Jakiego racer-a kupić ?
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Jakiego racer-a kupić ?
Ja też nie, to dobre do żyrandolów.
Re: Jakiego racer-a kupić ?
No dobra widzę że trzeba będzie coś zmajstrować.
Na początek pytanie jaki wybrać kontroler ?
Poczytałem dużo i im więcej czytam tym mniej wiem.
Chciałbym kontroler który będzie miał barometr/kompas, OSD i GPS (RTH).
Znalazłem takie coś: https://www.ebay.com/itm/JMT-INAV-F3-De ... SwLsBZP406
ale nie mogę namierzyć żadnych opinii o tym. Czy ktoś to może zna ?
Na początek pytanie jaki wybrać kontroler ?
Poczytałem dużo i im więcej czytam tym mniej wiem.
Chciałbym kontroler który będzie miał barometr/kompas, OSD i GPS (RTH).
Znalazłem takie coś: https://www.ebay.com/itm/JMT-INAV-F3-De ... SwLsBZP406
ale nie mogę namierzyć żadnych opinii o tym. Czy ktoś to może zna ?
Re: Jakiego racer-a kupić ?
Zdecyduj się wreszcie czy chcesz racera czy cruisera, w racerze to nie ma sensu - dodatkowa antena GPS, którą łatwo uszkodzić.jarek556 pisze:No dobra widzę że trzeba będzie coś zmajstrować.
Na początek pytanie jaki wybrać kontroler ?
Poczytałem dużo i im więcej czytam tym mniej wiem.
Chciałbym kontroler który będzie miał barometr/kompas, OSD i GPS (RTH).
Znalazłem takie coś: https://www.ebay.com/itm/JMT-INAV-F3-De ... SwLsBZP406
ale nie mogę namierzyć żadnych opinii o tym. Czy ktoś to może zna ?
Od twojej decyzji będzie też zależał dobór silników,ramy (śmigieł) etc....
W sieci jest pełno różnych setupów - tutaj masz na przykład działającego nieźle cruisera - film jak lata, specyfikacja w opisie.
https://youtu.be/rrTrrIJqWHI
mini talon, Matek F405 Wing, crossfire, Caddx Tarsier V2
MOMENTUM, F60ProIV 1750kV, matekf7, SpedixGS45A
SUPRA v2, F60ProIII 1750kV, FlightOne, SpedixGS45A
SUPRA, F40ProII 2600kV, DYSf4PROv2,Tekko32 ESC
MOMENTUM, F60ProIV 1750kV, matekf7, SpedixGS45A
SUPRA v2, F60ProIII 1750kV, FlightOne, SpedixGS45A
SUPRA, F40ProII 2600kV, DYSf4PROv2,Tekko32 ESC
- Lady-Drone
- Posty: 71
- Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2016, 23:30
- Lokalizacja: Polska
Re: Jakiego racer-a kupić ?
Jarek556 F3 to już "epoka kamienia łupanego" , jęsli chcesz budżetowo to zacznij od F4.
Wieszanie GPS na racer moim zdaniem nie ma sensu do podstawowych trybów lotu.
Bo co w acro GPS? Racerem lata się w zasadzie prawie w zasięgu wzroku. Do odnalezienia wystarczy dobry buzer.
Owszem jest teraz taka moda na bazie racerów budować "dalekoloty", wtedy z GPS i RTH jest uzasadnioną opcją.
Wieszanie GPS na racer moim zdaniem nie ma sensu do podstawowych trybów lotu.
Bo co w acro GPS? Racerem lata się w zasadzie prawie w zasięgu wzroku. Do odnalezienia wystarczy dobry buzer.
Owszem jest teraz taka moda na bazie racerów budować "dalekoloty", wtedy z GPS i RTH jest uzasadnioną opcją.
Re: Jakiego racer-a kupić ?
Antenkę GPS można założyć i można zdjąć, a do nauki GPS bardzo się przydaje. Poza tym łatwiej znaleźć drona jak się wie gdzie ostatnio był :)
Re: Jakiego racer-a kupić ?
