Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 19 wrz 2018, 00:58


Strefa czasowa UTC+1godz.


Regulamin forum


Kliknij, aby zapoznać się z regulaminem



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: sobota 28 kwie 2018, 11:12 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 04 kwie 2016, 07:11
Posty: 54


Witam serdecznie po długiej przerwie. Jakiś czas latałem pelikanem z FPV którego prezentowałem na tym forum ale musiałem zabawki odstawić z powodu obowiązków (taty).
Po 2 latach wracam ale już z dronem F450. Jest to klasyczna budowa jakich wiele na aliexpress czy OLX. Mój sprzęt posiada APM 2.6 i poprzedni właściciel skonfigurował to po swojemu. NIgdy nie latałem 4 silnikowcem stąd pozwoliłem zadać sobie pytanie.
Właściciel mówił mi że jedno pokrętło które na apce zaznaczył w kilku poz. kreseczkami służy do zmiany pracy drona GPS etc. na 1 kresce normalnie mogę latać.2 -3-4 kreska pozwala uruchomić się silnikom ale nie mogę się unieść.Silniki kręcą powiedzmy 10% i tyle. 5 kreska to sam wchodzi na maks obr. Jak do tego tematu podejść?
Kolejne pytanie, czy to poprawne zjawisko że unosząc drona nie mogę wykonać stabilnego zwisu? TZ chwilkę stoi na jednej wys po chwili zaczyna opadać muszę ciut dodać gazu aby się wzbił.
Następne pytanie z serii "dziwne" to drążęk gazu idzie od 0 do 50% oczywiście silniki chodzą ale dopiero zaczyna się unosić powyżej 50% przepustnicy.
Jak już chwile wisi w powietrzu to delikatnie ucieka albo w bok albo przód czy korekta trymerami coś pomoże?
Dziękuje z odpowiedzi i przepraszam za pytania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 28 kwie 2018, 12:35 
Offline

Rejestracja: sobota 19 sty 2013, 10:25
Posty: 1286
Lokalizacja: Cieszyn
Pewnie ciężki klocek plus duże lipo a silniki słabiutkie, więc potrzeba dużo gazu żeby się wzniósł.
Korekta trymerami może pomóc o ile nie ucieka zbyt mocno, z resztą mogłeś to już dawno sprawdzić zamiast pytać :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 28 kwie 2018, 14:45 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 04 kwie 2016, 07:11
Posty: 54


Sprawdzić chciałem ale akus padł.Inaczej w trybie STABILIZE dron ucieka trzeba korygować drążkami a trymerami jak ustawiałem to nie znacznie się poprawiło może kwestia odpowiedniego wyważenia? W trybie ALT HOLD jest stabilny a uciekanie jest nieznaczne.
Z tym wznoszeniem nie rozumiesz o co mi chodzi. Dron ma siłę tylko zakres drążka 0-50 to silniki powiedzmy pracują na 10-20% a od 50% do 100% jest power.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 28 kwie 2018, 14:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11810
Lokalizacja: Mikoszewo
Mnie to brzmi na całkowitą nieznajomość trybów lotu oraz w jaki sposób kopter zachowuje się w każdym z nich.
Podłącz najpierw kopter do komputera i sprawdź co tak naprawdę masz skonfigurowane. Gaz działający od połowy zakresu to jak najbardziej normalny obkaw dla trybów korzystających z Baro takich jak AltHold czy PosHold. Podniesienie gazu ponad połowę powoduje wznoszenie a opuszczenie poniżej połowy - opadanie koptera. Jako że gaz prawdopodobnie masz płynny a nie samocentrujący więc wypośrodkowanie pozycji w której następuje zawis nie będzie takie oczywiste.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 28 kwie 2018, 14:58 
Offline

Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Posty: 551
Lokalizacja: Kraków
Gaz od 0 do 50% - w jakim trybie ten "problem"? w althold albo loiter to standard i tak ma być. To wtedy nie jest przepustnica tylko powiedzmy drążęk wysokości - 50% ma stać w miejscu, jak powyżej to się unosić, jak poniżej to opadać.

Uciekanie w bok/przód - jaki tryb, z GPSem czy bez?

Poświęć z 2 godziny na przeczytanie i zrozumienie dokumentacji - http://ardupilot.org/copter/docs/introduction.html - bo jest napisana w tak fajny sposób, że nie będziesz się już nad niczym zastanawiał.


EDIT. j/w, Verid był szybszy.

