Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 17 paź 2018, 02:34


Strefa czasowa UTC+1godz.


Regulamin forum


Kliknij, aby zapoznać się z regulaminem



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: niedziela 22 kwie 2018, 22:14 
Offline

Rejestracja: piątek 17 lis 2017, 09:33
Posty: 88
Lokalizacja: Jawor
Nagrałem film demonstrujący problem. Kalibrację wykonałem, w fc konfiguracja na oneshot 125.
Widać że silniki praktycznie wszystkie razem ruszają ale po prostu wypadają im obroty.
Regli nie zmieniałem, zostały te fabryczne.
Ktoś coś tutaj pomoże?

https://youtu.be/-3AHDqjrww8

<a href=https://zapodaj.net/093b0dcc94284.jpg.html>IMG_20180422_202023.jpg</a>
https://zapodaj.net/093b0dcc94284.jpg.html

<a href=https://zapodaj.net/bd2273d7cc0d2.jpg.html>IMG_20180422_202107.jpg</a>
https://zapodaj.net/bd2273d7cc0d2.jpg.html

<a href=https://zapodaj.net/ee7a3812794ec.jpg.html>IMG_20180422_202222.jpg</a>
https://zapodaj.net/ee7a3812794ec.jpg.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 25 kwie 2018, 08:06 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 kwie 2017, 18:53
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Hej, ale ja mowie o lataniu fpv z runcam split.
Kalibracje na pewno robiłem z oryginalnymi esc, wymieniłem tylko FC na dys f4 pro. Wszedlem do betaflight configurator > motors > max throttle > pik > podlaczenie baterii > min > pik.
Mozesz podwoic baterie ale nie podwoisz czasu lotu (waga). Ja się nie upieram, pisze jak jest, fakt odchudzilem go, ale i bez tego powyzej 10 minut osiagalem. Wedlug mnie po ok 8minutach zaczyna sie robic "za długo" takze mala strata.

_________________
iFlight 281mm 7inch, T-motor 2000kV, 3s | backup Bugs3+DysF4


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 25 kwie 2018, 09:36 
Offline

Rejestracja: piątek 17 lis 2017, 09:33
Posty: 88
Lokalizacja: Jawor
grryf pisze:
Hej, ale ja mowie o lataniu fpv z runcam split.
Kalibracje na pewno robiłem z oryginalnymi esc, wymieniłem tylko FC na dys f4 pro. Wszedlem do betaflight configurator > motors > max throttle > pik > podlaczenie baterii > min > pik.


Ja zrobiłem podobnie. Właczyłem rc, polaczyłem w betaflight fc mateka, w zakładce silniki zaznaczyłem fistaszkiem opcję ręcznego wymuszania/sterowania, potem na max. podłaczylem zasilanie -> pik -> zjechałem suwakiem w dół -> pik. odłaczyłem zasilanie, potem fc. wylaczenie rc, ponowne wlaczenie, podpiecie zasilania i rezultat taki jak na filmie.

Ponadto w bl heli zrobiłem kalibrację, min ustawione tak jak w beta na 1070, max 2000. i procedury tak jak wyświetlane są komunikaty.

Nie wiem, zdębiałem o co chodzi. Może jeszcze na koncówkach przewodów siedzi zywica ( to co producent nawalił na luty aby zabezpieczyć), i dlatego. Te regle nie mają osobnej masy dla sygnałowego. masą taką wrzuciłem tak jak widać na zdjęciach z układu na wejściu regla.

grryf pisze:
Mozesz podwoic baterie ale nie podwoisz czasu lotu (waga).

Racja, ale spasowane zwiększenie parametrów da jakiś tam zysk.

Oryginalna bateria -> waga: 112g czas lotu w realu z fpv, tryb 2 (agresywny) -> 10 min
HRB -> waga: 135 ± 2g
różnica 23g
Wrzucenie kamery 80g skutkuje skróceniem czasu lotu aż o 6 minut.
wrzucenie cięższej baterii relatywnie zwiększa czas lotu o (1800/2600) 1/3.
Czyli straty 1,5 minuty -> zysk 3,5 minuty/
Bilans 2 minuty. I tyle latam, 12-13 minut na fpv w trybie agresywnym.
ps
a teraz nie latam bo na nowym fc nie mogę zrobić nic;/

grryf pisze:
Ja się nie upieram, pisze jak jest, fakt odchudzilem go, ale i bez tego powyzej 10 minut osiagalem. Wedlug mnie po ok 8minutach zaczyna sie robic "za długo" takze mala strata.


