Dron F450 i pytania,

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Mateusz1988
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek 04 kwie 2016, 07:11

Dron F450 i pytania,

Post autor: Mateusz1988 »

Witam serdecznie po długiej przerwie. Jakiś czas latałem pelikanem z FPV którego prezentowałem na tym forum ale musiałem zabawki odstawić z powodu obowiązków (taty).
Po 2 latach wracam ale już z dronem F450. Jest to klasyczna budowa jakich wiele na aliexpress czy OLX. Mój sprzęt posiada APM 2.6 i poprzedni właściciel skonfigurował to po swojemu. NIgdy nie latałem 4 silnikowcem stąd pozwoliłem zadać sobie pytanie.
Właściciel mówił mi że jedno pokrętło które na apce zaznaczył w kilku poz. kreseczkami służy do zmiany pracy drona GPS etc. na 1 kresce normalnie mogę latać.2 -3-4 kreska pozwala uruchomić się silnikom ale nie mogę się unieść.Silniki kręcą powiedzmy 10% i tyle. 5 kreska to sam wchodzi na maks obr. Jak do tego tematu podejść?
Kolejne pytanie, czy to poprawne zjawisko że unosząc drona nie mogę wykonać stabilnego zwisu? TZ chwilkę stoi na jednej wys po chwili zaczyna opadać muszę ciut dodać gazu aby się wzbił.
Następne pytanie z serii "dziwne" to drążęk gazu idzie od 0 do 50% oczywiście silniki chodzą ale dopiero zaczyna się unosić powyżej 50% przepustnicy.
Jak już chwile wisi w powietrzu to delikatnie ucieka albo w bok albo przód czy korekta trymerami coś pomoże?
Dziękuje z odpowiedzi i przepraszam za pytania.
skazi
Posty: 1437
Rejestracja: sobota 19 sty 2013, 10:25
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Dron F450 i pytania,

Post autor: skazi »

Pewnie ciężki klocek plus duże lipo a silniki słabiutkie, więc potrzeba dużo gazu żeby się wzniósł.
Korekta trymerami może pomóc o ile nie ucieka zbyt mocno, z resztą mogłeś to już dawno sprawdzić zamiast pytać :-)
Mateusz1988
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek 04 kwie 2016, 07:11

Re: Dron F450 i pytania,

Post autor: Mateusz1988 »

Sprawdzić chciałem ale akus padł.Inaczej w trybie STABILIZE dron ucieka trzeba korygować drążkami a trymerami jak ustawiałem to nie znacznie się poprawiło może kwestia odpowiedniego wyważenia? W trybie ALT HOLD jest stabilny a uciekanie jest nieznaczne.
Z tym wznoszeniem nie rozumiesz o co mi chodzi. Dron ma siłę tylko zakres drążka 0-50 to silniki powiedzmy pracują na 10-20% a od 50% do 100% jest power.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Dron F450 i pytania,

Post autor: Verid »

Mnie to brzmi na całkowitą nieznajomość trybów lotu oraz w jaki sposób kopter zachowuje się w każdym z nich.
Podłącz najpierw kopter do komputera i sprawdź co tak naprawdę masz skonfigurowane. Gaz działający od połowy zakresu to jak najbardziej normalny obkaw dla trybów korzystających z Baro takich jak AltHold czy PosHold. Podniesienie gazu ponad połowę powoduje wznoszenie a opuszczenie poniżej połowy - opadanie koptera. Jako że gaz prawdopodobnie masz płynny a nie samocentrujący więc wypośrodkowanie pozycji w której następuje zawis nie będzie takie oczywiste.
Ten wredny...
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: Dron F450 i pytania,

Post autor: Tanner »

Gaz od 0 do 50% - w jakim trybie ten "problem"? w althold albo loiter to standard i tak ma być. To wtedy nie jest przepustnica tylko powiedzmy drążęk wysokości - 50% ma stać w miejscu, jak powyżej to się unosić, jak poniżej to opadać.

Uciekanie w bok/przód - jaki tryb, z GPSem czy bez?

Poświęć z 2 godziny na przeczytanie i zrozumienie dokumentacji - http://ardupilot.org/copter/docs/introduction.html - bo jest napisana w tak fajny sposób, że nie będziesz się już nad niczym zastanawiał.