_________________
Syma X5SW
Diatone37/Naze32 rev5/DYS BE1806/6030@3S
DJI F550/Naza M V2/DJI E300 ESC + Racerstar 2216/1038@4S
QuadFrame 800 X8/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 28 kwie 2018, 15:59 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 04 kwie 2016, 07:11
Posty: 54


Dzięki, takiej instr mi było trzeba :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 06 maja 2018, 17:06 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 04 kwie 2016, 07:11
Posty: 54


Witam, powoli rozkminiłem tryby lotu i wszystko było OK, W STABILIZE walczył z uciekaniem ale szło to opanować. W trybie ALT HOLD Kopter pięknie stał na zadanej wysokości a w trybie RTL wracał świetnie do domu. Dziś po starcie niestety mam problem. Polega on na tym iż start w STABILIZE i mniej więcej ustalona wysokość myk na ALT HOLD no i kupa. Dron świruje góra dół ucieka bardzo wysoko po czym wraca a bywa że w powietrzu silniki ucichną i wraca do gry. W trybie RTL gubi się. W MISSION PLANER pokazuje 15 sat OK. Gdzie szukać przyczyny może ktoś nakierować? Na czerwono mam cały czas inf że słaby pakiet 10V nie wiem czy tym się sugerować.Czy jak zrobie reset APM to czy będę musiał wszystkie ustawienia wprowadzać na nowo?

Edytuj posty!

Dlaczego mój post został skasowany?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 14 maja 2018, 16:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11810
Lokalizacja: Mikoszewo
Bo poganianie nie jest na tym forum mile widziane. Skoro nie uzyskałeś odpowiedzi to albo nikt jej nie zna albo nikt nie ma ochoty jej udzielić. Tak czy inaczej płaczliwe tekściki niewiele ci dadzą poza stopniowym wzrostem niechęci w twoim kierunku.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 14 maja 2018, 18:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 03 paź 2015, 23:27
Posty: 193
Cytuj:
Na czerwono mam cały czas inf że słaby pakiet 10V nie wiem czy tym się sugerować.

Napięcie 10V przy 3S to już masakra dla akusów przy tak dużej maszynie.
Mam 500-tkę i latam na 3S i wierz mi jak się napięcie tylko zbliża do 10,5V to maszyna jest już na ziemi :)

_________________
Drony w moim hangarze: S-500, QAV-280, TL250H, SYMA X5C, UGO ZEPHIR, MJX R/C
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 14 maja 2018, 18:33 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 04 kwie 2016, 07:11
Posty: 54


Verid pisze:
Bo poganianie nie jest na tym forum mile widziane. Skoro nie uzyskałeś odpowiedzi to albo nikt jej nie zna albo nikt nie ma ochoty jej udzielić. Tak czy inaczej płaczliwe tekściki niewiele ci dadzą poza stopniowym wzrostem niechęci w twoim kierunku.


Pohamuj się.Nikt nie placze tylko dochodze do takiego anie innego wniosku ze jak sam wspomniales "nikt nie m ochoty udzielic" znakiem jest to ze to tajemnica NASA proste..... Jezeli mi sie cos udalo zrobic a ktos ma problem staram sie w jakims stopniu pomoc a nie chowac pod poduszke.Jezeli chcecie swoja wiedze trzymac dla siebie to zrobcie drugie forum TRUCK RC i piszcie tylko miedzy soba.Nikt nie jest alfa i omega i nie wie wszystkiego. Nie chce mi sie wierzyc ze nie zna nikt odpowiedzi na ost moje pytanie dotyczace APM i kalibracji.... wiec tu kolejny argument za mna przemawia ze to poprostu tajemnica.

AS1200 to nie kwestia akusow. Nie wiem dlaczego ale POWER pokazuje mi roznie w zaleznosci od ustawienia w MISSION. Ale to pomijam. Wiem ze akus nowy i trzyma napiecie. Najgorsze jest to ze dron jest nie stabilny i lata jak mu sie podoba gora dol. Potrafi wyl silniki. Zrobilem reset APM, skalibrowalem i latal super stabilnie.Na drugi dzien juz kolorowo nie bylo. Model w STABILIZE startuje da sie latac ale tryby ALT HOLD czy LOITER to porazka.Lata jak chce wyzej nizej i to nie 1m tylko potrafi wzbic sie 10-12m i z impetem spadac a 1-2m nad ziemia uruchamia silniki na maksa..... po ktoryms ladowaniu pakietu nagle wraca do normy wszystko. Silniki letnie,pakiet zimny.Szukam info ale nikt nie mial problemu. Przepraszam za brak polskich znakow ale nie mam obu przyciskow ALT. Prosilbym o wypowiedz ludzi ktorzy mieli podobny problem i go rozwiazali o ile nie jest to jakas tajemnica. Pozdrawiam Mateusz.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 14 maja 2018, 19:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 03 paź 2015, 23:27
Posty: 193
Ja w swojej S-500 miałem na początku archaiczną płytkę MultiWii328p i udało mi się ją skonfigurować tak, że dron latał bez problemu.
Udało mi się nawet uruchomić GPS'a ale dron miał drgawki :)

Wracając do Twojego problemu...

