Zmiana śmigieł i nerwowe zachowanie
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Zmiana śmigieł i nerwowe zachowanie
Hej. Po zmianie silników i śmigieł Naza zrobiła się bardzo nerwowa. Przed zmianą gainów ledwie utrzymywała się w powietrzu. Teraz jest lepiej, ale mimo znacznego zmniejszenia gainów nadal nie jest stabilnie. Przed zmianą były miękkie gemfany 1045, a gainy ustawione były na 130. Teraz są APC MR 1245 i z gainami zjechałem do 70. Ciężar całości to 1700g. Zastanawiam się, czy dalej schodzić w dół, czy szukać innej przyczyny.
Pozdrawiam,
Krisker
-------------
S500 / Naza Lite Upgr. V2 / X2212 980kV II / APC1055MR / RacerStar BlHeli 30A
FS-i6X+antena mod+FS-IA10B / GensAce 5300 3S 30C/60C
Krisker
-------------
S500 / Naza Lite Upgr. V2 / X2212 980kV II / APC1055MR / RacerStar BlHeli 30A
FS-i6X+antena mod+FS-IA10B / GensAce 5300 3S 30C/60C
Re: Zmiana śmigieł i nerwowe zachowanie
A wyważałeś? Naza w sumie jest dość odporna a APC słyną z jakości ale wiesz - strzeżonego....
Sprawdź czy ci coś nadmiernie nie wibruje (w sensie silnik) i dla spokoju ducha weź śmigła na wyważarkę.
Sprawdź czy ci coś nadmiernie nie wibruje (w sensie silnik) i dla spokoju ducha weź śmigła na wyważarkę.
Ten wredny...
Re: Zmiana śmigieł i nerwowe zachowanie
Śmigła wyważałem, choć i tak na dzień dobry było dużo lepiej niż z gemfanami. Co do silników - trudno powiedzieć. Ogólnie mam wrażenie, że ilość wibracji po modach jest dużo mniejsza, niż wcześniej. Zjadę z gainami pitch i roll do 50% i zobaczę, jak to się będzie zachowywać.
Zastanawia mnie jeszcze jedno. Robiłem porządki i teraz masa jest bardziej rozłożona. Pakiet i gimbal stanowią dla siebie przeciwwagę i są od siebie oddalone bardziej niż wcześniej (jedno i drugie nieco wystaje na zewnątrz ponad górny CP).
Ogólnie jestem zadowolony, bo zwiększył się czas lotu, jest ciszej i równie chłodno (silniki i regle), jak przed zmianą.
Zastanawia mnie jeszcze jedno. Robiłem porządki i teraz masa jest bardziej rozłożona. Pakiet i gimbal stanowią dla siebie przeciwwagę i są od siebie oddalone bardziej niż wcześniej (jedno i drugie nieco wystaje na zewnątrz ponad górny CP).
Ogólnie jestem zadowolony, bo zwiększył się czas lotu, jest ciszej i równie chłodno (silniki i regle), jak przed zmianą.
Pozdrawiam,
Krisker
-------------
S500 / Naza Lite Upgr. V2 / X2212 980kV II / APC1055MR / RacerStar BlHeli 30A
FS-i6X+antena mod+FS-IA10B / GensAce 5300 3S 30C/60C
Krisker
-------------
S500 / Naza Lite Upgr. V2 / X2212 980kV II / APC1055MR / RacerStar BlHeli 30A
FS-i6X+antena mod+FS-IA10B / GensAce 5300 3S 30C/60C
Re: Zmiana śmigieł i nerwowe zachowanie
Dobra tylko tak - masz dwa rodzaje GAIN'ów. Które regulujesz? Basic czy Attitude?
Ten wredny...
Re: Zmiana śmigieł i nerwowe zachowanie
Basic. Atti są chyba od reakcji na aparaturę. Też je nieco zmniejszyłem, ale nie tyle co basic.
Pozdrawiam,
Krisker
-------------
S500 / Naza Lite Upgr. V2 / X2212 980kV II / APC1055MR / RacerStar BlHeli 30A
FS-i6X+antena mod+FS-IA10B / GensAce 5300 3S 30C/60C
Krisker
-------------
S500 / Naza Lite Upgr. V2 / X2212 980kV II / APC1055MR / RacerStar BlHeli 30A
FS-i6X+antena mod+FS-IA10B / GensAce 5300 3S 30C/60C
Re: Zmiana śmigieł i nerwowe zachowanie
No to pozostaje jeszcze kwestia przyzwyczajeń. Przywykłeś do poprzedniego, zakładam że słabszego napędu i po zmianie maszyna wydaje ci się narowista bo nowy napęd pozwala na szybsze kontry. Może daj komu do oceny albo nakręć filma czy to rzeczywiście takie narowiste jest.
Ten wredny...