EDIT. j/w, Verid był szybszy.
Mateusz1988
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek 04 kwie 2016, 07:11

Re: Dron F450 i pytania,

Post autor: Mateusz1988 »

Dzięki, takiej instr mi było trzeba :)
Mateusz1988
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek 04 kwie 2016, 07:11

Re: Dron F450 i pytania,

Post autor: Mateusz1988 »

Witam, powoli rozkminiłem tryby lotu i wszystko było OK, W STABILIZE walczył z uciekaniem ale szło to opanować. W trybie ALT HOLD Kopter pięknie stał na zadanej wysokości a w trybie RTL wracał świetnie do domu. Dziś po starcie niestety mam problem. Polega on na tym iż start w STABILIZE i mniej więcej ustalona wysokość myk na ALT HOLD no i kupa. Dron świruje góra dół ucieka bardzo wysoko po czym wraca a bywa że w powietrzu silniki ucichną i wraca do gry. W trybie RTL gubi się. W MISSION PLANER pokazuje 15 sat OK. Gdzie szukać przyczyny może ktoś nakierować? Na czerwono mam cały czas inf że słaby pakiet 10V nie wiem czy tym się sugerować.Czy jak zrobie reset APM to czy będę musiał wszystkie ustawienia wprowadzać na nowo?

Edytuj posty!

Dlaczego mój post został skasowany?
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Dron F450 i pytania,

Post autor: Verid »

Bo poganianie nie jest na tym forum mile widziane. Skoro nie uzyskałeś odpowiedzi to albo nikt jej nie zna albo nikt nie ma ochoty jej udzielić. Tak czy inaczej płaczliwe tekściki niewiele ci dadzą poza stopniowym wzrostem niechęci w twoim kierunku.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
as1200
Posty: 230
Rejestracja: sobota 03 paź 2015, 23:27

Re: Dron F450 i pytania,

Post autor: as1200 »

Na czerwono mam cały czas inf że słaby pakiet 10V nie wiem czy tym się sugerować.
Napięcie 10V przy 3S to już masakra dla akusów przy tak dużej maszynie.
Mam 500-tkę i latam na 3S i wierz mi jak się napięcie tylko zbliża do 10,5V to maszyna jest już na ziemi :)
Drony w moim hangarze: IFlight DC5 DJI, IFlight DC3 DJI, IFlight DC3, Purple 215, CineWhoop, Snapper 7
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos
Mateusz1988
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek 04 kwie 2016, 07:11

Re: Dron F450 i pytania,

Post autor: Mateusz1988 »

Verid pisze:Bo poganianie nie jest na tym forum mile widziane. Skoro nie uzyskałeś odpowiedzi to albo nikt jej nie zna albo nikt nie ma ochoty jej udzielić. Tak czy inaczej płaczliwe tekściki niewiele ci dadzą poza stopniowym wzrostem niechęci w twoim kierunku.
Pohamuj się.Nikt nie placze tylko dochodze do takiego anie innego wniosku ze jak sam wspomniales "nikt nie m ochoty udzielic" znakiem jest to ze to tajemnica NASA proste..... Jezeli mi sie cos udalo zrobic a ktos ma problem staram sie w jakims stopniu pomoc a nie chowac pod poduszke.Jezeli chcecie swoja wiedze trzymac dla siebie to zrobcie drugie forum TRUCK RC i piszcie tylko miedzy soba.Nikt nie jest alfa i omega i nie wie wszystkiego. Nie chce mi sie wierzyc ze nie zna nikt odpowiedzi na ost moje pytanie dotyczace APM i kalibracji.... wiec tu kolejny argument za mna przemawia ze to poprostu tajemnica.

AS1200 to nie kwestia akusow. Nie wiem dlaczego ale POWER pokazuje mi roznie w zaleznosci od ustawienia w MISSION. Ale to pomijam. Wiem ze akus nowy i trzyma napiecie. Najgorsze jest to ze dron jest nie stabilny i lata jak mu sie podoba gora dol. Potrafi wyl silniki. Zrobilem reset APM, skalibrowalem i latal super stabilnie.Na drugi dzien juz kolorowo nie bylo. Model w STABILIZE startuje da sie latac ale tryby ALT HOLD czy LOITER to porazka.Lata jak chce wyzej nizej i to nie 1m tylko potrafi wzbic sie 10-12m i z impetem spadac a 1-2m nad ziemia uruchamia silniki na maksa..... po ktoryms ladowaniu pakietu nagle wraca do normy wszystko. Silniki letnie,pakiet zimny.Szukam info ale nikt nie mial problemu. Przepraszam za brak polskich znakow ale nie mam obu przyciskow ALT. Prosilbym o wypowiedz ludzi ktorzy mieli podobny problem i go rozwiazali o ile nie jest to jakas tajemnica. Pozdrawiam Mateusz.
Awatar użytkownika
as1200
Posty: 230
Rejestracja: sobota 03 paź 2015, 23:27

Re: Dron F450 i pytania,

Post autor: as1200 »

Ja w swojej S-500 miałem na początku archaiczną płytkę MultiWii328p i udało mi się ją skonfigurować tak, że dron latał bez problemu.
Udało mi się nawet uruchomić GPS'a ale dron miał drgawki :)

Wracając do Twojego problemu...