Ja mam tak krajobrazowe okolice że czasami z latania "koło nogi" racerem, lubię polecieć dalej.
Przerobiłem go bo nie chcę się cofać w stecz. latanie na żyroskopie powoduje u mnie złe nawyki, które potem przenoszą się na racera.
Wpisz hasło, góry i pogórza kaczawskie. Sam się przekonasz że czasami warto dalej odlecieć.
A żeby dalej latać trzeba mieć ten zapas czasu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 25 kwie 2018, 10:22 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 kwie 2017, 18:53
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Obejrzalem filmik i cos sobie przypomnialem.
Mam u siebie ustawione ONESHOT42 a min_throttle = 1150 (!)
Takie to są regulatory... :-)
Jak masz wlaczony feature AIRMODE to tez silniki moga sie dziwnie na ziemi zachowywac.
Mam nadzieję ze jak ustawisz jak min_throttle to zadziała.

Z baterią teraz sie rozumiemy. Ja tez lubie latac na kilometr drugim dronem i z mniejsza bateria to nie to samo. Bugsem max chyba 700m.

_________________
iFlight 281mm 7inch, T-motor 2000kV, 3s | backup Bugs3+DysF4


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 28 kwie 2018, 09:27 
Offline

Rejestracja: piątek 17 lis 2017, 09:33
Posty: 88
Lokalizacja: Jawor
grryf pisze:
Obejrzalem filmik i cos sobie przypomnialem.
Mam u siebie ustawione ONESHOT42 a min_throttle = 1150 (!)
Takie to są regulatory... :-)
Jak masz wlaczony feature AIRMODE to tez silniki moga sie dziwnie na ziemi zachowywac.
Mam nadzieję ze jak ustawisz jak min_throttle to zadziała.

Z baterią teraz sie rozumiemy. Ja tez lubie latac na kilometr drugim dronem i z mniejsza bateria to nie to samo. Bugsem max chyba 700m.


Dziękuję, udało się.
Pozostaje tylko problem tego typu że na stabilizacji kiedy go wynoszę, widać to nawet gołym okiem, obroty na wszystkich reglach nie są dobrze spasowane.
Na oryginalnym kontrolerze wznoszenie szło równo na każdym ramieniu. Po przeróbce, kiedy go wznoszę siedzi jedno ramię jeszcze w dole kiedy trzy są już w powietrzu.
Ustawienie dla tego regla chyba trzeba w bl suite indywidualnie spasować, dobrze mówię?
No i te PID'y. Czy te będą odpowiednie:
set osd_altitude_pos = 247
set osd_pid_roll_pos = 423
set osd_pid_pitch_pos = 455
set osd_pid_yaw_pos = 487
No i baro okłamuje, bo mam ok 2 m w powietrzu a on pokazuje - 4,6. Wejde na wyższy pułap pokaże 30m. A w realu to będzie z 40m


Ostatnio zmieniony sobota 28 kwie 2018, 11:04 przez krzyszo, łącznie zmieniany 3 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 28 kwie 2018, 09:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 8681
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Zrobiłeś najprostszą i niezbędną rzecz, jak kalibracja wszystkich regli?
Jeśli nie, to masz przyczynę.

Jak zrobiłeś, to ponów.

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 28 kwie 2018, 09:57 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 kwie 2017, 18:53
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
krzyszo pisze:
Dziękuję, udało się.
Pozostaje tylko problem tego typu że na stabilizacji kiedy go wynoszę, widać to nawet gołym okiem, obroty na wszystkich reglach nie są dobrze spasowane.
Na oryginalnym kontrolerze wznoszenie szło równo na każdym ramieniu. Po przeróbce, kiedy go wznoszę siedzi jedno ramię jeszcze w dole kiedy trzy są już w powietrzu.
Ustawienie dla tego regla chyba trzeba w bl suite indywidualnie spasować, dobrze mówię?
No i te PID'y. Trzeba będzie jakoś je spasować.
No i baro okłamuje, bo mam ok 5 m w powietrzu a on pokazuje - 1,6. Wejde na wyższy pułap pokaże 30m. A w realu to będzie z 40m


