ESC - tryby pracy dla BLDC

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
sendilkelm
Posty: 8
Rejestracja: środa 20 cze 2018, 15:06
Lokalizacja: okolice Poznania

ESC - tryby pracy dla BLDC

Post autor: sendilkelm »

Cześć,

czy ktoś wie, co ESC ma "w środku"?
Nie pytam jednak o zasadę działania falowników, ale o struktury sterowania silnikiem.
W jakim trybie działają ESC dla modelarskich BLDC: sterowania napięciem, momentem, czy prędkością? Czy w kopterach i samolotach używa się tego samego trybu?
Budzi mnie śpiew ptaszków. Albo F-16.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: ESC - tryby pracy dla BLDC

Post autor: Verid »

sendilkelm pisze:czy ktoś wie, co ESC ma "w środku"?
Każdy kto choć raz rozciął termokurcza. Jak cię to tak frapuje a obsługa Google jest absolutnie poza twoim zasięgiem to weź cążki i do dzieła.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
sendilkelm
Posty: 8
Rejestracja: środa 20 cze 2018, 15:06
Lokalizacja: okolice Poznania

Re: ESC - tryby pracy dla BLDC

Post autor: sendilkelm »

Verid pisze:Każdy kto choć raz rozciął termokurcza.
Dzięki za odpowiedź, ale pisząc "struktura sterowania" miałem na myśli algorytm/sposób działania (np. te różne regulatory PID i inne dziwy), a nie budowę fizyczną płytki drukowanej.
Budzi mnie śpiew ptaszków. Albo F-16.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: ESC - tryby pracy dla BLDC

Post autor: Verid »

A zaraz potem dodałeś że "Nie pytam jednak o zasadę działania falowników" więc ciężko dojść czego tak naprawdę oczekujesz.
Szczególnie że teraz jeszcze do kompletu dorzucasz PIDy który to skrót niespecjalnie ma zastosowanie do naszych ESC.
No i oczywiście w tle gdzieś się buja pytanie - po cholerę ci to wiedzieć?
Ten wredny...
Docent
Posty: 210
Rejestracja: piątek 03 mar 2017, 19:04
Lokalizacja: Bytom

Re: ESC - tryby pracy dla BLDC

Post autor: Docent »

Nie wiem czy w tym "regulatorze" znajdziesz PID. To całe ESC potocznie nazywane regultorem, mówiąc krótko jest układem, który realizuje elektroniczną komutację dla silnika prądu stałego. Z ciekawostek warto zapoznać się z terminem BackEMF.
Pozdrawiam Krzysiek
---------------------------------------------------------------
QAV-250, Martian II, GEPRC-AX215, QAV-R 220, ARMATTAN CHAMELEON, T-Rex 500
Zapraszam na bloga
Awatar użytkownika
sendilkelm
Posty: 8
Rejestracja: środa 20 cze 2018, 15:06
Lokalizacja: okolice Poznania

Re: ESC - tryby pracy dla BLDC

Post autor: sendilkelm »

Docent pisze:Nie wiem czy w tym "regulatorze" znajdziesz PID. To całe ESC potocznie nazywane regultorem, mówiąc krótko jest układem, który realizuje elektroniczną komutację dla silnika prądu stałego.
OK, do pytania zainspirowało mnie odnalezienie w jednej z instrukcji ESC "governor mode", co sugeruje pewną formę "inteligencji" :-)
Budzi mnie śpiew ptaszków. Albo F-16.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: ESC - tryby pracy dla BLDC

Post autor: Verid »

Z tą inteligencją bym nie przesadzał :mrgreen: Wsady do regulatorowych procesorów można znaleźć na sieci więc możesz samodzielnie się przekonać jak to z tą "inteligencją" od strony software'owej jest...
Ten wredny...
ODPOWIEDZ