Obecnie mam APM 2.8 i takie problemy mnie nie dotknęły.
Napiszę tak... Jeżeli coś takiego działoby się z moim dronem, to rozebrałbym go do podstaw i składał krok po kroku.
Za duże ryzyko by tak latać i gdybać co może być.
Wiem, że to wymaga czasu i poświęcenia ale eliminacja takich niespodzianek to podstawa.

Mnie to wygląda na to jakby gdzieś coś nie łączyło (może... powtarzam może... GPS, kompas...)

Trudno nam ocenić co się u Ciebie dzieje z dronem z samego opisu.

Pozdr.
Drony w moim hangarze: IFlight DC5 DJI, IFlight DC3 DJI, IFlight DC3, Purple 215, CineWhoop, Snapper 7
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Dron F450 i pytania,

Post autor: Verid »

Mateusz1988 pisze:dochodze do takiego anie innego wniosku ze jak sam wspomniales "nikt nie m ochoty udzielic" znakiem jest to ze to tajemnica NASA proste
Najwyraźniej nie takie proste jakby ci się zdawało skoro musisz podciągać tu jakieś teorie spiskowe. To forum hobbystyczne, nie branżowe gdzie każdy dusi swoje tajemnice jak najbliżej przy orderach i ani myśli dzielić się z innymi więc jak już poruszasz temat hamowania to radzę zaciągnąć cugle chorej fantazji zanim zrobię to za ciebie.
Mateusz1988 pisze: to zrobcie
I co konkretnie spowodowało że ubzdurałeś sobie prawo do wydawania komukolwiek poleceń?
Mateusz1988 pisze:Nie chce mi sie wierzyc ze nie zna nikt odpowiedzi na ost moje pytanie dotyczace APM i kalibracji.... wiec tu kolejny argument za mna przemawia ze to poprostu tajemnica.
Twoja wiara lub jej brak to twój problem a najbardziej oczywiste wytłumaczenie ci umyka - opis problemu jakim uraczyłeś brać forumową jest tak chaotyczny i pozbawiony szczegółów że najwyraźniej nikomu nie chce się rozkminiać co autor miał na myśli (vide ostatni post as1200). Ani logów, ani screenów z ustawień ani filmiku z problemem tylko gorzkie żale bo było fajnie a teraz kopter świruje i czemu to taka wielka tajemnica bo nikt nie odpowiada. A ostatnie pytanie najprawdopodobniej jest opisane w dokumentacji APM'a. W świetle tego że za pierwszym razem też się do niej nie garnąłeś (w temacie trybów lotu i co który robi) nie dziwi fakt że nie ma zbyt wielu chętnych do akcji "poczytaj mi mamo...instrukcję obsługi"
Ten wredny...
Mateusz1988
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek 04 kwie 2016, 07:11

Re: Dron F450 i pytania,

Post autor: Mateusz1988 »

Zamknij temat i po klopocie. Takimi tekstami to sobie wiesz do kogo mozesz skakac.
Pozdrawiam serdecznie.

PS: jak jestes taki madry trzeba bylo napisac "potrzeba to i to tak i tak mozna zrobic" ale nie po co. O moje czytanie instrukcji to Ty sie nie musisz martwic. Zle szukalem owszem i dostalem odpowiedz na forum.Nie jestem magikiem i nie potrafie wszystkiego.
Prosze zamknac temat. Dziekuje.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Dron F450 i pytania,

Post autor: Verid »

Mateusz1988 pisze:Zamknij temat i po klopocie
Dalej nie wyjaśniłeś co ci zasugerowało że taki niby władczy ton robi na kimkolwiek wrażenie.
Mateusz1988 pisze:Takimi tekstami to sobie wiesz do kogo mozesz skakac.
Tak się składa że do kogo żywnie uznam za stosowne.
Mateusz1988 pisze: jak jestes taki madry trzeba bylo napisac "potrzeba to i to tak i tak mozna zrobic" ale nie po co.
Tak właśnie ci napisałem - popraw opis problemu to dasz innym szansę żeby ci pomóc ale rzeczywiście, po co ja to pisałem skoro i tak nie dotarło....
Ten wredny...
Awatar użytkownika
as1200
Posty: 230
Rejestracja: sobota 03 paź 2015, 23:27

Re: Dron F450 i pytania,

Post autor: as1200 »

Mateusz1988 daj foty, nie denerwuj się... Każdy ma problemy ze swoimi maszynami i nikt tutaj nie jest geniuszem. Rozwiązanie Twojego problemu to więcej danych i zaangażowanie tych co chcą pomóc :)

Głowa do góry, nie poddawaj się... :)
Drony w moim hangarze: IFlight DC5 DJI, IFlight DC3 DJI, IFlight DC3, Purple 215, CineWhoop, Snapper 7
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos
ODPOWIEDZ