Jeżeli kolega chce się nauczyć latana racingowego to GPS do niczego się nie przydaje a wręcz przeciwnie. Lokalizacja po koordynatach ok pod warunkiem posiadania OSD i nagrywarki w bazie, względnie logger telemetrii w stylu elDisp'a bo jak dupnie i siądzie napięcie to bez tych dodatków dżips jest bezużyteczny.
Ten wredny...
Re: Jakiego racer-a kupić ?
Gps do nauki latania i to jeszcze do racera??
Chyba jestem już za stary..
Zdecyduj się czy chcesz mieć taniego sparka bez gimbala, czy racera.
Jeśli racer to tylko acro i jak najszybciej fpv, moim zdaniem od razu i betaflight.
Jak ma być jednak mały kopter do latania z gps i jeszcze ma latać dłużej, to zobacz projekty kolegi z forum długolota z gps i inav.
Nie da się tego pogodzić, jak ma to mieć ręce i nogi.
Na razie chyba sam nie wiesz czego chcesz..
Chyba jestem już za stary..
Zdecyduj się czy chcesz mieć taniego sparka bez gimbala, czy racera.
Jeśli racer to tylko acro i jak najszybciej fpv, moim zdaniem od razu i betaflight.
Jak ma być jednak mały kopter do latania z gps i jeszcze ma latać dłużej, to zobacz projekty kolegi z forum długolota z gps i inav.
Nie da się tego pogodzić, jak ma to mieć ręce i nogi.
Na razie chyba sam nie wiesz czego chcesz..
Re: Jakiego racer-a kupić ?
Chcę zbudować małego (250), szybkiego drona do zabawy FPV. Jeśli mogę kupić kontroler na którym da się zrobić coś więcej to czemu nie ?
Poprzednio, jak bawiłem się APM to miałem na nim samolot, dużą ciężką hexę i na koniec quada 450 (zrobionego z resztek hexy po wypadku). Fakt że wtedy APM to kosztował sporo więcej niż obecne kontrolery pokoju Naze32.
Poprzednio, jak bawiłem się APM to miałem na nim samolot, dużą ciężką hexę i na koniec quada 450 (zrobionego z resztek hexy po wypadku). Fakt że wtedy APM to kosztował sporo więcej niż obecne kontrolery pokoju Naze32.
Re: Jakiego racer-a kupić ?
Raz, to dodatkowa, zbędna masa, a dwa w acro to zbędne.
Racer = acro i fpv dla mnie.
Wszystko inne, nie zasługuje na miano nazywania się " racer".
Ale zrób jak uważasz, w końcu to Twoja kasa
Racer = acro i fpv dla mnie.
Wszystko inne, nie zasługuje na miano nazywania się " racer".
Ale zrób jak uważasz, w końcu to Twoja kasa
Re: Jakiego racer-a kupić ?
Reasumując:
- Walkera mogła uchodzić za racera ze 3 lata temu (czasy królowania MT1806, o ciągu ok 800g, obecne silniki 1600g + :).
- Cały czas powracasz do prehistorii - Naze32 już nie jest wspierana - przynajmniej jeśli chodzi o BetaFlight (teraz wspierane są kontrolery oparte o procesory F3 +.
- kupowanie firmowych, modułowych rozwiązań nie ma sensu - po pierwsze nie nadążają za obecnym trendem i rozwojem technologicznym, po drugie są kosztowne w utrzymaniu, o czym poniżej.
- Kupowanie "na zapas" w tym segmencie nie ma sensu - jeśli chciałbyś zacząć latać jak Charpu (generalnie też już poszedł trochę w odstawkę ) to czeka Cię długa droga... czytaj klika rozbitych quadów i niezliczona ilość napraw w ramach jednego egzemplarza. (bo cały czas "podciąga się poprzeczkę do góry" jeśli chodzi o prędkość, ryzyko etc).
Tak więc powinieneś kupić coś opartego o F4, (barometr, magnetometr a cóż dopiero gps są zbędne i generalnie jeśli chodzi o latanie acro(freestyle), racing są nieprzydatne. Kup coś na co Cię stać - czyt. nie będzie żalu jak się uszkodzi.
Jak chcesz pokrążyć - zbuduj inną maszynę (obecne setupy racingowe pozwalają na ok 3-4 min. "wyżywki", i z max 5-7 min spokojnego lotu) a na dłuższe loty trzeba zainwestować w bardziej oszczędne(wolniejsze) silnikii ramy które pomieszczą trochę więcej elektroniki i większe śmigła.
