Jaki dron dla fotografa amatora

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

pafka
Posty: 7
Rejestracja: piątek 27 lip 2018, 09:24
Lokalizacja: Świdnica

Jaki dron dla fotografa amatora

Post autor: pafka »

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w wyborze drona :-)

Wiem, że takie posty nie są za bardzo lubiane, ale przeczytałem trochę tematów dostępnych na forum, i potrzebuję porady.
Wymagania mam teoretycznie niewielkie - drona potrzebuję do amatorskich zdjęć, pewnie mając już drona zacznę się bawić też filmami. Żadne akrobacje mnie nie interesują, zasięg też nie jest szczególnie istotny, natomiast bardzo istotna jest jakość zdjęć.
Jestem fotografem hobbystą (od 8 lat dzielnie mi służy poczciwy już Nikod D90), i teraz chciałbym inaczej spojrzeć na fotografię - z powietrza. Oczywiście mam świadomość, że nieprofesjonalny sprzęt raczej nie będzie robił zdjęć jakości tego Nikona D90, ale może polecicie coś czym nie powinienem być rozczarowany?
Przyzwyczaiłem się do pracy na plikach RAW, i najchętniej chciałbym żeby aparat z drona też to oferował. Na początku na zakup chciałem przeznaczyć do 1 tys zł, ale im więcej czytam tym oczywiście budżet rośnie.
Aktualnie moim faworytem jest DJi Phantom 3 SE, czyli budżet to ok 2,5 zł. Czy Waszym zdaniem Phantom 3 SE spełnia wyżej wymienione wymagania? A może jest coś tańszego co byście dla mnie polecili?

No i jeszcze jedno...
To miałby być mój pierwszy dron. Czytałem opinie, że na początek najlepiej kupić jakąś zabawkę, żeby nauczyć się na niej latać. Spotkałem jednak też opinie, że Phantom 3 jest łatwy do opanowania. Z jednej strony szkoda mi wydawać 2-3 stówki na coś co zaraz odłożę na bok, a z drugiej jeżeli ma mi to pomóc w przedłużeniu życia takiego np. Phantoma 3 SE, to może warto te 2-3 stówki wydać na początek?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :-)
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt: