Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 19 wrz 2018, 10:37


Strefa czasowa UTC+1godz.


Regulamin forum


Kliknij, aby zapoznać się z regulaminem



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: wtorek 20 lut 2018, 15:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3864
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
jest całe mnóstwo zamienników np. od gefman, źle szukasz, szukaj w ....... sklepach komputerowych

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 20 lut 2018, 15:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 11 lut 2018, 21:32
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
No tak, ale czytałem kilka opinii z forum, że śmigła od Gefman są jakościowo bardzo mizerne, że są niewyważane i kruche.

Zastanawiam się też nad śmigłami APC 10x3,8 tylko pytanie, czy na baterii 4S nie spalą mi silnika? Według przytoczonych wyników wychodzi na to, że powinny hulać. http://allegro.pl/smiglo-apc-10x3-8-sf- ... 12363.html

_________________
Pozdrawiam!
Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 20 lut 2018, 16:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11810
Lokalizacja: Mikoszewo
Recon pisze:
czy na baterii 4S nie spalą mi silnika?

Powtórzę jeszcze raz - czytaj. Sam zamieściłeś wyniki testów e300 z różnymi śmigłami na 3 i 4s i to razem z danymi temperatury :roll: więc chyba jestes w stanie samodzielnie odczytać co się dzieje z silnikiem w takich warunkach?
Recon pisze:
One też z tego co widzę, na rynku Polskim nie mają swoich zamienników niestety

Zmień wyszukiwarkę bo ta cię okłamuje (albo obsługa ci nie idzie)
http://allegro.pl/smigla-dji-phantom-cx ... 33672.html
http://allegro.pl/smigla-dji-phantom-2- ... 37059.html
to tak na bardzo szybko i na odwał.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 20 lut 2018, 16:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 11 lut 2018, 21:32
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Verid pisze:
Powtórzę jeszcze raz - czytaj. Sam zamieściłeś wyniki testów e300 z różnymi śmigłami na 3 i 4s i to razem z danymi temperatury :roll: więc chyba jestes w stanie samodzielnie odczytać co się dzieje z silnikiem w takich warunkach?


No to dlatego napisalem ze 'niby' wedlug tej rozpiski tak. A pod 'niby' mialem na mysli to ze wyniki pomiarow pokazuja tez ze wystarczy zmiana firmy (producenta) mimo tych samych wymiarow i skoku, a silnik moze przejsc w niebezpieczny punkt pracy. Aczkolwiek instynktownie mozna stwierdzic, ze mierzone w tescie carbony ze wzgledu na sztywnosc powinny obciazac bardziej niz kompozytowe APC


Verid pisze:
Zmień wyszukiwarkę bo ta cię okłamuje (albo obsługa ci nie idzie)
http://allegro.pl/smigla-dji-phantom-cx ... 33672.html
http://allegro.pl/smigla-dji-phantom-2- ... 37059.html
to tak na bardzo szybko i na odwał.


:D to moze uscislijmy, bo rzeczywiscie tego nie powiedzialem - nie chce smigiel o tak jaskrawym kolorze. Szukam czegos idealnie czarnego badz chociaz szarego... Tak jak wspominalem - jestem esteta. Dlatego najbardziej pasuja mi carbonowe smigla - bo sa czarne i matowe.

Wychodzi na to ze sprobuje 10x3,8 APC (ktos gdzies w necie pisal ze sa idealne w setupie z 4s i e300. No i kupie tez czarne gemfan 9450 na porownanie jakosci i dynamiki.



Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

_________________
Pozdrawiam!
Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 20 lut 2018, 17:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11810
Lokalizacja: Mikoszewo
No to żeby ukrócić dywagacje na temat "niby" - dadzą radę, nie bój żaby.
Co do śmigieł - w pełni rozumiem twoje poczucie estetyki. Podane przykłady to tylko jedne z wielu. Czarne (ale nie węglowe) śmigła do Ph też były i też w formie zamienników. APC - bardzo dobry wybór. Miałem, polecam. Gemfan - miałem, zdecydowanie nie polecam, unikaj jak ognia. Potrafią wpaść w furkotanie dezorientując czujniki koptwra i czyniąc go bardzo trudnym czy wręcz niemożliwym do opanowania.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 20 lut 2018, 20:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 11 lut 2018, 21:32
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
No i git :!: Zamówione, czas na update spisu:

- Rama Reptile V3 (375g)
- Kontroler lotu Pixhawk 2.4.8 + dedykowany moduł zasilania (40g)
- Ublox M8N 6H Gps/Compass + maszt (46g)
- Silniki e300 dji 2212 920kv (200g)
- Śmigła APC 10x3,8 SF/SFP (48g) + Nakrętki M6 Dji (8g)
- ESC: HGLRC BS28A BLHeli (9g)
- pcb dystrybucji mocy z wbudowanymi stabilizatorami na 12V i napięcie regulowane z trima. (5g)
- kamera FPV mini Foxeer HS1177 XAT600M DC5V-22V 600tvl (12.4g)
- GoPro Hero 5 Black (118g)

~862g

Następny cel: bateria (chyba) - 4S 3000-4000mAh

EDIT:
Tymczasem mam nowe pytanie - czy odbiór transmisji FPV na ekranie smartphone'a ma jakiś sens? Widziałem, że są takie dosyć tanie moduły do telefonu. Docelowo chce kupić ekran/gogle, ale ze względu na spory koszt, na razie taki półśrodek z smartphonem byłby dla mnie zbawienny. Co o tym myślicie?