Super! Coś mi świta, że w BLSuite faktycznie trzeba było po kalibracji wyrownać wszystkie do jednego poziomu (aby żaden nie odstawał) - ale mogłem to źle zrozumieć.
Dla polepszenia pidów i wibracji spróbuj wgrać butterflight (ja czuję różnicę), oraz spróbuj założyć mniejsze śmigła 6040. Teoretycznie po kalibracji akcelerometru nie powinno jedno ramię "zwisać", jakby PID_I nie był w stanie kompensować. Kombinuj, już blisko :)

_________________
iFlight 281mm 7inch, T-motor 2000kV, 3s | backup Bugs3+DysF4


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 28 kwie 2018, 11:05 
Offline

Rejestracja: piątek 17 lis 2017, 09:33
Posty: 88
Lokalizacja: Jawor
Adrián pisze:
Zrobiłeś najprostszą i niezbędną rzecz, jak kalibracja wszystkich regli?
Jeśli nie, to masz przyczynę.

Jak zrobiłeś, to ponów.


Tak zrobię.
lot;
https://youtu.be/IoKU7lC2Gr0

Wracając do tematu zastępczych śmigieł, inwestować coś w droższego;
https://www.banggood.com/Gemfan-6X4-6040-High-Efficiency-Electric-Propeller-1-Pair-p-975184.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN
czy brać standard;
https://www.banggood.com/2-Pairs-6040-Bullnose-6x4-Inch-ABS-Propeller-Prop-CWCCW-for-RC-Drone-FPV-Racing-p-1243936.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN
Ciekawi mnie jaki tam jest skok gwintu, czy spasuję nakrętkę kontrującą pod wał silnika.
Czy mówimy o 2 łopatkowych czy 3?
Druga sprawa, polatam trochę na 2s (bugs 3) bo śmigła do 4s (vx210) w drodze, a zostało niewiele.
Kwestia tylko tego czy opłaca się brać oryginalne albo te droższe śmigła do bugs'a kiedy czasami (1na10 przypadków) zawsze jakieś się pokrzywi, bądź połamie - to rzadziej.
Jaki ciąg generują oryginalne propy, jaki to jest typ? ;> (na nich latam)
Jak to będzie wyglądało dla 6040, bo przyznam że potrzebuję nieco ciągu - mimo wszystko korci mnie na latanie nim po ogrodach nie tylko na dalsze dystanse.
Zresztą widać to na tym filmie;
https://youtu.be/FoFvB9Diylk

PS
Czy testowałeś 6045?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 30 kwie 2018, 16:39 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 kwie 2017, 18:53
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Hej,
Bugs3 lata fajnie na KINGKONG 6040 z banggood.
Aktualnie innym dronem testuje wlasnie te 6040 z przodu + 6045 Dalprop (z racequad J6045 v2) z tylu co daje wieksza predkosc przy mniejszym przechyle. Sprawdza sie przy duzym wietrze bo wiekszy przechyl oznacza wieksza powierzchnie/opór dla wiatru. Tak mi się wydaje.

Czekam na 7 calowe smigla 7038 Gemfan z banggood.

Kup sobie:
https://abc-rc.pl/p/34/5971/piasta-nakr ... 2-szt.html

Apropos smigiel bullnose to ich nie testowalem bo maja mniejsza efektywnosc i nie bylem zainteresowany.

_________________
iFlight 281mm 7inch, T-motor 2000kV, 3s | backup Bugs3+DysF4


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 01 maja 2018, 11:08 
Offline

Rejestracja: piątek 17 lis 2017, 09:33
Posty: 88
Lokalizacja: Jawor
Zamówione,
teraz tylko czekać.
Sprawdziłem z ciekawości rezystancję HRB;ków.
Póki co równe 3 mili ohm na celę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 01 maja 2018, 23:24 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 kwie 2017, 18:53
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Mi ladowarka iSDT podaje 1,5-2mOhm przy rownoleglym podlaczeniu 2 baterii SLS 2200mAh 3s (czyli ok 3-4mOhm na baterie?). W porownaniu Tattu 1300mAh 3s pokazuje 8mOhm. Zalezy to tez od temperatury otoczenia/baterii. Wygląda na to ze masz niezle baterie.