Obecne racery do rozmiar 190-220 (zwykle max 5" lub 5,5" śmigła) Na jednym setupie zatem ani nie poszalejesz, ani nie polatasz....
- Walkera mogła uchodzić za racera ze 3 lata temu (czasy królowania MT1806, o ciągu ok 800g, obecne silniki 1600g + :).
- Cały czas powracasz do prehistorii - Naze32 już nie jest wspierana - przynajmniej jeśli chodzi o BetaFlight (teraz wspierane są kontrolery oparte o procesory F3 +.
- kupowanie firmowych, modułowych rozwiązań nie ma sensu - po pierwsze nie nadążają za obecnym trendem i rozwojem technologicznym, po drugie są kosztowne w utrzymaniu, o czym poniżej.
- Kupowanie "na zapas" w tym segmencie nie ma sensu - jeśli chciałbyś zacząć latać jak Charpu (generalnie też już poszedł trochę w odstawkę ) to czeka Cię długa droga... czytaj klika rozbitych quadów i niezliczona ilość napraw w ramach jednego egzemplarza. (bo cały czas "podciąga się poprzeczkę do góry" jeśli chodzi o prędkość, ryzyko etc).
Tak więc powinieneś kupić coś opartego o F4, (barometr, magnetometr a cóż dopiero gps są zbędne i generalnie jeśli chodzi o latanie acro(freestyle), racing są nieprzydatne. Kup coś na co Cię stać - czyt. nie będzie żalu jak się uszkodzi.
Jak chcesz pokrążyć - zbuduj inną maszynę (obecne setupy racingowe pozwalają na ok 3-4 min. "wyżywki", i z max 5-7 min spokojnego lotu) a na dłuższe loty trzeba zainwestować w bardziej oszczędne(wolniejsze) silnikii ramy które pomieszczą trochę więcej elektroniki i większe śmigła.
Obecne racery do rozmiar 190-220 (zwykle max 5" lub 5,5" śmigła) Na jednym setupie zatem ani nie poszalejesz, ani nie polatasz....
mini talon, Matek F405 Wing, crossfire, Caddx Tarsier V2
MOMENTUM, F60ProIV 1750kV, matekf7, SpedixGS45A
SUPRA v2, F60ProIII 1750kV, FlightOne, SpedixGS45A
SUPRA, F40ProII 2600kV, DYSf4PROv2,Tekko32 ESC
MOMENTUM, F60ProIV 1750kV, matekf7, SpedixGS45A
SUPRA v2, F60ProIII 1750kV, FlightOne, SpedixGS45A
SUPRA, F40ProII 2600kV, DYSf4PROv2,Tekko32 ESC
Re: Jakiego racer-a kupić ?
Dzięki za konkretną odpowiedź, pewne rzeczy mi się klarują. Widzę to teraz tak: obecne pojęcie racerów określa małe, ekstremalnie szybkie i zwrotne drony - pooglądałem sobie właśnie filmiki z jakimś dronem co latał 100mph. Mój "żyrandol" z przed paru lat wyciągał ~ 60km/h. Teraz chcę czegoś mniejszego i szybszego, ale niekoniecznie aż tak szybkiego, dlatego celuję właśnie w rozmiar 250. Być może nie zasługuje to na zaszczytną nazwę "racer" ale to właśnie chcę mieć.
Re: Jakiego racer-a kupić ?
Proponuję iść z nurtem. Będziesz miał wsparcie/podobne setupy/zachowania/regulacje /podzespoły itd.
Jakieś latadla nie-racery zbudowalem, ale już leżą u mnie silniki i rama na racera... Racer to dobry punkt wyjścia - możesz pójść dalej, albo do niego wrócić. Nurt racerowy jest bardzo silny i są ku temu powody.
Jakieś latadla nie-racery zbudowalem, ale już leżą u mnie silniki i rama na racera... Racer to dobry punkt wyjścia - możesz pójść dalej, albo do niego wrócić. Nurt racerowy jest bardzo silny i są ku temu powody.
PUDA D240 4S + OmniNXT F7 + Tekko32 35A + F40 III 2400KV