Strona 1 z 2

Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 10:23
autor: lewy291
Hej mam problem zmieniłem silniki z 2204 2300kv esc12a na RS2205 2300KV Racing Edition Motor Specification:

Brands:Ready to sky
- Model: RS2205-2300

- Framework: 12N14P

- No. of Cells: 3 - 4S

- Color: Red

- Length: 31.7mm

- Shaft: M5

- KV: 2300

- Max Thrust: 1024g

- Diameter: 27.9mm

- Propeller Suggested: HQ 5045 BN

- Weight: 30g

- Quantity: 2 pairs (CW+CCW)

Littelbee 20A ESC

takie mam smigla 4X T5045 3-Blade Black Propellers

qadcopter lata, ale maksymalna wysokość 1m mam pytanie, czym to może być spowodowane.

Re: Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 11:11
autor: Lucfindal
A na jakim napięciu ?

Re: Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 11:25
autor: lewy291
bateria 2200mah i 4000mah 3s

Re: Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 11:43
autor: Lucfindal
A coś więcej o modelu ?
Niemniej jeżeli na 2204 i 12A regulatorach latało to odpowiednio to coś sknociłeś w montażu albo w kalibracji ESC.

Re: Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 11:53
autor: lewy291
a mam pytanie czy na wyjściu gdzie zaznaczyłem jest jakaś różnic w podłączeniu w mocy ?

Re: Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 11:55
autor: lewy291
moduł revolution cc3d
LibrePilot

Re: Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 11:56
autor: Lucfindal
To są wyjścia na sterowanie silnika. Jeżeli zmienisz kolejność kabelków to zmienisz kierunek obrotów silnika. A jeżeli zmieniłeś regulatory z 12A na 20A i nie robiłeś kalibracji, to powinieneś to uczynić, bo zapewne teraz masz 'obcięty' zakres obrotów jakie dostają silniki i dlatego model nie może wznieść się wyżej.
Co znaczy 'różnica w podłączeniu w mocy" ?

Re: Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 12:01
autor: lewy291
kalibrację robiłem z 5 razy próbowałem już a jak robie kalibrację i daje na max. ma o wiele większe obroty

Re: Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 12:05
autor: Lucfindal
Czyli model ledwo łapie zawis na pełnym wychyleniu gazu ?

Re: Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 12:09
autor: lewy291
Wygląda to tak, że daje na maksa a on ledwo leci do gury ale na boki jest ok

Re: Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 12:13
autor: Lucfindal
To nie ma bata, musi być źle skalibrowany. Ja w takich sytuacjach mocowałem model do krzeseł sznurkami i testowałem na gorąco z podłączonym komputerem ;-) Coś w ten deseń - https://www.youtube.com/watch?v=PbDdKxfCooU

P.S.
Scalaj posty - edytuj te wpisane, bo robisz bałagan :idea:

Re: Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 12:28
autor: lewy291
A może masz jakiś pomysł gdzie próbować to ustawic.

Re: Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 12:33
autor: Lucfindal
Nie mam pojęcia jaki masz FC, a co dopiero jak jest to wszystko ustawione.
Jeżeli masz pojęcie o kalibracji to zakładając, że masz wszystko dobrze polutowane to powinno być w porządku. Jednakże zmieniłeś napęd i po tej zmianie masz problem z wzniesieniem, więc tutaj szukaj przyczyny problemu.
Pytanie dlaczego zmieniłeś napęd ?

Osobiście zrobiłbym jak napisałem. Zrobiłbym mu uwięź, podpiął do komputera i tam sprawdził w programie co i jak się dzieje. Wpierw ponownie skalibrował ESC i sprawdził jak śmigła ciągną.

Re: Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 12:36
autor: lewy291
spróbuje metoda prób i błędów hhehhe

Re: Problem po zmianie silników i esc

: piątek 04 maja 2018, 12:40
autor: Lucfindal
Każdy tak zaczynał w tym fachu, uwierz mi. Podstawa to żeby tych błędów po próbach było jak najmniej, a w każdym bądź razie ich ilość zmniejszała się z upływem czasu ;)