze sporo masę (sam akumulator o 200g).

Tanner pisze:
Możesz zamontować kopter do dużej deski lub zamontuj śmigła do góry nogami. Wepnij pakiet przez miernik prądu, możesz podłączyć tez drugi miernik i sprawdzać napięcie pakietu na złączu balansera. Wiesz przy jakiej wartosci przepustnicy masz zawis? Pewnie ok 60%, daj mu tyle z motor test na komputerze i mierz jak wygląda pobór prądu i napięcie pakietu, jak szybko spada, co pokazuje osd. Może po prostu miernik napięcia Ci szwankuje i gdy piszczy po tych 4 minutach, pakiet ma się jeszcze całkiem dobrze?

Zrobiłem ten test. Śmigła odwrotnie i zamienione miejscami, throttle 60% i test silników. Test był trzy razy na chwilę przerwany: za pierwszym razem zaczęła mi fruwać jakaś kartka z drugiego końca pokoju :lol:, później za krótki czas ustawiłem w Mission Plannerze, a ostatnia przerwa, to MP przerwał, bo maksymalny czas testu jaki można ustawić to 999 sekund.

Podsumowując: Przy 60% throttle pobór prądu w granicach 30-25A, czas pracy 22minuty. Napięcie i prąd spadało powoli. Test przerwałem przy 10,5V na akumulatorze. Po teście w akku zostało ok. 5%. Akumulator ciepławy, ale nie jakiś gorący, silniki ledwo ciepłe, ESC zimne. Nie mam nadajnika OSD na pokładzie, więc napięcie oglądałem przez Mission Plannera, który pokazywał napięcie zgodne z żółtym miernikiem, na który był kalibrowany.

Niestety w Mission Palnnerze pobór prądu był pokazywany dłuższy czas 8,5A, później 11A. Nie zaobserwowałem niestety momentu zmiany, może było to w czasie gdy MP wyłączył silniki a ja wznowiłem ich pracę.
Temat o czujniku tutaj, bo coś jest z nim (lub pixem nie tak), bo zachowuje się dziwnie: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=37&t=45764

Film z rejestracji spadku napięcia i prądu:

_________________
Modelarstwo lotnicze Toruń


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 17 lut 2019, 21:13 
Offline

Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Posty: 672
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków
No to moim zdaniem możesz śmiało dawać w powietrze, może dla pewności wyląduj za pierwszym razem po 5 minutach - skoro wcześniej czujniki piszczały przy 3:40. No i wiś nisko :mrgreen: w razie czego.

_________________
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/2060@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.