Przykład: https://www.gearbest.com/receiver-trans ... 21k2_m6h83

_________________
Pozdrawiam!
Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 lut 2018, 17:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 11 lut 2018, 21:32
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Hej, natknąłem się na mały problem - mianowicie śmigła nie pasują do silników. Zamieszczam zdjęcie od dołu. Trzeba w tym przypadku po prostu rozwiercić tę zwężkę w środku gniazda? Wtedy śmigło weszło by do samego końca grubszego trzpienia.

Obrazek

_________________
Pozdrawiam!
Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 lut 2018, 18:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11810
Lokalizacja: Mikoszewo
Tylko jak zrobisz to nieosiowo to śmigło idzie w kibel. Postaraj się o rozwiertak w miarę możliwości.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 lut 2018, 19:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 11 lut 2018, 21:32
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Dobra chyba się udało, z jednym śmigłem 40min ale jest git. Najpierw rozwierciłem 3/4 tego zwężenia, a potem ręcznie papierem ściernym o drobnym ziarnie nawiniętym na stalowy pręt - kręcąc śmigłem równo. Udało mi się to równo spiłować i śmigło weszło na trzpień z dość dużym oporem, musiałem nawet je wkręcać, więc myślę, że siedzi na mocno sztywno.

pic rel

Obrazek

_________________
Pozdrawiam!
Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 23 lut 2018, 05:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11810
Lokalizacja: Mikoszewo
Recon pisze:
Dobra chyba się udało

To będziesz wiedział po uruchomieniu silników. Jeżeli zrobiłeś to źle, będziesz miał konkretne wibracje, z odmeldowaniem się silnika z ramienia (albo z kawałkiem ramienia) włącznie.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 23 lut 2018, 08:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 11 lut 2018, 21:32
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Jeżeli zrobiłeś to źle, będziesz miał konkretne wibracje, z odmeldowaniem się silnika z ramienia (albo z kawałkiem ramienia) włącznie.


Nie no nie wyobrażam sobie tam źródła wibracji - śmigła naszły na wały z naprawdę dużym oporem, równo, dotykają bardzo jednolicie korpus silnika, bez prześwitów itp, przykręcone mocno nakrętkami. No chyba, że po prostu mam zbyt słabą wyobraźnię jeszcze :roll: A nie można testować tych śmigieł poprzez 'zakotwiczenie' drona i stopniowe otwieranie przepustnicy, badając jak zachowują się silniki? A jak będzie źle, to najwyżej zamówie kolejne (drogie nie są) i rozwiertak - przyda się na przyszłość, żeby tak się nie męczyć :mrgreen:

Tymczasem zdjęcia po wczorajszym etapie - założone śmigła i polutowane ESC.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Pozdrawiam!
Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 23 lut 2018, 09:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11810
Lokalizacja: Mikoszewo
Recon pisze:
No chyba, że po prostu mam zbyt słabą wyobraźnię jeszcze

Może nie tyle słabą co "niedoświadczoną". To nie chodzi o to czy ciasno i pasownie, choć to też istotne i bardzo dobrze że tak ci się udało zrobić. Problemem jest osiowość - jeżeli ją przesunąłeś to będziesz w czarnej wielebnej.
Recon pisze:
A nie można testować tych śmigieł poprzez 'zakotwiczenie' drona i stopniowe otwieranie przepustnicy

Można a nawet należy, nie zapominając przy tym o okularach ochronnych.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 23 lut 2018, 09:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 8651
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Mam wątpliwości do tych połączeń.. Dlaczego nie chciałeś zrobić po bożemu i przylutować esc do silnika? Tak często chcesz zmieniać silniki?

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 23 lut 2018, 10:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 11 lut 2018, 21:32
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Dlaczego nie chciałeś zrobić po bożemu i przylutować esc do silnika? Tak często chcesz zmieniać silniki?


Bo tak zobaczyłem na kilku zdjęciach w necie i poradnikach, tak też jest w oryginalnym zestawie dji e300 i chyba dlatego uznałem to podświadomie za sensowne. Żal mi też było ciąć oryginalne kable silnika. A wymiana silnika, hmm... kto wie co mi do głowy przyjdzie. W każdym razie te konektory 3,5mm wydają się być solidne, trzeba się nieźle namocować, żeby je złączyć lub rozdzielić (ciężko o to bez kombinerek). Na zdjęciu nie są spięte w 100%, w obawie, że będę musiał zmieniać ich polaryzację po odpaleniu.

Ja to się zastanawiam, czy w środowisku tak wibrującym kabelki od sterowania ESC się nie 'rozlutują'. Strasznie cieniutkie, na oko 1/4mm żyły. Przywiązałem je do kabli zasilających by ograniczyć ruch do minimum.

Obrazek

Cytuj:
Problemem jest osiowość - jeżeli ją przesunąłeś to będziesz w czarnej wielebnej.


No to mam nadzieję, że nie zwaliłem tego, zewnętrznej średnicy starałem się nie ruszać przy ścieraniu tej zwężki, więc jest szansa, bo ta zewnętrzna średnica jest dłuższa i to ona powinna 'wymusić' osiowość. A jak nie to:

Cytuj:
...to najwyżej zamówie kolejne (drogie nie są) i rozwiertak - przyda się na przyszłość, żeby tak się nie męczyć :mrgreen:


PS. Dzięki za pomoc Panowie!

_________________
Pozdrawiam!
Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 23 lut 2018, 10:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3864
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Kableki zabezpiecz hot glutem, albo poszukaj wątku o tym, tam było więcej pomysłów

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.