Obecnie mam APM 2.8 i takie problemy mnie nie dotknęły.
Napiszę tak... Jeżeli coś takiego działoby się z moim dronem, to rozebrałbym go do podstaw i składał krok po kroku.
Za duże ryzyko by tak latać i gdybać co może być.
Wiem, że to wymaga czasu i poświęcenia ale eliminacja takich niespodzianek to podstawa.

Mnie to wygląda na to jakby gdzieś coś nie łączyło (może... powtarzam może... GPS, kompas...)

Trudno nam ocenić co się u Ciebie dzieje z dronem z samego opisu.

Pozdr.

_________________
Drony w moim hangarze: S-500, QAV-280, TL250H, SYMA X5C, UGO ZEPHIR, MJX R/C
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 14 maja 2018, 19:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11810
Lokalizacja: Mikoszewo
Mateusz1988 pisze:
dochodze do takiego anie innego wniosku ze jak sam wspomniales "nikt nie m ochoty udzielic" znakiem jest to ze to tajemnica NASA proste

Najwyraźniej nie takie proste jakby ci się zdawało skoro musisz podciągać tu jakieś teorie spiskowe. To forum hobbystyczne, nie branżowe gdzie każdy dusi swoje tajemnice jak najbliżej przy orderach i ani myśli dzielić się z innymi więc jak już poruszasz temat hamowania to radzę zaciągnąć cugle chorej fantazji zanim zrobię to za ciebie.
Mateusz1988 pisze:
to zrobcie

I co konkretnie spowodowało że ubzdurałeś sobie prawo do wydawania komukolwiek poleceń?
Mateusz1988 pisze:
Nie chce mi sie wierzyc ze nie zna nikt odpowiedzi na ost moje pytanie dotyczace APM i kalibracji.... wiec tu kolejny argument za mna przemawia ze to poprostu tajemnica.

Twoja wiara lub jej brak to twój problem a najbardziej oczywiste wytłumaczenie ci umyka - opis problemu jakim uraczyłeś brać forumową jest tak chaotyczny i pozbawiony szczegółów że najwyraźniej nikomu nie chce się rozkminiać co autor miał na myśli (vide ostatni post as1200). Ani logów, ani screenów z ustawień ani filmiku z problemem tylko gorzkie żale bo było fajnie a teraz kopter świruje i czemu to taka wielka tajemnica bo nikt nie odpowiada. A ostatnie pytanie najprawdopodobniej jest opisane w dokumentacji APM'a. W świetle tego że za pierwszym razem też się do niej nie garnąłeś (w temacie trybów lotu i co który robi) nie dziwi fakt że nie ma zbyt wielu chętnych do akcji "poczytaj mi mamo...instrukcję obsługi"

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 14 maja 2018, 19:36 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 04 kwie 2016, 07:11
Posty: 54


Zamknij temat i po klopocie. Takimi tekstami to sobie wiesz do kogo mozesz skakac.
Pozdrawiam serdecznie.

PS: jak jestes taki madry trzeba bylo napisac "potrzeba to i to tak i tak mozna zrobic" ale nie po co. O moje czytanie instrukcji to Ty sie nie musisz martwic. Zle szukalem owszem i dostalem odpowiedz na forum.Nie jestem magikiem i nie potrafie wszystkiego.
Prosze zamknac temat. Dziekuje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 14 maja 2018, 19:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11810
Lokalizacja: Mikoszewo
Mateusz1988 pisze:
Zamknij temat i po klopocie

Dalej nie wyjaśniłeś co ci zasugerowało że taki niby władczy ton robi na kimkolwiek wrażenie.
Mateusz1988 pisze:
Takimi tekstami to sobie wiesz do kogo mozesz skakac.

Tak się składa że do kogo żywnie uznam za stosowne.
Mateusz1988 pisze:
jak jestes taki madry trzeba bylo napisac "potrzeba to i to tak i tak mozna zrobic" ale nie po co.

Tak właśnie ci napisałem - popraw opis problemu to dasz innym szansę żeby ci pomóc ale rzeczywiście, po co ja to pisałem skoro i tak nie dotarło....

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 14 maja 2018, 19:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 03 paź 2015, 23:27
Posty: 193
Mateusz1988 daj foty, nie denerwuj się... Każdy ma problemy ze swoimi maszynami i nikt tutaj nie jest geniuszem. Rozwiązanie Twojego problemu to więcej danych i zaangażowanie tych co chcą pomóc :)

Głowa do góry, nie poddawaj się... :)

_________________
Drony w moim hangarze: S-500, QAV-280, TL250H, SYMA X5C, UGO ZEPHIR, MJX R/C
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.