_________________
iFlight 281mm 7inch, T-motor 2000kV, 3s | backup Bugs3+DysF4


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 02 maja 2018, 20:32 
Offline

Rejestracja: piątek 17 lis 2017, 09:33
Posty: 88
Lokalizacja: Jawor
grryf pisze:
Mi ladowarka iSDT podaje 1,5-2mOhm przy rownoleglym podlaczeniu 2 baterii SLS 2200mAh 3s (czyli ok 3-4mOhm na baterie?). W porownaniu Tattu 1300mAh 3s pokazuje 8mOhm. Zalezy to tez od temperatury otoczenia/baterii. Wygląda na to ze masz niezle baterie.


Też się dziwię temu, bo miałem dwie poważne akcje. Jedna zwara na płytce ładowania równoległego że aż szedł dym i przysmażyło jst na dwóch lipolach HRB tak że zrobiły się mega sztywne i pękały.
Druga, podłączałem pod zasilacz z ATX drugą ładowarkę, zamiast - potem +, na odwrót. wyłączyło zasilacz. Zdygałem się i szybko banany wyrwałem z zasilacza. tak je wyrwałem że chwilowo się zwarły i zaczęły iść iskry. Dobrze że założyłem mniejsze bezpieczniki na płytkę balancera, to nie trwało to długo.
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 02 maja 2018, 21:28 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 kwie 2017, 18:53
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Mi sie zdarzyło wtyczke 2s czy 3s włożyć do innego slotu na listwie ladowania rownoleglego, nie calkowicie, obok jakos i poszly iskry. Na szczescie nie popalilo kabli balancera. Mam respekt do lipoli i staram sie jak moge, ale mozliwosc ludzliego bledu biore pod uwage i zamykam zawsze w kasetce na pieniadze. Moze 30+zl na allegro.

_________________
iFlight 281mm 7inch, T-motor 2000kV, 3s | backup Bugs3+DysF4


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 15 maja 2018, 08:32 
Offline

Rejestracja: czwartek 22 lut 2018, 19:06
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Szym3k pisze:
SecureRC, Czyli co? Do Bugsa dokupić pakiety o wyższej wydajności?

Staraj się utrzymać wagę oryginalnej baterii a zwiększ pojemność (2200-2300 pasuje). Wydajność nie musi być wyższa. Lepiej będzie reagował przy przeciążeniach, ale więcej żre i bardziej nagrzewa podzespoły.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 27 maja 2018, 20:17 
Offline

Rejestracja: piątek 17 lis 2017, 09:33
Posty: 88
Lokalizacja: Jawor
Hej, kupiłem kongi 6040 do bugs'a, nie sprawdziłem o ile zmniejszy mi się ciąg.
Po oblataniu okazuje się że drązka przepustnicy zaczyna brakować a podrywu nie ma. Tragedia. Nie da się agresywnie latać z samą kamerą fpv.
Z kamerką H9R zaliczyłem dzwony.

Zastanawiam się czy wrócić do oryginalnych śmigieł, które kosztują w przeliczeniu na 20 sztuk, czyli 3,3$*5 -> 16,5$
I kongi 5$ -> 10 par x 2
Widać kolosalną różnicę (ekonomicznie)

Czy próbować
https://www.banggood.com/4X-Racerstar-Racing-Edition-1806-BR1806-2280KV-1-3S-Brushless-Motor-CWCCW-For-QAV250-ZMR250-260-p-1073527.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN
wydać 100 zł i zamontować zamiast tych bugsowych. To co stracę na kingkongach nadrobię na dodatkowym kv miedzy oryginalnym silnikiem a racestarem.
Jakie są Wasze opinie? Ktoś latał na tych BR1806 na lipolach 2s i kongach 6040 na ramie ZMR na przykład?

Jest jeszcze jedna opcja - z 3 ogniw 2s zrobić dwa 3s 2600mah. Pytanie tylko czy regle wydolą.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.